Crochet Along - 2015

02-01-2015 16:41 271 berichten
Wie doet dit jaar ook (weer) mee?



Voor links naar dit haakproject:

Terrays blog

Jolanda's blog
Alle reacties Link kopieren
Jemig morgen alweer week 10. Ik moet nog week 8 afmaken. En dan weer zoveel halve stokjes. Daarna de parelsteek, die voor velen een irritante steek is.
Hoe ging je pufsteek, Steph? Het is dezelfde handeling. Mijn eerste parels waren ook puffs



Ik kan nooit vroeg naar huis op vrijdag, dus ik kan er pas morgen naar kijken. Ik verwacht een paar 'gewone' toeren met stokjes of halve stokjes.
Alle reacties Link kopieren
Ow, de parelsteek............ Ik kom niet met die halve stokjes uit (what's new), nogmaals een gaan tellen.

Goed verwacht Aztec, week 10 is met halve en gewone stokjes.
Vooruitziende blik



Net thuis, ik ga even een hapje eten en dan even niks doen. Het is niet gelukt met het boekje, dus ik denk dat ik het patroon gewoon ga bestellen (online). Mijn collega was zo blij met haar setje. Leuk om iemand daar zo blij mee te zien. Een andere collega wil wel graag een poncho van mij. Maar daar moet ik nog even over nadenken. Dat kost mij echt heel veel tijd. Misschien moet ik niet meer met zelfgemaakte spullen naar mijn werk komen
Gistermiddag heb ik week 10 gehaakt. Lekker snelle randen vergeleken met de parelsteek
Alle reacties Link kopieren
De parelsteek is leuk om te doen!! Ik had een keer op youtube gekeken, vind ik makkelijker, en vandaag de eerste zijde gehaakt. Morgen weer, zeerwaarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Week 11 ziet er leuk uit, gelukkig niet te veel toeren. Want de cal wordt groter, logisch.
Ik heb drie dagen bivak op de bank gehad met een zware verkoudheid, weinig gedaan. Morgen maar eens kijken, voel me gelukkig al wat beter.
Ik ga nu met week 11 aan de slag. Ik denk 2 of 3 uurtjes werk.



Beterschap, Silvershadow!
Klaar en tussendoor ook even koffie gedronken.



Ik ga toch bezig met een poncho voor een collega. We zijn een goede prijs overeengekomen en het wordt een poncho gebaseerd op de cal. 4 vierkanten en aan de onderkant kwastjes. Ik ga voor het eerst werken met Tweed van de Zeeman.

Het slaapschaap zal dus nog even moeten wachten
Ja daar heb ik ook een paar mooie voorbeelden van voorbij zien komen, de poncho's. Simpel en toch zo ontzettend mooi. Ik ga vanavond maar eens aan de slag met de toeren voor deze week. Morgen een dag gratis treinen met een vriendin en dan neem ik een bol Fenna en een simpel patroon mee voor een omslagdoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 14 maart 2015 @ 15:02:

Ik ga nu met week 11 aan de slag. Ik denk 2 of 3 uurtjes werk.



Beterschap, Silvershadow!

Aztec, jemig dat jij zo snel kunt haken. Ik was aan één zijde al een uur bezig (ben nu ook bij week 11). Begin nu aan de tweede zijde.



Silvershadow, jij voelt je dus al beter. Trein en haak ze.
Stokjes en vasten gaan ondertussen een stuk sneller dan voordat ik begon met de CAL. En ik heb een hele prettige haaknaald (pony). Ik merk dat dat ook scheelt.
Of dat scheelt! Ik heb Clover Amour en die wil ik nooooooooit meer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 14 maart 2015 @ 20:28:

Of dat scheelt! Ik heb Clover Amour en die wil ik nooooooooit meer kwijt.Hier ook Clover Amour, kan niet zonder. Eerst prym gehad. En weer verder haken...




Hebben jullie de randjes voor deze week al af? Ik ga er nu aan beginnen. Gisteren heb ik tot laat gewerkt, vanochtend zat ik in het zwembad en ik zit nu net met een kop koffie klaar om te gaan haken. Makkelijke randjes deze week, alleen vasten en lossen. Nou, dat kan ik wel
Nee ben er nog niet aan toe gekomen. Zal morgen of maandag worden. Een niet al te moeilijk zo te zien.
En weer klaar



Niet moeilijk, zelfs het tellen is niet lastig Ik heb alles in 1 kleur gedaan, net zoals het voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Aan de tweede rand begonnen van deze week. Makkelijk om te maken. Wel opletten want ik gebruik donderblauw garen.
Net even gekeken en het wordt een leuk randje. Ik zag op de groep foto's van het randje van week 12 en 13 in twee kleuren, maar daar was ik niet zo gecharmeerd van. Ik ga dus voor 1 kleur. Morgenochtend ga ik het randje eraanhaken. Die van mij is nog niet zo groot dat ik hem al kan gebruiken. Jammer, want het wordt morgen echt dekentjesweer, zag ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 28 maart 2015 @ 21:00:

Net even gekeken en het wordt een leuk randje. Ik zag op de groep foto's van het randje van week 12 en 13 in twee kleuren, maar daar was ik niet zo gecharmeerd van. Ik ga dus voor 1 kleur. Morgenochtend ga ik het randje eraanhaken. Die van mij is nog niet zo groot dat ik hem al kan gebruiken. Jammer, want het wordt morgen echt dekentjesweer, zag ik.Gelukkig zijn het vaste. Word mijn donkerblauwe rand niet zo groot. Morgen eens verder haken.
Is het gelukt, Steph?



Ik heb 4 blokken van de poncho (voor mijn collega) af. Morgen of woensdag aan elkaar zetten en dan de kwastjes er nog aan maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 30 maart 2015 @ 21:31:

Is het gelukt, Steph?



Ik heb 4 blokken van de poncho (voor mijn collega) af. Morgen of woensdag aan elkaar zetten en dan de kwastjes er nog aan maken.

Leuk dat je een poncho haakt voor een collega.



Ik ben aan de derde toer, rand met losse twee, bezig van week 12. Denk dat ik deze week wel bij kom.
Poncho is af! Hij is mooi geworden! Ik ga er ook een voor mezelf maken



Ik heb vandaag heerlijk in de tuin gewerkt. Ik ga zo beginnen met de randjes van deze week. Lijkt me niet moeilijk, maar de deken wordt nu natuurlijk groter, dus ik zal er wel langer mee bezig zijn.



Hoe is het bij jullie? Al helemaal bij?
Bijna! Ik ben met de laatste toer bezig, gisteren week 13 overnieuw gedaan, zat een foutje in en daar kan ik slecht tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven