Gietvloer schoonmaken

30-03-2015 08:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een gietvloer waar we erg tevreden over zijn. Het enige is dat er op sommige plekken zoals de keuken, voetstappen te zien zijn. we lopen altijd zonder schoenen maar het lijkt wel alsof er een vettig laagje op de vloer zit. Hierdoor krijg ik de voetafdrukken met dweilen niet weg. Ik heb al geprobeerd: koud water, lauw water, heet water, met allesreiniger, zonder allesreiniger.

Op de site waar we de vloer vandaag hebben raden ze aan om koud of lauw te dweilen en anders een speciaal schoonmaakmiddel.

Wil eigenlijk schoonmaakazijn proberen, maar ben ik een beetje huiverig voor.



Wie heeft de gouden tip?
Waarom probeer je die schoonmaakazijn niet op een hoekje waar het niet opvalt. Onder de bank ofzo. En het hoeft niet puur, een emmer water met een scheutje schoonmaakazijn is doorgaans voldoende.
Leest mee, gelukkig (nog) geen last van.



Wat mij altijd wel opvalt is hoe meer schoonmaakmiddel, hoe lelijker de vloer wordt, maar met water krijg je het niet weg dus je moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker eerst alles in een hoekje proberen. Onze vloer kan veel hebben (is gesmeerd ipv gegoten). Heb je al groene zeep geprobeerd? Werkt hier beter dan allesreiniger.

En deze vloer kan zelfs Dasty verdragen, dan is het echt wel vetvrij. Maar die moet je zéker eerst voorzichtig proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ja wilde het in de voorraadkast proberen met schoonmaakazijn



Groene zeep werd afgeraden omdat dat een vettige laag zou achter laten op de vloer. (was namelijk destijds mijn eerste ingeving om te gebruiken)



@Helena: ja Dasty is natuurlijk een goed middel, krijgt alles schoon maar lijkt me wel wat chemisch

@Jusa: ja precies dat heb ik dus ook. Water vind ik ook niet hygiënisch genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:strandjutter2 schreef op 30 maart 2015 @ 09:39:

Ja wilde het in de voorraadkast proberen met schoonmaakazijn



Groene zeep werd afgeraden omdat dat een vettige laag zou achter laten op de vloer. (was namelijk destijds mijn eerste ingeving om te gebruiken)



@Helena: ja Dasty is natuurlijk een goed middel, krijgt alles schoon maar lijkt me wel wat chemisch

@Jusa: ja precies dat heb ik dus ook. Water vind ik ook niet hygiënisch genoegWater niet hygiënisch genoeg? Wil je de vloer ontsmetten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hai, wij hebben een gietvloer van Senso en daarbij speciaal schoonmaakmiddel.

Piep klein beetje oplossen in lauw water, alles schoon, en meteen weer 'stroef'

Die gladde laag komt juist met schoonmaakmiddel of zeep op je vloer.

Pobeer de winkel anders te bellen/mailen.

Ze verkopen ook n spray voor de echte inktvlekken ea.

Alles gaat hiermee van je vloer af.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:strandjutter2 schreef op 30 maart 2015 @ 09:39:

Ja wilde het in de voorraadkast proberen met schoonmaakazijn



Groene zeep werd afgeraden omdat dat een vettige laag zou achter laten op de vloer. (was namelijk destijds mijn eerste ingeving om te gebruiken)



@Helena: ja Dasty is natuurlijk een goed middel, krijgt alles schoon maar lijkt me wel wat chemisch

@Jusa: ja precies dat heb ik dus ook. Water vind ik ook niet hygiënisch genoegAls het zo'n gevoelige vloer is, zou ik gewoon het speciale schoonmaakmiddel gebruiken dat de gietvloerenboer verkoopt. Weet je zeker dat het goed is, toch?
Alle reacties Link kopieren
Is niet heel gevoelig, weet alleen niet zo goed wat ik moet gebruiken.



Ik ga schoonmaakazijn proberen.



Thanks iedereen
Alle reacties Link kopieren
Dasty is het beste schoonmaakmiddel dat ik ken! En ook de enige waardoor mijn nagellak loslaat als ik ermee aan het soppen sla. Dus echt eerst proberen op een onopvallend plekje!
Alle reacties Link kopieren
quote:SallyK schreef op 31 maart 2015 @ 17:17:

Dasty is het beste schoonmaakmiddel dat ik ken! En ook de enige waardoor mijn nagellak loslaat als ik ermee aan het soppen sla. Dus echt eerst proberen op een onopvallend plekje!

Dat bedoel ik 😄.

Maar het is bij mij ook het enige waarmee ik de vieze vlekken op de vloer schoonkrijg!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een gietvloer en ons is aangeraden om Bluewonder of St.Marc te gebruiken. Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Sinds 8 jaar een gietvloer, per verdieping een andere kleur. Ik herken het probleem van de voetstappen en andere vlekken. Ze lijken te verdwijnen met dweilen maar als alles is opgedroogd dan staan ze er weer. Het dagelijks onderhoud volgens de leverancier alleen dweilen met water of een sopje. Jaren gedaan, mn met Hara. Eens in de zoveel tijd andere dingen geprobeerd: een professioneel middel van de gietvloerleverancier, St Marc, sopje van groene zeep etc niets losde het probleem op, tot vandaag. Onderdunde groene zeep, op een doek, op de knieën en soppen maar. Onverstelbaar wat een een opknapper! De vlekken zijn weg en de kleur komt weer terug. Dit witte vloer is weer spierwit! Was in de veronderstelling dat de vloer onder invloed van het UV licht was verkleurd! Dus niet! Dus: onverdunde groene zeep, flink soppen, (pas op, super glad!) daarna meerdere malen met water afnemen. Je vloer wordt weer als nieuw!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2016 16:14
Reden: spam
% gewijzigd
Goh, en daarvoor meld je je speciaal aan? Je ben wel erg stellig en overtuigd in je adviezen.



'Simsalabim'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven