Geld & Recht alle pijlers

Steek hier Roos een hart onder de riem.

15-08-2008 22:20 45 berichten
Onvoorstelbaar dat Roos de webstrijd niet heeft gewonnen. Nog nooit zo'n goede weblog gelezen, zulke mooie foto's. Nog nooit zat ik te wachten op een stukje van iemand, behalve bij Roos.



Ik ga in hongerstaking, totdat Roos alsnog heeft gewonnen.



Roos, ik vind het echt zo jammer. :hug:
Ow! Heb ik me vergist dus :) Whaha dacht echt dat jij uit Enschede kwam :)



Naja....im off too.....Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
O ik sliep al, maar eh..ik hoorde iets van koffie. Já, gráág!
Alle reacties Link kopieren
Nee, alsjeblieft zeg, alleen het idee al, Enschede...



Zeg maar hoe laat die koffie klaar moet staan!
Alle reacties Link kopieren
Roos, niet om lullig te doen hoor, maar ik was niet zo verbaasd dat jij niet hebt gewonnen. Ik vind het vervelend voor jou, begrijp me niet verkeerd.

Jouw stijl is van het type dat mensen óf meteen raakt óf waar mensen meteen een afkeer van hebben. Te 'zweverig' als je begrijpt wat ik bedoel.

Succes verder!



(ps, mijn familie woont ook in E / H en B. Een aantal ook in D)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je gelijk als je over een algemeen publiek spreekt Pippi...



Roos' stijl spreekt mij wel heel erg aan, terwijl ik met de andere blogs weinig tot niets heb... Ik vind de blogs van Roos inspirerend, om zelf ook iets moois te gaan maken bijvoorbeeld, om weg te dromen bij een foto of om langer over na te denken. De andere blogs zetten mij niet aan tot 'actie'. Ik 'consumeer' ze en vergeet ze ook meteen weer.



Ik gun Nynke haar blog wel hoor en vind ook dat ze best leuk schrijft, maar ik denk niet dat ik hem regelmatig ga lezen. Ik vind de onderwerpen gewoon niet zo boeiend....



Wat ik wel van harte hoop dat de stemmers een goede afspiegeling vormen van de bezoekers van de site... Misschien was het beter geweest als alleen mensen zouden kunnen stemmen die al voor de wedstrijd lid waren van de site. Of was het juist bedoeld om VIVA-lezeressen naar de site te trekken? (lees dat blad zelf nooit, dus weet niet wat er in gestaan heeft)....



Nou ja, hoe het ook zij, Roos, je hebt binnenkort vast wel meer geluk. Ik zal je wel gaan volgen op je eigen stekkie :-) .
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik heb helemaal niets met E en B en H, laat staan met D.



Even voor de record ;)
Alle reacties Link kopieren
HoiPippiLangkous schreef op 16 augustus 2008 @ 07:37:

Roos, niet om lullig te doen hoor, maar ik was niet zo verbaasd dat jij niet hebt gewonnen. Ik vind het vervelend voor jou, begrijp me niet verkeerd.

Jouw stijl is van het type dat mensen óf meteen raakt óf waar mensen meteen een afkeer van hebben. Te 'zweverig' als je begrijpt wat ik bedoel.

Succes verder!



(ps, mijn familie woont ook in E / H en B. Een aantal ook in D)


Wow, lees de topictitel nog eens en kijk dan nog eens kritisch naar je bijdrage, dan snap je mogelijk zelf ook hoe volledig je de plank mis slaat. En als je het niet snapt ben je een erg sneu figuur.



Doe ons een lol en neem eens een herkansing.



Het punt met Roos is vooral dat zij tenminste een eigen stijl heeft. De rest van de loggers schrijft allemaal zo standaard. Standaard verhaaltjes in de meest voor de hand liggende stijl. Ik ken tientallen mensen die dat zo doen of zouden kunnen. Roos was de uitzondering, die had een heel andere stijl die positief afweek. Of je haar stukjes nou leuk vindt of niet, dat van die afwijkende stijl kan je onmogelijk ontgaan zijn.



Maar het sprookje gaat gewoon door. Ik heb van je stukjes genoten, Roos, en ik kom vast je echte weblog nog wel eens bezoeken. Bedankt voor wat je hier hebt neergezet.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Int schreef op 16 augustus 2008 @ 11:09:

[...]





Het punt met Roos is vooral dat zij tenminste een eigen stijl heeft. De rest van de loggers schrijft allemaal zo standaard.
Ja, dat vind ik ook. Als ik de stukjes van Nynke, Sanne en Cathelijne lees, zie ik geen verschil. Als ik zou moeten raden wie het geschreven heeft zonder dat de naam erbij stond zou ik het niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond haar stukjes ook niet zweverig ofzo.

Ze heeft gewoon een heel eigen stijl, een heel pakkende manier van schrijven vind ik.

Bij de anderen moest het onderwerp me echt aanstaan om het te kunnen lezen. Bij Roos had ik dat niet. Ik heb bijvoorbeeld geen kinderen, maar ook die stukjes van haar las ik en boeiden me zelfs. Puur door haar schrijfstijl, originaliteit.
Ik sluit me helemaal aan bij de reacties van Cherry, Int, Shining en Saartje.



HPL: jij woont niet meer in de buurt begrijp ik? :-d
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Cherrytomaatje: Roos' blogs maakten dat ik zin kreeg om me te verdiepen in fotografie. Ik, de uberrationalist die altijd in haar hoofd leeft en nog nooit iets creatiefs in haar leven heeft gedaan, zat zomaar ineens te denken aan fotografie en hoe dat de manier waarop je naar dingen kijkt, kan veranderen. En sterker nog: ik ga het doen ook, ik ga foto's maken. Niets hoogdravends, gewoon van mijn kinderen etc., maar ik denk zomaar dat ik een hobby gevonden heb. En dat voor iemand die niet van hobbies houdt.



Ik heb de andere blogs niet eens gelezen, ik ben totaal niet geinteresseerd in wat een willekeurige Vivablogger zoal het internet opslingert. Ik ben de blog van Roos gaan lezen na Int's meer dan lovende woorden, en was direct geraakt door Roos' prachtige fotografie.



Roos: ik ga je volgen op je eigen site, je hebt er een fan bij.
.
Wat een eerlijke post Mariannanas :) Ben het overigens compleet met je eens; de andere bloggers boeien mij ook helemaal niet. Nooit gedaan ook eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Uit de mond van een 'Überrationalist die niet heeft met hobby's' is dat wel een héél mooi compliment Mariannanas! :)
Alle reacties Link kopieren
@Mariannanas: Ik ben er stil van. Meen je dat je door mij zin krijgt in een hobby?!! Wauw! Een groter compliment bestaat er voor mij niet. Ik mag dan wel verloren hebben, maar ik heb sinds vrijdag zoveel mooie lieve ontroerende versterkende reacties gekregen (hier en vooral veel op mijn weblog), waarvan die van jou wel één van de topstukken zijn voor mij. Weet je, ik ga hem denk ik zelfs uitprinten en boven mijn bureau hangen, samen met nog een paar anderen!!!

Dank je dank je wel!!!!!!



Int, Sarah, Cherrytomaatje, saartje en Shining (vergeet ik iemand?), jullie ook bedankt voor wat ik lees! Dat doet een verliezend mens goed! Nu ja..dat zou een winnend mens ook ontzettend goed doen. Ik heb bij Nynke bijvoorbeeld nog niet ZULKE prachtige compimenten zien staan. Meestal kom je dit soort dingen ook niet eens te weten, maar hier en op het forum staat het dan ineens, en dat is zó waardevol!



En Pippi, ik lijk soms ''zweverig'', maar dat is poezie, vaak schrijf en schreef ik ook TOTAAL niét zweverig! Meestal niet zelfs. Zoals het stukje bij de ijscoman, het stukje over mijn man, het stukje van een ontmoeting in de trein, het stukje over geweld....wát is daar zweverig aan??!!!

Maar er zijn inderdaad stukjes die een beetje zwijmelig zijn. Maar dat zijn de gedachten die je leest, die zijn áltijd zweverig. Gedachten hebben nóóit vaste grond.

''Anders'' is niet per definitie zweverig. Zweverig is meer dingen beschrijven die ''te ver'' of te onwaarschijnlijk lijken voor anderen.

Ik heb naar ik weet nog nooit iets onwaarschijnlijks geschreven. Wat ik schrijf is echter dan echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ook zitten staren naar al die ontzettend mooie foto's van je Roos, echt heel mooi! Foto's met stijl,een dikke 10!!
Alle reacties Link kopieren
Roos, ik ben ook fan van je geworden, maar dat heb je denk ik al gemerkt ;-)



Ik kwam hier zelfs via een tip van iemand en volg je nu dan maar op je weblog. Zelf snap ik ook echt niet waarom je niet gewonnen hebt, want dat je zou winnen was eigenlijk wel duidelijk. Wat niet duidelijk is, is waarom Nynke gewonnen heeft..dan had ik nog eerder Sanne verwacht, maar goed..daar heb jij nu niks aan. Wel dat je voor velen wél nummer één was.

En dat jij nu meer reacties krijgt dan wie dan ook zegt óók meer dan genoeg toch?



Jij komt nog wel eens ergens anders boven water. Let maar op.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het eigenlijk met jou Shining? Je zal inmiddels wel honger hebben ;-)



En Roos, ik zat gisteren de hele dag met de koffie klaar, maar je kon het niet vinden denk ik? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens niet terecht dat de kunst die Roos maakt geassocieerd wordt met 'leuk voor moeders'... Eigenlijk vind ik de gedachte die de Viva-redactie nu lijkt te hebben, Roos een weblog geven als er een website komt voor Viva-Mama ook helemaal niet zo'n goed geste. Ik kan me voorstellen dat het extra leuk is om de foto's van haar kinderen te zien en de voorvallen te lezen als je zelf kinderen hebt.... Maar ook kinderlozen kunnen het prima waarderen. Ik denk niet dat ik snel op de Viva-mama website zou gaan kijken (en veel moeders ook niet, denk ik trouwens). Het bijzondere van de foto's en teksten van Roos is de manier van kijken (zoals Mariannanas ook al zei... dat geeft inspiratie) en een liefde die er uitspreekt voor de wereld om haar heen... Ze geeft mij het idee dat ze in algemene zin gewoon veel van mensen houdt... en daar kan ik me heel goed in herkennen en ik denk veel forummers met mij. Daarnaast is ze natuurlijk gewoon een supervakvrouw :).

Ik denk dat de VIVA-redactie er veel beter aan zou doen om Roos een blog toe te zeggen zodra één van de andere bloggers opstapt. Maar goed... wie ben ik :) Misschien ziet Viva Roos juist wel als een goed lokmiddel om mensen naar de nieuwe Viva-mama site te lokken.
Saartje, ik heb inmiddels ontzettende honger ;)



Eens met Potlood, wie controleert de uitslag? We moeten er maar op vertrouwen. Het kon niet anders dan dat Roos zou winnen.



Cherrytomaatje, ook eens. Viva zou er inderdaad goed aan doen om Roos alsnog een blog te gunnen, maar ja.....

Het zou in ieder geval goede reclame voor de site zijn.
Alle reacties Link kopieren
Slik. Ik had zo verwacht dat Roos zou gaan winnen door de reacties die ik op de site las, dat ik niet heb gestemd. Sorry Roos! Misschien hebben meerdere lezers die fout gemaakt. In het begin dacht ik ook dat je te zweverig en te gestileerd schreef voor mijn smaak, maar na het stukje over je moeder was ik om. En inderdaad, die foto's erbij zijn prachtig en inspirerend: ook ik ben erdoor anders gaan kijken naar foto's en fotograferen en mijn vakantiefoto's zijn er een stuk meer bijzonder door geworden. Dankjewel daarvoor! Overigens vind ik je (als niet-moeder) helemaal geen blog schrijven die draait om je kroost. Ik vind het juist ontzettend mooi dat je je kinderen niet centraal stelt, maar ze als onderdeel van je wereld erg mooie plekjes in je verhalen en beelden geeft.



[Hoort misschien niet in dit topic, maar ik denk dat Nynke ook een erg goede Viva-blogger gaat zijn. Na Roos, zou mijn stem voor haar zijn geweest.]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven