Laptop 'totall los'.. Recht op nieuwe?

09-04-2015 09:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Ik zit met een behoorlijk probleem..

Voor mijn studie heb ik in november een nieuwe Toshiba Laptop aangeschaft van ¤500.

Ik heb destijds een Actua Verzekeringsplan afgesloten, waarbij ik verzekerd ben voor brand, explosie, diefstal, geweldpleging of enig ander van buitenkomend onheil.



Nu is er een een week geleden een banaan in mijn tas uit elkaar gespat waar ook mijn laptop in zat..

Als gevolg zat de zijkant (bij de ventilator) vol met geprakte banaan..



Ik heb mijn laptop naar mediamarkt gebracht en gevraagd of deze kon worden opgestuurd.

Gisteravond kreeg ik een mailtje met de mededeling dat mijn laptop total loss was verklaard en dat de reparatiekosten van ¤938,05 volledig onder mijn verantwoordelijkheid vielen.



Uiteraard is dit voor mij erg vervelend, voor dit bedrag kan ik namelijk 2 laptops kopen.



Mijn vraag is..

Mediamarkt heeft mijn geval bestempeld als 'waterschade' , maar ik vraag me af of ik de banaan niet als buitenkomend onheil kan beschouwen.



Groetjes lilyfairy
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was MediaMarkt, danwel de Asus fabriek, heel servicegericht.



Mijn tablet had nog één maand fabrieksgarantie, er zijn een nieuw moederbord en een nieuwe accu in gedaan, gratis. Die tablet zag er echter nog wel als nieuw uit, standaard in een hoes van het merk zelf en "op transport" komt er een dikke vilten hoes omheen.



Misschien kun je nog poberen te claimen bij je inboedelverzekering ? Dat lijkt me de meest logische.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zowel actua als je inboedelverzekering even bellen morgen.
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2015 @ 19:30:

Bij mij was MediaMarkt, danwel de Asus fabriek, heel servicegericht.



Mijn tablet had nog één maand fabrieksgarantie, er zijn een nieuw moederbord en een nieuwe accu in gedaan, gratis. Die tablet zag er echter nog wel als nieuw uit, standaard in een hoes van het merk zelf en "op transport" komt er een dikke vilten hoes omheen.



Misschien kun je nog poberen te claimen bij je inboedelverzekering ? Dat lijkt me de meest logische.Je had nog garantie, da's het verschil.
Alle reacties Link kopieren
Valt het niet onder 'explosie?'

De banaan is ten slotte geëxplodeerd!
Altijd de kleine lettertjes lezen.. had ooit zo'n verzekering voor mijn telefoon, werd gejat, aangifte gedaan bij de politie, kreeg niks vergoed van de verzekering. Reden: "Wij kunnen uit de aangifte niet opmaken of er geweld is gebruikt of niet."



Kun je die ventilator niet zelf (laten) vervangen. Had ooit een laptop waarbij de ventilator kapot was, bleek je op ebay een nieuwe te kunnen kopen voor 10 euro, vader heeft hem erin gezet en hup. Maar k vermoed dat er wel meer vies is dan alleen de ventilator als die banaan erin gedrukt is.
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 19:29:

[...]



De fabrikant is er niet eens aan te pas gekomen en Mediamarkt heeft hem niet eens open geschroefd gok ik.dat is oplichting
Alle reacties Link kopieren
Waarom stop je in hemelsnaam iets van vocht naast je laptop en een banaan spat echt niet zomaar uit elkaar hoor. Dus je hebt er mee gegooid, op gaan staan, op gaan zitten weetikutwat. Maar zolang ze geen bananen met koolzuur verkopen ontploffen ze ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 09 april 2015 @ 10:08:

Nieuwe ventilator erin?



Verder snap ik een laptop van 500 euro verzekeren niet. Voor de meeste kwesties heb je al verzekeringen lopen. Zonde van het geld. Nee hoor waarschijnlijk helemaal niet nodig, gewoon uit elkaar halen en goed schoonmaken.

Maar ik heb het idee dat er meer aan de hand is omdat een banaan nu eenmaal niet zomaar ontploft.
Alle reacties Link kopieren
Op het logic board zitten sensoortjes, die verkleuren als ze vochtig worden. Het zijn witte stipjes die dan rood worden. Waarschijnlijk hebben ze dus helemaal niet verder gekeken. Die dingen verkleuren ook van condens of soms zelfs van zware mist. En daar gooien ze het vaak op, waterschade, terwijl er dus eigenlijk helemaal geen waterschade is.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 april 2015 @ 22:14:

[...]



dat is oplichtingDik 900 euro rekenen voor een reparatie aan een laptop van 500 euro ook.
Alle reacties Link kopieren
Ah, vast zo'n verzekering die je is aangesmeerd toen je de laptop kocht? Iets van 10 euro per maand zeker? Dat betekend dat je in de levensduur van de laptop (3 jaar), de laptop nog een keer helemaal betaald, plus heel veel meer.



Die verzekeringen zijn erop gericht alleen maar geld te vangen en onder elke vorm van schadevergoeding uit te komen. Google maar eens op internet. Ze zullen het altijd proberen te gooien op waterschade, onduidelijkheid bij diefstal of vernieling of andere kutsmoesjes.



Als je gebruik wil maken van dit soort verzekeringen doe je er goed aan, om voordat je iets wegbrengt of aangifte wil doen, HEEL erg goed de kleine lettertjes te lezen, om zo precies te weten op welke manier je aangifte moet doen of moet zeggen bij reparatie, anders kan je er naar fluiten en lachen zij dat er weer eentje is ingestonken.



TIP: Sluit nooit een losse verzekering af als je electronica koopt!! Verschrikkelijk duur en vergoeden bijna nooit. Vaak is het meeste ook al gedekt onder je standaard inboedel verzekering, of kun je voor een paar euro extra een buitenshuis verzekering afsluiten, waarin bijna alles gedekt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 09 april 2015 @ 10:35:

Tip:



[afbeelding]Haha, dat is de oplossing: Een extra schilletje om je banaan! Verder - wat serieuzer - als het repareren van een laptop van 500 euro bijna 940 euro kost, is het sop de kool niet waard, of hoe luidt dat spreekwoord? Het loont nl. de moeite niet. Het is gek, maar soms kost een nieuw apparaat minder dan de reparatie van datzelfde apparaat. Dat is vaak het geval met elektronische en digitale apparatuur.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Voor dat bedrag zou ik hem wel open schroeven en kijken of de ventilator het enige probleem is. Ventilators zijn vrij makkelijk te vervangen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven