katten mee op vakantie?

10-04-2015 12:18 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,



we denken erover om van de zomer een weekje in n huisje van centerparcs te verblijven. maar dan met katten ☺heeft iemand daar ervaring mee? en zo ja kwamen ze ook buiten? ze zijn beide heel aanhankelijk, lopen altijd mee naar de winkel etc. ze thuislaten vind ik zielig, en een pension is vorig jaar niet echt goed bevallen.

ik hoor graag jullie ervaringen!

alvast bedankt!



Groetjes Zini
Alle reacties Link kopieren
Niet buiten laten uiteraard, ze kennen de omgeving niet en zullen verdwalen
Ik heb dat jaren geleden een keer gedaan. I.v.m. allergie moest er voor die kat echt gekookt worden en daar wilde ik een oppas niet mee belasten, dus kat mee.



Het ging. Buiten aan een lijntje maar met het mooie weer kwam dat neer op bijna altijd aan een lijntje want de deur staat dan toch open, en dat was voor de kat echt minder leuk. Geen trauma aan overgehouden maar zonder die allergie had ik de kat beter thuis kunnen laten. Leuker voor ons (want een kat is in een vreemd huis bewerkelijker) en leuker voor de kat.



Thuis met een oppas die de tijd wil nemen om te kroelen en te spelen met de kat is imho te verkiezen boven ze meenemen. Ook omdat katten vaak erg hechten aan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ze beter thuis kunt laten, in hun eigen omgeving voelen katten zich het meest prettig. Je hebt toch wel iemand die elke dag even langs kan gaan om ze te voeren etc.? Meenemen zou ik niet doen, is alleen maar stressvol voor ze, je doet ze er echt geen plezier mee. Naar buiten kunnen ze daar ook niet want ze kennen de omgeving niet. Wat als ze daar weglopen? Ze zijn thuis het beste af.
Alle reacties Link kopieren
Niet buiten laten , dan lopen ze weg, ze kennen het huis ook niet goed genoeg.

(betaalde) kattenoppas bij je thuis?



Dit is dus de reden dat ik voor een kleine hond kies.Katten kun je niet meenemen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer gedaan. Ging op zich wel goed, maar wel de hele tijd ervoor gezorgd dat hij niet naar buiten ging.

Wat feeks zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze katten thuis gelaten toen wij een weekendje weg gingen.

mijn tip, kies wel voor een echt betrouwbare oppas (wij hebben echt heel veel spijt van de oppas die wij gekozen hebben...)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Voor de katten is het erg zielig om ze mee te nemen, je doet ze er echt geen plezier mee
Moi
Vooral niet meenemen. Ten 1e ze vinden een vreemde omgeving helemaal niet leuk. En ten 2e..stel dat er 1 van jouw katten de deur uitglipt,dan ben je je kat voorgoed kwijt. Ze kennen de omgeving niet en het huisje niet. En dan kan je je wel voor je kop slaan...kat weet zich niet in het wild te redden.Jouw vakantie verneukt en veel cverdriet om jouw kat. Ik wil niet te negatief zijn maar het kan zo maar gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de poes en de situatie af.



Poes vindt alleen thuis met oppas ook niet leuk want ze hangt heel erg aan mensen. Dus toen hebben we haar een keertje meegenomen en dat ging best heel goed. Het huisje vond ze superleuk (nieuwe luchtjes en geurtjes) en ook dat we eigenlijk veel thuis waren vond ze ook super. Uiteraad mocht ze niet naar buiten! Maar dat was geen probleem verder want ze is een binnenkat.



De reis was eigenlijk nog het vervelendste... mauw.... mauw... mauw... mauw... maauw...



Als we langer en verder weg gaan, gaat ze daarom gewoon op kattenhotel.
Katten hier thuis zou ik er echt geen plezier mee doen.

Manlief zijn familie nam vroeger de 3 katten wel mee op kampeervakantie als ze een weekendje gingen Ze spanden dan idd een lijntje. Ze spanden een soort waslijn per kat, en daaraan een andere lijn waarmee ze rond konden lopen. Zo liep de lijn minder snel vast om bomen/gras etc.

Katten vonden het altijd geweldig, al waren ze er wel vanaf kitten af aan aan gewend.

S' nachts sliepen ze in de auto.
TO: niet doen.

Er zijn katten waarbij dit goed gaat, maar vooral als ze dit vanaf jongs

af aan gewend zijn.

Katten zijn enorme gevoelige stress kippen, die bovendien heel erg gehecht

en gewend zijn aan hun eigen omgeving.

Op reizen, verhuizen en vakantie zijn ze helemaal niet dol, dat is echt stress

voor de meeste katten.

Je maakt je kat in ieder geval niet blij mee als je hem meeneemt.



Het beste kun je ze thuis laten en iemand regelen die ze

eten geeft, kattenbak verschoont enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten zouden dat echt niet trekken, 3 minuten in de auto naar de dierenarts is al hel voor ze. Het lijkt mij ook niet relaxed als ik de hele vakantie moet opletten of de katten niet naar buiten gaan, niet aan de meubels krabben, de boel onderplassen door de stress, etc. Mijn ouders komen in vakanties dagelijks langs om ze te voeren..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn organisaties waar vrijwilligers zich aanmelden die bij de mensen thuis katten verzorgen (en meteen de post en de planten). Dat lijkt me verre te verkiezen boven de stress van in een huisje zitten, met alle ramen en deuren potdicht opdat de katten niet weglopen. En als jullie dan een paar uurtjes weg zijn, is dat dan leuk voor de katten? Lijkt me toch ook niet.

Of een ander pension zoeken, er zijn echt wel pensions waar goed voor de dieren gezorgd wordt.

Wij hebben ook ooit een kat gehad die het echt niet naar zijn zin had in het pension, maar dat was dan echt een geval van jammer, daar ben ik niet sentimenteel in. Hij had daar weliswaar 2 vervelende weken, maar daar stonden 50 fijne weken tegenover!
Mijn ouders hadden vroeger een stacaravan en poes ging altijd mee. Het was wel grappig dat als hij doorhad dat we weer zouden vertrekken (inpakken en auto inladen), hij altijd midden onder de caravan ging zitten zodat mijn vader eronder moest kruipen om hem weer te vangen. Onze kat was het gewend en we gingen altijd naar dezelfde plek. Ik zou het voor een weekje niet doen. Dan heeft hij de stress van het vervoer, en ook nog eens een vreemde omgeving waar hij niet naar buiten mag. Plus dat hij natuurlijk de meubels in het vakantiehuisje kan gaan mollen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouder nemen hun 2 kater altijd mee met de camper. Dat vinden ze geweldig. Als ze ergens overnachten mogen ze aan een lijntje naar buiten. Ze gaan wel al sinds ze een kitten zijn mee en vinden het, het eerste uur niet leuk. Daarna vinden ze het prachtig. Ik denk dat het aan je kat ligt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Mijn schoonouders nemen hun kat altijd mee op vakantie, zij gaan meerdere keren per jaar naar een dergelijk huisje.

Zij laten hem ook buiten, die kat is echt vreemd want hij luistert als een hond en loopt niet weg.



Met mijn katten zou ik het niet hoeven proberen, ze houden niet van verandering en ze zouden de pootjes nemen als ze de kans krijgen. Ik vind het maar eng.



Ik denk dat het er heel erg van af zal hangen hoe jouw katten in elkaar steken. Zijn ze gemakkelijk, zijn het echte eigenheimers?

Persoonlijk zou ik het niet doen, dan beter een familielid vragen om tijdens deze dagen op te passen of eten te geven.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring.

Oproepje op het vivaforum wie ze wil verzorgen?
Mag het wel eens van centerparcs? Ik zou het overigens ook niet doen. De angst dat ze zouden ontsnappen en niet meer terugkomen alleen al, zou me tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
wauw bedankt voor de reacties!

denk dat ze toch maar thuis blijven ! ze luisteren wel goed, ook als ze hier in de buurt spelen. maar ik zou ze voor geen goud willen missen en als ik het zo lees is die kans in een andere omgeving wel aanwezig.



heeel erg bedankt iig !!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben één keer onze kat meegenomen op (korte) vakantie. In een bungalow op een vakantiepark. Kat was toen nog een kitten. Hij vond het allemaal wel best en interessant. Hij ging niet naar buiten. Onze katten zijn zowiezo binnenkatten.

Tegenwoordig laten we onze katten tijdens vakanties/weekendjes weg gewoon thuis en komen familieleden één keer per dag langs voor de nodige verzorging en aandacht.

Als ik jou was zou ik ze idd gewoon thuis laten en een betrouwbare kattenoppas zoeken. Liefst iemand die je goed kent en die ervaring met dieren heeft.

Eenzaam zullen ze denk ik niet snel worden. Ze zijn immers samen.

Succes en alvast een fijne vakantie!
Ik denk (weet wel zeker..) dat je je katten

er heel blij mee maakt.

En zo gezellig zijn gestresste katten niet zal ik je vertellen ;).
In plaats van een pension zou je ook eens kunnen googlen op kattenoppas in je omgeving.



Voor een paar euro per dag komt die dagelijks minstens één maal aan huis, voor verzorging van de kat en desgewenst het legen van de brievenbus en verzorging van planten.



Of misschien ken je wel buren die ook katten hebben en willen die voor jouw katten zorgen als jij t.z.t. voor hun kat(ten) zorgt!



Een kat is het liefst in zijn eigen huis.
Ik heb een kat gehad die altijd mee ging op vakantie. Als we hem thuis lieten weigerde hij te eten, dus maar meegenomen. De eerste keer ging hij een paar dagen aan een lijntje op het vakantieadres, maar dat was geen succes, dus daarna lieten we hem maar los buiten. Het is altijd goed gegaan gelukkig, hij ging nooit ver weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven