Gezondheid alle pijlers

restenarm dieet...help!

18-08-2008 15:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet als voorbereiding voor een darmonderzoek een restenarm dieet volgen.

twee dagen lang alleen beschuit, ei, harde kaas en mager vlees & vis, water, thee en koffie.

daarna mag ik 1 dag alleen maar vloeibaar eten....



Help! ik weet gewoon echt niet wat voor eten ik dan kan maken?! heeft iemand hier ervaring mee?

want nu denk ik dat ik dan alleen maar thee en koffie kan nemen..

aangezien ik de dag erna ook nog eens tot 3 uur nuchter moet blijven, hoop ik dat ik toch wel iets anders dan thee kan nemen...
mag het vloeibare eten geen yoghurt zijn?



op ei, kaas, vlees en vis zou ik wel een paar dagen kunnen leven, zijn precies de lekkere dingen
Alle reacties Link kopieren
nee ik mag geen yoghurt, ook geen melk.



ik vind het best een lastig dieet, ik hou juist enorm van fruit en groente... :-(
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen:

ontbijt

beschuitje met kaas

beschuitje met mager vlees

met thee of koffie of water



lunch

beschuitje met kaas

beschuitje met mager vlees

met thee of koffie of water



diner:

vlees en/of vis

met water

koffie na



thee in de avond

of water



Gedurende twee dagen is dat toch best te doen?

De dag met vloeibaar eten is makkelijker: maaltijdsoep maken, de staafmixer erin desnoods.



Vla, yoghurt, kwark, wat dan ook. Vers fruit erdoorheen mixen.
Alle reacties Link kopieren
Dus het vloeibare eten moet ook bestaan uit kaas, vlees, vis, beschuit?



Maak dan een vissoep.
Alle reacties Link kopieren
ja die twee dagen zijn best te doen. het is die vloeibare dag die het probleem is. ik mag dan namelijk alleen maar vloeibaar en nog steeds niets anders dan op mijn eerdere lijstje stond.



dus geen maaltijdsoep, geen vla, yoghurt, kwark en geen fruit.

dat is dus precies de reden dat ik niets kan bedenken.

of ik moet magere vis met water pureren??!



ik hoopte dat iemand anders er ervaring mee had, of iets anders kon bedenken.
Alle reacties Link kopieren
o sorry omen, iets te snel gereageerd...

ja die vissoep (zonder bouillon en groente) kan wel.

ik denk dat dat het dan ook wel word...ben benieuwd.
Een roerei als vloeibare optie?

Hebben ze er zelf geen folder bijgedaan met eetsuggesties? Lijkt me wel raar als je alleen maar thee en water mag op die vloeibare dag.



Mag je je eieren wel bakken? Dan zou ik die eerste dagen in elk geval lekker gebakken eieren met gesmolten kaas en eventueel spek eten.
Alle reacties Link kopieren
Als je googlet op 'restenarm dieet' krijg je heel wat suggesties. Ontvette bouillon zou bijvoorbeeld wel mogen, wordt die vissoep een heel stuk smakelijker.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
ik heb alleen een lijstje gekregen met producten die ik mag eten, verder niets.

helaas mag ik ook geen vet gebruiken, dus geen gebakken eieren.

denk je dat roerei als vloeibaar telt? zou wel fijn zijn. dat vult ook wel. dank je wel voor het meedenken! :)
Alle reacties Link kopieren
ik heb al gegoogled, maar de dieten die ik dan zie zijn veel ruimer opgesteld. daar mag je ook witbrood en pasta, en bij mij is echt gezegd dat ik alleen die eerder genoemde producten mag.

ik mag wel een beetje zout, maar geen kruiden en vet. dus bouillon valt denk ik echt af.
Alle reacties Link kopieren
Voor s'avonds zou je een lekker stukje gegrilde tonijn kunnen doen, of een gegrilde entrecote waar je de slager alvast het randje af hebt laten halen.

Als je een goede antiaanbakpan hebt kun je ook een gebakkeneitje maken.

Gekookt ei in stukjes met even kleine blokjes oude kaar erdoor en dat dan op je beschuitje?

Zacht gekookt eitje met rookvlees?

Stukje vlees vullen met kaas en dan droog bakken?

Lekker droog gebakken zeetong.

Een stukje kabbeljouw door de ei halen en dan door de verkruimelde beschuit, vervolgens droog bakken in een goede pan.

Je kunt ook verschillende vis of vlees pocheren. Bewaar het vocht zodat je een soort van bouillionnetje hebt voor de laatste dag.



Plan de laatste dag lekker met een dvdbox Friends oid op bed met een grote pot thee. Zo doe je niet veel waardoor je het langer uit kunt houden op alleen vloeibaar.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op de laatste dag voor soepjes en bouillon enzo gaan. En als je niet ven melkproducten etc houd of deze niet mag zou je ook drinkontbijt kunnen proberen, die met fruit erin. Of hebben ze echt gezegd dat je dat niet mag hebben?
Alle reacties Link kopieren
wauw kusunum, jij bent creatief met eten. je weet zelfs dit dieet voor mij nog leuk te maken! dank je wel.



ik ga de laatste dag idd maar gewoon aan de gepureerde vissoep. helaas luna, valt alles met fruit en melk af. dus geen drinkontbijt :-(
Alle reacties Link kopieren
is zo;n fles uit de reformzaak geen idee dan? Dat heet Sapvasten (of zoiets) en is een mengsel van groentes en fruit, bedoeld om mee te ontslakken. Dat is best te doen voor een dagje. Sowieso zou ik je dokter maar even bellen want het kan nooit de bedoeling zijn dat je alleen koffie en thee mag...misschien bedoelden ze het anders dan dat jij denkt? Succes met het onderzoek!!
Alle reacties Link kopieren
dank je wel schorpioentje!

ik denk inderdaad dat ik morgen even naar het ziekenhuis ga bellen. dan doe ik het tenminste zeker goed.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan in de visbouillon van Kussunum een beschuitje doet heb je ietsje meer in je maag dan alleen maar water met vissmaak...



Dat deed mijn moeder vroeger bij ons ook altijd, een beschuit in de soep. Hoe langer je m laat liggen, hoe zachter hij wordt.
Alle reacties Link kopieren
is dat lekker mamalelie? daar kan ik me nou echt niets bij voorstellen. maar ja, ik ben ook niet iemand die zijn koekjes in de thee doopt enzo.

maar voor nu, met het dieet is het wel een goed idee. als ik daarna dan nog de pureerstaaf erdoor heen doe, dan is het en vloeibaar, en vullend! :)
rooos schreef op 18 augustus 2008 @ 16:10:

ik heb alleen een lijstje gekregen met producten die ik mag eten, verder niets.

helaas mag ik ook geen vet gebruiken, dus geen gebakken eieren.

denk je dat roerei als vloeibaar telt? zou wel fijn zijn. dat vult ook wel. dank je wel voor het meedenken! :)


Maar hoe moet je je vlees en vis dan bakken als je geen vet mag gebruiken?

Klinkt opeens 'n stuk minder lekker, want dan zal je ook wel geen saus op vlees/vis mogen en kale vis/vlees is helemaal niet lekker.



Denk dat ik alleen op gekookte eieren en kaas zou leven met plakjes snijwaar van kip of kalkoen.
Alle reacties Link kopieren
@ elinjoo: je kan het vlees en de vis koken of grillen. en nee, dus ook geen sausjes.



het is ook echt geen lekker dieet vind ik. na een tijdje gaat het je allemaal tegenstaan en smaakt het op de een of andere manier allemaal hetzelfde: een beetje eiig / kazig. die smaak blijft nu ook de hele tijd in mijn mond hangen..



ik poets stiekem lekker vaak mijn tanden, voelt dan net als een snoepje in mijn mond! X-D
Alle reacties Link kopieren
Rooos, is het vandaag je eerste dag? Of ben je al aan dag 2 bezig? Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat en wat je aan het eten bent ;-)

Is het een beetje te doen of :thunder: De laatste dag zal wel helemaal moeilijk zijn. Niet te veel doen die dag he, anders wordt je zo chagerijnig :-@

ToiToiToi!
Alle reacties Link kopieren
dank je wel kusunum! vandaag is mijn derde dag.



ik heb me maar lekker aan jouw tip gehouden en lig lekker op de bank met de tv aan en mijn laptop op mijn schoot. vandaag ga ik lekker niets doen! :-p



ik heb ook maar naar het ziekenhuis gebeld, en helaas...ik mag vandaag niets anders dan een bouillonblokje in water, thee en koffie... :-(



en daarbij moet ik vandaag meerdere laxeermiddelen nemen. heb net de eerste lading genomen, en lig nu een beetje bangig af te wachten wat er komen gaat. :~)

verder voel ik me nu nog wel oke.
Alle reacties Link kopieren
Dat lakseer middel is dat van die dikke, vieze, zwarte, zware derrie?

Als dat zo is succes ermee. Collega van me moest het laatst drinken en die vond het vrezelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een beschuit in soep is lekker hoor.



En verder heb je de hele dag niet meer gepost, dus je zult wel op de plee zitten...??
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik nu pas weer wat laat horen..



dat laxeermiddel was echt heel erg vies! :~) en ik heb inderdaad dinsdag teveel tijd op de wc moeten doorbrengen.



en gistermiddag het onderzoek gehad. duurde echt erg lang (1,5 uur), en het deed ook goed pijn. :'-( ben helemaal van de kaart nog. dus vandaag maar weer een dag in bed...



ik ben wel heel blij dat het nu achter de rug is. de dokter zei alleen na afloop: 'en nu maar hopen dat je dit nooit meer hoeft te doen'. hmmm, dat vond ik bedenkelijk klinken!

ik heb nog geen uitslag gekregen, ik hoop maar dat het goed is.



dank voor al jullie hulp! :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven