Verdwaalde kat in tuin...

12-04-2015 19:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond zit er een kat in mijn tuin. Ze is vermagerd, ik heb haar eten gegeven, wat ze dankbaar opat. Ze blijft in mijn tuin.

Vanochtend heb ik de dierenambulance gebeld en Ami*ved*i - waar ik te horen kreeg dat ik haar niet moest voeren, en dat ze dan vanzelf weer naar huis zou gaan. Ze wordt nu wel op de website gezet als gevonden. Ik heb zelf ook in het buurtcentrum en buurtsuper een poster opgehangen.

Bij mij in de wijk lopen geen katten los, de wijk ligt aan een drukke weg... mijn eigen katten zijn binnenkatten. Eentje is ooit weggelopen en heb ik na een maand teruggevonden - hij was verdwaald!



Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen... ik kan de kat niet in huis nemen, vanwege mijn eigen katten. Ik kan haar ook niet eeuwig in mijn tuin laten zitten. Ze moet van iemand zijn.

Maar wat nu? Iemand tips/ concrete ideeën wat ik kan doen...
De kat vangen en nogmaals bellen dat ze het beestje komen ophalen. Flink aandikken dat de kat er erg slecht uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Lokken met voer in een reismandje. En dan naar het asiel brengen? Daar kunnen ze dan op hun website een berichtje zetten.

Anders zou ik het niet weten.
Alle reacties Link kopieren
heeft de kat geen chip?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het advies van Amivedi niet gewoon opvolgen? Zij zijn de experts hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dus niet of de kat een chip heeft, want er is nog niemand langsgeweest van de dierenambulance oid.

Ik ga morgen denk ik gewoon nog een keer bellen, maar dan met het asiel... .

Als ik nog geen katten had, nam ik d'r zo in huis...
Alle reacties Link kopieren
Guirne: omdat mijn eigen kat dus ook een maand op stap was, ver weg in de wijk zat, en niet meer de weg terug wist. Hij was ruim een kilo afgevallen, en dat is best veel voor een kat.

Ik vertrouw het gewoon niet helemaal, ook omdat er bij mij in de wijk echt geen katten los rond lopen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het beestje ook meenemen naar de dierenarts en daar laten kijken of de kat een chip heeft.
Alle reacties Link kopieren
Jouw eigen kat was schijnbaar niet opgegeven bij Amivedi want anders had het nooit een maand geduurd. Ik heb meegemaakt dat ze binnen 4 uur een kat terug op de goede plek hadden, heb iets meer vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hertjehertje schreef op 12 april 2015 @ 19:32:

Je kan het beestje ook meenemen naar de dierenarts en daar laten kijken of de kat een chip heeft.Dit. En veel dierenartsen hebben een fb-page. Wellicht willen ze hem op hun pagina zetten en wordt zo de eigenaar gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heb ik meteen opgegeven en de hele wijk volgehangen met posters :-). Daarnaast liep ik zeker in het begin dagelijks door de wijk om hem te vinden... Dat is dus geen garantie voor het snel terugvinden.

Blijkbaar zijn jouw ervaringen anders dan de mijne.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ga morgen even bellen met het asiel, en anders probeer ik de DA. Dan weet ik iig of ze gechipt is.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je je ontfermt!
foto maken, op je facebook plaatsen, en je plaatsgenoten zoveel mogelijk laten delen. Is er ook geen facebookgroep voor je plaats waar je woont? Anders op dichtbij.nl vragen of ze hem willen plaatsen.
Hier komen twee zwervers brokjes eten. Ze zouden van iemand moeten zijn maar ja, zoek maar uit van wie (ik woon niet in Nederland).



Hier hebben ze de mogelijkheid om beschut en droog in het schuurtje te schuilen en ze krijgen op vaste tijden, tegelijk met mijn eigen katten, een klein bakje met voer. Voor de rest moeten ze zichzelf redden en dat doen ze ook, nu inmiddels al ruim twee jaar. Eentje komt inmiddels dichterbij en kunnen we soms aaien, de andere rent hard weg.



Ik haal bij de dierenarts overigens wel tabletten tegen vlooien en mix die met het voer. Dat vinden ze niet echt lekker maar ze zijn hongerig genoeg. Dit vooral omdat ze wel neuzen met mijn katten, op onze tuinstoelen liggen en soms binnen komen voor de brokjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven