Kringloopwinkel

13-04-2015 17:32 28 berichten
(Ik heb even nagekeken, maar vond geen recent Kringloopwinkel topic). Correct me if I'm wrong...



Hebben julllie leuke ervaringen met de Kringloopwinkel?



Ik wel.

Laatst vond ik er een boek waarvan ik meende dat daar wel 'belangstelling' voor zou zijn.

Het boek kostte me ¤ 1,75 en ik heb het zeer snel kunnen doorverkopen met ¤ 5,00 winst.

Dan heb ik echt lol.



Vandaag vond ik er weer een 'pareltje'; een zgn. Dutch Design Chair!

Wat dat is; kijk even hier : http://www.fonq.nl/producten/merk-dutch_design_chair/

Voor ¤ 3,50!



Ik breng er ook regelmatig dingen naar toe en vind het leuk te bedenken dat die 'een goed nieuw huis' krijgen...

Dan doe je toch eens makkelijker iets weg.



Hebben jullie wel eens wat leuks 'gescoord' daar?

Kringloopwinkel, wel of niet?

Totaal aantal stemmen: 38

Ja, leuk - maar alleen om er dingen te brengen (21%)
Ja, leuk - maar alleen om er dingen te kopen (26%)
Ja, leuk - zowel brengen als kopen (45%)
Nee, nooit geweest.... moet er niet aan denken (8%)
quote:Stormkraft schreef op 13 april 2015 @ 23:20:

tuulijk Himalaya koop ik ook wel dingen nieuw, maar een beetje bewust en dingen die nog hartstikke goed zijn gewoon 'op' gebruiken is toch niks mis mee?



Jensy personeel heeft dus wel exclusief eerste keus, betalen ze daar dan ook extra voor (zoals ik dus wel eens op rommelmarkten doe) en krijgen klanten ook de gelegenheid om tegen betaling eerste keus te hebben? Nee zeker he.

Het vrijwillige gedeelte tja als je insteek al is om koopjes te scoren zet ik wel vraagtekens bij die intentie maar goed ieder moet het ook voor zich weten. Valt me wel op dat er heel grote verschillen zijn in hoe de klant benaderd / behandeld wordt door de vrijwilligers, gelukkig is er bij de kringloopwinkels waar ik wel eens kom meestal heel vriendelijk personeel. (In gewone winkels / bij betaald personeel heb je dit verschil trouwens ook)De meeste draaien op vrijwilligers ja maar vaak vanuit de gemeente (bij mij in de stad) mensen met een beperking of mensen die niet aan het werk komen maar wel graag willen werken. Grotendeels dus mensen met een laag inkomen. Geloof me die willen zo graag werken dat ook zij hun best doen hoor! Ik betaal op m'n werk gewoon het normale bedrag. Mensen in andere winkels of werkplekken hebben vaak ook 'eerste keus'. 1 van de voordelen van het vak waarin je zit. Mijn insteek is niet dat ik werk voor de koopjes maar het is een erg fijn voordeel van mijn werk. Ik werk trouwens in een 2ehands winkel dat is natuurlijk een ander soort bedrijf dan een kringloop. Grotendeels van onze spullen en kleding word ingekocht...
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 13 april 2015 @ 22:20:

[...]





Ik kom er ook wel eens en ik geef ook vaak dingen door. Ik heb wel een heel specifieke smaak en wil ook graag nette spullen die nog een beetje modern zijn.



Ook haal ik vaak houten meubeltjes, kastjes, krukken en houten kisten enz van de kringloop en schilder ze dan een mooie kleur en zet er nieuwe handgrepen of op wiletjes onder ect en gebruik het dan in mijn huis op verkoop tegen maakprijs op MP en FB.

Superleuk.

En inderdaad beter dan alles nieuw en vaak dan goedkope rommel uit china.



Dit!



Wij hadden laatst een kast gratis opgehaald. Helemaal opgeknapt en het heeft toch nog 100 euro opgeleverd. Ik twijfelde nog of ik die kast zelf wilde houden...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
De kringloop hier ter plaatse hoef je echt niet te bezoeken om leuke of degelijke dingen te vinden. 90% van de meubels die er staan, zijn van middelmatige kwaliteit. Gewoon meuk uit het lagere segment, maar dan gebruikt. En je betaalt er bijna net zo veel voor als wanneer je dezelfde meuk nieuw gaat halen bij Leen Bakker of een andere goedkope zaak. Ze durven rustig een paar honderd euro te vragen voor een gebruikt bankstelletje dat je bij Leen Bakker voor misschien 50 of 100 euro meer, gloednieuw koopt. Of 50 cent voor een goedkoop aardewerken bord van het soort waar je bij de Blokker 5 euro per 6 stuks voor betaalt. Zoals ik al eerder zei, echt leuke oude dingen (zeg maar "uit grootmoeders tijd") vind je er allang niet meer, want die komen niet in de winkel terecht, maar worden van tevoren uitgesorteerd en langs een andere weg verkocht (bijv. aan handelaren e.d.).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven