"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
discriminatie van de blanke man dus.



niets nieuws onder de zon zou ik bijna zeggen.
Dit is inderdaad echt heel erg belachelijk en slaat werkelijk helemaal nergens op.



Ik heb echt hele slechte seks met een donkere man gehad, en heerlijke met Hollandse mannen. Ik hou van Hollandse mannen.



Sterker nog: Ik wilde alleen maar kinderen van een blanke man met lichte ogen, zodat ik ook lichte/blonde kinderen zou krijgen. Voor mij echt geen donkere man.
Alle reacties Link kopieren
Zo keek ik ongeveer toen ik dit las:







Wat een generaliserende rommel. Alle donkere mannen zijn dansende gentlemans met grote penissen en ze zijn allemaal geboren in een ver, exotisch land. En de dames op het viva-forum zijn allemaal blank, willen een kind en zouden zonder dit artikel nooit naar donkere mannen hebben omgekeken. Welke 14-jarige heeft dat artikel geschreven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 april 2015 @ 18:13:

Bah zeg, wat clichè en denigerend naar de blanke man.



Eens, maar ik heb niet zo veel medelijden met ze als ik misschien zou moet hebben.



Hoe vaak je wel niet in mannen magazines/forums geklaag hoort over Nederlandse vrouwen... en dan hemelen ze altijd vrouwen uit een ander land (meestal een ontwikkelingsland=want zogenaamd afhankelijk) op. Dat soort gasten komen vaak van een koude kermis thuis, wanneer blijkt dat de buitenlandse dame ook een pakket eisen heeft waaraan hij niet wil voldoen.



Oa:



-verwachting van haar familie dat hij hen financieel steunt

-vooral niet omgaan met andere vrouwen, want dan wordt ze jaloers

-woede-aanvallen als hij een ongeschreven culturele regel overtreedt

-verwachting dat hij wel even een paspoort regelt



Nee, dat wil niet zeggen dat alle vrouwen (of zelfs de meeste vrouwen) in andere landen zo zijn, maar dit soort gasten trekken juist precies de golddiggers aan.
Alle reacties Link kopieren
Plaatsvervangende schaamte voel ik. Ben benieuwd hoe het voor de verantwoordelijke mensen afloopt...
Alle reacties Link kopieren
Ja, het zijn echt lichten die deze artikelen schrijven. En nog erger: er zijn er die dit goedkeuren voor publicatie.

Laatst ook al zo'n artikel over waarom een gescheiden man zo leuk zou zijn. Het ging echt nérgens over.

http://www.viva.nl/relati ... en-single-vader-te-daten/



Dat niemand bij de redactie nou in ziet wat een sneu niveau het betreft en dat ze dingen roepen die écht niet kunnen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:everyday schreef op 14 april 2015 @ 19:40:

Plaatsvervangende schaamte voel ik. Ben benieuwd hoe het voor de verantwoordelijke mensen afloopt...Gewoon goed. Dat is namelijk heel VIVA.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Dit ga je toch niet menen?







Echt driewerf





Soms lijkt het wel alsof de redactie van de Viva (blad en site ) bestaat uit een paar puberale meisje die maar wat doen.



Wat een niveau zeg, oprecht beschamend en diep triest om te lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 14 april 2015 @ 19:44:

[...]





Gewoon goed. Dat is namelijk heel VIVA.

Dat blad moest gaan overleven.



Fail.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het artikel is verwijderd, mét uitleg: http://www.viva.nl/sex-en ... een-donkere-man-te-daten/
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 april 2015 @ 19:56:

Het artikel is verwijderd, mét uitleg: http://www.viva.nl/sex-en ... een-donkere-man-te-daten/

Ach bullshit.

Iemand met intellect snapt toch dat dit belachelijke artikel ten eerste helemaal niet geschreven kan worden en geeft daarna toch geen toestemming om te publiceren? En als men dan het zogenaamde "Oh-haha-hihi" artikel gestopt heeft, dondert men toch gelijk de auteur van het gedrocht de tent uit? Hier wil toch niemand mee geassocieerd worden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tja Enn, ik ben het volledig met je eens.



Ze kunnen er 'lollig' en luchtig over doen in hun excuus, maar in de OP kun je nog steeds lezen wat erin stond en dat kan echt het daglicht niet verdragen. Ze moeten zich diep schamen dat dit uberhaupt de kans heeft gekregen om online te worden gezet.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Excuses my ass. Het stond en staat er, kijk maar naar naar de OP.

Stompzinnigheid ten top dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 april 2015 @ 19:56:

Het artikel is verwijderd, mét uitleg: http://www.viva.nl/sex-en ... een-donkere-man-te-daten/Die uitleg is er gekomen dankzij een behulpzame twitteraar, niet dankzij de VIVA capaciteiten.
Alle reacties Link kopieren
Ja eens, MissI.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
@BGB Dit vond ik nog wel een leuke van @nynke, die van de BZV recensies op twitter:



Redenen om een Fries te daten: 1. Als er een Elfstedentocht komt heb je een logeerplek 2. Suikerbrood 3. Enorme, knotsachtige piemels 4. Kaatsen 5. Je schoonmoeder heeft altijd lekker veel eten in huis en 6. Hij zegt niet veel dus kun je lekker vaak zelf aan het woord zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 18:13:

En dan wel elke keer die Mocro lover er af gooien. Beetje hypocriet.Maar deze vond ik dan weer erg leuk BGB!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik val er niet echt heel hard over. Het is cliché, maar sommige clichés blijven toch een kern van waarheid houden. En zeg nou eerlijk...als je aan een Nederlander denkt, denk je niet standaard aan een donkere man of een Marokkaan...of wel?



En over dat afsteken.. Tuurlijk is niet elke Nederlander blank, en zo is niet elke Italiaan een halfgod. Maar je denkt toch altijd eerst aan stereotypes, zo herken je iets in eerste instantie. Maar elke keer als ik een gemixt koppeltje of straat zie vind ik dat leuk. Ze steken inderdaad af, maar op een mooie manier. Maar ik kom dan ook voort uit een gemixt huwelijk <3
Alle reacties Link kopieren
Om te janken dit ik had de VIVA hoger ingeschat
quote:Mambo schreef op 14 april 2015 @ 20:08:

@BGB Dit vond ik nog wel een leuke van @nynke, die van de BZV recensies op twitter:



Redenen om een Fries te daten: 1. Als er een Elfstedentocht komt heb je een logeerplek 2. Suikerbrood 3. Enorme, knotsachtige piemels 4. Kaatsen 5. Je schoonmoeder heeft altijd lekker veel eten in huis en 6. Hij zegt niet veel dus kun je lekker vaak zelf aan het woord zijn

Die vind ik mou echt tenenkrommende recensies schrijven. Denken veel mensen zo over volgens mij.



Maar oke. Dom artikel, was heel leuk bedoeld, komt niet zo over. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Onbegrijpelijk dat viva zoiets plaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 20:10:

Nou, ik val er niet echt heel hard over. Het is cliché, maar sommige clichés blijven toch een kern van waarheid houden. En zeg nou eerlijk...als je aan een Nederlander denkt, denk je niet standaard aan een donkere man of een Marokkaan...of wel?



En over dat afsteken.. Tuurlijk is niet elke Nederlander blank, en zo is niet elke Italiaan een halfgod. Maar je denkt toch altijd eerst aan stereotypes, zo herken je iets in eerste instantie. Maar elke keer als ik een gemixt koppeltje of straat zie vind ik dat leuk. Ze steken inderdaad af, maar op een mooie manier. Maar ik kom dan ook voort uit een gemixt huwelijk <3Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt. Echt hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 14 april 2015 @ 18:44:

Ik ben donker en volgens mij meer vrouwen hier op het forum. Best beledigend dit. Wij tellen niet mee.Dit dus.
Er staat zelfs een stuk op het AD
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 20:18:

[...]





Dit dus.Yep: onbegrijpelijk dat de redactie blijkbaar denkt alleen voor blanke vrouwen te schrijven...en blanke vrouwen die denken dat alle donkere mannen op een tropisch eiland geboren worden :-0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven