sloten nieuwe woning

14-04-2015 18:26 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraagje. Ik heb een huurhuis sinds een aantal dagen, een bovenwoning uit 1978.

De voordeur en schuurdeur zitten gewoon beneden en ik ga dus met een trap naar mijn woonkamer omhoog. Via de schuurdeur kan ik ook naar binnen en sta dan via een tussendeurtje meteen in de gang. Is dat tussendeurtje zit geen slot.

De schuurdeur heeft wel een goed axa slot, nieuw van de woningbouw. Maar verder is de deur niet erg stevig, incl. kieren aan alle kanten. Een flinke trap ertegen en je komt een heel eind. En dan sta je dus in mijn huis. Geen fijne gedachte.

Ik wil extra beveiliging maar liever zonder in de deuren te boren, omdat het een huurhuis is dus. Of kan dit wel gewoon? Ik ben absoluut geen klusser en zoek eigenlijk een oplossing in de vorm van een kettinkje met een oogje oid. Of kan ik inbraakstrips bv zelf makkelijk bevestigen? Heeft iemand zelf een creatief idee toegepast? Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Secustrip? Aan een ketting heb je niets, die trap je makkelijk door, een kierstandhouder is een stuk steviger maar dan moeten ook de deurposten stevig genoeg zijn. Bij een bouwmarkt kunnen ze je wel adviseren, verder vind ik het ook een zaak voor de verhuurder, die moet de huurder ongestoord woongenot bieden en dat ongestoord is rekbaar.
verba volant, scripta manent.
Ik zou overleggen met de woningbouw of dit onder het verbeteren van de woning valt. Zo ja, dan betalen zij mee.
Alle reacties Link kopieren
Sloten moeten toch aan een keurmerk voldoen? Daaraan voldoet deze dus niet. Lijkt mij redelijk dat je een deur met goed slot kunt vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:De schuurdeur heeft wel een goed axa slot, nieuw van de woningbouw. Maar verder is de deur niet erg stevig, incl. kieren aan alle kanten. Een flinke trap ertegen en je komt een heel eind. En dan sta je dus in mijn huis. Geen fijne gedachte.

Ik wil extra beveiliging maar liever zonder in de deuren te boren, omdat het een huurhuis is dus. Of kan dit wel gewoon? Ik ben absoluut geen klusser en zoek eigenlijk een oplossing in de vorm van een kettinkje met een oogje oid. Of kan ik inbraakstrips bv zelf makkelijk bevestigen? Heeft iemand zelf een creatief idee toegepast? Ik hoor het graag.

Ik zou, als de verhuurder dit zelf zo wil laten, zelf een stevige deur kopen en die er in zetten. Met een kettinkje of strip schiet je niks op bij een gammele deur. Bovendien tocht een deur met kieren behoorlijk.

Maar het idee dat ik veilig woon is me best wel wat waard. Ik neem aan dat je er een paar jaar blijft wonen? Dan zijn de kosten, uitgesmeerd over die jaren, toch niet zo hoog?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou er ook eerst een gesprek over aangaan met de wbv, en vragen of zij er wat in kunnen betekenen, en zo niet, wat toegestaan is wat je er zelf aan gaat doen. En dan zwart op wit toestemming ervoor vragen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga contact opnemen met de wbv en kijken voor een nieuwe deur.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga contact opnemen met de wbv en kijken voor een nieuwe deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven