meewerk nieuwbouwhuis

13-04-2015 19:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een half jaar geleden een nog te bouwen nieuwbouwhuis gekocht.

Nu heeft door oorspronkelijke bouwer het uitbesteed aan een andere bouwer. 4 weken geleden is dit bekend geworden.



De nieuwe bouwer zou regelen waar wij de badkamer kunnen uitzoeken. Bij ons zit er al een standaardbadkamer bij in. Voor 24 april moeten wij nu doorgeven hoe onze badkamer eruit moet komen te zien of dat we hem toch casco laten opleveren. Na het gesprek met de bouwer zijn we meteen langs de badkamer boer gegaan om vast te gaan kijken. Dit was op 3 april. ze hadden toen nog geen tekeningen dus konden nog niks. Volgens de bouwer hadden hun ze vorige week gekregen betekent dat we nu nog maar anderhalve week de tijd hebben om een afspraak tomaten en een beslissing te maken. Ik vond debadkamer boer er erg prijzig uit zien en gang toch twijfelen of het beter is om casco op te laten leveren we willen een bad erin en tegels in wildverband.



We kregen vandaag de prijs van de vloerverwarming 3000 euro voor 50 m2. Voor de koop van het huis al gevraagd aan de makelaar hoeveel dat zou kosten en toen hoorden we ongeveer 2500 euro. En dat vond ik al aan de prijs. Af en toe krijg ik er spijt van en dan moet de bouw nog beginnen. Ze beginnen 1e week van mei.
Alle reacties Link kopieren
als we het achteraf laten doen dan word het ingefreesd en hierop worden dan tegels gelegd. Daarvoor hoeft de ondervloer niet geheel strak te zijn.



We gaan van het weekend zelf ook eens rondkijken en bij verschillende bedrijven offertes vragen.
quote:Chantilly21 schreef op 15 april 2015 @ 08:04:

Ik zou ook even kijken naar de garantie van de CV installatie als je de vloerverwarming door een andere installateur laat doen. Wie moet je benaderen als er iets mis lijkt te zijn, nadat je de vloerverwarming door een andere partij laat doen?



En wat Ikdus zegt ook.



Dat dus. Vergis je er niet in wat een drama je kunt krijgen als de aannemer en jou vloerverwarmingsboer naar elkaar gaan wijzen als er problemen zijn met de vloerverwarming. Want dan geven ze beide niet thuis omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor het gehele traject. Zeker bij vloerverwarming komt zoveel kijken. Het kan gaan lekker, vloer scheuren, niet warm worden, en ze zeggen beide dat het niet hun fout is, omdat jij een louzy 1000 euro wilt besparen?

En ik zeg expres louzy. Je huis kost je zo 250.000 euro, dan is 1000 euro meer of minder nog geen half procent van de totale bouwkosten.



daarbij, omdat jij vloerverwarming wilt, moet er ook een andere cv-ketel geinstalleerd worden. En daar houden al die vloerverwarmingsboeren die naderhand plaatsen geen rekening mee. Dat heb ik in ieder geval al van verschillende mensen gehoord. Je bouwer denkt daar wel aan. Want die moet het huis opleveren volgens het bouwbesluit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik alle 1000 euro's bij elkaar optel als we alles zouden doen zonder naar de kosten te kijken dan worden het er wel een boel. We hebben nu eenmaal geen unlimited budget dus moeten alles wat we uitgeven wel goed bekijken of dat wel noodzakelijk is. We hebben wel een potje voor onvoorziene uitgaven maar wil niet zeggendat dat ook op moet.
quote:83angel schreef op 15 april 2015 @ 09:03:

Als ik alle 1000 euro's bij elkaar optel als we alles zouden doen zonder naar de kosten te kijken dan worden het er wel een boel. We hebben nu eenmaal geen unlimited budget dus moeten alles wat we uitgeven wel goed bekijken of dat wel noodzakelijk is. We hebben wel een potje voor onvoorziene uitgaven maar wil niet zeggendat dat ook op moet.



Daarom moet je goed kijken wat je wel en niet doet. En juist vloerverwarming is iets wat ik direct door de bouwer zou laten doen. Om alle bovenstaande redenen.

Noodzakelijk vind ik dus bijvoorbeeld ook het tegelen van de badkamer en het aanleggen van de leidingen voor badkamer, keuken en toilet. Alles waarbij je problemen met vocht kunt verwachten zou je door de hoofdaannemer uit moeten laten voeren.



Je kunt nog beter nu een goedkope keuken laten plaatsen, dan bezuinigen op je vloerverwarming. Bel die aannemer nog eens op, zeg dat je geschrokken bent van zijn prijs, maar dat je wel graag dor hem de vloerverwarming aan wilt laten leggen.
Alle reacties Link kopieren
we hebben aannemer al gebeld maar ging helaas niks van de prijs af.

Tegelen vind ik niet noodzakelijk wie dat doet.

We laten wel de leiding leggen voor het bad als we casco doen. Maar daar zijn we nog niet uit eerst maar eens alle opties bekijken hoeveel het waar gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geregel allemaal hè!



Ik woon net in mijn nieuwbouwwoning. Ik heb alles casco laten opleveren, wel het leidingwerk door de bouwaannemer laten leggen. verder ben ik erover uit dat als wat je buiten de bouwaannemer regelt, goedkoper is.



Vloerverwarming zit standaard in mijn huis, maar dat is wel echt iets om over na te denken, ivm je cv installatie.



De wanden werden hier behangklaar opgeleverd en dat vind ik echt niet mooi genoeg om te schilderen. Wij hebben dus wel grotendeels alles gestuct, strak pleisterwerk. Scheuren kun je ook repareren.

Ik vond dat dus echt niet zonde. Ik vind het prachtig. Over een paar jaar alle scheuren een keer laten herstellen. Er zit er nog geen eentje tot nu toe.



Zorg dat je leidingwerk goed ligt en koop sanitair elders, regel een goede installateur en maak de badkamer van je dromen, neem je tijd!



Heel veel succes!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven