Het Moulinexraadsel

16-04-2015 12:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij BCC (winkel) heb ik een combimagnetron gezien van Moulinex. Ik wilde hem nog niet meteen bestellen, omdat ik eerst op internet reviews wilde lezen en de gebruikershandleiding wilde downloaden.



Ik zoeken op internet...nergens reviews of handleidingen te vinden. Het enige wat ik tegen kom is het apparaat op vergelijkingssites, en die zeggen allemaal dat hij bij BCC te verkrijgen is. Dat klopt, want daar heb ik hem gezien.



Dan maar op de site van Moulinex kijken. Hee wat gek, er staan geen combimagnetrons bij de producten, alleen maar twee bakovens. Ik belde het servicecentrum. De medewerker wist me direct te vertellen dat Moulinex geen combimagnetrons heeft, en als ik soms het apparaat bedoel dat BCC verkoopt: Dat is niet van Moulinex. Ja, het klopt dat het merk op het apparaat staat maar het is niét van hen.



Toen de klantenservice van BCC gebeld, want ik wilde wel eens weten wat voor product ik krijg als ik dat apparaat bestel. "Wat raar", kreeg ik te horen, "we verkopen wel vaker combimagnetrons van dat merk." Ja hoor dit apparaat was beslist van Moulinex, alleen...het was waarschijnlijk geen combimagnetron. Ja, het klopt dat bij de omschrijving staat dat het een combimagnetron is, maar er staat ook bij dat het apparaat alleen een ovenfunctie heeft.



Dus het gaat om een combimagnetron van Moulinex...maar dan van een ander merk en niet kunnende microgolven. Of zo



Snapt iemand er iets van? Dit is 'm: soort van magnetron van raadselachtig merk

Ik twijfel nu of ik hem wil bestellen. Wat als het apparaat iets gaat mankeren, onder wiens garantie valt hij dan? Wie heeft hem ook en hoe bevalt hij?
Ik vind hier dingen van.
Als je een combimagnetron wilt, zou ik deze niet kopen in elk geval.
Als het allemaal zo raar is en gaat dan wilde ik hem niet.
Als ik op het typenummer zoek, kom ik één (Franse) beoordeling tegen en die is positief. Verder valt op dat er meer mensen op zoek zijn naar de handleiding. Maar overal staat het typenummer én de naam Moulinex. Inderdaad een raadsel!
Alle reacties Link kopieren
Het is dus gewoon een oventje van Moulinex. Omschrijving klopt dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Deze? http://www.bcc.nl/keuken/ ... x-combimagnetron-mo32ecsl(80475)

Raar, want er staat ook geen verdere produktspecificatie bij over programma's, standen etc.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet doen, en zeker niet bij BCC. Zulke slechte ervaringen mee gehad, met meerdere apparaten die stuk gingen en waarbij de service van BCC echt ruk was. Ze staan op mijn persoonlijke zwarte lijst
Alle reacties Link kopieren
In de winkel werd me verteld dat het een magnetron is met ovenfunctie en grill.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Eeen BCC-medewerker heeft me ooit toevertrouwd dat ze soms apparaten verkopen die behalve het typenummer, exact gelijk zijn aan een ander apparaat. Ze kunnen daardoor een laagste-prijs-garantie voeren, want er is geen enkele andere winkel die dat apparaat met precies dat ene typenummer verkoopt. Zoiets was zijn uitleg, het is nogal een poos geleden, toen wij er een wasmachine gingen kopen.

Vandaar dat je bij BCC afwijkende typenummers tegen kunt komen.
http://www.vandenborre.be/microgolfoven ... mo-32-ecsl

Hier staan wel meer specificaties, misschien kun je daar wat mee
Alle reacties Link kopieren
O echt Caviahaar? Wat jammer . Ze zeiden namelijk ook dat hij best in een kast kan, als er aan de bovenkant en achterkant 10 cm ruimte is en aan beide zijkanten 1 cm. Ik was juist zo blij met dat advies, want ik zoek me rot naar een apparaat dat IN mijn kast past en die niet aan de voorkant uitsteekt. (Er moet nl een deurtje voor als hij niet gebruikt wordt). Nu vertrouw ik dat advies ook niet meer zo.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Paling! Zo te zien dus wel een combimagnetron.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 16 april 2015 @ 12:22:

O echt Caviahaar? Wat jammer . Ze zeiden namelijk ook dat hij best in een kast kan, als er aan de bovenkant en achterkant 10 cm ruimte is en aan beide zijkanten 1 cm. Ik was juist zo blij met dat advies, want ik zoek me rot naar een apparaat dat IN mijn kast past en die niet aan de voorkant uitsteekt. (Er moet nl een deurtje voor als hij niet gebruikt wordt). Nu vertrouw ik dat advies ook niet meer zo.



Ja, sorry Het ging om een koffiemachine, zo'n bonenmaler. Ding ging stuk, wij terug, moeilijk en ingewikkeld doen. Uiteindelijk een nieuwe meegekregen, die ging na 3 maanden weer stuk. Wij weer terug, weer moeilijk doen, en uiteindelijk gaf de betreffende verkoper aan dat dit merk en type ook niet geschikt is voor bonenmalen omdat het mechanisme ons verbruik niet aankon. Heel vreemd, want we hebben het apparaat juist op aanraden van de BCC verkoper gekocht We kregen een ander type/merk mee, die ook weer na zes maanden stuk ging. Weer terug, erg geirriteerd omdat we al aan het derde apparaat in korte tijd bezig waren wat weer stuk ging. Heel gedoe in die winkel, met medewerkers die liever gingen lunchen dan ons helpen, door de winkel tegen mijn vriend schreeuwden dat hij geholpen werd na het sigaretje van de medewerker, wederom advies van niveau poffertje. Uiteindelijk hebben we een vervangend apparaat gekregen wat goedkoper was dan degene die we kwamen terugbrengen, waarbij we het verschil van ¤ 20 niet terugkregen bij de kassa. Mijn vriend is de rust zelve, maar op dat moment ontplofte hij. We hebben het apparaat daargelaten, zijn naar Saturn gereden en hebben daar een andere gekocht, die het een jaar later nog steeds doet. Echt, BCC, de fik erin..



Dus ik zou de magnetron ergens anders kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat het een magnetron is met crisp functie... dat is niet een oven dus.



En moulinex verkoopt zo te zien helemaal geen magnetrons (ook niet via de franse site).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sharp heel fijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit: ik ga het risico niet lopen. Inmiddels heb ik een ander apparaat op het oog van een ander merk en bij een andere winkel. Reviews zijn volop te vinden en hij is nog goedkoper ook .



Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een los ding Caaf? En wat is je budget? Want ik heb echt een hele fijne (dan zoek ik even het typenummer op).
Alle reacties Link kopieren
Welk merk heb jij Zon?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Whirlpool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven