Actueel
alle pijlers
Waar moet het met de wereld heen?
woensdag 20 augustus 2008 om 10:50
De afgelopen tijd komt bij mij de gedachte steeds meer naar boven dat de wereld, de mensen die erop leven, steeds meer barbaarse trekken vertonen. Misdrijven die ik niet eens kan lezen in de krant na het kopstuk te hebben gezien zoals bijvoorbeeld die magnetronmoord. Ik bedoel, waar zijn we toch allemaal mee bezig? Komt het door drugs waardoor mensen in staat zijn tot zulke walgelijke daden? Ook op youtube zie je de meest bizarre moorden, waar is het goed voor om te zien hoe gevangenen in Iraq van een hoog gebouw, geblindoekt worden afgegooit met de handen geboeit. Het is een rotzooi, de mensen zijn lager dan lager in moraal gezakt. Kinderen die graag kindjes krijgen van bendeleiders???? Jemig zeg... ik word hier zo ontzettend wanhopig van als ik er aan denk. Soms besluit ik om maar geen nieuws te kijken, omdat het allemaal toch hetzelfde is, altijd maar ellende, oorlog om een geloof, om geld/olie en de politiek waar ik zo genoeg van heb! En ondertussen zijn er zoveel onschuldige kindertjes en mensen die honger hebben, terwijl er biljoenen worden uitgegeven aan stomme wapens, en voor wat? Voor al die ego's op de wereld. De dure auto is niet genoeg voor het verlengen van wat er in hun broek zit op dat niveau, dus laten we er maar meteen een raket op plakken..
woensdag 20 augustus 2008 om 10:52
Pas op hoor, het is niet goed voor je rug de ellende van de hele wereld op je te nemen...
Steun een paar goede doelen, koop eens wat biologisch vlees/groente, stem op de juiste politieke partij, doe een keer vrijwilligerswerk, kortom: leid een goed leven voor jezelf en je omgeving (meer kan je niet doen!)
Steun een paar goede doelen, koop eens wat biologisch vlees/groente, stem op de juiste politieke partij, doe een keer vrijwilligerswerk, kortom: leid een goed leven voor jezelf en je omgeving (meer kan je niet doen!)
Everytime you make a typo, the errorists win.
woensdag 20 augustus 2008 om 10:58
Eens met Infojunk: goed voorbeeld doet goed volgen. Je eigen geluk nastreven en je eigen setje morele waarden naleven kan heel veel goeds betekenen voor je omgeving. Mensen zijn altijd al 'barbaars' geweest, het is een onvermijdelijke karaktertrek van de dierensoort 'mens'. Laat je er niet door ontmoedigen, maar accepteer dat het zo is en maak er het beste van. Dus. Enzo.
woensdag 20 augustus 2008 om 10:59
Ach, daar staat tegenover dat er een heleboel mensen zijn die elkaar helpen, lief zijn voor de wereld en niet tegen onrecht kunnen. Ik ken er in elk geval heel erg veel!
Ga eens op liftvakantie, dan ontmoet je zoveel behulpzame, aardige mensen, die rustig 10 km omrijden om een wildvreemde persoon op een leukere camping af te zetten. Of mensen die eigenlijk de andere kant op moesten maar zijn omgedraaid omdat ze jullie door de regen zagen lopen en je naar het volgende dorp brengen. Of een boer/vrachtwagenchaufeur die je uitnodigt om een heel weekend te blijven logeren, en waar je mee mag eten en de auto lenen om naar het dorp te gaan.
Of kom eens dansen op een folkbal, ontzettend warme sfeer, iedereen praat en danst met iedereen, en ik heb er nog nooit ook maar 1 dronken of agressief persoon gezien.
Er zijn veel nare, egoistische mensen op de wereld, maar het merendeel is gewoon aardig, behulpzaam en vriendelijk!
Ga eens op liftvakantie, dan ontmoet je zoveel behulpzame, aardige mensen, die rustig 10 km omrijden om een wildvreemde persoon op een leukere camping af te zetten. Of mensen die eigenlijk de andere kant op moesten maar zijn omgedraaid omdat ze jullie door de regen zagen lopen en je naar het volgende dorp brengen. Of een boer/vrachtwagenchaufeur die je uitnodigt om een heel weekend te blijven logeren, en waar je mee mag eten en de auto lenen om naar het dorp te gaan.
Of kom eens dansen op een folkbal, ontzettend warme sfeer, iedereen praat en danst met iedereen, en ik heb er nog nooit ook maar 1 dronken of agressief persoon gezien.
Er zijn veel nare, egoistische mensen op de wereld, maar het merendeel is gewoon aardig, behulpzaam en vriendelijk!
woensdag 20 augustus 2008 om 11:06
woensdag 20 augustus 2008 om 11:08
woensdag 20 augustus 2008 om 11:15
Whaaaaaat????? jezus t moet echt niet gekker worden..
ik heb vorige week wel gehoord dat een ANWB man een paar klappen had gehad omdat de bewuste pechhebber zijn quota voor dit jaar al had... je durft dalijk als bakker niet eens meer nee te zeggen op de vraag heeft u nog grof volkoren, voor je t weet krijg je een knal voor je kop!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dit geweld van alle tijden? Hoe kan iemand zo blind zijn?! De frequentie, de omvang, alles, is vele malen extremer en heftiger dan ooit tevoren. Absoluut. Cijfers liegen niet. Daar vroeger er vooral oorlogen werden uitgevochten middels soldaten onderling, zijn het nu met name burgers die slachtoffer worden. Het gaat in razend tempo achteruit, alles heeft er deel aan, de moraal, situatie gezinnen, kortere lontjes.. Pak em beet 25 jaar geleden was zelf de gehele straatsituatie in Nederland al heel anders als nu. Respect? Weg. Moraal?Normen&Waarden? eerder uitzondering dan regel. Mensen die zich ervoor afsluiten en hun visie beperken tot een vreedzame achtertuin, moeten zich nodig eens achter de oren krabben.
woensdag 20 augustus 2008 om 11:19
Sorry hoor, maar heb je geen geschiedenislessen gekregen op de basisschool? De Romeinen bijvoorbeeld, hele dorpen werden afgefikt en de vrouwen verkracht, kinderen en vaders vermoord, noem maar op. De Middeleeuwen, daar hoef ik het niet eens over te hebben en vanaf Napoleon tot Hitler en Stalin zal ik maar overslaan dan?
woensdag 20 augustus 2008 om 11:22
nouja, 25 jaar.. 10 jaar geleden zelfs. Zo rap als het nu acteruitgaat.. Elke dag steek/schietpartijen, dodelijke vechtpartijen. Wat je vroeger vooral in films zag, zie je nu bij wijze van spreke elke dag in de krant staan. En daar waar het vroeger met name in het criminele circuit er zo aan toe ging, zie je dat het zoch verplaats naar huisgezinnen, relatie's, scholen... Plaatsen, waar het juist veilig, vredig moet zijn. En wat het niet heel lang geleden ook nog zo was.
Nogmaals, problemen zijn van jaar & dag, maar ontkennen dat het er in sneltrein-vaart tempo, keihard achteruit gaat, op elk vlak/gebied, is je reinste zelfbedrog.
Nogmaals, problemen zijn van jaar & dag, maar ontkennen dat het er in sneltrein-vaart tempo, keihard achteruit gaat, op elk vlak/gebied, is je reinste zelfbedrog.
woensdag 20 augustus 2008 om 11:23
Echt niet? Ik heb wel ernstige staaltjes van hufterigheid gezien en een complete explosie van verbaal en lichamelijk geweld in NYC. Maar ok, ik was er maar 8 dagen. Ik vind wel dat het respect voor een uniform in NL ernstig ver te zoeken is. Agenten worden gewoon uitgelachen. Da's in de VS zeker anders.
woensdag 20 augustus 2008 om 11:25
In een ander topic op Actueel is al eerder aan de orde gekomen dat het aantal moorden in Nederland de laatste 10 jaar is gedaald.
Dat hoeft uiteraard niet meteen te betekenen dat het geweld ook is afgenomen.
Maar geweld is van alle tijden. Mishandeling, marteling, misbruik, moord, het is van alle tijden.
Dat hoeft uiteraard niet meteen te betekenen dat het geweld ook is afgenomen.
Maar geweld is van alle tijden. Mishandeling, marteling, misbruik, moord, het is van alle tijden.
woensdag 20 augustus 2008 om 11:25
Maar dan nog, dat was niets vergeleken bij nu !! En ja, tuurlijk zijn er vroeger ook genoeg vreselijke dingen gebeurt, maar zoals nu, dat is met niets te vergelijken !!Cijfers liegen niet, de situatie nu is uniek. Plus daarbij de achteruitgang van milieu enz. De wereld staat als nooit tevoren op zijn kop.