buurtkinderen in de voortuin

13-04-2015 19:15 93 berichten
Naast ons huis is het buurt speeltuintje. Heel erg leuk dat er voor de kinderen in de buurt iets geregeld is alleen zit ik met de volgende ergernis.

Als de kinderen verstoppertje gaan spelen wordt onze voortuin ook gebruikt. Kinderen komen tot aan ons raam omdat hier een goed muurtje zit

Ik weet niet wat ik nog kan doen, na op het raam kloppen, naar buiten lopen en het zeggen. Ze maken niet iets kapot ofzo maar als ik op de bank zit vind ik het niet fijn dat de kinderen voor mijn raam staan.



Misschien ben ik een zeikerd, dan heb ik nu in elk geval FF mijn gal kunnen spugen
Alle reacties Link kopieren
Glas neerleggen...
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2015 @ 21:19:

Als ik er achter zou komen dat iemand bewust glas neer zou leggen waar kinderen spelen zou die persoon een bijzonder groot probleem hebben. Ook wanneer het niet mijn kinderen zijn.Als iemand in zijn eigen tuin glas wil neerleggen, dan mag dat. Die kinderen hebben daar helemaal niets te zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 16 april 2015 @ 21:28:

[...]





Als iemand in zijn eigen tuin glas wil neerleggen, dan mag dat. Die kinderen hebben daar helemaal niets te zoekenBewust glas dumpen om kinderen expres te verwonden mag helemaal niet, ook niet in je eigen voortuin.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2015 @ 21:38:

[...]





Bewust glas dumpen om kinderen expres te verwonden mag helemaal niet, ook niet in je eigen voortuin.staat er een bordje bij dat het is om ongewenste tuinindringers te verwonden?
Alle reacties Link kopieren
Ach, die vaders die dan zwaar over de rooie zijn zullen op dat moment sowieso niet kunnen lezen, en die wijkagent zal ook wel kinderen hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ipv glas een flinke slangenden. Krijg je net zulke akelige wonden van, maar tja... Puur natuur

(En foei lelijk)
Wat een zieke gedachte om glas in je voortuin te leggen, omdat je je ergert aan een paar kinderen in je tuin.



Neem een hekje.
Alle reacties Link kopieren
Waterpistool zal ook wel afdoende zijn toch. Dat glas is natuurlijk te achterlijk voor woorden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tja, ik snap het ook nooit zo goed. Kinderen die zich een keer verstoppen achter een muurtje. Hoe vaak gebeurt dat nou echt....? Als je geen andere mensen wil zien, moet je in een hutje op de hei gaan wonen zeg ik altijd. Ik ben meer van het "leven en laten leven" wat dat soort dingen betreft. Zolang het onschuldig is moeten we ook een beetje verdraagzaam zijn hoor.
quote:iamalady schreef op 16 april 2015 @ 22:13:

Tja, ik snap het ook nooit zo goed. Kinderen die zich een keer verstoppen achter een muurtje. Hoe vaak gebeurt dat nou echt....?



In de zomer deden wij vroeger in de buurt iedere avond buskruit... Van 7 tot 9 of zoiets. Dat zijn heel veel verstoppende kinderen.



quote:Als je geen andere mensen wil zien, moet je in een hutje op de hei gaan wonen zeg ik altijd. Ik ben meer van het "leven en laten leven" wat dat soort dingen betreft. Zolang het onschuldig is moeten we ook een beetje verdraagzaam zijn hoor.Maar naast verdraagzaam zijn kun je ook gewoon rekening met elkaar houden en elkaars grenzen (letterlijk en figuurlijk) respecteren. Een kind en zijn jeugd worden er echt niet minder van als het niet in andermans tuin mag spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 16 april 2015 @ 21:59:

Wat een zieke gedachte om glas in je voortuin te leggen, omdat je je ergert aan een paar kinderen in je tuin.



Neem een hekje.Joehoe, niemand meent dat serieus, jullie trekken het volkomen uit zijn verband
quote:Miffy schreef op 16 april 2015 @ 12:04:

[...]



Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb! En wij ons maar blauw betalen aan de BSO. Zou het voor die van 2 ook al kunnen? Hij is nog wat jong voor verstoppertje, maar als de oudste van 7, die wel echt de verstoppertje leeftijd heeft, een beetje op m let, kan het best.

Doe ik hem wel schoenen met dikke zolen aan voor het geval er een mafkikker gebroken glas gaat strooien. Ja joh dat kan prima. Ik zet de mijne gewoon in de kinderwagen op het speelplein en hij staat er altijd nog braaf als ik uit m'n werk kom. Van de zomer blijven ze met z'n tweeën thuis, gaan man en ik het uitgespaarde bso-geld verbrassen in Las Vegas
Hek, geen kinderen meer.
quote:lilalinda schreef op 17 april 2015 @ 08:21:

[...]



Joehoe, niemand meent dat serieus, jullie trekken het volkomen uit zijn verbandVolgens mij is Iones volkomen serieus hoor. Die heb ik al wel vaker ... uh... minder briljante opvoedsuggesties zien doen.
quote:Pantax schreef op 17 april 2015 @ 08:27:

[...]





Ja joh dat kan prima. Ik zet de mijne gewoon in de kinderwagen op het speelplein en hij staat er altijd nog braaf als ik uit m'n werk kom. Van de zomer blijven ze met z'n tweeën thuis, gaan man en ik het uitgespaarde bso-geld verbrassen in Las Vegas Las Vegas hebben we al gehad, maar nu je het zegt: ik ga nadenken over de vakantie opties. Ik geef ze gewoon zo'n kattenvoerdoseersysteem zodat ze niet verhongeren, en wat geld zodat ze tussendoor voor de variatie ook een keer naar de snackbar kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer kunnen kinderen niet meer over een hekje klimmen? Ik klom al als peuter uit mijn box.... Kan me niet voorstellen dat de kinderen van nu dat hekje als een beletsel zien.



Als je voortuin niet meer is dan een stuk gras met wat struiken en onkruid, kan ik me voorstellen dat je er niet mee zit als er een paar kinderen de boel vertrappen. Maar als je je tuin goed bijhoudt en harkt en mooie plantjes in zet die vertrapt worden, vind ik het toch wel een ander verhaal worden. En dan ben je niet per definitie onverdraagzaam.



Ik denk dat een grote toeter zou helpen wanneer ze zich daar verstoppen. Zo eentje met een blaasballonnetje, zodat ze zich een ongeluk schrikken en degene die ze zoekt meteen kijkt en weet waar ze zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 april 2015 @ 18:44:

k denk dat een grote toeter zou helpen wanneer ze zich daar verstoppen. Zo eentje met een blaasballonnetje, zodat ze zich een ongeluk schrikken en degene die ze zoekt meteen kijkt en weet waar ze zitten.

Dat vind ik dan wel weer een grappige oplossing, nadat je ze er een paar keer op hebt aangesproken natuurlijk. Ik neem inderdaad ook aan dat de tip van het glas niet serieus was.



TO, misschien kun je een keer een potje meedoen en andere, betere verstopplekjes introduceren? :-)
Alle reacties Link kopieren
Humor helpt meestal het beste. Humor brengt meestal begrip van beide zijdes te weeg.

Het idee dat kinderen weten dat ze in jouw tuin het risico lopen om echt geplaagd te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven