Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ontbindende voorwaarden met die makelaar afgesproken? Kun je een huurder erin zetten onder de leegstandswet?

Niet om je bang te maken hoor maar ik zou me voorzichtig eens gaan oriënteren op een plan B, als het een te grote aderlating zou worden om te zakken in prijs. Je moet toch iets.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 04 april 2015 @ 17:18:

Je zou het ze eens op de man af kunnen vragen. Zij worden betaald om een dienst aan jou te verlenen. Als jij daar niet tevreden over bent vind ik dat je dat best mag aankaarten. Voor jezelf opkomen! Uit zichzelf gaan ze het waarschijnlijk niet doen. Dinsdag first thing gaan bellen!Goede tip, ga ik gelijk doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 04 april 2015 @ 22:00:

Heb je ontbindende voorwaarden met die makelaar afgesproken? Kun je een huurder erin zetten onder de leegstandswet?

Niet om je bang te maken hoor maar ik zou me voorzichtig eens gaan oriënteren op een plan B, als het een te grote aderlating zou worden om te zakken in prijs. Je moet toch iets.



Plan B ben ik inderdaad al mee bezig... Heb vorige week woensdag een mail gestuurd naar mijn hypotheekverstrekker met het verzoek om de woning te mogen verhuren.



En wat betreft de Makelaar... ik geef niet zo maar op, ze moeten op z'n minst nog een kans krijgen...
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 04 april 2015 @ 17:55:

Sabina, ik geloof er persoonlijk niet in dat een makelaar je huis snel verkoopt door er veel 'voor te doen'.

Hij moet natuurlijk wel gewoon bereikbaar zijn, maar ik zou niet verwachten dat hij met mijn huis gaat lopen leuren oid. Ik zag dat je weer op fb gepost had in de lokale groepen (ik ben ook lid, niet dat ik je stalk oid.) De meeste mensen kijken toch gewoon als eerste op funda als ze een huis zoeken.

Jouw huis is trouwens wel nog ruim 15.000 duurder dan een vergelijkbare in dezelfde straat, dus ik vrees toch dat het belangrijkste middel om je huis snel te verkopen de prijs verlagen is. Maar dat doet vrees ik echt zeer.



Ik verwacht ook niet dat de Makelaar gaat lopen leuren, dat doe ik zelf wel. Bereikbaar zijn en een goede advertentie neerzetten, dat is wel het minste wat ik verwacht.

Wat betreft de prijs, de goedkoopste in dezelfde straat is inderdaad net geen 100.000 ( uit mijn hoofd ). Is een kluswoning geloof ik, die van mij kun je zo in.
Tja, voor mijn zien beide huizen er vergelijkbaar uit.

Allebei een vrij simpele keuken en simpele badkamer. De vloertegels lijken in jouw badkamer nog origineel te zijn?

En die andere woning heeft wel een carport dus dat zou ik wel een pre vinden.
@pointdexter, al een nw bod uitgebracht?
Alle reacties Link kopieren
Ja, gisteren. We zijn nu in afwachting van de reactie.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Makelaar belde net. Hij en de andere makelaar hebben wat zitten pingelen en hebben nu een voorstel neergelegd. Voor ons is het akkoord, nu afwachten of de verkoper ook akkoord gaat. We zullen dan iets boven het maximum uitkomen dat we in gedachte hadden, maar de verkoper het al aangegeven dat hij dat bedrag sowieso te laag vond. Wat ik ook wel verwachtte gezien het hele proces tot nu toe.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Zijn jullie er uit gekomen?



Ben erg benieuwd naar een linkje!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook weer even mee !



De open huizen dag heeft bij ons 3 kijkers opgeleverd.

in totaal hebben we er nu 7 waarvan 5 afzeggingen en 2 mensen waarbij "de woning voldeed aan de wensen maar ze nog even verder willen kijken"...



i.v.m. meerdere gelijke woningen bij ons in de buurt hebben we onze prijs even (fix) naar beneden gedaan, het was ook meer een bluf prijsje en we denken ook dat mensen daarom sneller afhaakte omdat het te duur was....



en tjah... WAT NU? ik hou niet zo van afwachten en geduld hebben.

behalve ons huis goed onder de aandacht te brengen kunnen we verder niet veel doen denk ik :(



http://www.funda.nl/koop/ ... t-48363173-vignolahof-11/



Weet iemand of het geregeld voorkomt dat iemand zegt verder te willen kijken en dan ALSNOG terug komt? dat zou natuurlijk het mooiste zijn
Ja. Dat hebben we namelijk zelf gedaan. Zat wel een half jaar tussen of zo. Dus tja, regelmatig... voor ons was het in 100% van onze huisaankopen tot nu toe, telt dat ook?
@sabeintje, ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen. Misschien via facebook vragen aan mensen om het te delen?

Wat ik wel even kwijt wil; ik vind dat je een leuk appartement hebt! Wij zijn op zoek naar een huis in een andere prijsklasse en in een andere regio, maar als ik in die prijsklasse naar een appartement zocht in die regio, zou ik zeker bij jullie gaan kijken!
Alle reacties Link kopieren
@Pimpampum : hahaha nice to know! wie weet... je wilt jezelf ook niet teveel hoop geven. misschien nu we de prijs iets naar beneden hebben gedaan trekt het ze meer aan.



@Nickske : Nee precies, helaas kan je niks doen :( Facebook delen doe ik inderdaad ook al. en het huis wordt ook echt goed bezocht op Funda... helaas zegt dat verder ook niets :(

Ooohhh wat super lief! dankjewel.. fijn om te horen dat het huis in de smaak valt haha...

Jullie succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Sabeintje: het is een mooi appartement, maar voor dezelfde prijs kun je een prima eensgezinswoning kopen, een paar straten verderop. Ik denk dat je daardoor lastig zit: als ik de keus had als koper zou ik dan altijd voor de eensgezinswoning gaan. Je hebt denk ik een redelijk beperkte doelgroep, en daar kun je gewoon heel weinig aan doen. Hopelijk krijg je binnenkort de goede kijker binnen, het lenteweer helpt misschien wel



Bij ons is weer uitstel gevraagd door de kopers, omdat hun kopers ook weer uitstel vroegen. We zitten nu af te wegen of we ze nog een keer uitstel gaan geven of dat we met een andere belangstellende in onderhandeling gaan. Echt lastig! Als ze het alsnog rondkrijgen, is dat natuurlijk het makkelijkst en snelst, maar als het niet lukt zijn we wéér 2 weken verder!
Balen flat.

Denk je dat de anderen serieus geinteresseerd zijn en een bod willen doen?

Hoe waarschijnlijk is het dat ze het alsnog rond gaan krijgen?



Hier de sleutel Van ons nwe huis gekregen.

Veel werk aan de winkel.
Alle reacties Link kopieren
@flatverkopen in deze buurt zie je geen nette eensgezinswoningen van 200.000 ...

dan kom je direct in een veel ouder huis terrecht waarbij de keuken en de badkamer nog opgeknapt moeten worden.



wij hopen eruit te springen omdat dit huis pas 4 jaar oud is. (nieuwbouw)



duim duim duim !



en jij ook succes zo te zien
Alle reacties Link kopieren
@sabeintje: het zijn geen kant en klare woningen, maar ze staan voor (soms ruim onder) de 200.000 te koop en hebben dan 4-5 slaapkamers met een tuin erbij. Wat ik bedoel te zeggen is dat jouw woning nooit groter wordt, waardoor er minder mogelijkheden zijn en daardoor je doelgroep kleiner is. Ook staan er bijv. appartementen aan de Van Heukelomstraat die een stuk goedkoper en ook nog vrij nieuw zijn. Weliswaar geen maisonnettes, maar wel een vergelijkbare oppervlakte.

Wat me trouwens opviel: als ik zoek naar een appartement in jouw prijsklasse en dan de kaart bekijk (ik zoek zelf altijd via de kaart, omdat ik in onbekend gebied niet weet waar welke straat ligt en een lijst dan lastig doorploegen is), dan zie ik wel nr. 6 staan maar jullie huis niet! Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt, maar dat zou ik wel even nakijken.



@anna: we hebben 1 kijker binnen gehad en die is serieus geïnteresseerd. Ze wil een tweede keer komen kijken als de verkoop met de huidige koper niet doorgaat en daarna (waarschijnlijk) in onderhandeling. Verder krijgen we komende week dus nog 2 kijkers. Er is dus wel een reele kans dat we het snel aan een ander kunnen verkopen. Ik schat de kans dat we het aan de huidige kopers gaan verkopen, erg laag in. Echt balen!

Leuk dat je de sleutel hebt, dat is bij jullie echt snel gegaan!
@flat, zou Dan denk ik toch maar met andere kijkers in zee gaan. Wel balen dat je denkt Dat het geregeld is en dat het dan toch niet door gaat.
Alle reacties Link kopieren
@flatverkopen ... ik begrijp wat je bedoeld hopen dat niet iedereen zoooo scherp is haha..

Het klopt, ik heb al contact gehad met de makelaar en funda... blijkt een foutje in google maps te zijn (en krijg die maar eens te pakken :-))

we staan iets meer naar links als je op kaart kijkt.... 3 straten verder ongeveer.

klopt helaas niet nee :(
ik sluit aan! Appartement nu sinds 2 weken te koop staan, komende zaterdag 2 bezichtigingen, waarmee we in totaal op 5 kijkers zitten, waarvan één er morgen voor de tweede keer komt kijken. Ik was in alle eerlijkheid stomverbaasd dat er redelijk wat mensen reageerden, we hebben het appartement eerder te koop gezet (3 jaar terug) en toen hadden we in een half jaar tijd welgeteld 1 kijker... Daarna hebben we het weer uit de verkoop gehaald.



Goh, wat een extreem spannende tijd is dit toch!! Enerzijds vind ik de bezichtigingen zeer hoopvol, anderzijds hoor ik ook genoeg verhalen van mensen die in eerste instantie veel kijkers krijgen maar geen koper, waarna alles stilvalt en ze alsnog zeer lang bezig zijn met de verkoop... We hebben de prijs scherp gesteld, maar daardoor ook al een fikse restschuld ingecalculeerd (heerlijk, zo'n huis gekocht in nov 2009, vlak voor alles instortte ), er blijft dus weinig onderhandelruimte over. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@meisch: leuk dat je meeschrijft! Mocht je een link van je huis willen delen (per PB of in dit topic), dan kan dat natuurlijk.



Hier weer nieuws: de 1e kijker wilde in eerste instantie deze week voor de 2e keer komen kijken, maar heeft dat afgebeld omdat ze eerst met een andere woning verder gaat. Gisteren een kijker gehad die positief was. Later op de dag kregen we een telefoontje dat de makelaar verder onderzoek heeft gedaan naar waarom de verkoop van het huis van onze koper nog niet rond is, maar er wel uitstel gevraagd blijft worden. Daaruit blijkt dat het op beide namen van hun kopers niet gaat lukken, maar 1 van de 2 het wel kan lenen maar dan met een starterslening. Die wordt deze week aangevraagd en daar moet de gemeente dan weer over beoordelen. Ze voldoen aan alle criteria, dus dat zou moeten lukken. Maar, dat kost dus een paar weken tijd. We gaan hoogstwaarschijnlijk een paar weken uitstel geven, omdat dit nog steeds de meest zekere optie is, omdat onze eigen kopers de hypotheek verder rond hebben. Spannend dus weer!
Wow flatverkopen, wat een achtbaan zeg! Dat vind ik gelijk ook het nare aan het hele proces, het duurt zo lang voordat je écht zekerheid hebt en er zijn zoveel punten waarop het nog mis kan gaan... Heb je er wel vertrouwen in dat het "voldoen-aan-alle-criteria-verhaal" klopt? Tot nu toe hadden ze blijkbaar ook niet hun huiswerk heel goed gedaan... Ik hoop in ieder geval met je mee!



De kijker die gisteren voor de 2e keer kwam nam 2 mensen mee en maakte nog steeds een positieve indruk. Maarrrr... Ze weet van de 2 bezichtingen die we morgen hebben staan, dus als ze echt echt echt voor de woning wilde gaan had ik vandaag een bod verwacht. Althans, zo werkte ik wel bij ons recente koophuis; of schiet niet iedereen zo vol in de stress als ik als je persé een bepaalde woning wilt???
Alle reacties Link kopieren
Dat hadden wij hier ook hoor. Hadden 8 kijkers op de open dag. De kopers zagen constant mensen komen en gaan. Uur voor de open huis afgelopen was hebben ze een bod gedaan. Nu dus verkocht onder voorbehoud



Groetjes Suusje
Dat is het betere werk Suusje! Hoe lang heb je nog voor het definitief rond is?



Hier heeft de kijker vandaag een 3e afspraak gemaakt met een aankoopmakelaar... Spannend! Ze is dus wel echt geinteresseerd, maar de aankoopmakelaar betekent mogelijk ook dat ze hard wil onderhandelen en daar hebben we nog maar weinig ruimte voor.



Nog anderen in de spannende slijt-je-huis-business?
Ik zou als koper denken dat het een verkooptrucje van de verkopende makelaar is, die bezichtiging een dag later en zou me er niet door laten beinvloeden. En zeker niet door onder (tijds)druk laten zetten.



Aankoopmakelaar hoeft niets te zeggen, er zijn genoeg mensen die zonder geen huis durven kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven