maak me zorgen om mijn kat.

12-04-2015 23:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik maak me zorgen om mijn kater Waffle en hoop dat iemand me advies kan geven of ervaring heeft(en het dan niet slecht is!)



Mijn kater Waffle is 7 jaar en sinds vandaag doet die een beetje vreemd. Als die naar de kattenbak gaat heeft die vrij dunnen poep. Hij gaat best vaak. Zo een 4/5x per dag en dan echt om te poepen hij perst hard en soms is het weinig maar het is altijd dun. Soms gaat het goed maar soms komt die de bak uit en begint die keihard te jammeren, blazen en grommen en gaat die raar zitten. Alsof die pijn heeft. Ok likt die heel veel aan zijn anus. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Verder doet die vrij normaal. Dat jammeren enzo doet die ok alleen ff een paar seconde nadat die van de bak afkomt daarna is alles oke. En het is niet zn blaas ofzo want ik maak na hun boodschap altijd de bak schoon. Na het plassen is er niks. Dat jammeren is vanaf vandaag vandaar dat ik me nu pas druk maak.



Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. En dat iemand me kan helpen. Ga morgen trouwens sowieso naar de dierenarts maar ben er best kapot van. Dus moest het ok even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 13 april 2015 @ 01:58:

Probeer zijn ontlasting op te vangen. Het beste is minimaal 3 keer. Het klinkt als giardia en dat kunnen ze dan meteen testen. Is btw goed te behandelen. Beterschap!Dankjewel! Ik ga het even googelen ;) echt super bedankt.
quote:anoniempje19877 schreef op 13 april 2015 @ 01:58:

Probeer zijn ontlasting op te vangen. Het beste is minimaal 3 keer. Het klinkt als giardia en dat kunnen ze dan meteen testen. Is btw goed te behandelen. Beterschap!Dat stinkt vre-se-lijk. En dan druk ik me nog maar heel voorzichtig uit. Aangezien TO daar niks over zegt, denk ik eigenlijk niet dat het giardia is.
En? Hoe was het bij de DA?
Ik ben hier ook om even te kijken of er al nieuws is. Hoe ging het?
Ik hoop dat je nog even wat laat horen TO.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor de mensen die zich afvragen wat de poes had of zelf een poes heeft met zulke sympthomen. Hij heeft een ontstoken darm. Hij heeft 3 prikkies gehad druppeltjes om zn poep vast te maken en antibiotica. Het gaat al een stuk beter! Zn poep is weer vast en hij is niet meer onrustig! Ben erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry beetje laat haha wou ook even aankijken of het werkte allemaal.
Fijn! En goed dat je er zo snel bij was. Daar zal poes blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 13 april 2015 @ 19:46:

Fijn! En goed dat je er zo snel bij was. Daar zal poes blij mee zijn.Ja helaas begon die net weer zoals gister te doen. Het ging een paar uur goed gewonen poep geen gelikm :( net de dierenarts gebelt en hij zegt dat ik moet afwachten en de tijd moet geven om de antibiotica aan te late slaan. Maar vind het erg lastig. Raak hier toch wel erg overstuur van. Dacht ff dat het over was..
Alle reacties Link kopieren
quote:mmh schreef op 13 april 2015 @ 22:30:

[...]





Ja helaas begon die net weer zoals gister te doen. Het ging een paar uur goed gewonen poep geen gelikm :( net de dierenarts gebelt en hij zegt dat ik moet afwachten en de tijd moet geven om de antibiotica aan te late slaan. Maar vind het erg lastig. Raak hier toch wel erg overstuur van. Dacht ff dat het over was..



Je bent zelf toch ook wel eens ziek geweest dat je een medicijn kreeg? Dat duurt toch even dat het gaat werken! Je bent vandaag pas naar de DA geweest dus als het goed is dan gaat het elke dag een mini stapje beter.



Maak je niet teveel zorgen en zeker niet overstuur, dat merkt je poes en die is veilig onder de controle van je DA, daar moet je op vertrouwen.



Sterkte he , gewoon in geloven dat je schat weer beter gaat worden!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer helemaal goed met me beessie.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn mmh!
Fijn! Leuk ook dat je het even meldt.
Alle reacties Link kopieren
Ja haha ik dacht misschien vragen mensen zich dat nog af. En misschien heeft iemand ooit het zelfde probleem en komt dit tegen 😆
Super! Ben blij dat hij weer helemaal zijn vrolijke zelf is. En top dat je dit even laat weten.



Dikke voor poes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven