Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek netto hoger dan uitgerekend??

18-04-2015 18:51 19 berichten
Misschien dat iemand hier meer van snapt?



Wij hebben een huis gekocht. In de berekening die we kregen valt t netto bedrag lager uit.



De hypotheek is 197500. Ze hadden voor ons berekend dat t bruto 998 was en netto t eerste jaar 744. Nu betalen we netto bijna 50 euro meer per maand, waar kan dit aan liggen?
Begrijp je hoe de bruto/netto bedragen tot stand komen?
Alle reacties Link kopieren
De levensverzekering die erbij komt?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
is je inkomen gedaald?
...
Alle reacties Link kopieren
De brutobedragen heb je afgesproken met de bank. De nettoverlies kunnen ze nooit garanderen.



De belastingteruggaaf is afhankelijk van:

- jouw/jullie inkomen

- de schijfgrenzen en belastingtarieven

- de WOZ-waarde van de woning
...
Nee de levensverzekering betalen we nog apart en er is niks veranderd aan t inkomen
Alle reacties Link kopieren
Is de WOZ veel hoger? Dat kan zeker bij nieuwbouwwoningen.
...
Alle reacties Link kopieren
Heb je een maximale voorlopige teruggave?
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 18 april 2015 @ 19:06:

Is de WOZ veel hoger? Dat kan zeker bij nieuwbouwwoningen.Wat heeft je WOZ nou met je afgesloten hypotheek te maken?
Nee de woz is zelfs lager, en ik denk wel dat we de maximale teruggave krijgen. Kun je dan ook een gedeeltelijke aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
Niets met hypotheek, wel met belasting: het eigenwoningforfait.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:danibanani schreef op 18 april 2015 @ 19:10:

Nee de woz is zelfs lager, en ik denk wel dat we de maximale teruggave krijgen. Kun je dan ook een gedeeltelijke aanvragen?



Je denkt maar je weet het niet? Dus eigenlijk ben je niet helemaal op de hoogte van jullie financiele situatie? Dat vind ik best gevaarlijk.

En ja, je kunt een gedeelte terugvragen maandelijks en de rest met je IB.

Je kunt ook niets per maand doen en gewoon bruto betalen en dan 1x per jaar alles terug vragen. Dat laatste is het meest verstandig. Je weet dan namelijk dat je je bruto hypotheek last kunt betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 18 april 2015 @ 19:12:

Niets met hypotheek, wel met belasting: het eigenwoningforfait.Ach, duhuh. Blonde actie van me. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie in het 52%-tarief? Google dan eens op: tariefaanpassing aftrek kosten eigen woning.
...
Alle reacties Link kopieren
Lees dit ook eens.



http://nos.nl/artikel/200 ... -mogelijk-bijbetalen.html
...
Hebben jullie wel gezamenlijk aangifte gedaan en de hypotheekrenteaftrek zo gunstig mogelijk verdeeld? Dat kan enorm schelen als de één meer verdient dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft je vt aangevraagd? Vraag daar eens of dit het maximale is of dat je nog wat krijgt na het doen van je aangifte.
Alle reacties Link kopieren
In het eerste jaar heb je extra kosten die je kunt aftrekken (notariskosten, kosten hypotheek, en nog wat dingen die ik niet zo uit mijn hoofd weet). in het tweede jaar heb je die aftrek niet meer. Dat kan makkelijk het verschil verklaren.
...
Is de rente wel gelijk gebleven? Als je nu berekent met een rente van 3.2% en morgen is de stand 3.4%, dan maakt dat heel veel verschil uit.



En tussen gesprek en daadwerkelijke hypotheek verstrijkt nogal wat tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven