Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr



Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.



Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit



Alle reacties Link kopieren




Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren




Op zich ben ik het er wel mee eens, maar ik heb nu pijn in mijn ogen van de taalfouten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 april 2015 @ 11:00:

[afbeelding]



Op zich ben ik het er wel mee eens, maar ik heb nu pijn in mijn ogen van de taalfouten.
Alle reacties Link kopieren
En er is blijkbaar weer een achterlijk borstkanker awareness spelletje opgestart.

Ik zag zelf al weer van die rare statussen waar ik niet op durf te reageren, maar goed, dat zijn deze dus:



Hebbes!

Je had beter niet kunnen reageren of "liken". Nu moet je uit één van onderstaande opties kiezen en deze als status op je FB posten.

Dit is het "2015 borstkanker awareness spel".

Geen spelbreker zijn, uit onderstaande je gif kiezen en je status aanpassen.

1) Alweer diarree?!

2) net m'n tieten laten zien om onder een boete voor te snel rijden uit te komen.

3) weet iemand hoe ik van voetschimmel af moet komen?

4) toiletpapier op. Dag nieuwe sokken!

5) Ik ben weer 's verliefd. Wat moet ik doen?

6) Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag geen ondergoed meer zal dragen

7) jaaaaa! Ik word mama / papa

8) net ¤900 gewonnen met een kraskaart!!

9) Ik ben lesbisch!!

10) Ik ga trouwen.



Wie bedacht heeft dat dit zorgt voor aandacht voor borstkanker heeft een IQ van een halve doperwt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En de mensen die er aan mee doen ook, Mal.
Die bedoelde ik laatst ook Male. Vreselijk! Heb dus maar een boos berichtje op mijn tijdslijn gezet dat iedereen die daar aan mee doet beter een bijdrage kan doen naar het KWF.



En dan dat: Geen spelbreker zijn!! Pff, dat maak ik altijd nog wel even zelf uit. Ben dus lekker een spelbreker. Ik dacht iemand te kunnen feliciteren en dan blijkt het dit te zijn. Alsof borstkanker krijgen een prijs is! :nuts:
En het KWF is er ook helemaal niet blij mee, neemt ook afstand van dit 'spel' .



Het gaat hier om een zogenaamd "borstkankerspel": als je erop reageert krijg je een privé-bericht waarin je wordt opgelegd om ook een status uit de lijst te kiezen en te posten.

Het gaat hier om een hoax: dit "spel" gaat niet uit van eender welke kankerorganisatie, en ze hebben zich zelfs openlijk gedistantieerd van deze actie. Het is in feite louter een kettingbrief. Meer info en details hierover in ons artikel.

Behalve heel wat ergernis levert dit "spel" niets op, en getroffen patiënten kunnen beamen dat borstkanker allesbehalve een "spelletje" is. Bekendheid verkrijg je er niet mee, want de statussen geven niet aan dat het om borstkanker gaat. Wie zich effectief wil inzetten voor de strijd tegen borstkanker, kan zich daarentegen wel nuttig maken d.m.v. steun aan een verwante organisatie. Maar dat vergt natuurlijk net iets meer moeite dan een status posten op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 19 april 2015 @ 11:17:



En dan dat: Geen spelbreker zijn!! Pff, dat maak ik altijd nog wel even zelf uit. Ben dus lekker een spelbreker. Ik ook nu ik de geheime codetaal openbaar maak
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit kanker gehad maar het lijkt me bijzonder pijnlijk als je dat wel hebt of hebt gehad, dat er zo'n quasi grappig spelletje rondgaat met van die infantiele postings, onder het mom van awareness (jeukwoord).



wil je echt 'awareness' dan plaats je toch beter informatie over hoe vrouwen zelf hun borsten in de gaten kunnen houden, om maar even een voorbeeld te noemen. Of informatie dat mannen het ook kunnen krijgen. Of gewoon alleen maar het rekeningnummer van de kankerstichting.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, pcies, Male. Daar heb je veel meer aan, dan van die onnozele berichten die er nu geplaatst worden.
Ik zag gisteren een foto van iemand die in een schijfje limoen beet. Is dat een nieuwe rage of was het een maf persoon?
Alle reacties Link kopieren
Eens, Male.



Ik zag toevallig laatst bij iemand dat verhaal van die 900 euro, exact die tekst. Inderdaad verbaasde reacties, felicitaties.

Plaatst hij eronder "zie volgende posting".



Dus ik, nieuwsgierig, ga eens kijken.

Bericht: Helaas niet waar.



Ben ik dan gek, of hoe zit dat?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 april 2015 @ 11:26:

Ik heb nooit kanker gehad maar het lijkt me bijzonder pijnlijk als je dat wel hebt of hebt gehad, dat er zo'n quasi grappig spelletje rondgaat met van die infantiele postings, onder het mom van awareness (jeukwoord).



wil je echt 'awareness' dan plaats je toch beter informatie over hoe vrouwen zelf hun borsten in de gaten kunnen houden, om maar even een voorbeeld te noemen. Of informatie dat mannen het ook kunnen krijgen. Of gewoon alleen maar het rekeningnummer van de kankerstichting.



Helemaal mee eens.

Daarnaast is het ook nog eens bijzonder kinderachtig, want de mannen mogen van niets weten 'hihihihihiihihihihihihihihihi' en 'we zeggen lekker niet waar we mee bezig zijn, dit is alleen voor vrouwen, laat die mannen maar denken'



Helaas kom ik ze ook elke ronde weer op FB tegen.

quote:Maleficent schreef op 19 april 2015 @ 11:00:

[img=500]https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55A0BA0D[/img]



Op zich ben ik het er wel mee eens, maar ik heb nu pijn in mijn ogen van de taalfouten.Het valt me mee dat ze 'treinpersoneel' netjes aan elkaar schrijven...
Alsof mannen de schuldige zijn ja en dan moeten doneren. Dat je het een keer doet, oke. Toen ging het geloof ik over kleuren van beha's of zo, dus was er érgens nog een link. Maar jaar na jaar als zo'n facebook-kettingbrief..
.
anoniem_201947 wijzigde dit bericht op 19-04-2015 14:27
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 april 2015 @ 11:26:

Ik heb nooit kanker gehad maar het lijkt me bijzonder pijnlijk als je dat wel hebt of hebt gehad, dat er zo'n quasi grappig spelletje rondgaat met van die infantiele postings, onder het mom van awareness (jeukwoord).



wil je echt 'awareness' dan plaats je toch beter informatie over hoe vrouwen zelf hun borsten in de gaten kunnen houden, om maar even een voorbeeld te noemen. Of informatie dat mannen het ook kunnen krijgen. Of gewoon alleen maar het rekeningnummer van de kankerstichting.En als 'awareness' dan per se tóch 'leuk' moet zijn, kun je altijd nog beter zoiets posten: https://www.youtube.com/watch?v=U9aUEzVTFQo
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:Maleficent schreef op 19 april 2015 @ 11:26:

Ik heb nooit kanker gehad maar het lijkt me bijzonder pijnlijk als je dat wel hebt of hebt gehad, dat er zo'n quasi grappig spelletje rondgaat met van die infantiele postings, onder het mom van awareness (jeukwoord).



wil je echt 'awareness' dan plaats je toch beter informatie over hoe vrouwen zelf hun borsten in de gaten kunnen houden, om maar even een voorbeeld te noemen. Of informatie dat mannen het ook kunnen krijgen. Of gewoon alleen maar het rekeningnummer van de kankerstichting.



Oh, daar komt die onzin over "ik ben lesbisch" dus vandaan, vond het al maf.

En idd, heb vorige week zelf de diagnose gehad en zit alles behalve op dit soort debiele acties te wachten. Wie bedenkt in godesnaam zoveel bullshit!! En gewoon ook elke keer opnieuw!



Maar goed dat ik weinig fb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 19 april 2015 @ 15:11:

[...]





Oh, daar komt die onzin over "ik ben lesbisch" dus vandaan, vond het al maf.

En idd, heb vorige week zelf de diagnose gehad en zit alles behalve op dit soort debiele acties te wachten. Wie bedenkt in godesnaam zoveel bullshit!! En gewoon ook elke keer opnieuw!



Maar goed dat ik weinig fb.Ik geloof niet dat iemand die dit soort dingen post écht nadenkt over hoe dit moet overkomen op iemand die borstkanker heeft. Helaas. Jij een virtuele Wat een klap moet dat zijn. Heel veel sterkte.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dank je DG.



Ik hou het er maar op dat het, hoe krom ook, goed bedoeld zal zijn. Puur uit onwetendheid en je niet in bepaalde situaties kunnen inleven maar wel willen laten zien hoe 'mensenlievend' ze wel niet zijn.

Kennelijk is er publiek voor, kom dit soort dingen wel vaker tegen.
Daar erger ik me dus echt mateloos aan. Dat achterlijke 'awareness' gedoe voor borstkanker.

Flikker toch op, geen enkele persoon is geholpen met de debiele mededeling dat jij je reet afveegt met je nieuwe sokken omdat je toiletpapier op is pffff



Maak geld over als je wilt helpen maar doe niet mee met semi-grappige acties voor iets wat alles behalve grappig is.



Zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ook echt niet die idiote statusupdates,lijkt me inderdaad heel vervelend als je er zelf dus echt mee te maken hebt.

Sterkte Grobbekuiken!
Alle reacties Link kopieren
Spelbreker



Dan maar een spelbreker..

Vroeger was ik altijd degene die kettingbrieven niet doorstuurde. Eigenlijk zou ik nu hartstikke arm moeten zijn, talloze tragedies hebben moeten ondergaan en nooit de liefde van mijn leven hebben ontmoet



Nu gaat er online eentje rond. Eentje waar je eigenlijk niets over mag zeggen, want dan ben je een spelbreker.

So be it.

Mocht je op Facebook aparte statussen tegengekomen zijn, dan hebben ze hier waarschijnlijk mee te maken. Heb je ook nog gereageerd daarop, dan MOET je meedoen met het '2015 borstkanker awareness spel'.



Per jaar krijgen 12.000 vrouwen borstkanker.

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik geloof nooit dat die zitten te wachten op statussen over diarree, trouwen of nieuwe sokken.

Mensen die mij kennen weten dat ik in mijn directe omgeving helaas heb meegemaakt dat kanker een onderdeel van het leven was.



Wás ja.

Want óf degene die kanker hadden zijn er niet meer, óf zijn schoon verklaard. En nog steeds zijn er teveel mensen die op dit moment dag voor dag leven omdat vooruitkijken te onzeker of te moeilijk is.



En daarom staat dat onzinnige MOETEN van dit 'borstkankerspel' mij zo ontzettend tegen.

Realiseer je je wat mensen met kanker eigenlijk allemaal wel niet MOETEN?

Wat hun gezin, familie en vrienden allemaal wel niet MOETEN?



Dus liever kijken naar wat je zelf MAG:

Je MAG best even vragen hoe het met iemand met kanker gaat, en er ook oprecht naar luisteren en de tijd ervoor nemen.

Je MAG ook best juist bewust aangeven dat je er even níet met iemand met kanker over wilt hebben, omdat je ziet dat het juist soms even fijn kan zijn om met de 'gewone' dingen bezig te zijn.

Je MAG best even een kaartje sturen, of even bellen.

Je MAG best praktische hulp aanbieden in de vorm van een was doen of boodschappen.



Ik gok maar zo, dat dit veel meer gewaardeerd wordt dan een status op je Facebook.



Ik weet zeker dat de mensen die het wel hebben geplaatst het uit een goed hart doen hoor, want het is ook een manier om kenbaar te maken dat je je er bewust van bent.



Maar wil je echt 'awareness' bevorderen, begin er dan mee door zelf iets voor iemand met kanker te betekenen, hoe klein dan ook.



Moet natuurlijk niet hé, het mag...



Deze heb ik erop gezet vandaag, ik ben er zó zat van...



Grobbekuiken ook voor jou een
quote:friezinnetje2014 schreef op 19 april 2015 @ 11:17:

Die bedoelde ik laatst ook Male. Vreselijk! Heb dus maar een boos berichtje op mijn tijdslijn gezet dat iedereen die daar aan mee doet beter een bijdrage kan doen naar het KWF.



En dan dat: Geen spelbreker zijn!! Pff, dat maak ik altijd nog wel even zelf uit. Ben dus lekker een spelbreker. Ik dacht iemand te kunnen feliciteren en dan blijkt het dit te zijn. Alsof borstkanker krijgen een prijs is! :nuts:



Ik kreeg deze op mijn tijdlijn toen ik net in het diagnosetraject voor kanker zat, geen borstkanker trouwens. Heb degene een bericht teruggestuurd dat ik me héél bewust ben van het fenomeen kanker, omdat ik het zélf blijk te hebben. Het was hard, het was lullig, maar ik was er zó ziek van. Je reageert serieus op iemand's status (was die voetschimmel die iemand meldde), en dan krijg je een fucking bericht over dat het het 'borstkankerawarenessspel' is en dat je geen spelbreker mag zijn. Flikker lekker een eind op met je kutspel dacht ik toen. En nog. Ik vind dat spel respectloos, denigrerend en infantiel. Dus.



Was het eerste en laatste ding van Facebook waar ik me over opgewonden heb trouwens, heb het er meteen afgeknikkert, met 'vrienden' en al (niks ten nadele van échte vrienden trouwens).
Sistermoon, als ik nog Facebook had gehad had ik die tekst er op gezet. Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven