Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.



"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Waarom is Jaime Lannister niet getrouwd?
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij bij de kingsguard oid hoort dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij als tiener die verliefd was op zijn tweelingzus niet uitgehuwelijkt wilde worden en tegen zijn vader inging door bij de Kingsguard te gaan. De Kingsguard is in principe voor het leven en men mag daar niet trouwen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Yes en als hij niet bij de Kingsguard was gegaan had hij ook op den duur terug moeten gaan naar Casterly Rock omdat hij dan erfgenaam was. Hij wilde natuurlijk dicht bij Cersei blijven dus de Kingsguard was een goede optie.
Dus die voorspelling aan het begin van lang geleden. Die voorspelling kan nog meerdere kanten op gaan.

De eerste heeft de gouden mantel gedragen. Ze is niet met een prins getrouwd. Wel met een koning. Drie kinderen heeft ze.

De dwerg is geen erfgenaam. Haar 2e kind is nu koning. Ze heeft een schoondochter die weduwe is geworden na korte tijd koningin was.

Haar eigen dochter ben ik even kwijt. Was die getrouwd met de homofiele broer (Loras Tyrell) van de voormalige koningin?

O nee, dat is de verloofde van Cersei.... De zwager van haar zoon is haar verloofde.....

Is wel ingewikkeld die familiebanden. Is wel van meerdere seizoenen. En Sansa Stark was ook tijdelijk verloofd met Joffry toen het nog een prins was. Het zegt dus nog niks. Zoveel doden en dan moeten ze nieuwe troonopvolgers erbij krijgen. Tommen is ook verloofd en wel met Margery Tyrell. Die gaat misschien aan een huwelijk met de tweede zoon van Cersei beginnen.



Ja, ja...... kan nog alle kanten op gaan.

Bedankt voor de informatie.
Die wikia.com heeft spoiler alert. Is wel handig voor de foto met naam.

Voor de rest is het verwarrend. Is niet duidelijk als je niet gelijk loopt bij het kijken met HBO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 april 2015 @ 11:42:



Haar eigen dochter ben ik even kwijt. Was die getrouwd met de homofiele broer (Loras Tyrell) van de voormalige koningin?





Die zit in Dorne. Is daar heen gestuurd voor "veiligheid en opvoeding" maar eigenlijk als een soort chantagemateriaal om geen oorlog te beginnen.

Dezelfde reden waarom bijvoorbeeld Theon toentertijd bij de Starks zat en Sansa bij de Lannisters (al was dat dus onder het excuus "verloofd").
Aha, ik was met de ballonstrip begonnen. Maar...... die volgt ook weer een andere lijn met enkele karakters en namen die omgekeerd zijn. In grote lijnen is die wel goed te volgen.

Pip is er ook nog. De broer van de zus die hem als verloren ziet. Ze vaart op een boot en is een pittige tante die als leider wordt geaccepteerd.



En deze was ik ook kwijt van de laatste aflevering seizoen 4. https://www.youtube.com/watch?v=yMoNv6yOSCQ



Ik ga maar eens kijken of ik de verhalen weer op kan halen. Is nodig.
Ik dacht dat Jamie bij de Kingsguard zat omdat hij moest van de Mad King, die op zijn beurt Tywin wou dwars zitten door zijn erfgenaam af te nemen.
De Mad King is degene die op de troon zit?

Ik kijk het opnieuw via RTL5 en wacht totdat het eventueel ook nog via België wordt uitgezonden. Of ik de box met een heel seizoen kan lenen via bibliotheek of zo. Daar mag ik dan 2 weken over doen.

De ballonstrip hebben ze ook aangeschaft. En dat is alleen het eerste seizoen. Die zijn ook nog in de maak.

Het gaat daar om de tekeningen en de techniek. Een uitdaging om het verhaal toch begrijpelijk uit te beelden.



https://www.youtube.com/watch?v=6Lf8aKdn0xc Hier heb ik wel geluid bij. Het gaat over de Mad King.



EDIT: Foute man die Mad King. Die heeft als die toestanden veroorzaakt. Was zijn titel Mad meer dan waardig. Die had hij verdiend.

Het huwelijk van Cersie was een poging om eenheid te scheppen en meer macht. De incestueuze verhoudingen was passend bij de traditie van die familie. Poeh.... Het zijn zeker wel dikke boeken.
Alle reacties Link kopieren
De Mad King was de koning voor de man van Cersey(Robert Baratheon ) koning was. De mad king was een Targaryen. En vermoord door Jamie die in de Kings guard zat en nu dus Kingslayer genoemd wordt.
quote:dolfje schreef op 18 april 2015 @ 12:42:

De Mad King was de koning voor de man van Cersey(Robert Baratheon ) koning was. De mad king was een Targaryen. En vermoord door Jamie die in de Kings guard zat en nu dus Kingslayer genoemd wordt.



Ja, achter dat youtube fragment. Daar zit een hele karakterbeschrijving met steeds hetzelfde plaatje van de Mad king en de beschrijving. Hoe de strijd om de troon is ontstaan. De zogenaamde oudheid. De tv-serie begon met een aanval van de Wildlings.

Die waren verslagen, maar toch weer terug gekomen.



Ik kan me voorstellen dat Cersei bewust heeft gekozen om geen kinderen van Robert te krijgen, maar haar eigen geslacht op de troon te zetten zonder het bloed van haar man. Er wordt ook gezegd dat het een eeuwenoude traditie is om kinderen te verwekken op die manier. Inteelt en Joffry was hetzelfde als de mad king. Die was ook gek. Het lijkt wel op de beschrijvingen.



https://www.youtube.com/watch?v=FDxXc9aHUKM Dit is over Jamie, cersie en de mad king. Als ik het goed begrijp dan werd Jamie gegijzeld door de mad king. Bescherming tegen aanvallen, maar hij werd door Jaime gedood tijdens een aanval om de waanzin van de mad king te stoppen. De Mad King heeft van alle families er een paar gedood en veel vijanden gemaakt. Die hebben zich verenigd en hebben hem aangevallen. Jaime is de koningsmoordenaar. Hij heeft de Mad king zelfs gedood.
quote:Pumps_italiaans schreef op 18 april 2015 @ 12:36:





https://www.youtube.com/watch?v=6Lf8aKdn0xc Hier heb ik wel geluid bij. Het gaat over de Mad King.



.Ja die filmpjes heb ik ook bekeken
Alle reacties Link kopieren
Waarom is Daario eigenlijk vervangen door een andere acteur? Vond die eerste een lekkerding.
quote:kattenenrozen schreef op 06 mei 2015 @ 19:10:

Waarom is Daario eigenlijk vervangen door een andere acteur? Vond die eerste een lekkerding.Vind je onze eigenste Michiel Huisman niet leuk? Ik zie em graag hoor.. Geen idee waarom er een andere Daario moest komen, maar het was ook vorig seizoen al Michiel. (en misschien zelfs daarvoor al)
RTL5 is klaar met seizoen 1.



Ik ben benieuwd wat ze verder nog gaan doen. Ik heb een aflevering gemist. Maar die kan ik dan nog wel ergens nalezen.

Van de meeste series kan je de eerste aflevering gratis kijken. Is om lekker te maken. Er zitten zoveel verhaallijnen in.

Ook mooie locaties waar ze hebben gefilmd. Ik vind het trouwens ook heel knap hoe ze bepaalde gevechten heel realistisch neer zetten zonder alles te laten zien. Het blijft onsmakelijk, maar ze gebruiken een techniek die de verbeelding aanspreekt.



TIPS VOOR uitzending (en mogelijk om opnames te maken vanwege het late tijdstip) van de VOLGENDE SEIZOENEN blijven WELKOM.
Alle reacties Link kopieren
Zebrini,die is ook leuk maar niets gaat boven...Jaime. hoe kan ik seizoen vijf kijken zonder creditcard. Zucht!
Alle reacties Link kopieren
quote:kattenenrozen schreef op 08 mei 2015 @ 14:23:

Zebrini,die is ook leuk maar niets gaat boven...Jaime. hoe kan ik seizoen vijf kijken zonder creditcard. Zucht!Door het online te streamen, of popcorn te dowmloaden(dan kun je allerlei series en films gratis bekijken).
Ik heb Jaime in andere films gezien en die waren gratis. Er is dus nog hoop.

Op deze foto ....... Geen wonder ..... Een ex-vriendje lijkt er sprekend op.



Maar..... hoe noemen ze dat? Opdrogen? Ja, na heel veel jaren niet meer zo mooi.
Arme Sansa



Ik hoopte zo dat Stannis nog voor het huwelijk op Winterfell zou aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dunno13 schreef op 19 mei 2015 @ 16:08:

Arme Sansa



Ik hoopte zo dat Stannis nog voor het huwelijk op Winterfell zou aankomen.Het feit alleen al dat Sansa in Winterfell zat is al een afwijking van het Boek. Maar wat er verder gebeurde bij dat huwelijk klopt wel weer.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eigenlijk half en half verwacht(gehoopt) dat ze een kaars in de toren zou aansteken en dat het huwelijk niet door zou gaan omdat Brienne haar kwam halen oid.



Maar misschien moet ze eerst nog veel meer nog ergere dingen doorstaan, of dat Theon eens wakker schiet en haar hulp gaat bieden door tegen de Boltons in te gaan.



Verder vond ik het een beetje matte aflevering maar ik geniet wel van Cersei en Marjorie die elkaar het leven zuur maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 19 mei 2015 @ 16:12:

[...]





Het feit alleen al dat Sansa in Winterfell zat is al een afwijking van het Boek. Maar wat er verder gebeurde bij dat huwelijk klopt wel weer.



Niet helemaal... Het boek was nog een stukje erger... Moest Theon daar niet meedoen aan de pret?



Anyway...ik ben blij dat ze wat verhaallijnen uit het boek aan andere karakters hebben gegeven (Jeyne -> Sansa, Oakheart -> Jaime (soort van dan), Arianne -> Ellaria, Griff -> Jorah)



Meer kunnen ze ook niet doen, beter dan sommige verhaallijnen skippen omdat er teveel karakters zijn en tegelijk totaal andere verhalen gaan bedenken voor de karakters die er zijn maar waarvan de verhaallijn "op" is.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zal ophouden met bijna-spoileren...

Al is dat nu niet meer echt mogelijk met alle aanpassingen, nu is iedereen Unsullied
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 19 mei 2015 @ 16:22:

[...]





Niet helemaal... Het boek was nog een stukje erger... Moest Theon daar niet meedoen aan de pret?



Anyway...ik ben blij dat ze wat verhaallijnen uit het boek aan andere karakters hebben gegeven (Jeyne -> Sansa, Oakheart -> Jaime (soort van dan), Arianne -> Ellaria, Griff -> Jorah)



Meer kunnen ze ook niet doen, beter dan sommige verhaallijnen skippen omdat er teveel karakters zijn en tegelijk totaal andere verhalen gaan bedenken voor de karakters die er zijn maar waarvan de verhaallijn "op" is.



Yep, hij moest likken als Lassie.



De verhaallijnen beginnen aardig af te wijken van de boeken. Het verhaal van haar neef Aegon is helemaal weggeschreven lijkt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven