Mallorca of Ibiza?

08-03-2015 10:01 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen eind mei een weekje naar de zon, en we twijfelen tussen Mallorca en Ibiza. Op Mallorca zijn we al 3 x geweest, en we zijn dol op dat eiland. Maar ik wilde ook wel eens wat anders, en opperde Ibiza.

Maar Ibiza kennen wij zelf niet.



Wat is leuker en mooier, Mallorca of Ibiza?
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterteen schreef op 15 maart 2015 @ 15:46:

En Marokko zelf? Dus geen Canarisch eiland, maar het vasteland? Ik hoor dat Marrakech erg leuk is (dat vond zelfs mijn niet-reislustige vader ook, en hij zit al jaren vastgeroest in de Cote azur!). En lekker warm natuurlijk. Bovendien zal het niet erg duur zijn, ook qua vlucht omdat er regelmatig Nederlandse Marokkanen heen-en-weer gaan, verwacht ik.



Ik zit zelf lekker op vakanties te googlen vandaag en zit sterk te denken aan Mallorca, vandaar dat ik aan je moest denken. Als je zelf nog tips hebt voor Mallorca hoor ik die graag ;)



Wij willen graag wat wandelen maar niet te extreem want ik ben tegen die tijd 5 maanden zwanger.Bedankt voor de suggestie, maar ik wil niet meer naar een Arabisch land sinds de aanslag in Tunis.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterteen schreef op 15 maart 2015 @ 16:18:

Nee dat klopt. En een tv is geen afstandsbediening. Weet er iemand nog iets?



Ik zit trouwens te denken aan Valldemossa of Deia als uitvalsbasis. Op Mallorca dus (ook geen Canarisch eiland naar het schijnt). Iemand daar al wel eens geweest?Valdemossa is een mooi dorp op Mallorca. Ligt hoog in de bergen, en Frederik Chopin heeft daar gewoond met zijn vriend George Sand. Erg leuk om eens hun woning te bekijken. Is nu een museum.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
George Sand was een vrouw, en de geliefde van Chopin.
Mallorca, en dan vooral de westkant.



En Corsica? Geweldig eiland, ruig en zo mooi, en met een intrigerende cultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 23 maart 2015 @ 19:20:

George Sand was een vrouw, en de geliefde van Chopin.Was een transgender.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij komen op beide eilanden regelmatig... Mallorca ivm familie en Ibiza voor vakanties.



Mallorca is mooi, maar grotere afstanden, en behoorlijk wat vreselijke vakantiedorpen. De hoofdstad is wel heel erg leuk, en er zijn heel veel bijzonder goede en betaalbare restaurants in de binnenlanden.



Ibiza is compacter, buiten de seizoenen niet overdreven druk, veel leuke strandtenten en kleine restaurantjes (veel biologisch ook).... En genoeg stranden waar weinig mensen komen.
quote:Seregnaz schreef op 11 april 2015 @ 19:29:

[...]





Was een transgender.Ze kleedde zich als man. Dat maakt je nog geen transgender. Ze is altijd een vrouw gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hier ook even een vraag binnen over Ibiza. Is het openbaar vervoer daar goed geregeld? Dat je gemakkelijk op verschillende plekken kunt komen. Auto huren ben ik nooit zo'n liefhebster van nl.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk wel, maar niet erg frequent...
Alle reacties Link kopieren
Auto is wel een must
Alle reacties Link kopieren
Sicilie of Sardinie als je iets anders wil?
Shoot first, ask questions later!
quote:Seregnaz schreef op 15 maart 2015 @ 10:01:





Ja, mijn weerstand voor Ibiza was altijd dat ik dacht, het is zo'n wanna be eiland.



Maar dat klopt dus?Vond ik wel. Doe mij maar Mallorca.
Alle reacties Link kopieren
Gek, ik vind Ibiza juist een super-relaxed eiland. Je moet gewoon wegblijven bij de dure clubs.

Ben er nog nooit een zgn. celebrity tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook geen celebrity tegen gekomen maar wel een hoop wannabee's en patjepeeërs.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje, het is maar net in welk hotel je zit en in welke plaats en waar je naartoe gaat.

En dat is met Mallorca precies zo.



Ik heb heimwee naar Ibiza.
quote:dolfje schreef op 19 april 2015 @ 10:54:

Ik ben er ook geen celebrity tegen gekomen maar wel een hoop wannabee's en patjepeeërs.Mijn ervaring ook.
Alle reacties Link kopieren
Nou wij zijn toch op best wat plekken op het eiland geweest hoor.

Ok in Santa Eulalia was het een stuk minder,daar vond ik het wel ok maar in Ibiza stad en platja den Bossa vond ik helemaal niks.



Ook vind ik dat hippie gebeuren een grote commerciële bullshit wat nogal uitgemolken wordt en dan zie je Truus modaal rondlopen in een kleurige rok met laarzen(als het 30 graden is) en veertjes in het haar..

Ben in de jaren 80 ook op Ibiza geweest en toen was de sfeer een heel stuk anders maar dat is logisch.

Er zijn best leuke plekjes maar over het algemeen vind ik het verpest en dat is eigenlijk met alle plekken op de wereld waar het massatoerisme is.





Zou wel nog eens terug willen naar Formentera voor een paar dagen zon,daar was de sfeer al een stuk relaxter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ibiza leuker en compacter dan Mallorca met prachtige baaien.



Heb zo'n beetje alle eilanden vaak gehad maar Ibiza zou ik zo weer doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reizen naar Ibiza niog best prijzig 659 voor een weekje met ontbijt en als ik dan lees van de prijs van twee ligbedden en een parasol 21 euro moet kosten. En als je niet allleen maar naar het strand wil een week lang is daar nou ook niet zo heel veel te zien lijkt me. Behalve Ibiza stad en Formentera.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 19 april 2015 @ 13:33:

Ik vind de reizen naar Ibiza niog best prijzig 659 voor een weekje met ontbijt en als ik dan lees van de prijs van twee ligbedden en een parasol 21 euro moet kosten. En als je niet allleen maar naar het strand wil een week lang is daar nou ook niet zo heel veel te zien lijkt me. Behalve Ibiza stad en Formentera.

Op Mallorca is ook niet bar veel te zien hoor....



En mijn ervaring met patjepeeërs en wannabees is hetzelfde, maar die komen maar op een beperkt aantal stranden, nooit last van dus.



Op Mallorca heb je weer heel erg het andere uiterste, sukkels en tokkies. Maar net waar je jezelf prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Sukkels en tokkies waren er op Ibiza ook genoeg.

Man wat was ik blij dat we niet in San Antonio zaten(had mijn voorwerk wel wat gedaan uiteraard). We kwamen een Nederlands stelletje tegen ergens en die hadden een hele goedkope reis en zaten dus daar nou ze waren blij dat ze naar huis konden..



Wat ik zo jammer vond was dat het totaal niet meer leek of ik in Spanje was,wat dat betreft vond ik omgeving Malaga (zelfs Torremolinos en Fuengirola hoe raar dat ook mag klinken) leuker dan Ibiza.

En veel meer te zien ook in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Dat zegt wel veel dolfje als zelfs Torremolinos leuker is😀 Is alweer wat jaren geleden dat ik daar geweest ben maar dat was toen ook een toeristenfabriek. Maar het achterland is schitterend. En veel playa's zijn natuurlijk toeristenoorden, maakt dan weer niet uit waar je zit .Playa americas op Tenerife vond ik ook vreselijk waar je steeds aangesproken wordt of je wat wil eten of drinken. Dat ze zelfs de straat oversteken om je aan te spreken. Brr
Alle reacties Link kopieren
Hm daar waren wij juist van plan om dit jaar naar toe te gaan :-)

Op Lanzarote was dat trouwens ook wel een beetje maar we liepen elke dag dezelfde route en op een gegeven moment lieten ze ons wel met rust.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten toen op Tenerife in costa adeje dat is het nieuwere gedeelte blij was ik dat ik dat stukje had gekozen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet geboekt maar had wel een appartement op het oog daar maar volgens mij meer de de kant op richting los Cristianos .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven