Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!



Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?



Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal bij de supermarkt, maar bij HEMA. Een groepje dames op leeftijd loopt langs de bak met worsten, pakt er één uit en gooit die weer terug, 'bllg, wie wil er nou zo'n worst?'. Nou inderdaad, nu niet meer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de Aldi ook een fraaie situatie.

Ik stond bij kassa 1, kassa 2 wilde gaan sluiten, blaft zijn collega dat hij open moet blijven, want ze had net 1 klant minder in de rij en had commentaar gekregen (lang leve de formule vd Aldi voor hun personeel)

Toen had de klant voor mij alleen 2 zakken grond in zijn kar, dus ging ze gezellig mijn boodschappen erbij scannen...

Belt ze vd sleutel, duurde haar te lang, mopper mopper. Komt de sleutel, krijgt die collega de volle lading.



gevalletje chagrijn vd dag?



Loop ik de winkel uit, spreekt de klant na mij aan op dat gedrag, beide van mening dat je dit niet kunt maken naar je collega's en zeker niet in bijzijn van klanten.



Verder ergenissen:

mensen met 1 artikel die zelf voorgaan.

kinderen met mandjes en karren die de winkel als racebaan gebruiken

cassieres die te druk zijn met collega's, voorgaande klant en je niet eens ff begroeten

bij nieuwe kassa, voordringers, vaak de laatste die aansluit. Dan toeter ik ook nog wel eens dat ik of een ander voor ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 16 april 2015 @ 14:09:

Niet helemaal bij de supermarkt, maar bij HEMA. Een groepje dames op leeftijd loopt langs de bak met worsten, pakt er één uit en gooit die weer terug, 'bllg, wie wil er nou zo'n worst?'. Nou inderdaad, nu niet meer.oh bah nou inderdaad! sommige mensen
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Van de week: meisje voor mij was kennelijk een kennisje van de caissière. Hele gesprekken, klanten voor het meisje werden genegeerd, en nadat het meisje had afgerekend, was ik dus aan de beurt. Caissière bleef echter maar kleppen met het meisje. Ik heb toen geduldig gewacht met het insteken van mijn pasje in het pinapparaat. Pas na enige tijd kreeg ik zo'n blik van 'hallo, gaan we nog betalen of hoe zit dat' maar ze bepte ondertussen vrolijk door.

Vervolgens vraagt ze of ik wil betalen. Ik heb daarop gezegd dat ik graag even wachtte totdat ze klaar was met praten. Dat ik het bijzonder interessante gesprek niet wilde verstoren met mijn zinloze betaalactie.

Ze begreep me niet.

Uiteindelijk heb ik haar dus maar duidelijk gemaakt dat het negeren van drie klanten voor het vriendinnetje, en het negeren van mij na het vriendinnetje niet erg beleefd is. Dat in mijn tijd (oma vertelt), mij nog geleerd is de klant te begroeten, het bedrag te noemen en verder een fijne dag te wensen. Op zijn minst.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Overigens merk ik ook verschil bij sommige supermarkten: bij de een wordt het personeel nog geleerd met de klant mee te lopen als je vraagt waar iets staat. Bij de ander wordt richting een pad gewuifd waar het kan staan
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Hoe reageerde ze?
Alle reacties Link kopieren
quote:CanYouNot schreef op 15 april 2015 @ 21:46:

Gewoon kind niet meenemen naar de supermarkt dus Waarmee ook meteen 57 andere ergernissen zijn opgelost
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
haha soetkees.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 19 april 2015 @ 10:28:

Van de week: meisje voor mij was kennelijk een kennisje van de caissière. Hele gesprekken, klanten voor het meisje werden genegeerd, en nadat het meisje had afgerekend, was ik dus aan de beurt. Caissière bleef echter maar kleppen met het meisje. Ik heb toen geduldig gewacht met het insteken van mijn pasje in het pinapparaat. Pas na enige tijd kreeg ik zo'n blik van 'hallo, gaan we nog betalen of hoe zit dat' maar ze bepte ondertussen vrolijk door.

Vervolgens vraagt ze of ik wil betalen. Ik heb daarop gezegd dat ik graag even wachtte totdat ze klaar was met praten. Dat ik het bijzonder interessante gesprek niet wilde verstoren met mijn zinloze betaalactie.

Ze begreep me niet.

Uiteindelijk heb ik haar dus maar duidelijk gemaakt dat het negeren van drie klanten voor het vriendinnetje, en het negeren van mij na het vriendinnetje niet erg beleefd is. Dat in mijn tijd (oma vertelt), mij nog geleerd is de klant te begroeten, het bedrag te noemen en verder een fijne dag te wensen. Op zijn minst.

Goeie actie van je!

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze daarop reageerde.
You don't have to fit into the format
quote:soetkees schreef op 19 april 2015 @ 10:30:

Overigens merk ik ook verschil bij sommige supermarkten: bij de een wordt het personeel nog geleerd met de klant mee te lopen als je vraagt waar iets staat. Bij de ander wordt richting een pad gewuifd waar het kan staanEr is per supermarkt zeker verschil qua klantvriendelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
De caissière keek behoorlijk bedremmeld, vooral ook omdat, toen ze naar de andere klanten keek, ze daar alleen dodelijke blikken van kreeg en dus geen support.

Het meisje keek stomverbaasd en nogal vuil naar me.

Uiteindelijk zei ze niets toen ik haar groette.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 19 april 2015 @ 10:57:

De caissière keek behoorlijk bedremmeld, vooral ook omdat, toen ze naar de andere klanten keek, ze daar alleen dodelijke blikken van kreeg en dus geen support.Mooi zo!
You don't have to fit into the format
Vandaag stonden in een toch al laaiend drukke supermarkt twee karretjes geparkeerd, netjes aan de kant. Eentje aan de linkerkant van het gangpad, de ander aan de rechterkant, met nog precies genoeg ruimte ertussen om met karretje te passeren.

Komt er een mevrouw aan en die parkeert haar karretje preciés tussen die twee karretjes in. Hoezo onlogisch? Woest was ik om zoveel onnadenkendheid
Alle reacties Link kopieren
quote:AbsolutelyFabulous schreef op 15 mei 2015 @ 17:09:

Vandaag stonden in een toch al laaiend drukke supermarkt twee karretjes geparkeerd, netjes aan de kant. Eentje aan de linkerkant van het gangpad, de ander aan de rechterkant, met nog precies genoeg ruimte ertussen om met karretje te passeren.

Komt er een mevrouw aan en die parkeert haar karretje preciés tussen die twee karretjes in. Hoezo onlogisch? Woest was ik om zoveel onnadenkendheid

Heb je later, toen je achter haar liep, éventjes met je karretje in haar knieholtes getikt?



Niet?

Zonde, gemiste kans.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Oh dat herken ik ook, van die foutgeparkeerde karren.

Meestal geef ik vriendelijk aan dat ik de kar eventjes doorschuif, is nooit een probleem. Tot vandaag. Ging een tokkie helemaal uit haar plaat dat ik haar boodschappen wilde jatten. Voor de goede orde: geen handtas, geen boodschappen van een andere winkel, maar twee zakken chips van het huismerk en idem dito sixpack bier.

Ik dus: eh mevrouw, ik geef netjes aan dat ik uw karretje eventjes doorschuif. Ik ga niks 'jatten' aangezien het schap volstaat met chips en bier dat ik eventueel zelf kan pakken.

Doos.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 19 april 2015 @ 10:28:

Van de week: meisje voor mij was kennelijk een kennisje van de caissière. Hele gesprekken, klanten voor het meisje werden genegeerd, en nadat het meisje had afgerekend, was ik dus aan de beurt. Caissière bleef echter maar kleppen met het meisje. Ik heb toen geduldig gewacht met het insteken van mijn pasje in het pinapparaat. Pas na enige tijd kreeg ik zo'n blik van 'hallo, gaan we nog betalen of hoe zit dat' maar ze bepte ondertussen vrolijk door.

Vervolgens vraagt ze of ik wil betalen. Ik heb daarop gezegd dat ik graag even wachtte totdat ze klaar was met praten. Dat ik het bijzonder interessante gesprek niet wilde verstoren met mijn zinloze betaalactie.

Ze begreep me niet.

Uiteindelijk heb ik haar dus maar duidelijk gemaakt dat het negeren van drie klanten voor het vriendinnetje, en het negeren van mij na het vriendinnetje niet erg beleefd is. Dat in mijn tijd (oma vertelt), mij nog geleerd is de klant te begroeten, het bedrag te noemen en verder een fijne dag te wensen. Op zijn minst.Is inderdaad onbeleefd. Ook meegemaakt: meisje achter de kassa is een meisje van buitenlandse afkomst. Enorme hoofddoek om, en de klant voor me was blijkbaar een kennis. Er werd dus even een heel gesprek afgewikkeld in een taal (Berbers waarschijnlijk) die geen van de andere klanten verstond. Ik zei haar toen netjes dat ze in "diensttijd" Nederlands diende te spreken, ook als de klant een vriendinnetje uit het land van afkomst was. Ik werd aangekeken met "zucht" en "zeik niet zo".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de supermarkt had iemand haar kar dwars middenin het gangpad geparkeerd, en ze stond vervolgens uitgebreid barbecuesauzen uit te zoeken. Toen ik me erlangs wurmde met mijn kar, en dus haar kar een beetje aan de kant duwde, zegt ze "Hey, duw niet zo!"



Zet dan ook je kar niet in de weg.
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 19:36:

[...]





Is inderdaad onbeleefd. Ook meegemaakt: meisje achter de kassa is een meisje van buitenlandse afkomst. Enorme hoofddoek om, en de klant voor me was blijkbaar een kennis. Er werd dus even een heel gesprek afgewikkeld in een taal (Berbers waarschijnlijk) die geen van de andere klanten verstond. Ik zei haar toen netjes dat ze in "diensttijd" Nederlands diende te spreken, ook als de klant een vriendinnetje uit het land van afkomst was. Ik werd aangekeken met "zucht" en "zeik niet zo".En terecht. Als zij een andere taal kan spreken met een klant, wat werkgerelateerd is, dan moet dat kunnen. ik spreek ook Engels met Engels sprekende klanten. Het is wel ergerlijk dat ze een lang gesprek aanging over iets wat buiten het winkelwerk/afrekenen viel.
quote:Sundrie schreef op 15 mei 2015 @ 20:12:

Vandaag in de supermarkt had iemand haar kar dwars middenin het gangpad geparkeerd, en ze stond vervolgens uitgebreid barbecuesauzen uit te zoeken. Toen ik me erlangs wurmde met mijn kar, en dus haar kar een beetje aan de kant duwde, zegt ze "Hey, duw niet zo!"



Zet dan ook je kar niet in de weg.Voortaan dus doen zoals soetkees, even aangeven dat je de kar een klein beetje draait om er langs te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 19:36:

[...]





Is inderdaad onbeleefd. Ook meegemaakt: meisje achter de kassa is een meisje van buitenlandse afkomst. Enorme hoofddoek om, en de klant voor me was blijkbaar een kennis. Er werd dus even een heel gesprek afgewikkeld in een taal (Berbers waarschijnlijk) die geen van de andere klanten verstond. Ik zei haar toen netjes dat ze in "diensttijd" Nederlands diende te spreken, ook als de klant een vriendinnetje uit het land van afkomst was. Ik werd aangekeken met "zucht" en "zeik niet zo".Het lange kletsen is onbeleefd. Het haar aanspreken op het gebruiken van een taal die jij niet machtig bent is minstens zo onbeleefd.
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 19:36:

[...]





Is inderdaad onbeleefd. Ook meegemaakt: meisje achter de kassa is een meisje van buitenlandse afkomst. Enorme hoofddoek om, en de klant voor me was blijkbaar een kennis. Er werd dus even een heel gesprek afgewikkeld in een taal (Berbers waarschijnlijk) die geen van de andere klanten verstond. Ik zei haar toen netjes dat ze in "diensttijd" Nederlands diende te spreken, ook als de klant een vriendinnetje uit het land van afkomst was. Ik werd aangekeken met "zucht" en "zeik niet zo".Niet met jou eens. Wel het feit dat ze een heel gesprek hadden, maar niet het feit dat ze in hun eigen taal praatten. Zij kan die klant waarschijnlijk beter helpen in zijn eigen taal. Ik spreek ook geen Nederlands tegen Engelse klanten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 19:36:

[...]





Is inderdaad onbeleefd. Ook meegemaakt: meisje achter de kassa is een meisje van buitenlandse afkomst. Enorme hoofddoek om, en de klant voor me was blijkbaar een kennis. Er werd dus even een heel gesprek afgewikkeld in een taal (Berbers waarschijnlijk) die geen van de andere klanten verstond. Ik zei haar toen netjes dat ze in "diensttijd" Nederlands diende te spreken, ook als de klant een vriendinnetje uit het land van afkomst was. Ik werd aangekeken met "zucht" en "zeik niet zo".Dus als dat meisje zonder hoofddoek in het frans, italiaans of deens (wat jij waarschijnlijk ook niet verstaat) had gesproken had je er minder moeite mee gehad?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:CanYouNot schreef op 15 mei 2015 @ 21:03:

[...]





Niet met jou eens. Wel het feit dat ze een heel gesprek hadden, maar niet het feit dat ze in hun eigen taal praatten. Zij kan die klant waarschijnlijk beter helpen in zijn eigen taal. Ik spreek ook geen Nederlands tegen Engelse klanten.Mensen die (al lang) in Nederland wonen, spreken Nederlands tegen winkelpersoneel e.d. Als er een Engelse toerist een zakje suiker komt halen, heb ik er geen enkel bezwaar tegen dat hij even in het Engels wordt geholpen. Als er een caissière achter de kassa zit die hoogstwaarschijnlijk in Nederland geboren en getogen is, en er komt een dito vriendinnetje een boodschap doen, hoort men in zakelijk verband Nederlands te spreken. Klaar. Die mensen willen toch zo graag als échte Nederlanders behandeld worden? Gedraag je dan ook zo!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 15 mei 2015 @ 21:07:

[...]





Dus als dat meisje zonder hoofddoek in het frans, italiaans of deens (wat jij waarschijnlijk ook niet verstaat) had gesproken had je er minder moeite mee gehad?Nee. Net zo onbeleefd. Je spreekt (in gezelschap, of als je in "functie' bent) Nederlands in Nederland. (Overigens, Frans spreek ik vloeiend, ik heb er gewoond en gewerkt en ik heb op een Franse school gezeten, en Italiaans beheers ik ook, maar dat maakt niet uit, dan zou ik het nog steeds onbeleefd vinden, want de klant áchter mij verstaat die talen waarschijnlijk niet).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 15 mei 2015 @ 21:08:

[...]





Mensen die (al lang) in Nederland wonen, spreken Nederlands tegen winkelpersoneel e.d. Als er een Engelse toerist een zakje suiker komt halen, heb ik er geen enkel bezwaar tegen dat hij even in het Engels wordt geholpen. Als er een caissière achter de kassa zit die hoogstwaarschijnlijk in Nederland geboren en getogen is, en er komt een dito vriendinnetje een boodschap doen, hoort men in zakelijk verband Nederlands te spreken. Klaar. Die mensen willen toch zo graag als échte Nederlanders behandeld worden? Gedraag je dan ook zo!



En wie zegt dat die man al lang in Nederland woont? Ken je hem?

Ik heb zelf genoeg klanten aan m'n kassa die al jaren in Nederland wonen, maar Nederlands moeilijk vinden. Zodra ik ontdek dat ze beter overweg kunnen met Engels, schakel ik over naar Engels.

Ik snap jouw probleem niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven