Mysterieuze ziekte Nigeria

19-04-2015 10:44 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krant al gelezen met dat nieuws toevallig?



Ook wel weer iets engs hoor dat mensen binnen 24 uur bezwijken en het centrale zenuwstelsel word aangetast.



Hoe denken jullie hierover?

Ik zelf denk weleens dat uiteindelijk we best eens door een ziekte/epidemie getroffen kunnen worden die we niet gelijk kunnen genezen.

Niet gezegd dat het natuurlijk deze is maar beetje eng is het toch wel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet snel bang voor iets wel voor ziekte s.

Brrrrr dit.



Laten we niet te snel conclusies gaan trekken alsjeblieft.

Dit om onnodige paniek te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 19 april 2015 @ 11:34:

Ik ben niet snel bang voor iets wel voor ziekte s.

Brrrrr dit.



Laten we niet te snel conclusies gaan trekken alsjeblieft.

Dit om onnodige paniek te voorkomenIk denk dat als er paniek zal ontstaan, dat dat niet door onze reacties op Viva Forum zal komen
Rare gedachtes hier. Kans op een infectie is het grootst. Warm land, muggen, parasieten, vuil water, etc. overal op de wereld zijn continu van dit soort kleine uitbraken. Artsen, virologen en andere onderzoekers gaan dan zo snel mogelijk proberen te onderzoeken wat de verwekker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 19 april 2015 @ 11:39:

[...]





Ik denk dat als er paniek zal ontstaan, dat dat niet door onze reacties op Viva Forum zal komen



Maar er lezen hier veel mensen mee die van alles lezen en naar buiten brengen

Denk niet te licht over wat er geplaatst wordt

Ik hoorde dit en ik hoorde dat
quote:bibi72 schreef op 19 april 2015 @ 11:40:

Kans op een infectie is het grootst. Warm land, muggen, parasieten, vuil water, etc. overal op de wereld zijn continu van dit soort kleine uitbraken. Artsen, virologen en andere onderzoekers gaan dan zo snel mogelijk proberen te onderzoeken wat de verwekker is.



Al die muggen, parasieten enz. worden ook steeds resistenter voor de huidige antistoffen en/of geneesmiddelen helaas, en muteren vrolijk verder. Zo eens in de zoveel tijd ontstaat er dan weer iets waardoor er plotseling een uitbraak is waartegen zo 1, 2, 3 geen antistoffen zijn.

Maar goed, logica van een leek
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook eerder chemisch dan een virus oid.

Vooral omdat het het zenuwstelsel aantast en zo ongelooflijk snel tot de dood leidt.

Hoeft niet meteen een aanval te zijn, kan ook in het drinkwater zitten oid, misschien bepaalde bestrijdingsmiddelen die daar gebruikt worden. Hopelijk komen ze er snel achter!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lanah1980 schreef op 19 april 2015 @ 11:09:

Ik dacht zelf meteen dat het misschien een bijwerking van het Ebola vaccin is. Geen idee natuurlijk of de mensen die deze mysterieuze ziekte hebben daadwerkelijk eerder zijn ingeënt, maar dat horen we vast snel genoeg...

Wel heel eng! Vooral omdat de mensen dus zo snel dood gaan!



Zeg doe 's even niet zo vloeken in de kerk. Vaccinaties zijn altijd veilig. In ieder geval volgens het viva-forum.





Ik denk overigens eerder aan een gewone ziekte-uitbraak. Of aan een biochemische aanval als je zou denken aan kwade opzet. Maar zelfs dat laatse lijkt me niet.
Alle reacties Link kopieren
Mede mogelijk gemaakt door Boko Haram?

Of moet ik nu mijn aluhoedje opdoen?
quote:Kuzu schreef op 19 april 2015 @ 12:29:

Mede mogelijk gemaakt door Boko Haram?

Of moet ik nu mijn aluhoedje opdoen?Dan ik ook. Het lijkt mij, helaas, wel een van de mogelijke oorzaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 19 april 2015 @ 12:29:

Mede mogelijk gemaakt door Boko Haram?

Of moet ik nu mijn aluhoedje opdoen?



Zet die maar vast op

Boko Haram gaat echt niet zo te werk. Niet dat ik er nou zoveel verstand van heb, maar als ik iets niet bij de werkwijze van die groepering vind horen is dit het wel.

Die zijn meer van het grove geschut, open en bloot, en niet van de stiekeme aanvallen op individuen met een chemisch middel.
Alle reacties Link kopieren
O ik heb ook mosterd nodig lees ik...



Boko Haram is ook dikke vrienden met IS he. Die idioten zijn tot dit soort dingen wel in staat.
Ik vind het toch bijzonder dat de meeste dodelijke ziektes hun oorsprong in Afrika hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 19 april 2015 @ 12:45:

Ik vind het toch bijzonder dat de meeste dodelijke ziektes hun oorsprong in Afrika hebben.Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 19 april 2015 @ 12:45:

Ik vind het toch bijzonder dat de meeste dodelijke ziektes hun oorsprong in Afrika hebben.

Zoals de varkensgriep?



Of de vogelgriep?

(daarvoor liepen in Azië mensen ook met mondkapjes op).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat komt omdat de mensen daar dichter bij de natuur staan. En in die natuur ontwikkelen zich vrijelijk allerlei soorten ziektenkiemen, bijvoorbeeld hantavirus wat via knaagdieren gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 19 april 2015 @ 10:49:

Ja ik las het! En dacht daar gaan we weer.

En dan gaan we gewoon alsnog daar op vakantie enzo.

Het kan bangmakerij zijn. Omdat er weinig nieuws in t weekend is.Ik ga echt niet op vakantie naar Nigeria hoor, never nooit.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben daar ook allerlei vreemde eetgewoontes waardoor ze allerlei ziektes binnen krijgen (vliegende honden, apen hersenen e.d.)
Shoot first, ask questions later!
Deskundigen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn al bezig met onderzoek en er wordt gesproken over een virus. Als het een chemische aktie van terroristen was geweest dan waren ze daar allang achter gekomen ook omdat dan heel waarschijnlijk ook het vee het leven zou hebben gelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 19 april 2015 @ 13:29:

Deskundigen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn al bezig met onderzoek en er wordt gesproken over een virus. Als het een chemische aktie van terroristen was geweest dan waren ze daar allang achter gekomen ook omdat dan heel waarschijnlijk ook het vee het leven zou hebben gelaten.



Ze hebben al uitgesloten dat het om een virus gaat.

Zie http://www.abc.net.au/new ... -nigeria-kills-18/6403558
quote:LoiseauCoureur schreef op 19 april 2015 @ 12:18:

Het lijkt mij ook eerder chemisch dan een virus oid.

Vooral omdat het het zenuwstelsel aantast en zo ongelooflijk snel tot de dood leidt.Niks raars aan. Wellicht een gemuteerde versie van het West Nijl virus.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 19 april 2015 @ 11:44:

[...]





Maar er lezen hier veel mensen mee die van alles lezen en naar buiten brengen

Denk niet te licht over wat er geplaatst wordt

Ik hoorde dit en ik hoorde dat Het zou inderdaad maar net in de Viva magazine geplaatst kunnen worden ik zal mijn mond houden
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 19 april 2015 @ 12:20:

[...]

Zeg doe 's even niet zo vloeken in de kerk. Vaccinaties zijn altijd veilig. In ieder geval volgens het viva-forum.



Letaliteit door effecten op het zenuwstelsel is typisch iets dat je er zo uitpikt met preklinische testen op proefdieren. Kans daarop is nul. Bovendien lijkt het me ook erg typisch als een hele populatie in Nigeria is ingeënt met een verder onbekend vaccin tegen ebola.

Nig afgezien van dit specifieke voorbeeld: heb jij recentelijk nog wel eens iemand met polio gezien? Pokken? Hele ziekten zijn uitgeroeid, de mensheid is ervan verlost. Op de hygiënische revolutie na zijn vaccins het beste dat de medische wetenschap heeft voortgebracht. Gezien de hoeveelheden mensen die worden ingeënt, zijn de bijwerken echt heel erg te verwaarlozen. Hier kritiek op hebben vind ik een verwend standpunt.
quote:fiool schreef op 19 april 2015 @ 17:08:

[...]



Letaliteit door effecten op het zenuwstelsel is typisch iets dat je er zo uitpikt met preklinische testen op proefdieren. Kans daarop is nul. Bovendien lijkt het me ook erg typisch als een hele populatie in Nigeria is ingeënt met een verder onbekend vaccin tegen ebola.

Nig afgezien van dit specifieke voorbeeld: heb jij recentelijk nog wel eens iemand met polio gezien? Pokken? Hele ziekten zijn uitgeroeid, de mensheid is ervan verlost. Op de hygiënische revolutie na zijn vaccins het beste dat de medische wetenschap heeft voortgebracht. Gezien de hoeveelheden mensen die worden ingeënt, zijn de bijwerken echt heel erg te verwaarlozen. Hier kritiek op hebben vind ik een verwend standpunt.Hear hear!
Alle reacties Link kopieren
Mysterieuze doden mogelijk door pesticiden.



Niet een mysterieuze ziekte, maar waarschijnlijk een vergiftiging door pesticiden heeft zeker achttien Nigerianen het leven gekost.



Zondag meldde de BBC dat mensen overleden aan een onbekende ziekte. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO probeerde de ziekte te identificeren, maar denkt nu dat bestrijdingsmiddelen de oorzaak zijn.



Slachtoffers in de deelstaat Ondo kregen last van slecht zicht, hoofdpijn en verloren hun bewustzijn. Binnen 24 uur na de eerste ziekteverschijnselen bezweken ze. Het lijkt erop dat het centrale zenuwstelsel wordt aangetast.



Uit onderzoek van de WHO blijkt dat er geen sprake is van een virale infectie en dat ook bacteriën niet de boosdoener zijn.
Oef, dat is toch wel heel chemisch



Arme mensen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven