psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja Moon, ik ben inderdaad ook bezig met koken huishouden wassen etc...dat is ook werken en ik moet ook af en toe gewoon naar bed. Wat ik van die jurist moet denken weet ik nog niet zo goed. Ik probeer het maar op me af te laten komen en er niet teveel negatieve energie in te steken....Ik denk dat het heeft te maken met het feit dat mijn dossier nogal gecompliceerd is en dat ze er zeker van willen zijn dat ze alles voor het UWV goed dichtgetimmert hebben.



Ik heb vanochtend weer gewerkt bij mijn werkervaringsplek. Was weer erg leuk. Ik krijg daar zoveel meer energie van. Ik geloof dat ik een beetje gewend raak na zes weken. Ik ben een enorme kat uit de boom kijker, maar ik begin een beetje uit mijn schulp te kruipen. Waar ik nog wel heel erg aan moet wennen is dat alles heel relaxt is. En dat ben ik totaal niet gewend. Ik heb 12 jaar in banen gezeten waar heel veel moest gebeuren en ook nog allemaal tegelijk. En hier is het manana manana. Heel erg fijn maar heel erg wennen. Ze moeten me ook nog regelmatig tot rust manen. Ze vinden me een stresskip. Aard van het beestje he. Het is voor mij een goede oefening in relaxter worden.

Wat hier zo fijn is dat je gewoon fouten mag maken en dat ze niet direct met het priemende vingertje staan zoals ik bij mijn werkgever wel ervaren heb. Ik krijg ook wat meer begeleiding bij het inwerken omdat ik sommige dingen nog niet helemaal goed oppak, kreeg ik vanochtend te horen. Ik heb het verrassend goed opgepakt, want ik kan door mijn faalangst niet zo goed tegen kritiek.

Ik heb net even lekker gedoucht en vanavond weer lekker zingen en zondag optreden!

Dat zangclubje is zo verschrikkelijk leuk. Daar nemen ze je gewoon zoals je bent....
Alle reacties Link kopieren
Je werkervaringsplek klinkt heel leuk Flax! Is denk ik best logisch als je bij je andere werk beetje opgejaagd wordt dat je dat dan meeneemt naar dit werk.



Ik had vandaag wel een goede dag. Deze week ben ik alleen dinsdag op kantoor, wo + do vrij en vrijdag op een beurs staan. Dat is wel relaxed denk ik. t is geen grote beurs, gewoon ergens in een buurthuis.



Ik slaap als een roosje de laatste dagen. Heerlijk. Moet soms wel lang 'wakker worden' maar dat geeft niet. Had gisteren mail van moeder dat ik spullen kon uitzoeken uit huisje oma, anders gaat het naar de rommelmarkt met koningsdag. (oma is naar verpleeghuis gegaan).

Ik heb een gieter (die hoefde sowieso niemand), een aantal boeken, twee spelletjes, een kan en een vaas.



Gelukkig kon ik in dat huisje bezig zijn zonder het me teveel aan te trekken. Opa en oma hebben mooi leven gehad. Veel gereisd, veel interesse gehad in de wereld (vooral opa). Dat is te zien aan de vele boeken, atlassen etc en natuurlijk aan de foto's. Zijn begonnen met heel weinig maar hebben hard gewerkt (en geluk gehad met wat erfenissen van kinderloze familieleden)



Moeder en tante gingen met een notaris naar oma om te kijken of ze nog wilsbekwaam was. De notaris vond van wel en dat is heel gunstig nu met de verkoop van het huis.



Even een voor Mariquita want die mis ik hier al een tijd.... Misschien lees je wel mee.



En een voor RB. Weet je al meer over de hulphond?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ohh lekker woensdag en vandaag vrij. Ik hoop dat je lekker in een park of op een balkon zit. Vanochtend was weer erg leuk op werkervaringsplek. Vanmiddag veel regel dingen. Krijg je allemaal brieven thuis dan moet je thuis zijn voor de electriciteitsmaatschappij dan voor de woningbouw...net op momenten dat ik niet kan. Gisteren heerlijk gezongen. Wordt zo blij van het clubje...
Fijn dat het clubje zo'n goede uitlaadklep is Flaxie. Zo fijn als je iets hebt wat je blij maakt



Moon, goed slapen? Heerlijk, geniet daarvan en stuur een beetje van dat naar mij

Inslapen gaat prima maar 's morgens veel te vroeg wakker.

Wat leuk om een paar aandenken aan opa en oma te hebben. Misschien zijn ze niets waard maar juist die emotionele waarde doet het 'm toch.

Hopelijk wordt het huis snel verkocht.



Verhuizing en mam achter de rug en nu genieten van een poets-, boodschappen- en fysiodagje Morgen is het weekend gelukkig



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het goed slapen alweer voorbij. zo irritant ik moet morgen vroeg op maar lig weer wakker...



Balen dat jij ook niet lekker uitslaapt Flax.



Vandaag met twee collega's op een beurs gestaan. Bij allebei - toen het gesprek daarop kwam - aangegeven dat ik vorige week beetje aan het denken gezet ben door een gesprek met LG en dat ik haar niet zo positief vond.

Eén collega zei dat hij me juist zo geconcentreerd vond in wat ik doe. (hij heeft zelf veel moeite met de chaos)



De andere (ander moment) zei dat hij juist heel positieve geluiden over mij hoorde en gaf aan dat hij zelf ook veel van dit soort gesprekken heeft gehad omdat LG gewoon een beetje apart is daarin. Hij heeft nu contract dus het is niet per definitie negatief als ze je zo benadert.



Later kwam LG nog borrelen en toen was de ene (eerste) collega ontzettend positief over hoe we vandaag gewerkt hebben en de andere eigenlijk ook. Dan zeg ik ook rustig, heren zeg dit even tegen LG (waar zij bij is) dat kan ze wel hebben.



Nouja t ging dus echt heel goed het enige rotte is dat ik wil slaaaaaaaaaaaaaaapen nu.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Tut ik zie nu staan 'verhuizing en mam achter de rug'. Misschien lees ik niet goed, is je moeder verhuisd?



Ben dus niet zo helder met mn slaappillen haha
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nee Moon, jongste zoon is verhuisd, mee bezig althans Woensdag heb ik het een en ander daar naar toe gebracht en wat geholpen.

Donderdags ga ik naar mijn moeder voor de boodschappen, bieb en nog wat van die klusjes.



Goedemorgen trouwens

De zon schijnt hier uitbundig.



Lijkt me leuk zo'n dagje beurs. Het is weer eens iets anders en als je collega's dan ook nog met positieve verhalen over je komen is het net een klein feestje
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend om 8.00 uur wakker.....Vanmiddag even met mijn gehandicapte broer naar het dorp geweest. Ons nichtje wordt binnenkort 1 dus we hebben wat cadeaus gekocht. De zon schijn hier heerlijk wel frisjes hier.
Dat is ook niet erg laat dus of was je wel tevreden met het om 8 uur wakker worden Flaxie?

Ik was, dankzij man, om 5 uur wakker en heb nog een beetje kunnen doezelen. Man heeft de hele middag geslapen, was gesloopt en ik ben (nog) zo fit als een uitgeknepen vaatdoek

Rond 12 uur kwamen er hier wolken en zo gauw de achter de wolken verdween was het inderdaad frisjes.

Leuk om met je broer op pad te gaan. Nog ergens iets wezen drinken of alles zo snel mogelijk en weer naar huis?
Alle reacties Link kopieren
Ah je zoon verhuisd dus. Tjee die is dan ook al 'groot' haha. Had niet precies een idee van de leeftijd van je kinderen.



Hier ook fris maar wel hele dag zon gehad.



Kon gisteravond dus niet slapen, gelukkig uiteindelijk wel in slaap gevallen en vijf uurtjes diep geslapen. (Heb laatst voor het eerst sinds heel lang weer een hele nacht niet kunnen slapen, wat een ellende is dat. Dacht dat dat voorbij was sinds ik seroquel slik maar ik presteer het dus ook met seroquel) Dus eigenlijk was ik met die vijf uurtjes toch heel blij.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ach Moon, ik ben gewoon stokoud, niks meer en minder



Hopelijk slaap je vannacht beter
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het. Ik denk het wel. Gisteren misschien ook iets te lang blijven hangen met collega's. Zij gingen ook nog uit eten en toen ben ik wel naar huis gegaan maar had toch erg veel prikkels gehad die middag.



Stokoud, maar niet oud van geest
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Goedemorgen



Lekker geslapen?
Alle reacties Link kopieren
Hm nee ik heb vannacht een soort buikpijnaanval met diarree gehad. Soms heb ik dat, val dan ook bijna flauw. Had het al maanden niet gehad maar vannacht was bingo.



Hopelijk komende nacht beter. Moet bijna wel want veel beroerder dan vannacht kan niet
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Acht uur in het weekeinde vind ik niet lang...meestal slaap ik langer. In mijn slechte periode 3,5 jaar geleden heb ik drie maanden praktisch niet geslapen....Dus ik weet hoe het voelt. Daarna ging het langzaam met babystapjes beter. Ik kan nu over het algemeen goed slapen. Ik slaap juist te veel. Ik kan wel 10, 12 uur per nacht slapen. Behalve als ik stress heb. Dan slaap ik niet. Ik ben juist van helemaal niet slapen naar heel veel slapen gegaan.

Ik moet ook echt de dag afbouwen anders slaap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd ook wel eens niet of nauwelijks geslapen maandenlang. Verschrikkelijk. Daarom ben ik nu toch 'blij' als ik iig een paar uurtjes slaap, dan kan ik het iig nog, voor mijn gevoel.



Als de dagen in elkaar overlopen zonder dat je tussendoor slaapt vind ik vreselijk.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moon, alles weer in orde met je buik?



De ene keer kan ik echt uren slapen, a la Flaxie dus en ik kan tijden hebben dat ik erg slecht slaap.

Sowieso moet ik 's avonds geen hele rare dingen doen want anders ben ik hyper en moet de daag afbouwen, weer a la Flaxie dus



Hoe gaat het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo.... Af en toe maak ik nachten van 10 tot 12 uur (en word dan nog moe wakker dus dat is ook niet altijd prettig) en soms heb ik weer een periode korte nachten.



Ik heb altijd wel een beetje last van mijn buik (prikkelbare darm) maar de pijn en diarree was zondagochtend weer over.

Raar is dat soms heb ik s nachts zo'n aanval en ben voor mijn gevoel ook helemaal leeg daarna en dan ga ik weer slapen en de volgende ochtend heb ik geen last meer. Gebeurt dus wel vaker.



Ik hoop ook dat het met de andere dames een beetje gaat. Ik gun het iig iedereen om van de kleine dingen te genieten zoals een ijsje in de zon
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net lekker gesport. Het joggen op de loopband gaat steeds beter. Iemand levenslang met dwang gezien. Ik herken veel in Marieke maar dan wel in mindere mate..
Het is inderdaad genieten van de

Heerlijk. Ik ben het helemaal met je eens Moon en gun het ook dat iedereen van de kleine dingen kan genieten.



Goed zeg Flaxie. Mooi!

Ik heb flarden van het programma bekeken dus kan geen mening geven:)
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je vraagt Flax, ik heb de hele serie gezien. Alleen het laatste stukje van gisteren moet ik nog terugkijken.



Ja ik herken me ook wel in Marieke op sommige vlakken. Heb ook wel moeite gehad met vrienden met wie alles goed leek te gaan. Ik vind haar echt wel een prettig persoon, zou zo vriendinnen met haar willen zijn.

Jammer dat ze nog steeds niet de mensen in haar huis wil maar ook goed dat ze grens aangeeft. Ze zijn wel eens bij haar thuis geweest toch?



Ja de mensen die we hier al een tijdje niet zien zitten wel in mijn hoofd. Hopelijk krijgen ze de hulp die ze nodig hebben.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hier ook Moon, vooral Mari en RB, uit het oog, niet uit m'n hart en dan denk ik ook aan Istar, Hanke en Frederieke.



Voor de meelezers
Ik heb ruim 10 liter soep gemaakt, ga zo meteen weer helpen verhuizen en soep is altijd handig. Ze kunnen het invriezen en zo uit de vriezer halen als ze honger hebben.

Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Lekker tut fijn dat je zo goed voor ze zorgt. Idd mis ik de mensen die je noemt vooral omdat ik hoop dat het geen slecht teken is.



wel gezellig dat jij er weer bent.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dankjewel Moon, ik ben blij dat ik terug ben. Jullie gaan me allemaal aan het hart



Goedemorgen trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven