Wanneer spreek je van een relatie?

19-04-2015 11:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik date nu ongeveer drie maanden met een man en zien elkaar gemiddeld 2x per week. Het voelt heel goed, we voelen elkaar aan en we staan op het punt meer dingen te ondernemen die buiten het daten vallen. Nouja, ik vind dat het buiten het daten valt.



Het heeft hij al mijn ouders ontmoet en kent hij ook de rest van het gezin. Ik weet niet of het verstandig was en of ik het nog een keer zou op die manier zou doen. Maar op dat moment voelde het goed. Nu gaan we binnenkort met mijn beste vriendin en haar vriend op stap. Het weekend daarop gaan we een weekendje weg.



Mijn probleem is dus een beetje dat ik hem in mijn leven toelaat en ik ook gevoelens voor hem heb, waardoor het goed voelt. Maar ondertussen heb ik niemand van zijn familie ontmoet of zijn vrienden. Hij geeft aan het allemaal rustig aan te willen doen en dat voelt niet zo heel goed. Ik zit er ook best wel mee. Niet zozeer dat ik zijn familie of vrienden niet ken, dat is het niet, wel voelt het dan alsof ik te hard van stapel loop. Want nu is mijn vraag: wat hebben wij eigenlijk? Spreken we nog van daten of waar zijn we beland. We hebben elkaar al zo vaak gezien en natuurlijk is samenwonen of trouwen niet eens in the picture. Maar als je voor elkaar gaat lijkt het me toch dat je een relatie aangaat en niet eerst nog eens een half jaar gaat 'daten'. Ik bedoel, relatie of niet, wie weet waar het eindigt. Dan liever serieus. En niet dat vrijblijvende, want dan kan ik zelf ook beter single blijven.



Dit is een beetje frustratie van mijzelf afschrijven en ook iets wat ik met hem wil gaan bespreken. Ik moet alleen nog even wachten totdat ik hem weer zie. Maar wat vinden jullie? Wanneer spreek je van een relatie en mag je iets serieus verwachten? Ik vind het ergens wel eng om te bespreken, vooral omdat hij al aangaf rustig aan te willen doen.



Bij mijn vorige relaties ging alles gewoon 'vanzelf', nu lijk ik wel een handboek nodig te hebben en speelt onzekerheid ook nog eens mee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet een half jaar daten om iemand te leren kennen? Bij de je vorige relaties ging het vanzelf...maar die relatie zijn dan ook niet meer 'aan'.

Iemand onder druk zetten die zegt rustig aan te willen doen, zal niet werken.

Het gaat in het tempo van de langzaamste.

Of je accepteert dat het rustig aan gaat of je vindt het niet de moeite en stopt ermee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook afwachten.. Waarom een etiketje plakken? Let it be en geniet!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij? Een serieuze relatie toch? Waarom zou je dan met minder genoeg nemen? Niet doen dus.

3 maanden en regelmatig samen zijn, jouw ouders en vrienden ontmoeten. Je mag DE vraag nu wel stellen hoor. Aan zijn reactie weet je dan genoeg. Geen antwoord is ook een antwoord he!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets een relatie noemen. Maar een relatie kan evengoed van tijdelijke duur zijn. Maar op dit moment doen jullie relatiedingen. Buiten seks, onderneem je tenslotte ook dingen als samen stappen, weekendje weg etc. Maar misschien ziet hij het meer als friends with benefits. Dat zou je aan hemzelf moeten vragen hoe hij er in staat.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 19 april 2015 @ 11:37:

Ik zou het ook afwachten.. Waarom een etiketje plakken? Let it be en geniet!Omdat zij daar behoefte aan heeft en dat is haar goed recht. En het is aan hem of hij het te snel vindt gaan. Wat ik overigens BS vind, want haar ouders en vrienden ontmoeten dat gaat niet te snel voor hem? Ik begrijp die behoefte, zeker als je zelf verliefd bent.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie exclusief ? Dat zou voor mij groot verschil maken tussen "vrijblijvend" en relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt oud. Vroegah had je gewoon verkering. Wat was het leven toen heerlijk simpel.



On topic: Dit klinkt voor mij gewoon als een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk wel dat jij hard van stapel loopt bij het introduceren bij je familie. Je ziet elkaar nog maar 3 maanden. Wellicht dat hij daardoor zelf wat geremder is?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook willen weten waar ik aan toe was.

Niet per se vanwege het etiketje, maar meer vanwege het toekomstperspectief: denk je dat dit iets langdurigs kan worden?



Natuurlijk kun je daar geen rechten aan ontlenen oid, maar ik houd (hield) ook niet van maandenlang daten 'gewoon voor de leuk'.

Als het na een maand of wat nog steeds stuk zou lopen, even goede vrienden.

Maar ik vind het fijn om de intenties duidelijk te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 19 april 2015 @ 11:42:

[...]





Omdat zij daar behoefte aan heeft en dat is haar goed recht. En het is aan hem of hij het te snel vindt gaan. Wat ik overigens BS vind, want haar ouders en vrienden ontmoeten dat gaat niet te snel voor hem? Ik begrijp die behoefte, zeker als je zelf verliefd bent.Is zeker haar recht, ik geef gewoon mijn mening. Als hij aangeeft het rustig aan te willen doen en zij komt met deze vraag is de kans groot dat hij er nog niet klaar voor is. Dan is het kiezen of delen terwijl als je misschien nog even gewacht had hij over nog eens 3 mnd misschien wel zo ver is... 3 mnd is nog niet zo lang...
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? (niet negatief bedoeld trouwens)
quote:redbuIIetje schreef op 19 april 2015 @ 11:46:

Ik vind persoonlijk wel dat jij hard van stapel loopt bij het introduceren bij je familie. Je ziet elkaar nog maar 3 maanden. Wellicht dat hij daardoor zelf wat geremder is?Inderdaad. Of woon je nog thuis TO? Dan kan ik me voorstellen dat hij jouw gezin al kent.
Alle reacties Link kopieren
Ach, bij ons is het een jaar of 2 onduidelijk geweest. Dat vond ik bij vlagen ook wel wat vervelend, maar uiteindelijk kwamen we op een punt dat we afgestudeerd waren en dat we ergens anders moesten gaan wonen. Toen werd van beide kanten pas helemaal duidelijk dat we dat toch het liefst samen zouden doen Ondertussen ruim 16 jaar en twee kinderen verder. Ik zou het even aankijken.
Alle reacties Link kopieren
Na drie maanden woonde wij al samen, dus ik vind het persoonlijk langzaam gaan, maar het ligt aan zoveel factoren denk ik.

Een vakantie is trouwens, vind ik dan, wel een goede manier om erachter te komen of het goed gaat samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vrouwzondernaam schreef op 19 april 2015 @ 11:43:

Zijn jullie exclusief ? Dat zou voor mij groot verschil maken tussen "vrijblijvend" en relatie.Ik heb hem een tijdje geleden al aangegeven dat ik alleen met hem ga en de rest allemaal heb afgekapt. Hij zei hetzelfde, dus het voelt wel exclusief ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 april 2015 @ 11:46:

Ik vind persoonlijk wel dat jij hard van stapel loopt bij het introduceren bij je familie. Je ziet elkaar nog maar 3 maanden. Wellicht dat hij daardoor zelf wat geremder is?Ja klinkt gek he. Het was ook niet gepland, meer toeval. Maar daarna hadden mijn ouders hem 'officieel' uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlackUnicorn schreef op 19 april 2015 @ 11:52:

Hoe oud zijn jullie? (niet negatief bedoeld trouwens)Als we samen zijn zou je denken 16 jarigen. Maar we zijn 28 en 29 (bloossmiley)
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 19 april 2015 @ 11:35:

Waarom zou je niet een half jaar daten om iemand te leren kennen? Bij de je vorige relaties ging het vanzelf...maar die relatie zijn dan ook niet meer 'aan'.

Iemand onder druk zetten die zegt rustig aan te willen doen, zal niet werken.

Het gaat in het tempo van de langzaamste.

Of je accepteert dat het rustig aan gaat of je vindt het niet de moeite en stopt ermee.Waarom accepteren? Ik weet dat het goed voelt, dus waarom langzaam doen. Als je geen relatie hebt voelt het voor mij nogal vrijblijvend en dan vind ik exclusiviteit nogal raar. Dan zie ik het verschil met single zijn en verder daten niet. Ik wil ergens voor kunnen gaan en naar uit kunnen kijken, niet iets vrijblijvend hebben. Vrijblijvend is als ik single ben. Nu voelt het alsof ik single ben, maar toch een relatie heb en daaraan gebonden ben. Waarom dan niet gewoon verdergaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is toch niet vrijblijvend? Jullie zijn immers exclusief
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor. Terwijl het makkelijk hoort te wezen. Mijn ervaring is dat de man er het liefste geen enkele twijfel over laat bestaan om aan iedereen duidelijk te maken dat dit prachtexemplaar "van hem" is. En zo ga je je dan ook voelen hè. Je kan de wereld aan want die fantastische man, die kanjer, hoort bij jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:melaaa schreef op 19 april 2015 @ 12:31:

[...]



Waarom accepteren? Ik weet dat het goed voelt, dus waarom langzaam doen. Als je geen relatie hebt voelt het voor mij nogal vrijblijvend en dan vind ik exclusiviteit nogal raar. Dan zie ik het verschil met single zijn en verder daten niet. Ik wil ergens voor kunnen gaan en naar uit kunnen kijken, niet iets vrijblijvend hebben. Vrijblijvend is als ik single ben. Nu voelt het alsof ik single ben, maar toch een relatie heb en daaraan gebonden ben. Waarom dan niet gewoon verdergaan.



Omdat hij heeft aangegeven het rustig aan te willen doen? Je bent wel samen in een relatie en nu komt het op mij over of jij wil bepalen hoe snel het moet gaan en hij zich maar moet aanpassen. Je hebt een goede kans dat hij "ineens" gaat afhaken omdat jij zo'n haast hebt. Komt het voor jou als een verrassing terwijl hij nu al aan heeft gegeven het rustig aan te willen doen.



Dus accepteren dat hij het rustig aan wil doen of je stopt ermee.
quote:retrostar schreef op 19 april 2015 @ 12:36:

Moeilijk hoor. Terwijl het makkelijk hoort te wezen. Mijn ervaring is dat de man er het liefste geen enkele twijfel over laat bestaan om aan iedereen duidelijk te maken dat dit prachtexemplaar "van hem" is. En zo ga je je dan ook voelen hè. Je kan de wereld aan want die fantastische man, die kanjer, hoort bij jou. Helemaal niet moeilijk, to heeft eigenlijk al een relatie alleen wil man daar nog niet dat officiële stempel op plakken. Dus niet over hebben en dan komt hij er zelf ook wel mee. Wat maakt het uit of het een naampje heeft? Jullie zijn exclusief, doen leuke dingen samen, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Voor het zover is peilt hij aan kleinigheden hoe zij erin staat, bijvoorbeeld "ik vertelde aan .. dat jij mijn vriendin bent en dat ik nog nooit zo verliefd ben geweest". "Weet je, sinds jij er bent ben ik nog nooit zo gelukkig geweest". En als je daarop neutraal of positief reageert is hij weer een piketpaaltje verder.



Maar misschien ben ik ouderwets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 19 april 2015 @ 12:41:

[...]





Helemaal niet moeilijk, to heeft eigenlijk al een relatie alleen wil man daar nog niet dat officiële stempel op plakken. Dus niet over hebben en dan komt hij er zelf ook wel mee. Wat maakt het uit of het een naampje heeft? Jullie zijn exclusief, doen leuke dingen samen, geniet ervan!Hm, het feit dat hij zo gesloten is over de relatie doet me twijfelen of hij wel de juiste man voor haar is. Want dit soort dingen blijven. Ze wil duidelijk dat hij het initiatief neemt en hij doet dat niet. Dus dan zou zij zich makkelijk met een initiatief moeten voelen, wat ook niet het geval is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven