Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
Bedacht...
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk boxje, iig blijven praten want als dat stopt is er zeker geen beginnen meer aan. Ik weet er alles van al werd het bij ons niet veroorzaakt door medicijnen. Voor je het weet heb je een sexloze relatie en dat is voor degene die wel de behoefte heeft behoorlijk frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Bedacht...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe moeilijk praten is, zeker over het niet hebben van sex en intimiteit. Daar zijn wij de fout ingegaan en hebben dus echt al jaaaaaaren niks meer op dat gebied. We kunnen wel prima samen leven en we proberen dat voor de kinderen.

Door dit alles ben ik vorig jaar vreemd gegaan, ik kon er niet meer tegen om zonder sex te leven. Hier kwam hij natuurlijk achter want ik was niet zo goed in het te verbergen of hij is te handig om dingen toevallig te ontdekken.

Ik heb nu al een hele tijd een minnaar, eigenlijk twee maar sinds vandaag 1. We hadden het al eerder over een open relatie gehad maar daar had hij nog moeite mee. Sinds kort wil hij het toch proberen, dus niks stiekem meer en daar voel ik me een stuk beter bij.
Alle reacties Link kopieren
FF het topic weer 'uppen'. Ik herken veel van de verhalen hier, maar dan 'andersom'. Door medische redenen is mijn vrouw vervroegd in de overgang (medicinaal), met veel van de bekende symptomen van dien. Nou is ze nooit erg seksueel geörienteerd geweest, maar nu is het nog wat minder zelfs. Je kan wel stellen dat we eigenlijk alleen 'plansex' hebben: op momenten die zij bepaalt en afhankelijk van voornamelijk mijn, maar ook haar werkdagen.

Voor mij is alle spontaniteit er allang af. Om die reden neem ik ook geen initiatief meer, zij bepaalt toch wanneer, ik niet. Naar mijn gevoel heeft ze er ook actief naar toe gewerkt om mijn initiatieven te ontmoedigen. Eigenlijk hebben we het beste seksleven als we geen seks hebben.

Tot nu toe gaat dat goed, als ik maar niet te graag wil dan kan zij het plannen, dus laat ik niet merken dat ik wil totdat het mag...

Klinkt niet erg spontaan, en dat is het ook niet. Het nadeel van planseks is dat je je niet erg gewild voelt, en dat is nu precies wat ik al een tijd mis in onze relatie. Het gewoon doen is op dit moment niet meer genoeg voor me, ik wil ook wel eens gewild worden, dat niet alleen ik geil ben - om het maar even plat te zeggen - maar dat zij dat ook is. Dat gaat door medicatie de komende twee jaar waarschijnlijk nog niet lukken. Waar ik me zorgen over maak, is dat als mijn vrouw dan uit de overgang komt, en wel die affectie verlangt die ze de laatste jaren nooit gezocht heeft, ik inmiddels ons seksleven op nul heb gezet en het licht uit is. Ik heb het zien gebeuren met mijn ouders en het vooruitzicht is niet bemoedigend.

Nou ja, voorlopig is het voor ons beiden het beste als ik niet teveel laat merken dat ik seks met haar nog steeds erg fijn vind. Ondertussen denk ik vaak aan de tekst van de obscure 80s-band Big Audio Dynamite, Stone Thames (https://m.youtube.com/watch?v=5aCymryo-1A), 'now that sex is dead, better lead a boring life'.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Cygnus, lukt het niet om daar met je vrouw over te praten, of vindt je het ook moeilijk om het gesprek aan te gaan?

Bij ons was het echt tot niks gezakt, daar knap je echt niet van op kan ik je zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ben het gesprek al meerdere malen aangegaan Pearl, zelfs onder professionele begeleiding. Ze heeft altijd aangegeven dat dit het is, en dat ik het daarmee moet doen. Dat is natuurlijk ook wel zo, zeker qua frequentie, maar de frequentie is niet het enige probleem. Ik mis vooral, noem het maar de lust, naar mij toe, die ik wel naar mijn vrouw heb. En dat maakt onzeker...

Zeker ook als praten over alternatieven (en dan heb ik het niet over vreemdgaan of naar de hoeren) gebeurt in een verwijtende sfeer. Nu wil ik het gesprek niet meer aangaan, het probleem ligt immers altijd bij mij...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Zin in seks is normaler dan geen zin in seks. Het probleem ligt dus niet (alleen) bij jou. En wat vond die professionele begeleiding ervan, toen je vrouw kenbaar maakte dat 'dit het is en daar moet je het maar mee doen'?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Die vond het niet raar dat seks een manier is om je verbonden te voelen (was een vrouw trouwens). Daarna was het einde professionele begeleiding...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat vaker, degene die (bijna)nooit zin heeft doet er niks mee. Geen begrip voor de ander, je kan ook met jezelf spelen wordt er dan gezegd. Net of dat hetzelfde is.

Wat zou jij dan als alternatief zien cygnus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 18 april 2015 @ 18:52:

Ik hoor dat vaker, degene die (bijna)nooit zin heeft doet er niks mee. Geen begrip voor de ander, je kan ook met jezelf spelen wordt er dan gezegd. Net of dat hetzelfde is.

Wat zou jij dan als alternatief zien cygnus?Nou, dat dus. En nee, dat is zeker niet hetzelfde. Hoewel mijn vrouw dat iets anders ziet, met name ook omdat ze ook wil bepalen wanneer en hoe vaak. Ook al geprobeerd hierover te praten, maar dat gaat dus op de verwijtende manier. Daar pas ik voor...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je nu bepalen hoe vaak je sex hebt, klinkt niet echt spontaan en ook niet dat ze het leuk vindt.

Hoe bedoel je dat, verwijtend?

Ik ken iemand en die kreeg het als soort beloning, ik moet daar niet aan denken, niet echt iets om geil van te worden. Dan maar niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 18 april 2015 @ 22:36:

Hoe kan je nu bepalen hoe vaak je sex hebt, klinkt niet echt spontaan en ook niet dat ze het leuk vindt.

Hoe bedoel je dat, verwijtend?

Ik ken iemand en die kreeg het als soort beloning, ik moet daar niet aan denken, niet echt iets om geil van te worden. Dan maar niet!



Nou, dat ze het maar 'vies' vindt, het woord abnormaal is wel eens gevallen, en ze wil er zeker niet mee geconfronteerd worden. En ja, dat gaat wel eens fout...

Als het dan een keer wordt gedoogd gebeurt dat op een denigrerende manier, wordt het vaak in het belachelijke getrokken.

Ik ben het met je eens over beloningsseks, dat is niet ok. Maar planseks is ook niet je van het...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Vies en abnormaal? Hoe lang zijn jullie al samen?

Dat iemand zo over sex denkt vind ik abnormaal. Ik ben wel benieuwd hoelang jullie al op deze manier samenleven.
Alle reacties Link kopieren
25 jaar.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
En dit speelt ook al zolang?
Alle reacties Link kopieren
Voor een groot gedeelte wel ja. Maar vroeger kreeg ik nog wel meer het gevoel dat ze mij ook wilde. Grappig, het is gepland voor vanavond, vroeg ze me net of ik wel zin in haar heb. Bevestigd, maar ook maar even teruggekaatst: en jij dan? Reactie: ik heb het gepland en er rekening mee gehouden. Niet echt wat ik wilde horen...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Pffff nou daar krijg je zin van zeg. Weet ze eigenlijk wel dat het abnormaal is hoe ze met jou en jullie intimiteit omgaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 18 april 2015 @ 23:41:

Pffff nou daar krijg je zin van zeg. Weet ze eigenlijk wel dat het abnormaal is hoe ze met jou en jullie intimiteit omgaat?Nee...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft gewoon geen zin in je. Erg vervelend voor je, maar ik zou me erbij neerleggen.
Het is niet leuk op deze manier, maar je kunt haar pogingen ook waarderen. Ze plant het wel he....
Alle reacties Link kopieren
quote:cygnus schreef op 18 april 2015 @ 23:33:

Voor een groot gedeelte wel ja. Maar vroeger kreeg ik nog wel meer het gevoel dat ze mij ook wilde. Grappig, het is gepland voor vanavond, vroeg ze me net of ik wel zin in haar heb. Bevestigd, maar ook maar even teruggekaatst: en jij dan? Reactie: ik heb het gepland en er rekening mee gehouden. Niet echt wat ik wilde horen...En, hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 19 april 2015 @ 07:31:

Ze heeft gewoon geen zin in je. Erg vervelend voor je, maar ik zou me erbij neerleggen.Yep. En ik zal ophouden er over te zeuren, ok?
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 19 april 2015 @ 07:34:

Het is niet leuk op deze manier, maar je kunt haar pogingen ook waarderen. Ze plant het wel he....Je hebt gelijk hoor, en zo ver was is ook allang. Wie weet wordt het over 2 jaar leuker...
Fate is just the weight of circumstances

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven