Open relatie

26-03-2015 19:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn dit jaar 10 jaar samen. We hebben het fijn samen en een goede relatie. Toch denken we erover om een open relatie aan te gaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Waar moet je om denken en wat voor soort afspraken moet je met elkaar maken. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld al iemand op het oog, waarmee hij af en toe zou willen afspreken. Het gaat echter om een collega. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:chingozapato schreef op 31 maart 2015 @ 11:28:

[...]



iemand met een voetfetish die niet van neuken houdt? waar hield-ie dan wel van? vertel eens!hij vond het lekker om mijn voetzolen te likken, prima want daar werd ik vreselijk geil van maar het neuken viel dan vaak tegen. Hij vond het eigenlijk veel lekkerder als ik hem aftrok, het liefst met mijn voeten. Dat was toch wel een afknapper. Nu heb ik een vriend die niets met voeten heeft en een uitstekende lover is. Ik fantaseer wel eens een voetfetishist als aparte voetenslaaf erbij te hebben want het was toch wel erg lekker dat likken van mijn zolen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou best wel een open relatie willen hebben, maar als puntje bij paaltje komt zou ik denk ik best jaloers kunnen zijn. Weten jullie ook precies wanneer je vriend met een ander is, en ken je haar? Als manlief met een bloedmooie vrouw aan komt zetten zou ik het best lastig vinden denk ik. Ik vraag me af of jullie alles rond minnaars geheim houden, of juist over alle details praten? Of, waar heb je het wel over, en waar absoluut niet?

Ik zou het zelf niet zo erg vinden als manlief een minnaar heeft, als ik er maar niet teveel van merk/weet.
eevita, Ik denk niet dat jouw motieven helemaal zuiver zijn, jij hebt al iemand op het oog. Ik herhaal nog even wat ik in mijn eerste reactie hier schreef: het begint met praten, heel veel praten. Zorgen dat je heel duidelijk van elkaar weet hoe je het ziet, hoe je het wilt, hoever je de ander wilt laten gaan. Hou niets voor elkaar verborgen, wees eerlijk en open tegen elkaar. Het staat of valt met vertrouwen.



Met dat 'niets voor elkaar verborgen houden' bedoel ik niet dat je alle details van je dates moet vertellen, maar dat je eerlijk moet zijn over je motieven, over je gedachten hierover. Of je elkaar details deelt van je dates, spreek je samen af. Daar zijn geen regels voor.



Jij zou het niet zo erg vinden als manlief een minnares heeft (neem aan dat je bedoelt dat ie een dame uit mag kiezen, geen heer), omdat je dan legaal met jouw fling aan de slag mag. Dat zijn dus niet de juiste motieven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met thee mok mee, geen goed begin lijkt me dat. Of zelf zou ik dat niet doen iig.



En jaloezie.. Ik weet dat hij stapel op mij is. En ik op hem. Dus nee, zodra er echt jaloezie gaat spelen houden we ermee op. En verder, bloedmooie meiden ach. Ik ben voor hem de leukste en mooiste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeker iemand op het oog, dat heb je al ergens anders gelezen, maar heb besloten diegene lekker te gaan vermijden. Maar, het is niet de eerste keer dat ik iemand anders op het oog heb, eigenlijk gebeurt het vrij regelmatig en is altijd zo geweest. Ik heb regelmatig wel eens gevoelens voor een ander, terwijl ik een geweldige man thuis heb zitten. Toch gebeurt dit regelmatig en ik vraag me af waarom relaties zijn zoals ze zo standaard zijn, het zou toch veel logischer zijn dat we allemaal af en toe een andere sekspartner hebben?
Ik zeg het nog maar eens een keer, het begint met praten praten praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:eevita schreef op 31 maart 2015 @ 15:31:

Ik heb zeker iemand op het oog, dat heb je al ergens anders gelezen, maar heb besloten diegene lekker te gaan vermijden. Maar, het is niet de eerste keer dat ik iemand anders op het oog heb, eigenlijk gebeurt het vrij regelmatig en is altijd zo geweest. Ik heb regelmatig wel eens gevoelens voor een ander, terwijl ik een geweldige man thuis heb zitten. Toch gebeurt dit regelmatig en ik vraag me af waarom relaties zijn zoals ze zo standaard zijn, het zou toch veel logischer zijn dat we allemaal af en toe een andere sekspartner hebben?Het is het 'normaalste' maar dat zegt niets. En een standaard relatie bestaat niet.
En bovendien wil lang niet iedereen dat. Dus of dat echt logischer is... Het zou fijn zijn als er niet zo'n taboe op zou rusten, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:eevita schreef op 31 maart 2015 @ 15:31:

Toch gebeurt dit regelmatig en ik vraag me af waarom relaties zijn zoals ze zo standaard zijn, het zou toch veel logischer zijn dat we allemaal af en toe een andere sekspartner hebben?

Helemaal waar hoor.

En als je man er ook zo over denkt is het moment geboren om het eens over een open relatie te gaan hebben. Lullen dus!
...
Alle reacties Link kopieren
quote:theemok schreef op 31 maart 2015 @ 15:51:

En bovendien wil lang niet iedereen dat. Dus of dat echt logischer is... Het zou fijn zijn als er niet zo'n taboe op zou rusten, dat wel.Dat zou inderdaad wel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic dit en goede reacties. En tegen de minder open minded: Ik was voorheen erg tegen vreemdgaan en open relaties maar mensen en behoeftes veranderen. Zeg nooit nooit.

Is mijn ervaring.

Wij zitten in de fase dat we het over een open relatie hebben. Is mijn idee. Niemand op het oog nog maar idee staat erg aan. Gaat om de pure lust en spanning die je met een ander kan hebben. Staat los van onze relatie (14 jaar) en onze sex. We hebben een heerlijk sexleven en doen en proberen alles. En toch een verlangen naar spanning met anderen.

Praten (check) en duidelijke regels lees ik hier dus. Wil eigenlijk graag ervaringen horen.
Ik ben niet jaloers en vind het prima als mijn vriendin seks met een ander heeft maar dan moet ik er wel bij zijn.

Seks met een ander dan alleen je eigen partner is geil en opwindend maar daarvoor hebben ze parenclubs uitgevonden.

Het wind mij op om haar met een ander bezig te zien maar ik kan er niet tegen als ik er niet bij ben.

Dan ben ik toch heel jaloers en zal het in onze relatie grote problemen geven.

Ik vind chatten over seks met een ander dan je eigen partner al vreemdgaan.

Bij een echt open relatie waarin iedereen maar mag doen wat hij of zij wil, loop je toch teveel het risico dat er ook gevoelens mee gaan spelen. Niet mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 19 april 2015 @ 21:55:

Ik ben niet jaloers

Dan ben ik toch heel jaloers en zal het in onze relatie grote problemen geven.

Zoek de tegenstrijdigheid.
...
Onze relatie is ook open gezet. We zijn al 22 jaar bij elkaar en hebben het nog steeds leuk samen. Maar ik wil en man ook, ook graag genieten van een ander lijf. De spanning, het begeerd worden, vlinders. Dat mis ik heel erg.

We hebben wel afspraken gemaakt. Meer dan 3 x met zelfde persoon daten lijkt ons teveel risico ivm met gevoelens ontwikkelen.

Niet in kennissenkring of sportverenigingen, of anders wat dichtbij staat.

Niet een vrouw die de helft van zijn of mijn leeftijd is.



En praten. Hij heeft nu contact met een vrouw en zitten vaak te appen. Die gesprekken lees ik later terug. De vrouw in questie weet dat, ze heeft ook een open relatie. Het is open dus heb het recht om te weten wat er besproken wordt. En zodra er een spoortje van verliefdheid komt opzetten dan moeten we er mee kappen.

We daten ook alleen man of vrouw die gebonden is. Een single is een no-go. Want die kunnen te veel verwachten.



Ik ben nog niet jaloers, maar de vrouw waarmee hij nu is heeft een goddelijk lijf en ik merk aan alles dat hij haar graag wil voelen. maar ik gun het hem. En het komt onze relatie echt ten goede. Ik doe veel meer mijn best.



Tot nu toe heb ik nog geen enkele klik met een andere man, maar dat komt omdat ik heel kritisch ben. Aanbod genoeg maar geen man die me warm maakt. Dus kan niet zeggen hoe man uiteindelijk reageert.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je wel jaloers .....
Joh.
Ik heb een paar uur gewacht en op mijn vingers gezeten, maar kan het toch niet laten.



Een single is een no-go, want die kunnen meer verwachten? Elke single wil namelijk altijd meer dan alleen seks. Ik ben ook levensgevaarlijk voor elke seksrelatie die ik aanga. Ik slinger me rond zijn enkels, klauw zijn vlees open, schreeuw en ween aan zijn voeten tot hij zijn vrouw voor mij verlaat.



Het komt je relatie ten goede, omdat je het gevoel hebt dat je nu veel meer je best moet doen? Oef... Het zou je juist een boost moeten geven dat hij ervan geniet, niet dat jij nu bang bent om het onderspit te delven. Je bent nu nog niet jaloers, maar die grens is op deze manier heel snel bereikt.



Jullie zouden toch eerst eens samen gaan kijken in een parenclub? Jullie zetten nu alweer tien stappen tegelijk. Echt, een accident waiting to happen.



Je man wil graag apart met een vrouw, en verwacht dat in een club (lees ik in het parenclubtopic). Of zie ik dat verkeerd? Jij vindt een aanraking best, hij zal dat teleurstellend vinden. Een prima basis om een clubbezoek te plannen (not).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind elkaars berichten willen lezen toch een beetje raar, geeft geen gevoel van vertrouwen. Het is toch erg persoonlijk wat je elkaar appt, ik zou niet willen weten wat mijn man met iemand zou doen of willen doen.

Verliefd worden is volgens mij alleen gevaarlijk als je relatie thuis niet goed is. Mijn open relatie minnaar is echt wel verliefd op mij, hij heeft dat ook nodig om intiem met iemand te kunnen zijn. Zijn vrouw weet dat en heeft daar geen moeite mee, hun relatie is ontzettend sterk en ik weet zeker dat hij nooit zijn vrouw zou verlaten voor mij.
Het geeft ook een boost. We hebben betere sex. En dat ik meer mijn best doe dat komt mijn relatie dan toch ten goede? Ik snap niet waar jullie probleem ligt.



En ja elkaars app laten lezen doen we zodat er openheid is.

Als ik eenmaal ( als het ooit gebeurd ) een klik met een man heb, wilt hij ook de berichten lezen. En privézaken worden niet besproken. Het gaat om de sex, prive aangelegenheden is voor thuis.

Een open relatie ga je toch aan om sex te mogen hebben buiten je relatie om. Niet om naast je relatie nog een relatie te hebben. Wij beiden staan er zo in.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 21 april 2015 @ 15:48:

Het geeft ook een boost. We hebben betere sex. En dat ik meer mijn best doe dat komt mijn relatie dan toch ten goede? Ik snap niet waar jullie probleem ligt.



En ja elkaars app laten lezen doen we zodat er openheid is.

Als ik eenmaal ( als het ooit gebeurd ) een klik met een man heb, wilt hij ook de berichten lezen. En privézaken worden niet besproken. Het gaat om de sex, prive aangelegenheden is voor thuis.

Een open relatie ga je toch aan om sex te mogen hebben buiten je relatie om. Niet om naast je relatie nog een relatie te hebben. Wij beiden staan er zo in.



Tja wellicht bedoel je met je best doen wat anders dan hoe het overkomt op mij. Als je op je tenen moet gaan lopen om voor jou idee de concurrentie aan te kunnen met zijn mooie sexmaatje, lijkt me geen fijne situatie.



Openheid is wat anders dan elke stap controleren. Wij appen ook regelmatig met stellen waar we mee daten. Soms in groepsapp, andere keren gewoon 1 op 1. We zijn daar open in, vertellen elkaar de grote lijnen, maar hoeven niet alle details daarvan te lezen. We hebben overigens geen open relatie dat alleen met 4.



Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden als je man werkelijk gaat afspreken met die vrouw en jij 'thuis op de bank zit'.
love life
Alle reacties Link kopieren
Bewust je best doen thuis komt bij mij een beetje krampachtig over, hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Als er een mooier en strakker iemand om de hoek komt kan dat lastig zijn denk ik, dan is het misschien net zo makkelijk om niet te weten hoe ze eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar toch even een vraag:

Van wie kwam dit voorstel initieel? En heb jij al iemand op het oog?

Want het is leuk als je dit kan uitwerken naar beider tevredenheid, maar het moet nu niet zo zijn dat een van jullie dit gebruikt als excuus om eens lekker van bil te gaan met iemand die ze al een tijd op het oog hebben om zodra de andere iets vindt, meteen te merken dat het toch niet zo goed voelt als ze dachten en er mee willen stoppen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 21 april 2015 @ 17:35:

Niet alles gelezen maar toch even een vraag:

Van wie kwam dit voorstel initieel? En heb jij al iemand op het oog?

Want het is leuk als je dit kan uitwerken naar beider tevredenheid, maar het moet nu niet zo zijn dat een van jullie dit gebruikt als excuus om eens lekker van bil te gaan met iemand die ze al een tijd op het oog hebben om zodra de andere iets vindt, meteen te merken dat het toch niet zo goed voelt als ze dachten en er mee willen stoppen.



Het iniatief kwam van mij af. We zijn lang samen. 23 jaar. En de sex is goed. Maar ik mis de spanning. De vlinders. En gaf het aan bij man. Hij begreep het want hij zei gelijk dat we dan beter open konden gaan dan stiekem vreemd gaan.

Parenclub was ik al eerder mee bezig maar hij wilde het nooit, voelde als vreemdgaan. Nu we open zijn, leek het hem ook een spannende ervaring.

Het is dus niet zo dat hij me dwingt.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_227655 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 18:53
Reden: Privacy
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 21 april 2015 @ 19:17:

[...]





Het iniatief kwam van mij af. We zijn lang samen. 23 jaar. En de sex is goed. Maar ik mis de spanning. De vlinders. En gaf het aan bij man. Hij begreep het want hij zei gelijk dat we dan beter open konden gaan dan stiekem vreemd gaan.

Parenclub was ik al eerder mee bezig maar hij wilde het nooit, voelde als vreemdgaan. Nu we open zijn, leek het hem ook een spannende ervaring.

Het is dus niet zo dat hij me dwingt.Ik heb echt precies het zelfde gevoel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven