oplader gedoe

21-04-2015 12:21 27 berichten
Hoi,



Wij hebben een iphone4s en een ipad (ik dacht 4) in huis.

Probleem is de oplader.

Alle opladers doen het een week en zijn dan stuk. Ik heb dure opladers gehad, goedkope, echt van alles.

Heeft iemand hier ervaring met opladers?

Ik heb geen idee hoe het kan dat zo'n ding steeds maar kapot gaat.



Bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijn5 schreef op 23 april 2015 @ 14:39:

[...]





Nee, juist andersom Met die grote kun je zonder problemen je iPhone opladen (de telefoon vraagt minder van de lader dan hij aankan, is geen probleem). Maar als je met de kleine je iPad oplaadt vraagt hij meer stroom dan waar de lader op gebouwd is, dan gaat het traag en loop je kans op oververhitting van de lader en de accu.

Onzin. Het duurt alleen langer. Maar de lader raakt niet oververhit, want die levert nooit meer dan hij kan, en de accu raakt ook niet oververhit, want die krijgt niet meer stroom dan hij aankan. Er gaat helemaal niks stuk, hooguit duurt het eeuwen. Of als je pech hebt loopt je ipad alleen maar langzamer leeg ipv dat hij oplaadt.



Vroeger, die ouderwetse ronde pluggen, die mag je niet uitwisselen. Maar alle usb-dingen mag je uitwisselen als het past, en alle eigen stekkertjes van apple ook. Als het past kan het geen kwaad, hooguit werkt het niet/nauwelijks.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 23 april 2015 @ 16:44:

[...]



Onzin. Het duurt alleen langer. Maar de lader raakt niet oververhit, want die levert nooit meer dan hij kan, en de accu raakt ook niet oververhit, want die krijgt niet meer stroom dan hij aankan. Er gaat helemaal niks stuk, hooguit duurt het eeuwen. Of als je pech hebt loopt je ipad alleen maar langzamer leeg ipv dat hij oplaadt.



Vroeger, die ouderwetse ronde pluggen, die mag je niet uitwisselen. Maar alle usb-dingen mag je uitwisselen als het past, en alle eigen stekkertjes van apple ook. Als het past kan het geen kwaad, hooguit werkt het niet/nauwelijks.



Nou, die van mij wordt echt wel flink warm als ik de ipad ermee wil opladen, vind ik niet echt een prettig idee.



En alles met USB is 5 volt, daarom is het tegenwoordig een stuk makkelijker uitwisselbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven