Werk & Studie alle pijlers

Wat is een leuk cadeau voor een opening?

24-04-2015 00:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heropent haar zaak binnenkort.

Ik wil haar iets moois en symbolisch geven. Denk aan iets voor aan de muur, een beeldje of iets van die strekking.

Ik kan echter niet echt iets leuks vinden. Mijn budget ligt rond de 50/75 euro.



Wie weet iets leuks?
Wat voor een bedrijf?

Een klok?
Alle reacties Link kopieren
http://www.ijzersterkegeschenken.nl/ber ... 10397.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
een plant
Voor dat bedrag kun je net aan een mooi bloemstuk laten maken.



Een fotolijst met een foto die bij het bedrijf past?

Muismatjes/bekers/stressballetjes met het logo van het bedrijf?

Een half uur consultancy (ik ben consultant en mijn tijd is ook wel eens voor minder verpatst)?

Een oppascheque voor kinderen/huisdieren en een bloemetje?

Een domeinnaam.





Ligt er natuurlijk nogal aan om wat voor bedrijf het gaat. Gheghe, stel dat het een nagelstudio is, dan is het misschien leuk om je te lenen voor de vóór-fotos's
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de ideeën.



Een plant vind ik niet origineel.



Kinderen en huisdieren hebben ze niet, dus een oppascheque komt niet van pas

Een domeinnaam hebben ze al jaren. Het is gewoon een goedlopend bedrijf wat al ongeveer 10 jaar bestaat. Ze hebben echter een nieuw pand laten bouwen en betrekken dat nu. Daarin wordt de nieuwe winkel en kantoor en magazijn gehuisvest.



Wat voor winkel het is zeg ik liever niet in verband met privacy.



Ik heb wel een site gevonden die bronzen plaquetten maakt tegen betaalbare prijzen. Misschien is zoiets leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een foto in een mooie lijst van het oude pand
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn broer zijn zaak open ging heb ik een fles champagne en een doosje sigaren gekocht. Maar dat is voor een vrouw misschien minder geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik voor mijzelf begon kreeg ik van mijn ouders een kettinkje met een zilver sleuteltje, met daarin de datum van de opening van de zaak gegraveerd.

Niet bepaald iets voor aan de muur, maar misschien geeft het wat inspiratie.
quote:minnimouse schreef op 24 april 2015 @ 00:35:

Bedankt voor de ideeën.



Een plant vind ik niet origineel.



Kinderen en huisdieren hebben ze niet, dus een oppascheque komt niet van pas

Een domeinnaam hebben ze al jaren. Het is gewoon een goedlopend bedrijf wat al ongeveer 10 jaar bestaat. Ze hebben echter een nieuw pand laten bouwen en betrekken dat nu. Daarin wordt de nieuwe winkel en kantoor en magazijn gehuisvest.



Wat voor winkel het is zeg ik liever niet in verband met privacy.



Ik heb wel een site gevonden die bronzen plaquetten maakt tegen betaalbare prijzen. Misschien is zoiets leuk.



Een gevelsteen is misschien leuk?



Ik kom zelf vaak bij het mkb over de vloer en ik zie vaak bij de receptie (of waar dat voor door moet gaan) een item. Een prachtige vaas bijvoorbeeld, of een kunstwerkje.



Nu je wat duidelijker bent in waar het voor is denk ik dat een prachtige vaas wel een leuk cadeau is. Maar dan echt groot en prachtig, zo eentje waar je een boeket van ¤50 in kwijt kan. Bij de bedrijven waar ik kom staat daar dan een kunstboeket in, alleen bij de bedrijven waar het echt heel erg goed gaat staan er verse bloemen in .



Een echt goede handige vaas heeft deze vorm:







Als het bedrijf heropent, dan zullen ze ongetwijfeld flinke boeketten krijgen en dan is zo'n vaas echt heel fijn. Blokker heeft ze ook hoor, in glas, kosten een tientje ofzo, minder nog zie ik.







Vanuit bedrijven en ook bedrijven onderling, worden vaak (eigenlijk best regelmatig) boeketten van ongeveer 20, 25 euro gegeven, de meest bedrijven hebben gewoon geen vazen voor dat soort boeketten. Of maar eentje. Dat is zo jammer. Ik zie regelmatig fantastische boeketten staan te verpieteren bij mkb.



Misschien is het zelfs wel een leuk idee om ze vijf van die Blokkervazen te geven. Eentje gevuld. Dat laat namelijk zien dat je vertrouwen in het bedrijf hebt. Ook wel leuk is om een stel van die vazen te geven met ieder een ander kaartje er aan. Die vazen zijn niet alleen leuk maar ook heel handig. Bij een succesvol mkb kan het best zo zijn dat er regelmatig bloemen binnenkomen namelijk. Maar ook taart. Dus 24 schoteltjes en gebaksvorkjes zijn ook leuk om te geven. Of een prachtige taartschep met gravure.

Of een kaartjesstandaard. Of mooie waterkaraf met of zonder glazen. Doosje wijn en chipjes voor een vrijmibo
quote:Lostit schreef op 24 april 2015 @ 00:40:

Toen mijn broer zijn zaak open ging heb ik een fles champagne en een doosje sigaren gekocht. Maar dat is voor een vrouw misschien minder geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat vaak broodjes of gebakjes bezorgen op de dag vòor de opening (als iedereen zich de @#$%& werkt om alles op tijd af te hebben).

Wordt meestal erg gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eten gaan. Iets voor de inrichting moet maar net haar smaak voor het bedrijfspand zijn. De inrichting is een zakelijke keus, het is heel moeilijk om iets geschikts voor andermans zaak uit te zoeken. Als je dat toch per se wil doen, zou ik het van tevoren overleggen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
een bloomon?
Alle reacties Link kopieren
Een klok met het logo van bedrijf of met een foto van het nieuwe of juist oude pand. Is het oude pand écht oud? dan een foto van hoe het vroeger was misschien? Of een luchtfoto van waar hun zaak is.
Een mooie vaas met een stel kunstbloemen?

Die moet je niet verzorgen en verwelken tenminste niet .



Een (niet al te duur) koffie-apparaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven