WIFI netwerk

23-04-2015 20:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om je eigen WIFI netwerk te "spioneren"?



Is dit lastig of zou iedereen met een beetje verstand van internet en computers dit kunnen?



Via google krijg ik alleen maar sites waar ik persoonlijk niet zoveel van snap vandaar dat ik het hier even vraag
quote:blondgroen schreef op 23 april 2015 @ 21:54:

Precies, dank voor de hulp. Denk dat het wel prima is zo.

Ik heb alleen nog een paar kleine vraagjes, het is dus mogelijk door middel van een sniffer? Is dit lastig om erop te zetten? Kun je op je laptop ook zien of dit erop zit?



Verder kent hij voor zover ik weet geen lastige computertaal ed. Dus iets anders dan dat zou het niet kunnen zijn.Als zijn iq boven de 90 ligt moet het probleemloos lukken. En als jij weet waar je naar zoekt, kan je het vinden.
Alle reacties Link kopieren
@Muloza Excuses overheen gelezen.



@JollyJ Okay, dat weet ik natuurlijk niet.



In ieder geval bedankt voor de hulp allen.
Hebben jullie ook een eigen mailserver draaien? Dan kan de admin zien wat voor mailtjes je ontvangt en verstuurd op het adres wat gekoppeld is aan die mailserver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje0801 schreef op 23 april 2015 @ 21:08:

Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.



Volgens mij is PHP geen programmeertaal maar een scripttaal (gebruikt om webpagina's te maken), zeker geen taal waarmee je een computer kunt programmeren. SQL heeft echt niets met programmeren te maken, dit is database(beheer).

De enige genoemde taal die wel een echte programmeertaal is, dat is Delphi dus ik begrijp niet zo erg waarom die niet relevant zou zijn.



Juist met Delphi is het mogelijk om op behoorlijk laag nivo een computer te programmeren. Je kunt in ieder geval direct geheugen gebieden uitlezen en/of manipuleren, iets dat met PHP niet gaat en met SQL al helemaal niet.
Niet geschoten is altijd mis
Als hij toegang heeft tot alle laptops dan is de sniffer toch niet meer relevant? Hij kan dan zo ook wel nagaan op welke sites je geweest bent.



Maar wat ontzettend naar om zo een relatie te moeten hebben...
quote:sushilala schreef op 23 april 2015 @ 22:21:

Als hij toegang heeft tot alle laptops dan is de sniffer toch niet meer relevant? Hij kan dan zo ook wel nagaan op welke sites je geweest bent.



Maar wat ontzettend naar om zo een relatie te moeten hebben...Ze moet niks. Ze kan die gast ook aan de kant zetten.
quote:sushilala schreef op 23 april 2015 @ 22:21:

Als hij toegang heeft tot alle laptops dan is de sniffer toch niet meer relevant? Hij kan dan zo ook wel nagaan op welke sites je geweest bent.



Maar wat ontzettend naar om zo een relatie te moeten hebben...Het is ook allemaal nogal gezocht, maar kennelijk wil hij via het wifi-verkeer haar iPhone uitlezen. Dat zal hem niet gaan lukken. Wat hem wel zonder enige moeite zal lukken is het wifi-verkeer vanuit de iPhone uitlezen. Als zij whatsapp-berichten verstuurd en ontvangt via wifi, kan hij dat dus eenvoudig mee lezen.
quote:Aapje0801 schreef op 23 april 2015 @ 21:08:

Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.SQL is geen computertaal, maar staat voor Structured Query Language. En is bedoeld om opvragingen te doen in een database, niet om een computer te hacken.
Wat naar dat hij je zo wantrouwt. Wat mij betreft een dealbreaker als hij je niet vertrouwt. Maar dat ben ik. Hoop voor jou dat het nog herstelt.

Als ik hem was zou ik een keylogger installeren. Dan ziet hij alles wat je typt. Controleer of hij niet iets dergelijks geïnstalleerd heeft op jouw laptop.
quote:Sharon-Viva schreef op 24 april 2015 @ 02:59:

[...]



SQL is geen computertaal, maar staat voor Structured Query Language. En is bedoeld om opvragingen te doen in een database, niet om een computer te hacken.Overigens kan je, als je sql snapt, hiermee wel een leuke DOS-aanval doen. Op je eigen systeem
quote:marana schreef op 24 april 2015 @ 07:59:

Wat naar dat hij je zo wantrouwt. Wat mij betreft een dealbreaker als hij je niet vertrouwt. Maar dat ben ik. Hoop voor jou dat het nog herstelt.

Als ik hem was zou ik een keylogger installeren. Dan ziet hij alles wat je typt. Controleer of hij niet iets dergelijks geïnstalleerd heeft op jouw laptop.Hij wil haar telefoon uitlezen, dus aan een keylogger op de laptop zal hij weinig hebben
Dat klopt. Maar ik zeg dus, als ik hem was had ik al een keylogger geinstalleerd op de laptop. Dan kan hij al lezen wat daar gebeurt, hoeft hij alleen nog maar te googlen op hoe hij een telefoon uitleest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven