Voor de stiefmoeder van mijn zoon

23-04-2015 16:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier een mooie brief geschreven voor de stiefmoeder van mijn zoon..maar wellicht is dit niet het juiste platform..
.
Ik zou die brief echt nooit geven. Ik denk niet dat het de communicatie of de situatie van je zoon verbetert
Alle reacties Link kopieren
Je brief is mooi, voor jou. Ik kan me voorstellen dat je hem geschreven hebt met je hele moedergevoel en met alle zelfwegrekencapaciteiten die je in je hebt. Zo lees ik hem als objectieve buitenstaander.



De stiefmoeder is wel een partij, met mogelijk een onredelijke instelling, tegen jou, je zoon, wie ook maar.



Gesteld dat je hem stuurt of overhandigd, welke reactie verwacht je?

In het beste realistische geval dat?

In het slechtst denkbare geval dat?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Alle reacties Link kopieren
Mooi! en bedankt. En wat enorm verdrietig voor je zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd... heb je de brief nou nog opgestuurd?

Ik ben zelf stiefmoeder van 2 pubermeisjes en betrap me erop dat ik ook niet altijd even aardig ben als de situatie me teveel wordt (ben zelf een wensmoeder en zit nog een beetje ih verwerkingsproces dat zelf zwanger worden misschien nooit gaat lukken). Het zijn schatten van meiden en over het algemeen doen we het prima (ook band met moeder is goed). Als ik me nu in die situatie probeer te plaatsen die je schetst zou ik het -als.stiefmoeder- zelf heel bijzonder gevonden hebben als de moeder met een bak koffie (of glaasje wijn) open kaart zou spelen. Confronterend ook, maar wel belangrijk. Zou ik dus zeker doen; kop koffie en praten.

Komt daar niks uit, zou ik de brief opsturen als laatste middel... Hoop dat ze bijdraait!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven