cadeau gegeven

25-04-2015 13:09 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was er een vriendin van mij op bezoek. Ik heb haar een cadeau meegegeven. Ik zei dat ze het thuis kon uitpakken. Nu had ik gister niks van haar gehoord. Ik kon vannacht niet slapen dus toen heb ik haar een whatsapp gestuurd of ze blij was met het cadeautje. Ik heb niets meer gehoord. Heb ik nu iets verkeerds gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ze had je al bedankt, moet ze overlopen van dankbaarheid voor zo'n bijzonder cadeau?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu niet begrijp is waarom er zo denigrerend gedaan word over het feit dat het handdoekjes zijn.

Is toch een leuk cadeau. Wie weet zijn het gepersonaliseerde handdoekjes of handdoekjes met een ludieke afbeelding/tekst.

En al zijn ze dat niet. Misschien had vriendin aangegeven nog handdoekjes nodig te hebben en is het dan juist een heel attent cadeautje.



En tja dat thuis uitpakken, kan ook bescheidenheid zijn. Is toch ook niet erg. Ben het wel met Gravinnetje eens. Niemand verplichtte yogonaise iets voor haar te kopen. Als je het dan niet zou kunnen waarderen, wat het dan ook is, vind ik dat ook niet echt netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je ook wel. Als iemand mij een kadootje meegeeft dat ik thuis uit kan pakken, bel ik ook even op om te laten weten dat ik er blij mee ben. Tegenwoordig kan dit zelfs met een whats appje, kost twee seconden en is leuk voor de gever.

Maar inderdaad, niet iedereen zit zo in elkaar, dus ik zou er vanuit gaan dat ze er blij mee is en er verder niet over piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin had haar al bedankt
Alle reacties Link kopieren
Super lief dat je haar een cadeautje gegeven hebt, en ze waardeert het vast en zeker! Misschien denkt ze dat het bedankje bij het krijgen al voldoende was.
quote:Pien252 schreef op 25 april 2015 @ 13:57:

Super lief dat je haar een cadeautje gegeven hebt, en ze waardeert het vast en zeker! Misschien denkt ze dat het bedankje bij het krijgen al voldoende was.Dat zou ik ook denken, dat 1 keer bedanken genoeg is. En al zou ik nog een keer willen bedanken dan zou ik dat persoonlijk doen, niet via WhatsApp.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat iemand toch niet midden in de nacht een sms sturen of ze blij is met een stel stomme handdoekjes! Alsze metde telefoon naast ha a r bed slaapt wordt ze er wakkervan terwijl ze haar nachtrust wel kan gebruiken nu ze zwanger is.

Als ze bij het aannemen voor het cadeautje heeft bedankt dan lijktmij dat ruim voldoende voir een stel suffe handdoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet ze nog een extra bedankje sturen? Als ik een cadeautje krijg zeg ik altijd meteen dankjewel. Als ik het pas later kan uitpakken denk ik er niet aan om dan nog een keer extra te gaan zitten bedanken, tenzij het iets heel bijzonders is ofzo.



Dankbaarheid is iets wat fijn is, niet iets wat moet. En al helemaal niet iets wat je de hele tijd verplicht moet gaan zitten betuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 april 2015 @ 14:19:

Je gaat iemand toch niet midden in de nacht een sms sturen of ze blij is met een stel stomme handdoekjes! Alsze metde telefoon naast ha a r bed slaapt wordt ze er wakkervan terwijl ze haar nachtrust wel kan gebruiken nu ze zwanger is.

Als ze bij het aannemen voor het cadeautje heeft bedankt dan lijktmij dat ruim voldoende voir een stel suffe handdoekjes.



Ben jij er zo eentje? Geen waardering voor kleinere cadeautjes?

Knap dat je dat door een beeldscherm kan beoordelen. En dat je ook precies weet dat de vriendin in kwestie die totaal niet kon gebruiken met een kleine op komst.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 april 2015 @ 14:19:

Je gaat iemand toch niet midden in de nacht een sms sturen of ze blij is met een stel stomme handdoekjes! Alsze metde telefoon naast ha a r bed slaapt wordt ze er wakkervan terwijl ze haar nachtrust wel kan gebruiken nu ze zwanger is.

Als ze bij het aannemen voor het cadeautje heeft bedankt dan lijktmij dat ruim voldoende voir een stel suffe handdoekjes.



Wie ben jij nou om te oordelen over een cadeautje dat TO aan haar vriendin gegeven heeft, je kent de situatie toch niet?

En daarbij gaat het ook om het gebaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, een appje is zo gestuurd. Een cadeautje krijgen is toch altijd leuk, iemand die zomaar aan je denkt. Dat alleen al vind ik een berichtje waard. Geef je vriendin nog even de tijd, misschien komt dat appje nog.
Hallo?!
Wat jammer dat ze niks meer heeft laten weten. Ik denk dat jullie allebei misschien te hoge verwachtingen hebben gehad? Zij omdat ze bij het "pas thuis openmaken" aan iets anders had gedacht, jij omdat je graag nog een bedankje had gehad.



Maar wat ik niet snap. Waarom zou het juist omdat ze zwanger is fijn voor haar zijn dat ze het pas thuis zou uitpakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat thuis pas mogen openmaken niet. Zij zat dus bij jou op visite tegen haar gekregen kado aan te kijken zonder het uit te mogen pakken? Zou dan thuis gekomen ook niet gelijk op stel en sprong een berichtje sturen. Jij hebt haar tenslotte ook onnodig laten wachten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Midden in de nacht wakker worden door een sms kan ik niet waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het haar gegeven toen ze naar huis ging. Dan kon ze het meteen meenemen en thuis uitpakken.
Wat zit je dwars? Dat zij niks heeft laten horen of ben je echt bang dat je iets verkeerd hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Maar ze had je al bedankt. Waarom whatsapp je haar midden in de nacht?
Alle reacties Link kopieren
Luister, ik zou oprecht graag willen weten waarom een mens in een dergelijk geval 2 x zou moeten bedanken.



Wie weet doe ik dus al jaren iets fout in de bedank-etiquette! Als ik een cadeau krijg bedank ik op dat moment. Nog extra bedankjes achteraf zou ik dus alleen sturen bij hele bijzondere dingen oid. Is dat raar van mij??
Alle reacties Link kopieren
Wat je verkeerd gedaan hebt, is ze niet ter plekke laten uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft niets fout gedaan, ze is misschien te onzeker maar dat is niet fout.

En ja ze heeft ter plekke dank je wel gezegd maar is het nou echt zo raar om later nog een berichtje te verwachten als het is uitgepakt. En dan hoeft dat niet perse dank je wel te zijn maar wel een wat leuk, wat lief, attent, wat handig of weet ik het wat.



Ik zou dat in ieder geval wel doen. En ik zou het ook wel terug verwachten. Lijkt me niet zo'n bizar vreemde verwachting.
TO, weet je zeker dat alles in orde is met de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier ook niet om een 2e bedankje.

Het gaat om nieuwsgierigheid van TO. Als in, vond je het leuk? Ben je er blij mee.

Niet meer en niet minder.

Dat ze snachts het appje stuurde, tja geluid van whatsapp is makkelijk uit te zetten hoor. Dus als je niet wakker wil worden van een appje dan zorg je daar toch voor.

Er worden hier problemen gecreeerd voor helemaal niks!



Wie weet heeft TO ondertussen al een heel leuke reactie gehad en ondertussen is iedereen meteen weer van het negatieve uit aan het gaan. Wie weet heeft de vriendin in kwestie helemaal geen problemen gehad met het nachtelijke appje, wie weet heeft de vriendin zelf wel laten weten in de afgelopen weken dat ze nog handdoekjes kon gebruiken, wie weet heeft de vriendin helemaal niet raar gevonden dat ze het thuis pas mocht openen. Ik stop iemand ook wel eens iets toe op het laatste moment. 'Hier! Voor jou! Maar je staat op het punt te vertrekken dus het is niet erg als je het thuis pas opent!'

Wat is daar gek aan? :-)



TO schrijft dat ook. Ze gaf het toen de vriendin op het punt stond te vertrekken. Tja daar sta je al met je jas aan en autosleutels in de hand. Tas al omgehangen. 1 Voet buiten de deur. (Ja je kan het hele verhaal invullen als je wil. Maar niemand weet hoe het ging)...

Tja kun je je zwangere vriendin weer alles laten uittrekken natuurlijk omdat je perse wil dat het in jouw bijzijn en zittend op de bank uitgepakt word.



Het mooie aan verhalen van anderen is dat iedereen er gelijk een eigen verhaal van maakt.

Ik las het hier in de reactie boven mij al zo mooi. TO vraagt 1 ding 'Heb ik iets verkeerd gedaan?'

Antwoord is heel simpel. Nee hoor! Maar je mag inderdaad iets minder onzeker zijn. Je hoeft je dat niet eens af te vragen. Gewoon afwachten. Niet iedereen kan meteen antwoorden op een appje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het gaat hier ook niet om een 2e bedankje.

Het gaat om nieuwsgierigheid van TO. Als in, vond je het leuk? Ben je er blij mee.

Niet meer en niet minder. Dan had ze het moeten uit laten pakken toen ze 't gaf. Dan had ze haar gezicht gezien. Wellicht heeft vriendin al meer dan genoeg handdoeken of wil ze alles in 'n andere kleur. Of vriendin denkt dat haar bedankje na het aannemen volstond.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ohnee, ik vind ook niet dat TO het verkeerd heeft gedaan hoor! Ik denk wel dat ze zich minder druk moet maken om dit soort dingen wan het gaat nergens over natuurlijk. Cadeau gegeven, vriendin blij, jij vraagt nog eens of het is uitgepakt, vriendin vergeet om terug te appen of *allerlei situaties*.. Allemaal niet zo belangrijk en niks aan de hand.



Maar ik verbaasde me over de tendens van achteraf (extra) feliciteren die ik uit het topic opmaakte. Ik doe dat eigenlijk nooit, vandaar dat de vraag bij mij omhoog kwam of mensen dat werkelijk verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit eens een vriendin, die bij terugkomst van haar vakantie een cadeau mee had genomen voor mij en onze andere vriendin.

We moesten op de bank gaan zitten, en we kregen allebei een klein pakje.

Vriendin zat tegenover ons met een verwachtingsvol gezicht.

Het was een klein blikje met wat pepermuntjes er in.

En dan dat strálende gezicht van haar... Ik dacht "eh...oke"

Ze maakte het veel te groot voor zo'n kleine attentie, het was gewoon raar.

Moest er ineens weer aan denken bij dit topic
het is hier binnen beter dan buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven