Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
oeps, foutje.
Alle reacties Link kopieren
Hallo hgjb, ik heb je een bericht gestuurd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hallo allemaal,



sorry ben al even niet hier geweest.



Wat goed dat je bijpassende kussenslopen maakt EV. Zou dat wel lekker liggen, die harde spijkerstof?



Ik ben met de laatste bol begonnen! Nog 3.5 lapje en ze zijn klaar! Hebben jullie nog tips voor het blokken?



Van de restjes ga ik misschien nog een poppendeken maken. Misschien
Alle reacties Link kopieren
EV, leuk kussenslopen maken die erbij passen. Verder een



Smart, blokken kun je het beste op een bed, of dikke foam doen. Verder googlen wat er nog meer kan.(hier gelukkig een één persoonsbed, makkelijk blokken).



Hier bezig met de tashanger in elkaar zetten, net als de krissie beer. Als dat gedaan is dan aan een chihuaha beginnen (denk ik). En uiteraard de deken die als maar groeit, zal een foto maken.
Alle reacties Link kopieren
Smart, nog een tip voor het blokken :maak het haak/breiwerk niet te vochtig.
Alle reacties Link kopieren
Het kussensloop blijft zoals het is, alleen maak ik er een rand tussen (aan de zijkanten dus) van spijkerstof. Dus je ligt gewoon op het normale kussensloop, zeg maar. Trouwens, het zijn hele oude afgewassen dus zachtere spijkerbroeken!



Wat goed zeg, laatste bol, Smart!



Een deken die alsmaar groeit
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend!

Morgen leuke afspraak met vriendin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


extra lang weekend! Hopelijk weer wat knutselen!!



Klinkt leuk EV. Ik ga morgen heerlijk in huis rommelen, krijg morgenavond leuk bezoek om spelletjes te spelen.

Jammer dat het weer kouder wordt, het was vandaag heerlijk buiten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Grr tekst weer weg...



Hier geen lang weekend, ik werk nooit op maandag haha.



Vanmiddag een verjaardag. Morgen naar mijn oma en maandag naar de kleedjesmarkt! Vroeg op maar ik heb er zin in. leuke dingen scoren voor smarttje.



Nog 2 lapjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook niet maandags, dus in dat opzicht niet anders dan anders. Maar man en kinderen zijn nu ook vrij dus dat voelt veel weekendachtiger



Iedereen ligt hier nog in bed, ik ben al op, aan het bedenken wat ik allemaal kan en wil doen vandaag (ik heb altijd meer ideeën dan in de dag passen)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Succes met je lapjes Smart.

Enne... Hoe is het met je schoenen?

Enne... Waar is je dansje
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEEEEKEND



EV, veel plezier met je vriendin.



Akakia, geniet van je lang weekend.



Maar dat laatste geldt voor iedereen (ook jij Smart ook al was je het weekenddansje vergeten



Hier haken en vanmiddag lunchen met vriend (het haakwerk niet samen) die ik heb gewonnen!!!


Ik had wel gedanst maar het berichtje was opeens verdwenen. Bij de 2e x typen was ik het inderdaad vergeten. Mijn oprechte excuses!



@Akakia, welke plannen zijn er vandaag uitgekomen?



@Steph, was de lunch lekker? Waar had je die mee gewonnen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, een lunch winnen! Hoe was het?



De dag gisteren was heel leuk, ik was pas rond half 11 's avonds thuis (en dat vanaf diezelfde tijd 's morgens).

We raakten maar niet uitgepraat

Vriendin en ik zijn van ongeveer dezelfde leeftijd, de tante is 80, maar kan heel goed luisteren en is wijs, vind ik. En lief. Ik zou bijna zeggen dat ze meer als familie voelt dan mijn eigen familie ( ).



Niets geknutseld dus, gisteren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Smart, jaaaaa weekenddansje. Logisch dat hij niet is gedaan als het forum klote doet.

EV,

Fantastische 5 of 6-gangenlunch gehad, in drie uur tijd Italiaanse lunch. Doggybox meegekregen want gang twee vond ik enorm veel (wetende dat er nog meer kwam), dat was een half volgemaakte dichtgeslagen pizza.

Gewonnen door op facebook een site te liken, daarna de lunch liken en delen. hoppa. En een maand erna win ik!!!!!!!!!!!!!!!!!



EV, jij hebt dus ook een leuke dag gehad zo te lezen. Geniet nog lekker na.
Wat een gezellige dag,EV. Klinkt heel leuk.



Steph, dat is wel een hele uitgebreide lunch! Lekker hoor.



Ik hen zojuist de steken van het laatste lapje opgezet! Denk niet dat hij vanavond afkomt, maar we zullen zien.
Klaar!!! De lapjes zijn af!



Lapje 1 van de poppendeken ook haha.



Nu nog blokken en puzzelen hoe ik ze wil. Daarna nog een fleecelaagje er aan zetten voor de zachtheid.



Maar eerst deze week elke avond even leren want volgende week weer een examen.
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat goed van je, Smart. Succes met studeren en je examen. Wat voor studie doe je?



Spijkerbroekdeken (met fleece-achterkant) ligt hier nu als vloerkleed op de grond. Ziet er zo stoer uit! (lichte laminaatvloer).

Maar dat is vast niet de eindbestemming.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
EV, jij doet heel veel met spijkerstof. Heb je zoveel oude broeken of haal je die bij de kringloop of zo?



Inmiddels doorgegaan met breien voor de poppendeken. De helft is af!



Ik probeer het diploma loonadministratie te halen. 1x examen gehad, deel 2 deze week en begin juni het laatste onderdeel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



EV, las zojuist je blog



Smart, jij gaat lekker.



Had ik eindelijk (op ogen en neus dan) mijn foverever friendsbeer in elkaar gezet kom ik erachter dat de benen niet goed zitten en dat is erg. Nu moeten ze eraf maar ik ben bang dat ik dan in een steek kom, aangezien ze enorm goed zijn vastgemaakt................ Als lief dinsdag moet werken ga ik dan naar de breiclub zodat iemand anders ze losmaakt en dan is hij bijna klaar!!!! De deken gaat ook lekker maar veel stokjes haken aan elke zijde.
Alle reacties Link kopieren
Smart, ik heb een keer in de HK (waar ik werk als gastvrouw) gevraagd aan mensen of ze nog oude spijkerbroeken hadden. Nou.. die hadden ze! Ik kreeg ze van alle kanten. Nu is de voorraad op, alleen nog wat kleine restjes. Maar zoiets werkt dus wel!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
EV, wat leuk dat je op die manier aan de spijkerbroeken bent gekomen.

Ik heb je blog niet gelezen (zou niet weten waar te vinden) maar Steph geeft je een hug, dus je zal het wel nodig hebben/verdienen. Bij deze



Steph, wat balen van de beentjes! Hopelijk kan je op weg geholpen worden want dit is niet leuk.



Ego, de lapjes voor de poppendeken zijn af. Het was een gepriegel omdat ze maar 3 bij 3 cm zijn maar het is gelukt. Van het weekend ga ik beginnen met blokken en aan elkaar zetten. Denk dat ik eerst de poppendeken ga doen en dan de grote deken. Wil ze hetzelfde hebben dus 1 van de 2 zal een voorbeeld zijn voor de andere. Zal proberen wat foto's te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



Smart, als je mijn echte naam weet: gewoon www voor zetten, en punt nl erachter. Naam aan elkaar, kleine letters.

Anders stuur even een pb. Niks dramatisch hoor, op mijn blog, maak je niet ongerust.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Smart, ik ben benieuwd naar je foto's. Als beertje zijn benen oké zijn en hij ogen/snuitje heeft komt er ook een foto van mijn zijde.



Ik weet nog niet of ik naar het breicafé ga omdat lief vrij heeft en het toch 5mei is.



EV, nog een nieuw project te maken?
Alle reacties Link kopieren
Zo zijn de kussenslopen geworden:











De foto's zijn wel wat groot geloof ik

Nieuw project: ja, wel al een ideetje. Zo'n potlodenoprol-etui. Kun je voor een paar centen kopen, bij wijze van spreken, en mijn mede-kleurders in de HK hebben er allemaal eentje gekocht, maar ik kwam dus ineens op het idee om dat zelf te maken.

Misschien ook wel weer van spijkerstof
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven