Gezellige katproof huiskamer. Hoe?

27-04-2015 21:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus 2 katten die ook weleens alleen zijn. Als ze alleen zijn en ook snachts, doen we ze in huiskamer. Kortom, ze zijn er best vaak.



Probleem is dat ik niet weet hoe ik daardoor mijn huiskamer gezellig kan maken. Bloemen, daar knagen ze aan dus das geen optie. Nepbloemen vind ik niks. Ik heb niets op de vensterbanken staan, bang dat ze het omstoten. Schilderijen, lampjes heb ik wel hangen maar er mist gewoon iets.



Iemand met leuke ideetjes?
De katten weg doen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkerbell69 schreef op 27 april 2015 @ 21:43:

De katten weg doen.....Dat is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wel dingen in de vensterbank zetten en accepteren dat er af en toe iets omgaat...zo doe ik het in ieder geval. Hetzelfdemet planten: daar zitten ze ook aan te knagen en de potgrond uit te graven, maar so be it.
Jeetje, wij hebben ook een kat, maar hebben niets aangepast en we hebben gewoon een gezellige woonkamer. Ik zou zeggen, probeer eens wat, wellicht valt het allemaal wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem maar al te goed, dus ik lees mee.



Misschien zou je een grote stolp neer kunnen zetten met iets decoratiefs erin?
Ik heb vijf katten en hier staat vanalles op vensterbanken, dressoir, tafels en aanrecht.



Salontafel en aanrecht zijn in principe verboden terrein (maar ik ben niet altijd thuis..) maar voor de rest is in de afgelopen 25 jaar misschien 2x iets gesneuveld.



En de andere dingen die inmiddels kapot zijn, heb ik zelf kapot laten vallen met poetsen.



Katten maken niet zo snel iets kapot hoor. Het enige waar ik op moet letten is dat de luxaflex genoeg plek hebben om onderdoor te kunnen kijken, anders hangen ze er in als iemand langsloopt, de vuilniswagen komt of iets anders spannends.
Sorry, ik was even in een gemene stemming.



Nee, tuurlijk is dat geen optie... Ik ben zelf een " hondenmens" en snap dat een kat zich eenmaal niet ( makkelijk) laat opvoeden.

Moeilijk om sfeer te creëeren,zonder planten...die maken een interieur nl.levendig...

Succes, ik heb helaas geen echte tip....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet een idee van je huiskamer. Zelf heb ik 3 katten en alleen toen ze kittens waren is er dacht ik 2 dingetjes kapot gegaan maar verder niet. Wel continu corrigeren wat ze niet mogen, dus geen salontafel, wandtafel, eettafel en aanrecht. (ja ik buk wel even dat ze niet veel mogen )



Het lijkt mij leuk om mee te denken, hoewel er uiteraard veel betere interieurstylistes zijn, maar mocht ik wat weten, dan laat ik het weten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Iets waar ze niet goed bijkunnen, zoals:

http://http://cdn3.welke.nl/photo/scale ... esign.jpeg



Of



http://http://bin.snmmd.nl/m/m1fy1dbwt9ul.jpg
anoniem_91016 wijzigde dit bericht op 27-04-2015 22:00
Reden: Links werkte niet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zolang mijn kat niet in de plantenpotten gaat schijten mag hij bijna overal zitten/liggen waar hij wil (behalve bed en aanrecht). Ik merk juist dat hij, iig de mijne, heel voorzichtig om/over dingen heenloopt. Er is in huis meer kapot gegaan door zoon/vriendjes destijds dan door de kat.

En ja, de mijne is veel alleen en nog nooit in de bank of gordijnen gehangen.



Je kat zal toch moeten wennen en leren dat er her en der dingen staan in huis.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Planten neerzetten waar ze wel aan mogen knagen? Bijvoorbeeld van die parapluplanten ofzo?
Het meest praktische hier zijn trouwens wel de dienbladen. Op het dressoir staat links een lamp, rechts een plant (hoge pot met een knuffelbeertje ertegenaan) en in het midden een dienblad, dat gevuld is met fotolijstjes, kaarsen en een geurbrandertje. Daar lopen ze altijd keurig omheen.

Op de eettafel ligt een tafelloper (die ik allang niet meer strijk want ze spelen er verstoppertje onder), en ook een dienblad, met een bloemenvaas (wel een stevige), sierflesjes en een snoepschaaltje. Ook dat dienblad wordt keurig omzeild.
Alle reacties Link kopieren
Een volwassen kat gooit zelden iets om.
verba volant, scripta manent.
Hier staan 2 lampjes in de vensterbank, een Boeddha en een fotolijstje.

De lampjes zijn vervangen, muggen aan de andere kant van het raam wil ze graag pakken.

Lampjes vallen weleens om, tsja, so be it. Ik wil geen donker gat achter me hebben.

Verder gooit ze nooit iets om, ze loopt er om heen of ze springt er omheen
Mijn hond zit ook in de vensterbanken :D dus ik lees even mee. Ze is wat lomper dan de meeste katten, alhoewel ze nog best klein is (en blijft) en haar best doet. Ik heb m'n planten al twee keer van de grond mogen rapen (heb haar sinds december), en sindsdien staan de planten in het hoekje van de vensterbank en is de rest voor de hond. Kan me er niet zo druk om maken
Katproof?



Katproof is net zoiets als een free lunch; There's no such thing.
Alle reacties Link kopieren
rvs meubelen om te beginnen.

Alle andere dingen vastlijmen en moeten uiteraard ook van hard materiaal gemaakt zijn.



Wat ook werkt kat in een bench zetten en om de zoveel tijd uitlaten in de tuin

Katje uiteraard wel aan een lijntje, de buren hebben niet voor die kat gekozen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Om stoten doen ze bij mij eigelijk nooit iets en aan planten knagen en uitgraven deed de jongste (die we met 4 maanden hebben gekregen) alleen het eerste jaar. Dat is nu ook over. Hoe oud zijn je katten?
Alle reacties Link kopieren
De enige plant waar mijn kat aan knaagt is zo'n flamingoplant. Verder heb ik hem nooit kunnen betrappen op planteneten.

Als er iets omgegooid wordt: 99 van de 100 keer ben ik de schuldige
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Helemaal retro kneuterig: cactussen?



Ik heb ooit eens in zo'n woonblaadje ontwerpen gezien van alledaagse meubels met een soort verborgen katfunctie. Een dressoir met een soort van ingebouwde kartonnen doos waar ze in konden gaan zitten, een staande lamp die tevens kattenspeeltje was, etc. Het werd verkocht via Etsy, dat heb ik wel onthouden. Misschien dat je daar leuke DIY ideeën opdoet?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hm, dan ga ik toch proberen wat neer te zetten als ik jullie verhalen zo lees. Vandaag even naar xenos
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Heb drie katten waarvan 2 langharen. Dus geen stoffe meubels of gordijnen die haren aantrekken. Misschien kan je een grote krabpaal kopen om ze af te leiden. Verder heb ik wel dingen in de vensterbank. Soms gooien ze het om maar nooit expres. Zijn ze nog erg jong? Meestal worden ze wel rustiger als ze ouder worden. Misschien een grote huisplant in een stevige pot? Die van mij gaan daar niet in. Groot schilderij aan de muur, verder grote lantaarn met kaars erin en alleen aandoen als je er bij bent. Meer grote dingen dan een paar kleintjes, want die vliegen door de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik hier een potje kattengras heb staan blijft de kat van de andere planten af.
Ik vind mijn katten juist erg gezellige huisaccessoires. Een ligt altijd als designkussentje op 'haar' stoel en die andere als dekentje op mij

Overigens 'lusten' de mijne geen orchideeën. Verder heb ik van die hele dunne plankjes waar ze niet op kunnen van de Ikea aan de muur met een aantal fotolijstjes en beeldjes erop en staan er op de schouw 2 kandelaartjes en een beeldje, maar dat was het wel zo'n beetje. Hou niet van al die rommel in huis. Heb wel 4 giga (en volle) boekenkasten, dus kaal ziet het er hier ook gewoon niet zo snel uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven