LED tv kapot, te repareren?

27-04-2015 17:23 7 berichten
Onze LED tv is kapot gegaan. Van de week viel het beeld helemaal weg, hadden we alleen nog geluid. Inmiddels hebben we weer beeld, maar dit flikkert en er zitten 2 donkere plekken in het beeld rechts. Na verder onderzoek lijkt het alsof de achtergrondverlichting het begeven heeft.

Gelukkig hebben we nog garantie, maar we vragen ons af of het nog wel te repareren is of dat het vervangen wordt?

Wie heeft er verstand van?
Als je nog garantie hebt, dan zul je het gewoon moeten laten repareren als de verkoper dat wil. Je kan niet maar zo eisen dat je een nieuwe krijgt. De kans is groot dat het gerepareerd moet gaan worden. Terug naar de verkoper dus.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is er niets aan te repareren.

Je zult zeer waarschijnlijk een nieuwe krijgen.



Electronica wordt helaas niet meer voor de eeuwigheid gemaakt.

Licht overdreven komt het hierop neer :op 21-5-2018 om 9:05 stopt je apparaat ermee



zolang je nog garantie hebt : terugbrengen dat ding en vragen voor reparatie en als dat niet mogelijk is , een nieuwe.

hoe oud is je tv ?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:gismo72 schreef op 27 april 2015 @ 18:07:

Als je nog garantie hebt, dan zul je het gewoon moeten laten repareren als de verkoper dat wil. Je kan niet maar zo eisen dat je een nieuwe krijgt. De kans is groot dat het gerepareerd moet gaan worden. Terug naar de verkoper dus.

Uiteraard gaan we gewoon terug naar de verkoper, wel zo slim als je nog garantie hebt. Ik ga niks eisen, ik vroeg me gewoon af of zoiets als kapotte achtergrondverlichting nog wel te maken is. Of dat het gelijk einde oefening is.

Vroeger zagen tv's er heel anders uit en was het nog een ambacht om die dingen te repareren. Is dat nog zo?

De tv is op een maand na 2 jaar oud, na 2 jaar verloopt de garantie.

Het gaat om een tv van de Mediamarkt, je hoort wel eens verhalen dat ze dingen nogal langdurig opsturen ter reparatie...
Er was laatst een item over bij Radar dat bij de apparaten van tegenwoordig het vaak duurder is om iets te laten maken dan nieuw kopen omdat de apparaten steeds complexer worden of iets dergelijks. Mijn vorige tv was na 17 jaar helemaal op en was in de tussentijd 2x gerepareerd maar ik vrees dat mij huidige tv dat niet gaat redden.
Alle reacties Link kopieren
niet helemaal



Je tv is een duurzaam gebruiksartikel waarvan je mag verwachten dat het langer meegaat dan 2 jaar.

In nederland is er dan ook een wettelijke garantie van 5 jaar, waarbij ook meteen gezegd moet worden dat de garantie-dekking niet 5 jaar lang 100% blijft.



http://www.consumentenbon ... e/buiten-garantietermijn/

Wat zijn mijn rechten?



Je hebt recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben.

Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage, dan moet de verkoper repareren of vervangen.

Als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed is. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het product niet goed is gebruikt.

Als het product na meer dan 6 maanden na levering stuk gaat, zul je zelf moeten aantonen dat het product ondeugdelijk is.

Als je een gebrek ontdekt aan een product, moet je dit zo spoedig mogelijk aan de verkoper laten weten. Als je binnen 2 maanden na ontdekking hebt geklaagd, ben je volgens de wet op tijd.

Je moet de verkoper de mogelijkheid geven om het probleem op te lossen. Je hebt in eerste instantie recht op gratis herstel of vervanging.

De verkoper moet het probleem kosteloos, binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast oplossen. De termijn is afhankelijk van het product en het probleem.

Als de reparatie de levensduur van het product verlengt, kun je afspreken dat je een deel van de reparatiekosten zelf betaalt.

Als de verkoper het product niet wil of kan herstellen of vervangen, kun je de overeenkomst ontbinden en je geld terugvragen. Een verkoper kan een deel van het betaalde bedrag inhouden voor de periode dat je het product al hebt gebruikt.

Als je het ondeugdelijke product wilt houden, kun je de verkoper voorstellen een lagere prijs ervoor te betalen waardoor je dus een deel van het aankoopbedrag moet terugkrijgen van hem.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tv was laatst na 2 jaar en 3 maanden kapot.. Ik had hem op internet gekocht en was bang dat er helemaal niets aan te doen was. maar nadat ik het bedrijf had gemaild zeiden ze eerst dat het buiten de garantie viel maar ik mocht hem toch langs brengen en ze zouden er naar kijken.. hij werd dus gratis gerepareerd:) top service! [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2015 12:43
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven