Gezondheid alle pijlers

mantoux test...

15-08-2008 23:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ga in september met de duale opleiding verpleegkunde beginnen, super veel zin in! Voordat ik in het ziekenhuis ga werken moet ik een "TBC vrij verklaring"kunnen afleggen.

Ik heb vandeweek mijn mantoux prik laten zetten, en vandaag laten aflezen. Er was een bult(je) opgekomen en dan is de kans aanwezig dat ik besmet ben met het TBC virus. Moest gelijk een thorax foto laten maken...maar hoorde wel van de laborant (en zag het ook op het papier staan) dat dat er goed uit zag, dat er geen afwijkingen gevonden waren.

Nu moet ik a.s. vrijdag nog naar de longarts, denk om nog te horen over de thorax foto. Maar ik ben zo bang en zenuwachtig..straks moet ik aan de medicijnen en kan ik niet met de opleiding beginnen. Ik moet natuurlijk een tbc vrije verklaring hebben wil ik in een ziekenhuis kunnen werken.

Ik heb hier zo lang van gedroomd om dit beroep te mogen leren, vaak al gesolliciteerd in zkh'en...en nu eindelijk aangenomen..en nu dit! Ik moet het naast me neerleggen, maar het lukt me niet.

Iemand misschien ervaring? Met een positieve mantoux, maar verder geen consequenties?

Ik voel me trouwens verder prima, nergens last van!



Groetjes, Anne
Alle reacties Link kopieren
Helaas, vanmorgen bij de longarts geweest en moet toch aan de medicijnen! Baalde er heel erg van! Ben uitgebreid onderzocht, bloedafgenomen..enz...longfoto's waren prima, dus heb geen TBC. Maar uit voorzorg moet ik toch een half jaar medcijnen slikken. Op zich niet heel erg, alleen was/ben ik bang dat ik daardoor niet met mn opleiding kan gaan beginnen. Heb gelijk school gebeld en die zeiden dat ik me niet veel zorgen hoefde te maken. Word maandag teruggebeld, maar als mijn longfoto's goed zijn, en ik ben niet besmettelijk mag ik waarschijnlijk gewoon gaan werken in zkh en leren.

Kortom, een flinke tegenvaller..maar goed..blijf positief en hopelijk ga ik gewoon 1 september weer naar school!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik moet binnenkort ook voor een mantouxtest en ik vraag me af of het pijn doet? Ben nogal een watje haha. Inentingen hik ik altijd tegenaan, maar vallen altijd mee. Is het daarmee vergelijkbaar? Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, een mantouxtest wordt intracutaan gespoten, dat wil zeggen heel erg ondiep. echt vlak onder de oppervlakte.

je kunt het wel voelen, het is niet meer dan een speldenprikje.

Maar ieder ervaart dat anders, ik heb er een hoop gehad omdat ik jaren met tuberculosepatienten werkte, ik moest elk half jaar getest worden. Ik vond het weinig voorstellen. Succes
Alle reacties Link kopieren
Het is dus echt veel minder erg dan een inenting want die worden doorgaans in de spier geprikt, en dat is vele malen dieper.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel:) Laat hem morgen maar afnemen. Hij wordt niet voor niets aangeraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven