Hoe belangrijk is orale seks binnen seksuele relatie?

22-08-2008 13:10 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind orale seks één van de meest opwindende onderdelen van een goede vrijpartij. Een goeie blowjob vormt voor mij het ultieme genot. Helaas is dat nu het enige waar mijn vrouw absoluut niet voor te vinden is. Pijpen wil ze dus niet. Ze kan niet uitleggen waarom maar het is zo. Ik heb nog onlangs aangegeven dat dit voor mij het grootste probleem vormt in onze seksuele relatie. Zij vindt dat ik me daar veel te veel op fixeer en dat seks zonder oraal toch ook goed kan zijn. Stel ik mij nu aan en moet ik me maar zonder tevreden stellen?

Hoe belangrijk vinden jullie orale seks binnen een seksuele relatie?

Zijn er vrouwen die er aanvankelijk ook niet aan moesten denken maar er op één of andere manier toch toe gekomen zijn?
Ik zou geloof ik prima kunnen leven zonder orale sex te ontvangen . Wat mij wel zou storen is dat mijn partner vies van me is en niet iets voor me over heeft waar ik heel gelukkig van word .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom vind jij dat het erbij hoort? Ik bedoel: je kan ook haar wensen respecteren als zij zich echt niet prettig voelt bij het pijpen. Ik kan me hier wat bij voorstellen. Ik vond pijpen namelijk ook nooit fijn en deed het dus ook niet, toen dacht ik: ik probeer het een keer met een smaakjes condoom (die van durex) en als ik dat doe, dan heb ik er minder moeite mee. Bij mij het is zo dat ik het voorvocht heel vies vind aanvoelen in mijn mond, en om nou elke keer met een doekje alles schoon te maken tussendoor is ook niet bepaald... handig..

Ik lees weleens dat mensen een relatie om deze reden uitmaken en dat vind ik echt niet kunnen... net of het alleen daarom gaat dan..

Maar heeft ze het wel eens geprobeerd te doen?

En wat als zij wil dat jij haar beft, maar jij bent hier heel erg tegen omdat je het vies vind ofzo, zou je het dan ook doen ookal wil je het absoluut niet doen?
Je bedoeld eigenlijk 'als iedereen nu hier meldt het heel normaal is en er gewoon bijhoort móet mijn vrouw me wel pijpen' en 'hebben jullie nog ideeen hoe ik haar zover krijg?'.

Al vind de hele wereld het heel normaal, en doet elke vrouw het 5x per dag, daar heb je geen hol aan, want die van jou wil het niet. En jij hebt niet eens het recht om haar over te gaan zitten halen. Als zij niet wil, wil ze niet. Tuurlijk moet ze haar best doen om jou ook tevreden te stellen, maar als orale seks een stap te ver is heb je eigenlijk gewoon dikke vette pech gehad.
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 13:13:

Ik zou geloof ik prima kunnen leven zonder orale sex te ontvangen . Wat mij wel zou storen is dat mijn partner vies van me is en niet iets voor me over heeft waar ik heel gelukkig van word .
Zou het je niet net zoveel storen als je partner dingen van je vraagt waarvan hij weet dat het voor jou over je grenzen is?
:-$ Och op zich ben ik ook niet zo'n groot fan van pijpen maar omdat ik weet en merk dat mijn partner het heerlijk vind,kan ik het zo nu en dan wel voor hem doen.

En juist omdat hij zo lief is en me niks opdringt wordt mijn nieuwgierigheid groter en ga ik het zelfs lekker vinden.

Mijn ex daarentegen kon er echt ruzie om maken en ja...dan is het klaar! Ik ben geen machine.

Maar als het met respect en rust besproken kan worden dan vind ik dat je als vrouw ook best eens iets kan doen wat je minder vindt, maar dat is mijn mening.

En daar komt bij dat ik orale bevrediging ook fijn vindt dus tja....2 kanten op he?

Nu is het wel zo dat ik hem niet zo even uit de brioek vis na een lange dag werken en dan ff een blowjob weggeef...

Ja truttig misschien maar ik vind dat gewoon (met voorhuid) niet fris. Geldt ook andersom dat ik goed schoon wil zijn voor ik verwend wordt.....

Niet zo spontaan ik weet het..... :-$
MiracleGirl schreef op 22 augustus 2008 @ 13:13:

Ik lees weleens dat mensen een relatie om deze reden uitmaken en dat vind ik echt niet kunnen... net of het alleen daarom gaat dan..

Dat vind je niet kunnen ????

Aangezien in de meeste relaties de partners van elkaar afhankelijk zijn voor de sex is het toch niet zo gek dat je ook iemand wil die op dát vlak met je matcht ?

Mag je het wel uitmaken omdat iemand bijvoorbeeld niet sportief blijkt te zijn , of blijkt te zeuren , of gierig is ?
Excuus voor het grommel met de d en de t's...(zwangerschapshormonen ;-))
Eowynn_ schreef op 22 augustus 2008 @ 13:17:

[...]

Zou het je niet net zoveel storen als je partner dingen van je vraagt waarvan hij weet dat het voor jou over je grenzen is?

Ik ben erg van het geven en nemen , Eowyn . Zonder daar steeds de balans bij op te maken .

En ik ben creatief genoeg om als iets over mijn grens zou gaan een acceptabele middenweg te vinden .
tintin_au_meridien schreef op 22 augustus 2008 @ 13:10:

Zijn er vrouwen die er aanvankelijk ook niet aan moesten denken maar er op één of andere manier toch toe gekomen zijn?
Alleen maar "toe gekomen zijn", of wil je ook weten of ze het zelf prettig vinden?
Ja daar zit wel iets in BGB..

Iedere andere reden om een relatie te beeindigen is wel acceptabel maar een sexuele reden niet??

Het is toch ontzettend moeilijk te zeggen...ik pijp niet want ik hou er niet van maar je mag nooit een andere vrouw neuken.......

Kijk als het alleen het pijpen is maar je moet toch wel enigszins op sexueel gebied overeenkomen anders hou je je relatie niet goed lijkt me......

Geldt net zo goed op ieder ander vlak.
loomii schreef op 22 augustus 2008 @ 13:22:

[...]

Alleen maar "toe gekomen zijn", of wil je ook weten of ze het zelf prettig vinden?
X-D ja dat is ook nog een verschil.
Als je in bed iets moet doen wat je echt tegenstaat, dan is dat op den duur de nekslag voor je libido. Ik spreek hier uit eigen ervaring. Bij mij had het een groter fetish gehalte, maar vriendlief zeurde er zo om dat ik steeds over mijn grenzen liet gaan en uiteindelijk walgde van mijn eigen lichaam.

Eigenlijk vind ik het type sex (oraal, anaal, golden showers, open relatie) dus niet van belang - het gaat erom dat je het beiden wilt. En dan kan het best zo zijn dat de ene er meer plezier aan beleeft dan de ander, zolang de ander het maar niet met tegenzin doet.
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 13:18:

[...]

Dat vind je niet kunnen ????

Aangezien in de meeste relaties de partners van elkaar afhankelijk zijn voor de sex is het toch niet zo gek dat je ook iemand wil die op dát vlak met je matcht ?

Mag je het wel uitmaken omdat iemand bijvoorbeeld niet sportief blijkt te zijn , of blijkt te zeuren , of gierig is ?
Ik vind uitmaken om een sexuele reden ook een zeer valide reden. De kans dat het beter wordt in de toekomst is klein. Een mismatch in libido is voor mij uiteindelijk (na proberen, praten, etc uiteraard) wel een van de redenen om niet door te gaan.
Eowynn,

Ik tracht hier helemaal niet het "bewijs" te halen dat orale seks normaal is en er dus bij hoort.

Ik heb haar ook nooit gepusht om het te doen maar wel duidelijk gemaakt dat dit voor mij echt een probleem is.

Ik tracht gewoon te begrijpen waarom sommige vrouwen het niet willen en, inderdaad, of er iets aan te verhelpen valt. Ik denk wel dat ik het recht heb om te trachten haar te overhalen, niet om het haar op te dringen.
Met mijn vorige partners wilde ik het ook nooit, en zeker niet zonder condoom, ik begon al te kokken voor ik uberhaupt met mn mond in de buurt kwam.

Maar nu met mn huidige vriendje vind ik het heerlijk, vooral standje 69. Het scheelt denk ik dat mijn huidige vriend zich totaal niet heeft opgedrongen, hij heeft nooit gevraagd of ik hem wilde pijpen, ineens kreeg ik zelf zin en nu hoort het standaard bij een potje seksen.

Maar tegen mn zin doe ik dus niks he, en ik denk dat een sexuele relatie nog steeds heel compleet kan zijn zonder pijpen.

Vraag desnoods aan je vrouw of ze het met een smaakjescondoom wel wil, zo niet dan heb je pech. Maar om alleen hierdoor een relatie te verbreken, dan is er m.i. wel meer aan de hand.
Je doet dus alsof het háár probleem is dat ze niet wil pijpen, want 'het moet verholpen worden'. Maar het is niet haar probleem, het is jullie gezamenlijke probleem, en ik vermoed niet dat de oplossing eruit bestaat dat jij haar toch zover wilt gaan krijgen.
En waarom ze het niet wil? Omdat ze het niet prettig vindt misschien? Dat veel mensen het normaal en niet vies vinden wil niet zeggen dat zij het ook normaal en niet vies moet vinden.
Tintin, wat wil nou eigenlijk bereiken? Als ik je eerder topics lees wil je vrouw uberhaupt geen of weinig sex. Zou je niet eens wat meer tijd gaan steken in je relatie ipv van hier topics te openen over dingen die je toch al weet?

Ik bedoel het niet zo naar als ik het schrijf hoor. Dit is een openbaar forum en je mag zo vaak en veel openen als je wilt. Maar of je er echt vooruit mee komt in je relatie? Ik vraag mij dat af.
Ik vind orale seks ook heel belangrijk maar..... dat is niet altijd zo geweest! Gebeft worden vind ik altijd al helemaal geweldig maar pijpen is lange tijd moeilijk geweest. Ik wilde het niet zo erg, vond het niet lekker, kreeg kotsneigingen ( dat heb ik ook met tandenpoetsen en eten met een "groot" bestek). Allemaal veroorzaakt door mijn eerste echte seksuele ervaringen met mijn eerste echte partner, ik 17 hij 24. Terugkijkend heb ik wat blootgestaan aan dwang, denk ik.

Sinds een paar jaar vind ik het lekker om te doen. Ik vind het heerlijk om te zien en horen hoe mijn partner ervan geniet. Wel is het nog steeds zo dat ik niet zo heel diep kan pijpen en ik niet wil dat hij in mijn mond spuit. Dat blijf ik een zeer onaangenaam idee vinden en ik ben echt bang dat ik daardoor zou moeten kotsen.

Gelukkig is mijn partner al die jaren al zeer begripvol. En hoe lekker hij het ook vindt, hij zal mij nooit dwingen.

Ik ben veranderd door veel te lezen en erover te praten op fora en langzaamaan toch te doen.
Voor mij is het heel belangrijk. Punt. ;-)
Ik zou er goed mee kunnen leven als mijn partner niet gepijpt zou willen worden, maar zelf vind ik gebeft worden het lekkerste van de seks, dus vind dat als ik wil dat de man dat bij mij doet, ik dus ook moet pijpen. Vind het echter niet fijn dat ze proberen in je keel te stoten (moet ik kokhalzen) en slikken vind ik goor, ook al heb ik dat in één relatie wel gedaan. Met 'n smaakjescondoom vind ik idd nog de beste oplossing.
elninjoo schreef op 22 augustus 2008 @ 13:45:

...dat ze proberen in je keel te stoten...
Sorry, ik ben erg visueel ingesteld, dus ik zag jou meteen met drie heren.... ;-)
Ik vind ook dat een vrouw niet kan zeggen: Ik pijp je niet want dat vind ik vies, maar ik wil wel dat je me beft.

En ik vind ook dat je als vrouw zijnde best een beetje tegemoet kan komen. We moeten allemaal weleens dingen doen die we niet (zo) leuk vinden! Dat je je partner orale bevrediging onthoud, daar kan ik niet echt met mijn pet bij.

Oké het hoeft niet dat je het elke dag doet. Maar een keer per week ofzo kan toch wel?!

Voor mij hoort het bij een goed seksleven. Hoewel met mijn tweede vorige ex was alleen neuken al genoeg.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat in elke relatie zo is.

Nemen... én geven!
Petrokia schreef op 22 augustus 2008 @ 13:41:

Tintin, wat wil nou eigenlijk bereiken? Als ik je eerder topics lees wil je vrouw uberhaupt geen of weinig sex.

Ai, nou krijg ik een flashback. Ik ben redelijk fysiek ingesteld (wilde vaker dan ex 2, 3 en huidige partner), maar ex 1 heeft me met zijn gezeur om dingen die hij wilde de sex zo doen tegenstaan dat ik op een gegeven moment serieus dacht dat ik frigide was. Ik masturbeerde zelfs niet meer (wat ik voor die relatie toch wel om de dag deed).

Kijk een kritisch naar hoe jullie beiden jullie op dat vlak ontwikkeld hebben. Als zij van actief naar passief is gegaan, dan vrees ik dat jij ook een deel van de verantwoordelijkheid op je nemen moet. En als dat echt al zo lang gaande is, dan wordt het ook heel moeilijk om uit die spiraal te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven