Een eigen website, hoe pak ik dit aan?

05-05-2015 18:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zie door de bomen het bos niet meer, ben totaal niet handig met dit soort dingen en zie nu termen voorbij komen waar ik het bestaan niet van wist.



In het kort: Ik geef al een tijdje workshops, tot op heden aan bekenden en via via, maar het begint nu wat uit te groeien en mensen vragen of ik geen site heb waar meer info op te vinden is. Tja, dat is natuurlijk wel handig, op die manier kan ik ook veel meer mensen bereiken natuurlijk.



De naam die ik wil gebruiken is nog vrij, dus dat domein zou ik kunnen kopen, maar op welke site en waarom dan daar?

Hetzelfde met een website maken, een standaard programma heb ik op dit moment het liefst, gewoon achtergrond kiezen, paar foto's erop en een verhaaltje en contact gegevens is voor nu genoeg, maar ook daar zijn weer veel verschillende sites voor, met natuurlijk verschillende prijzen.

Als ik het goed heb begrepen moet ik dan ook nog een webhost zoeken, die houdt mijn site dan online?

Ook weer veel verschillen natuurlijk



Wat is nou een goede site hiervoor? Ik heb het idee dat zo'n gratis aanbod altijd een addertje onder het gras heeft, en wil er best wat aan uitgeven, maar geen honderden euro's per jaar natuurlijk, ik ben een beginner en verdien er nog niet heel veel mee.



Alvast bedankt voor het meedenken!
Erger je niet, maar verbaas je!
Laat door een professional een site maken. Is een investering maar dat knullige zelfgepruts zie je er altijd aan af. De kosten zijn jaarlijks verder niet zo hoog, ik betaal per site 200 euro onderhoud en hosting. Daar heb ik een aantal uren service per jaar bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de sitebuilder van Strato. Ben ook geen internet deskundige, maar het is heel eenvoudig. Niet duur. Service mwah.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij one.com gekeken of mn domein nog vrij was. Zoja, daar betaald om mn domeinnaam vast te leggen. Vervolgens bij wordpress een gratis account aangemaakt, een template uitgezocht en zelf mn pagina's gevuld. Teksten had ik van te voren al over nagedacht. Wordpress is echt vet eenvoudig, dat kan je prima zelf. Ik zou daar echt niet iemand voor gaan betalen, maar goed dat ben ik. Van wordpress heb je ook een handige app zodat je nieuwe berichten op je telefoon op tablet kunt vullen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een host. En een website via wordpress. Echt, een kind kan de was doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 05 mei 2015 @ 18:19:

Laat door een professional een site maken. Is een investering maar dat knullige zelfgepruts zie je er altijd aan af. De kosten zijn jaarlijks verder niet zo hoog, ik betaal per site 200 euro onderhoud en hosting. Daar heb ik een aantal uren service per jaar bij.

200

Ik heb 38 euro betaald voor domeinnaam, hosting en service. Professionele sites draaien ook op Wordpress, dus amateuristisch hoeft het zeker niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 200 ook best veel voor nu, heb er hooguit 1000 mee verdient



Mocht nou onverwachts dit heel goed gaan lopen, kan ik de site altijd nog aanpassen lijkt mij.



Ik ga even kijken naar strato en wordpress
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn site via versio punt nl.



Je kunt daar je domeinnaam kopen en er een pakket bij doen. Volgens mij hebben ze al een pakket van ¤0,50 (ex btw). Daar zit ook wordpress in. Dat programmaatje is erg handig om een site te bouwen. Je hebt kant en klare templates. Succes!
Ja wordpress raad ik ook aan. Ik weet niet of we namen van hosters mogen noemen (om af en aan te raden)?

Veel (de meeste) professionele wordpress sites zijn ook gemaakt door professionele WP developers, ik vind dat je het meestal wel kan zien wanneer het 'doe het zelf' is, ook bij wordpress, maar laat dat je niet tegenhouden hoor, ik doe het ook zelf
Alle reacties Link kopieren
Waarom begin je niet met een business Facebook pagina? Is gratis. Tegenwoordig allerlei mogelijkheden om de pagina in te delen.



Alleen een website waar je verder niets mee doet voor contact gegevens en een paar foto's. Dat is ook zonde van je geld.





Wanneer een website inactief is, geen veranderingen regelmatig en niet goed Google proof is, wordt deze ook niet gevonden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
http://www.squarespace.com/



Kan je makkelijk een eigen professioneel uitziende site mee bouwen en proberen is gratis.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 05 mei 2015 @ 19:05:

Waarom begin je niet met een business Facebook pagina? Is gratis. Tegenwoordig allerlei mogelijkheden om de pagina in te delen.



Alleen een website waar je verder niets mee doet voor contact gegevens en een paar foto's. Dat is ook zonde van je geld.





Wanneer een website inactief is, geen veranderingen regelmatig en niet goed Google proof is, wordt deze ook niet gevonden.Dit vind ik ook een goede tip! Werkte bij mij zelfs beter dan mijn website.
Alle reacties Link kopieren
Facebook had ik nog niet eens aan gedacht, misschien ook een goed idee ja!
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Domeinnaam hosten kost een paar tientjes, en als je een template koopt, ben je ook een paar tientjes kwijt, en ziet het er al snel professioneel uit (ik heb Joomla met een Rockettheme template).
quote:bootje_op_de_golven schreef op 05 mei 2015 @ 18:37:

[...]



200

Ik heb 38 euro betaald voor domeinnaam, hosting en service. Professionele sites draaien ook op Wordpress, dus amateuristisch hoeft het zeker niet te zijn.Wat jij wil
quote:hamerhaai schreef op 05 mei 2015 @ 19:05:

Wanneer een website inactief is, geen veranderingen regelmatig en niet goed Google proof is, wordt deze ook niet gevonden.Dat valt wel mee hoor. En bovendien: een website die niet regelmatig een update krijgt wordt in elk geval nog altijd beter gevonden dan een website die helemaal niet bestaat ;)
quote:cello1987 schreef op 05 mei 2015 @ 18:50:

Ik vind 200 ook best veel voor nu, heb er hooguit 1000 mee verdient



Mocht nou onverwachts dit heel goed gaan lopen, kan ik de site altijd nog aanpassen lijkt mij.



Ik ga even kijken naar strato en wordpressIk heb het even nagekeken en ik betaal 200 euro voor twee sites zie ik nu, met drie uur service. Ik krijg nooit een vreemde aan de lijn als ik ergens over bel. Vraag wel even iemand die er verstand van heeft je teksten na te lopen op spel- en stijlfouten als je zelf gaat knutselen.
quote:pimpampum schreef op 05 mei 2015 @ 19:46:

[...]



Dat valt wel mee hoor. En bovendien: een website die niet regelmatig een update krijgt wordt in elk geval nog altijd beter gevonden dan een website die helemaal niet bestaat ;)Klopt wel wat ze zegt. Als jij geen mogelijkheden in laat bouwen voor de google botjes om je te vinden, en niet regelmatig update, zak je verbazingwekkend snel.....
Alle reacties Link kopieren
Ander lees eens op thesitewizard.com, hij legt het leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
Vraag jezelf ook meteen even af of een lekkere makkelijke Wordpress website ook een veilige website is.



Google op zijn minst een keertje op "Wordpress lek"
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven