hulp nodig met excel, optellen

22-04-2015 00:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi,



Ik zit met het volgende. Ik moet een bestand maken waarvan ik vermoed dat t makkelijker moet kunnen dan ik tot nu toe gedaan heb.



Ik moet bv nummer 8001 invullen en t volgende vakje 8026. Dan onder de 8001, 8027 en daarnaast weer 8052. Dus de rechterkolom steeds +25.



Dus 8001 8026

8027 8052



En dat n paar honderd keer. Zeg maar ;) heeft iemand hier verstand van?



Iniedergeval bedankt!!



Grtzzz Zini
Alle reacties Link kopieren
volgens mij zet je bijvoorbeeld in cel A1 25

dan ga je naar cel A2 en daar vul je in = A1 + 25

en dan doortrekken zover als je wil, en voor de rij daarnaast doe je hetzelfde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
je zet links bovenaan 8001 (bijv cel A1), dan zet je ernaast (in Cel B1) "=A1+25". Dan zet je in cel A2 "=A1+25" en in cel B2 "=A2+25".



Vervolgens selecteer je de cellen A2 en B2, hou je je muis boven het stipje rechtsonder van het selectievakje tot het een + wordt, en dan kun je dat vaak naar beneden doorslepen voor zoveel als je er nodig hebt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
je kunt dus ook 8001 invullen in cel A1
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
8001 in cel A1

=som($A1+25) in cel B1.

=som($B1+1) in cel A2.

=som($A2+25) in cel B2



En daarna cel A2 en B1 doortrekken naar beneden.



Ff uit mn hoofd (lig al in bed).
Alle reacties Link kopieren
Klopt, Boarn, maar dan zonder de functie =som() en geen $. Je kunt het met de filler doortrekken naar rij 100, zover Zini wil.



A1: 8001

B1: =A1 + 25

A2: =B1 + 1

B2: =A2 + 25



En dan doortrekken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Oeps...Nijn zegt precies hetzelfde als ik.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wauw heel erg bedankt !!!! Echt super!
Alle reacties Link kopieren
fyi: wanneer de muiscursor in een + veranderdt kan je ook dubbelklikken ipv te slepen. (is handiger indien er enkele 100-en of 1000-en rijen zijn)
Alle reacties Link kopieren
Nee, je kunt de muiscursor zo ver mogelijk naar beneden bewegen met de linker muisknop ingedrukt. Dubbelklikken heeft geen zin, want Excel kan niet weten in voor hoeveel rijen je dit doorgevoerd wilt hebben.



Dan gaat het scrollen best snel voor duizenden rijen.



Anders is er nog zoiets als:



Sub Aanvullen()

Selection.AutoFill Destination:=Range("A1:A1389"), Type:=xlFillDefault

Range("A1:A1389").Select

End Sub



Je selecteert een aantal rijen en voert dan de bovenstaande macro uit. Ik ga er dan vanuit dat de A1, A2 en A3 met oplopende waarden zijn gevuld en dat het dan moet worden doorgevoerd voor in totaal 1389 cellen.



Vervelende en tijdrovende klussen in Excel los ik op door een macro te programmeren en uitvoerig te testen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:zwiebeling schreef op 05 mei 2015 @ 15:49:

fyi: wanneer de muiscursor in een + veranderdt kan je ook dubbelklikken ipv te slepen. (is handiger indien er enkele 100-en of 1000-en rijen zijn)Nee toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven