Mode & Beauty alle pijlers

Zeer dringend hulp gezocht, smeervlekken op witte broek!!!

23-08-2008 15:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva dames en heren,



Ik heb net op mijn witte broek bruine smeer vlekken gekregen :'-(

heb het snel in de wasmachine gedaan met biotex, maar het is er niet uit !!!! :cry:

Wie heeft de tip voor mij om die vlekken eruit te krijgen??

Oja, eruit knippen is geen optie :-p



Ik wacht op antwoord, alvast thanx ook namens mijn witte broek.
Alle reacties Link kopieren
He, hier was laatst ook al een topic over. Toen waren er tips met ossegal ofzoiets.

Maar als je toevallig Fanish in huis hebt, daar heb ik al aardig wat vlekken mee weg gekregen. Olie, bramen, rode wijn, alles ging eruit. Kan ook ff de 'Omo-lijn' bellen (of bestaat dat nie meer?)



Succes
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je smeer eruit door er boter op te smeren? Tenminste dat heb ik wel eens gehoord. Ben benieuwd of andere forumers de truc kennen, het is wel op eigen risico ;-).

Ik weet wel dat bijvoorbeeld olieverf als sneeuw voor de zon verdwijnt met wat crème, dat vond ik ook al zo'n bijzondere ontdekking.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht toen ik je topictitel las eerst dat minstens je huis aan het afbranden was, maar dan was je waarschijnlijk niet gaan forummen.
Alle reacties Link kopieren
Boter. Ken iemand die in de scheepsvaart zit en met boter krijg je het eraf. Dat een kat van mij onder een auto was doorgelopen en een smeervlek op zijn kop had heb ik er ook boter op gedaan, even laten intrekken en je kon het zo weghalen met een keukendoekje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ps, ik weet niet of het ook werkt nu je de broek al in de was hebt gedaan. Maar anders voor een volgende keer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Hartelijk dank voor jullie snelle reacties ;) .

Hij ligt voor de 2e keer in de wasmachine te draaien. Ik heb nadat hij de 1e keer uit de wasmachine kwam, in een sopje gelegd met wederom biotex en als een gek met een tandenborstel over de vlekken geborsteld. Het is nu wel minder, de donkerbruine vlekken zijn nu geel geworden. :(

Ik baal onwijs, ik was ontzettend zuinig op mijn witte broek. Hij stond me onwijs mooi en maakt me slank.

Echt balen, waarom altijd vlekken op je mooiste kleren.......



Pink11, ik schrok enorm, witte broek met donkerbruine vlekken, ik dacht snel de hulptroepen inschakelen van het Vivaforum. Waar ik woon hebben ze lekkere brandweermannen, dus ik zou die echt wel bellen ipv hier te gaan schrijven ;)



gr mr


Alle reacties Link kopieren
ik leg het meestal als het helemaal wit is,even een nachtje in chloorwater.Niet al te sterk zodat er gaten invallen.
Alle reacties Link kopieren
wasbenzine en dan insmeren met groene zeep. even in laten werken en dan de wasmachine in. werkt als een trein. (hoewel mijn broek niet wit was)



(geen terpentine gebruiken oid, dat vlekt)
Ik doe meestal op de vlek een druppel citroen-afwasmiddel van de aldi en stop het kledingstuk dan met het wasmiddel wat je altijd gebruikt in de wasmachine.In 99 van de 100 x is het eruit. Gewoon het goedkoopste dus, geen dure vlekoplossers, is helemaal niet nodig.

Ik heb zo'n boekje "huishoudgids" en daarin staat bij smeervlekken op textiel: maak een sopje van water, een beetje boter en vloebare zeep en smeer het op de vlek.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wasbenzine! Daarmee krijg je smeerolie er makkelijk uit. Zal nu wel moeilijker worden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties en voor de tips!!

Ik zal ervoor zorgen dat er voortaan wasbenzine, groene zeep in huis is. Ik durf nauwelijks te kijken naar mijn mooie witte broek met gele vlekken :(



Anders verf ik hem zwart........
Alle reacties Link kopieren
Dubro is HET wondermiddel tegen dit soort vlekken. Echt waar, mijn vader werkte vroeger in een garage en mijn moeder gebruikte het altijd om vet- en olievlekken te verwijderen. Erop smeren, even lekker tekeergaan met een afwasborstel en nog een half uur in laten trekken. Dan in de wasmachine... En weet je wat ook helpt, het ouderwetse citroentje van Mylene (dat schoonmaak- en makeupmerk) SUCCES!
Ik heb smeerolie in een spijkerbroek eruit gekegen met Vanish dual Power. Een dubbele fles met in de ene helft roze spul, in de andere helft wit spul. Kostte geen moeite het eruit te krijgen.



En anders, aangezien je broek wit is: bleek. Wel voorzichtig! Giet het bleekmiddel over de vlek, je ziet de vlek verdwijnen. Zodra de vlek weg is spoelen, spoelen en spoelen. Lijkt me een laatste redmiddel, hopelijk lukt het met andere middelen.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vetvlekken (olie, smeer, mayonaise, boter) zelfs oude ingetrokken vlekken, zweer ik bij afwasmiddel. Druppel onverdund afwasmiddel op de vlek. Goed inwrijven of indien de stof het toelaat met een nagelborsteltje boenen. Dan weer een druppel op de vlek doen en een dag laten intrekken. Daarna in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
zwart verven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven