En, wat eten we vandaag?

19-04-2015 10:51 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten,koken en kletsen!



Dit is een langer lopend topic het vorige deel vind je hier :En, wat eten we vandaag? maar iedereen is welkom,kook en klets gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Mailadres verwijderd.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Nou ik liep naar buiten en toen kwam man net thuis pauze houden en dus ik mee naar binnen maar nu is het hier dus echt heel erg hard aan het waaien en regenen!



Maar even wachten dus met de boodschappen.
Het was net heerlijk, maar vlak daarna werd het aardedonker en het ging los met regen en onweer. Toen ik boodschappen ging doen had ik spijt dat ik niet naar het strand was gegaan, maar nu ben ik blij.



Rijstsalade is ook lekker, Dolfje. En wat voedzamer dan Caprese. Maar het was wel errug lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat het rijstsalade wordt inderdaad,bij caprese wil ik eigenlijk een zonnetje en een glaasje wijn
Bij een zonnetje en een glaasje wijn smaken de meeste dingen wel.
Ben een paar dagen niet geweest.. Ga zo eens lezen wat er allemaal speelt/gegeten wordt.



Vandaag eten we een restantje nasi en een beetje índisch' stoofvlees. Beide uit de vriezer getrokken..
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, lekker gewerkt vandaag. Was de enige die de wijk uit reed Maar toen het zo tekeer ging buiten, vond ik het niet zo erg meer. Het was heerlijk rustig op de mail.



Rast, superleuk initiatief! Heb er weer zin jullie te zien!



Tiramisuusje, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat een verhaal van je zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Lief staat, as we speak, poffertjes te bakken. Hij wil het persé zelf proberen. Ben benieuwd!



Vanmiddag zijn we even gaan uitwaaien op het strand. We zijn letterlijk gezandstraald. Bij de strandtent waar mijn jongste broertje werkt zijn we eerst gaan opwarmen met warme choco met slagroom. Daarna overgeschakeld op een wit wijntje met een mixed platter (lekker brood met aioli en tapenade, verse zalm, druiven, oude kaas en een bittergarnituurtje).
????????????
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een lekker dagje Mare,behalve dat zandstralen dan!



Hier was het ook zo stil in de wijk Koor,vond het ook raar dat man wel moest gaan werken.



Ik heb gesport en het viel me tegen,best zware oefeningen elke keer. Hoorde wel meer gemor om me heen dus was niet de enige die het moeilijk had. Ben ook met sommige oefeningen voortijdig afgehaakt maar goed toch nog behoorlijk wat calorietjes verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel als een gezellige dag Mare.

Dolf, bikkel!



Helaas geen thuiswerkdag vandaag, maar ga wel hele leuke dingen doen. Zin in! Vanavond eet ik iets met snijbonen.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Morning all, hier ook geen thuiswerken (vaak wel op woensdag) maar gewoon naar kantoor. Dus ook geen tijd om uitgebreid even bij te schrijven.



Mare jullie dagje op het strand klinkt gezellig! BTW misschien dat mailadres toch maar even weghalen?



Ben benieuwd of het vandaag in de trein net zo rustig is als maandag, lijkt me heerlijk. Qua eten: ik heb nog een restje (met oregano en tijm in de oven gebakken) krieltjes van gisteren, geen idee wat ik daarmee ga doen, een salade maar met wat?! Nog maar even over nadenken.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Nu eerst sporten. Daarna een paar uur thuiswerken en dan op pad voor fotografie.

Vanavond eten we een kliekje van Kay's peanut stew. Ik heb net niet genoeg dus ik maak er wat extra sperziebonensalade bij.



Lekker weer om op het strand te zijn, Mare. Auwwww.



Goed bezig met sporten, Dolf!!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik voel het ook wel weer! Vanavond weer wandelen,ook altijd wel even lekker.



Wij eten dus rijst met de curry die ik gisteren gemaakt in de pan gegooid hebt.



Voor lunch een rijstsalade met komkommer,gerookte kip en rucola en een dressing van mosterd met yoghurt. Simpel maar wel lekker.

Heb uiteraard teveel gemaakt dus dat eet man morgenavond voor avondeten. Al keek hij er wat bedenkelijk bij Ik heb geen tijd om te eten vanwege werk en sport dus ik eet een banaan ervoor en een bakje soep en/of kwark na het sporten.
Alle reacties Link kopieren
Die salade klinkt lekker Dolf!

@Koor: nee het was niet het meest briljante weer aan het strand, alhoewel het zonnetje wel heerlijk scheen.

We zijn ook maar kort op het strand zelf geweest. Het strand was voor de vloed en harde wind een heel stuk smaller geworden en het schuim van de schuimkoppen waaiden alle kanten op.

Dus daarna heerlijk genoten in die strandtent.



Lief's poffertjes waren goed gelukt! Hij was helemaal trots op het resultaat, aangezien hij volgens eigen zeggen niet zo'n held is in de keuken en ook nog nooit poffertjes had gebakken.



Vanmorgen had ik weer een afspraak staan bij de fysio. Ze heeft de boel even goed losgemasseerd, want de spierspanning was weer flink aanwezig. Ga zo even naar de bloemist om een boeket of mooie plant te halen voor mijn ouders, ze zijn vandaag namelijk 38 jaar getrouwd. Vroeger gingen we altijd uit eten met het gezin, maar door de situatie met mijn oudste broer is dat er de laatste jaren niet van gekomen. We zouden vanavond gewoon een hapje eten bij mijn ouders, maar mijn moeder stuurde vanmorgen een berichtje dat ze toch een tafel hebben gereserveerd in een restaurant. We gaan eten bij Van der Valk. Niet fancy dus, maar het schijnt dat de gerechten erg zijn verbeterd de afgelopen jaren. Dus ben benieuwd!
????????????
Alle reacties Link kopieren
@Rast, ik zal zo mijn mailadres even weghalen, dank voor de tip.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je ouders Mare!



Salade was ook erg lekker, eigenlijk moest er nog rode ui en bosui in maar daar had ik geen zin in en miste het ook niet.



Hier ging het trouwens vanmiddag ff flink tekeer,gelukkig nu weer zonnig dus tijd om even te gaan wandelen zo meteen.

En meteen even wat extra fruit en sap halen voor mijn smoothies.
Gefeliciteerd met je ouders, Mare!



Ik heb net gegeten. Spinazie salade met amandelen, tuinboontjes en doperwten (had ze gisteren al gestoomd voor de risotto) met een dressing van doperwtjes met munt en limoen. En rozemarijn aardappeltjes erbij.
@mare: gefeliciteerd met je ouders' huwelijksdag!



Jeumig wat een storm vandaag, met hagel, onweer, van alles. Lekker hoor, een baan waarbij je niet de hele dag op kantoor zit , ik kon ervan genieten. Had een lange dag door een situatie die directe aandacht behoefde, dus was pas laat thuis en kon niet meer naar de sportles. Helaas, het zij zo. Dat hoort er ook bij.

We aten een Indiase curry met naan.
Oei, Teig, er kwamen een paar buien echt horizontaal voorbij het raam. Hoop niet voor je dat je daarin zat!
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig dat je je niet begrepen voelt door de arts van je zoontje. Klinkt als een enorme impact op jullie leven! Ik hoop dat het in de toekomst wat beter met hem gaat en dat het voor jullie ook beter wordt. Kan me voorstellen dat het wel even tegenhoudt om aan een 2e te gaan beginnen. En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat fijn!



Verse doperwten, lekker GB! Dat zou ik iedere dag wel kunnen eten



Wat rot, dat wisselvallige weer op Bevrijdingsdag! Hier is het trouwens ook grijs en grauwig, May Gray doet z'n naam eer aan! voor morgen en overmorgen voorspellen ze ook regen en hagel, maar eens zien wat er daadwerkelijk terecht van gaat komen.



Lekker, poffertjes Mare! Ik zal het komende jaar ook eens een poffertjespan mee laten nemen uit Nederland. Want die Amerikaanse baby van ons moet natuurlijk wel opgroeien met poffertjes

En gefeliciteerd met je ouders trouwens! Ben benieuwd hoe het bij Van der Valk is!



Gisteren weer de hele dag op pad geweest, vroege afspraak voor controle bij de OBGYN (die niks over m'n gewicht zei, de sufferd... maar toen ik er zelf naar vroeg was alles prima), daarna brunchen met LAman die jarig was en een vrije dag had opgenomen.

Vervolgens de hele middag bij de autodealer gezeten waarna we naar huis konden rijden in een heuse familie mini-SUV en 's avonds nog gauw een hapje eten bij de food court in de mall (bibimbap bowl met wortel, champignons, taugé, pickled veggies, bulgogi beef in een sesam-pinda saus) en daarna de Avengers gezien in de bioscoop.

Helaas een iets te lange zit voor me (2,5 uur! ) en de baby was enórm druk bij de luidruchtige vechtscènes. Bizar dat dat zo'n invloed heeft!



Vandaag even bijkomen thuis en een rondje gaan rijden in m'n nieuwe auto (oftewel: boodschappen doen)

De misselijkheid is helaas in alle hevigheid terug gekomen dus ik weet niet of ik wel zo actief ga zijn de komende tijd. Als het nou niet te doen is dan kan de OBGYN me zwaardere medicatie voorschrijven. Nog even alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegen...



Vandaag iig even boodschappen doen voor de komende dagen. Vanavond 'dan dan noodles' met gebakken courgette erbij (en de pindasaus voor de noodles iets minder pittig maken) en voor morgen denk ik aan venkel risotto.

Ik eet zoveel courgette tegenwoordig dat ik misschien eens moet gaan afwisselen. Broccoli en spinazie trek ik niet zo goed tegenwoordig, dus vandaar dat ik even vast zit aan de courgette. Maar venkel en doperwten gaan ook wel goed dus ik moet even een knop omdraaien en iets verder kijken
quote:GeorgieBrown schreef op 06 mei 2015 @ 20:47:

Oei, Teig, er kwamen een paar buien echt horizontaal voorbij het raam. Hoop niet voor je dat je daarin zat!

Die bui in de middag, zo rond half vier? Die dus ja . No fun!



Haha, LAWoman met haar mini-SUV... wen er maar aan, this will be your life! Hoop wel dat je misselijkheid weer vermindert zeg, wat lijkt me dat zwaar.
Wat schrijven jullie toch veel..



Vandaag hebben wij asperges met ham en ei gegeten. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het ook kort:

mac&cheese à la Jamie with coleslaw.
quote:Teigera schreef op 06 mei 2015 @ 21:29:

[...]



Die bui in de middag, zo rond half vier? Die dus ja . No fun!







Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 06 mei 2015 @ 21:29:

[...]



Haha, LAWoman met haar mini-SUV... wen er maar aan, this will be your life! Hoop wel dat je misselijkheid weer vermindert zeg, wat lijkt me dat zwaar.





Maar nu al super relaxed want je zit iets hogerop (voorheen had ik een Prius) en dat is véél comfortabeler met dikke buik!

En ja, misselijkheid is zó naar... Vraag me ook echt af waar het goed voor is :( Het zorgt er nu voor dat ik me door de dagen heen moet slepen en weer aversie krijg tegen bepaald eten. Kan niet wachten om weer de oude te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven