Geld & Recht alle pijlers

vrijgezellenfeest kosten

06-05-2015 00:14 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje trouwt binnenkort en vlak daarvoor is zijn vrijgezellenfeest. Heel leuk natuurlijk maar ik schrik me te pletter van de kosten. Ik heb veel voor mijn broertje over maar ik vind 70 euro pp voor een pubquiz (met fris bier of wijn) en een etentje wel erg veel.

Ik vind eigenlijk dat ik het niet kan maken om niet te gaan maar aan de andere kant moeten we ook al veel andere kosten maken voor de bruiloft. Moet ook zeggen dat ik wel teleurgesteld ben in het programma, het is niet echt creatief ofzo... En vind het ook niet echt bij mijn broertje passen...



Wat betaalden jullie voor de vrijgezellenfeestjes en wat hebben jullie gedaan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een gat in de lucht springen als ik 'maar' ¤70 hoef te betalen voor een vrijgezellenfuif.

Ik heb er een aantal gehad de afgelopen jaren, 100¤ kwam eerst. Nu moet ik erbij zeggen dat ik dat ook voor die mensen overhad en ik het kan missen. Als je een kleine beurs hebt, kan ik me indenken dat dat teveel is. Maar voor mijn broer zou ik het graag overhebben.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 70 euro inderdaad geen raar bedrag.

Maar je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de organisatie en aangeven dat je krap zit, misschien kan er nog iets gedaan worden? Bijv een goedkoper (net zo leuk) restaurant?

Wij hebben ooit een dag georganiseerd waar het budget van de (grote) groep dames ver uiteenliep. Toen hebben we, was wel veel werk, alle kosten echt uitgerekend nav wat iemand gegeten/gedronken had ipv te splitten. Dit was het idee van de dames met een krap budget, omdat we een activiteit hadden bedacht die wel echt goed bij de bruid paste en iedereen het jammer vond om die te moeten schrappen en de overige kosten vooral in reiskosten zaten, waar je niet onderuit kwam. Dit was in dit geval een prima oplossing, want het maakt nogal uit of je drie gangen eet met vier wijntjes en koffie, of twee gangen met twee frisjes.

Als het programma al vast ligt maar je vindt het niet bij je broertje passen, kun je misschien nog voorstellen doen voor kleine toevoegingen, waardoor het meer persoonlijk wordt?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 06 mei 2015 @ 09:15:

Wat is de meerwaarde van het vrijgezellenfeest? Worden de echtelieden er gelukkiger door als er een vrijgezellenfeest wordt gegeven?? Ik vind het een onzinnig fenomeen, gewoon zo veel mogelijk zuipen, dat is toch waar het op neer komt? En een workshop mis je toch ook niet echt als die niet georganiseerd wordt? En waarom allemaal hetzelfde gekleed? Zodat de buitenwereld ziet dat het een vrijgezellenfeest is?

Het geld wat aan de party besteed zou worden kan toch veel beter blijven waar het is, in de portemonnee van de gasten? Je hoort idd veel mensen klagen over de hoogte van het bedrag. Niet gaan is ook weer "een ding", dan hoor je er weer niet bij.



Helemaal mee eens, wat een kul die vrijgezellenfeestjes en vooral de hele heiza die er van gemaakt wordt. Zou zelf als aanstaande bruid dan ook kenbaar maken dat ik daar niet op zit te wachten (laat staan van die achterlijke dingen als in pak rondlopen oid) en vrienden er ook niet mee wil vermoeien.



Verder, tja, als er een vrijgezellenfeest georganiseerd wordt, zit je denk ik al gauw op 70 euro. Dat vind ik op zich ook niet buitensporig voor een dagje/avond uit/eten. Op dit moment heb ik het financieel alleen verre van ruim, dus zou het simpelweg niet eens kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 06 mei 2015 @ 11:08:

ik vind die bedragen ook belachelijk. laatst bij iemand die ik toch al niet heel goed ken werd het geregeld door de beste vriendin. die wilde eerst voor 100 euro maar sommige vonden het te duur, toen ging ze proberen wat anders te regelen. het totaal zou op 70 komen dacht ze toen. dat vond ik okee. achteraf komt er bericht dat het op 95 uitkwam. nou daaaag, ik heb gewoon 70 overgemaakt en de rest zoekt ze maar uit. ze zal wel pissed zijn maar ik die vriendin van de bruid toch niet dus verlies er niemand aan. vind dat je niet eerst 70 kan zeggen en dan achteraf 95.Wow, dus jij hebt een ander gewoon die ¤25 laten betalen voor jou? En het boeit niet omdat je haar toch niet kent? Ongelooflijk, wat een aso ben je dan.
quote:Lorelai schreef op 06 mei 2015 @ 12:42:

[...]

Wow, dus jij hebt een ander gewoon die ¤25 laten betalen voor jou? En het boeit niet omdat je haar toch niet kent? Ongelooflijk, wat een aso ben je dan.Nouja, netjes is het niet, maar als er al door meerdere mensen is aangegeven dat 100 te duur is en je zegt dat het dan 70 gaat worden en het dan alsnog 95 wordt is dat net zo goed aso. Ik had het wel overgemaakt overigens, maar het wordt je dan wel door de strot geduwd. Ik zou me eigenlijk ook enorm bezwaard voelen als ik heb toegezegd dat het 70 zou worden en het pakt alsnog bijna net zo duur uit als eerst. Kan je eigenlijk ook niet maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 06 mei 2015 @ 09:50:

[...]





Ga ik wel vanuit ze zijn al 10 jaar samen En daarom snap ik die vrijgezellenfeesten ook niet. Ze hadden dat feest al 10 jaar geleden moeten hebben. Zo'n feest is bedoeld als afscheid van het vrijgezellenleven (en als ik het goed herinner gingen op zo'n avond alleen de vrijgezelle vrienden op pad, nog 1 keer goed feesten en dan braaf getrouwd leven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week vrijgezellenfeest van een vriendin gehad:

- zelfgemaakte lunch (mijn bijdrage heeft me denk ik 10 euro gekost)

- creatieve workshop (30 euro)

- uit eten (30 euro)

- wat drinken in de stad ( 15 euro?)



De kosten vind ik niet abnormaal, voor veel minder kun je weinig doen.

Maar als het programma alleen een pubquiz en uit eten is, zal het eten wel iets chiquer zijn.

En bij de pubquiz zal vast genoeg gedronken worden.

Ik zou mooi gaan en niet zeuren..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 06 mei 2015 @ 12:47:

[...]





Nouja, netjes is het niet, maar als er al door meerdere mensen is aangegeven dat 100 te duur is en je zegt dat het dan 70 gaat worden en het dan alsnog 95 wordt is dat net zo goed aso. Ik had het wel overgemaakt overigens, maar het wordt je dan wel door de strot geduwd. Ik zou me eigenlijk ook enorm bezwaard voelen als ik heb toegezegd dat het 70 zou worden en het pakt alsnog bijna net zo duur uit als eerst. Kan je eigenlijk ook niet maken.Absoluut waar BK, het is van beide kanten aso. Persoonlijk slaat mijn aso-meter net een tikje harder uit van het gewoon maar niet betalen, en dat verder niet zo boeiend vinden.
quote:Lorelai schreef op 06 mei 2015 @ 13:25:

[...]





Absoluut waar BK, het is van beide kanten aso. Persoonlijk slaat mijn aso-meter net een tikje harder uit van het gewoon maar niet betalen, en dat verder niet zo boeiend vinden.



ik snap wel dat t zo overkomt nu, maar je heb nog niet alles gehoord. nadat enkele hadden gezegd dat die 100 wel veel zou zijn gingen ze erg naar lopen doen, zo van je moet er wat voor over hebben en dat sommige mensen moeilijk doen over een paar eurootjes. dat zij zelf nooit moeilijk doen over geld (die twee die het organiseerden) en vinden dat je moet kijken naar wat je voor heel mooi herinnering kan geven aan de bruid. dat het dan niet van 1 iemand kan afhangen die niet wil of kan betalen. en ja, als iemand het echt niet kon betalen dat ze dan bij wijze van spreke zelfs zouden bijbetalen.

maar na al dat gezeur is er een activiteit afgevallen en gingen we alleen nog een naakte man naschilderen, alsof dat zo'n mooie herinnering voor de bruid is, en het zou dus echt maar op 70 tot maximaal 75 komen.



dat werd 95, maar ze doen zelf nooit moeilijk over een paar eurootjes en dus zullen ze het vast niet erg vinden als ik er een paar minder heb overgemaakt toch.
70 euro voor een avondje plezier, eten en drinken vind ik best meevallen, zeker als het voor mijn broertje is die je ook moet vrijhouden.



Ik heb ze wel eens gezien voor 150 euro voor een vriendin van vroeger, dan haak ik ook af.

Mijn man zal eerdaags wel nog meer kwijt zijn aan zijn broertje en het vrijgezellenfeest, die gaan altijd een weekend op pad in die vrienden groep. Moet hij weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend was laatst bijna 200 euro kwijt voor een vrijgezellenfeest.

Met de trein naar Amsterdam, lasergamen, eten en ja, dan drinken. Een deel van die gasten drinken ook op een gewone uitgaansavond voor 80 euro weg. Dat tik aardig aan, zeker als je de bruidegom vrij moet houden. Ik had hem gezegd dat ze dan voor 's avonds ieder apart hun drankjes maar moesten betalen, maar dat vond hij flauw. Dan wil het nog wel eens uit de klauwen lopen.



Ik vind het trouwens allemaal sowieso wel veel geld hoor. maar ja, een etentje hoort er eigenlijk wel bij. Zeker als je dan ook nog moet reizen die je alleen met ie dingen toch al snel tegen de 70 euro ofzo.
Ik vind de benadering, in dit geval, wat negatief.



Je broertje en zijn vrienden en een leuke avond. Daar heb je toch zelf ook lol van? Als het een verplicht nummertje is met veel reistijd (misschien ken je de vrienden amper) en oppasgedoe dan begrijpt je broertje het ook wel als je niet gaat.



Ik heb zelf of hele leuke vrijgezellenfeesten meegemaakt omdat ik iedereen goed kende of vrijgezellenfeesten waarbij ik bijna niemand kende, maar dat hielp dat wel weer echt met de bruiloft. Echt maar een verplicht nummer een keer gedaan.



Nou moet ik eerlijk zeggen, bijna alles was ver voor ik en mijn vrienden kinderen hadden. Ik weet niet of ik er nu nou zo op zou zitten te wachten. Geld en tijd, het is allemaal schaarser dan toen. In die zin begrijp ik je gevoel wel.
Hier vliegen de bedragen van 150 euro ook om je oren. Pfff. 2x150 + kado + leuke kleding als daggast (hoeft niet, maar je wilt er toch leuk uit zie0)n, versieren van het huis maakt ongeveer: ¤ 525 per bruiloft. Zulke moet je er niet te vaak hebben...
Alle reacties Link kopieren
Vind 70 ook ok en die dagprogramma´s met workshops vind ik echt verschrikkelijk! Zou blij zijn met een pubquiz en etentje, neem aan dat drank ook ingebegrepen is?
Toen ik trouwde had ik vriendin, zus en man bezworen dat ik geen vrijgezellenfeest wou. Dat achterlijke, veel te dure gedoe en dat ik dan met mijn vriendinnen zou moeten macrameen ofzo. Of iets heel gaafs, wat ik normaal gesproken niet doe vanwege de kosten, wat dan door anderen voor mij betaald zou moeten worden.



En toen was ik op een zondag even bij mijn zus en stonden er ineens 10 goede vriendinnen in de kamer! Ze hadden allemaal wat lekkers bij zich, en een klein kadootje met een mooi verhaal. We hebben 'niks' gedaan die middag, maar het was een topfeestje!!



Nu organiseer ik zelf iets voor een schoonzus (en ja: lekker in mijn eentje zodat niemand zich er mee kan bemoeien. Als er zich zes weken voor de bruiloft nog niemand heeft gemeld om dat te doen, vind ik dat dat ook wel mag! ). Ik kom denk ik uit op 75 euro en vind dat eigenlijk te duur, maar ik had dat de activiteit al gecommuniceerd en die kwam duurder uit dan ik van plan was.



Van dat bedrag is dus sowieso al 7,50 bestemd voor de bruid. Wat er overblijft is niet duur voor een middag uit en een etentje, maar ik vind het ook veel geld, dat dan weer wel.
quote:yette schreef op 06 mei 2015 @ 08:17:

Als je goed uit gaat eten, zit je al snel op die ¤70



Ik ben ivm de prijs ooit maar een stukje van de dag gekomen. De bedoeling was brunch, film, paaldansen (in burlesque corset en op hakken), naar de japanner en daarna nog stappen.



trein: ¤30

paal: ¤25

corset: ¤ 50

hakken: ¤ 40 (mazzeltje)

suchi: ¤35

blut



Bij een eventueel volgend huwelijk zal ik deze dame voor advies naar Bazinga sturen Ik weet niet waar jij uit eten gaat, maar je kan voor 70 euro behoorlijk goed eten met 2 personen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik een super gezellige avond gehad voor maar ¤42,00 pp. Dit was inclusief eten & moordspel (duurde ongeveer 3 uur). Drank zat er niet bij maar met drank zal het ongeveer ¤60,00 pp geweest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven