Geld & Recht alle pijlers

Badkamer annuleren

30-04-2015 18:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 weken geleden een badkamer bij Brugman aangekocht die ze pas eind augustus gaan plaatsen. We hebben daar getekend voor een bedrag. We hebben specifiek gevraagd naar addertjes onder het gras dat dit bedrag niet ineens met iets onvoorziens erg hoger uit zou vallen. Van de week kwam de installateur opmeten en alles was prima. Nu hebben wij gisteren ineens een rekening van de installateur gekregen voor meerwerk en de prijs die we hebben afgesproken wordt hiermee ineens met een paar honderd euro verhoogd. We zijn het hier absoluut niet mee eens en willen hierdoor eigenlijk de koop annuleren. Wat zijn nu onze rechten en kunnen we er nog onder uit komen? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
To, heb je nu al gebeld met Brugman? Wat zijn die meerwerk kosten nou?



Zo jammer weer, wij komen met vragen, maar tot reageert niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Druk met zelf het meerwerk te voltooien
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 05 mei 2015 @ 10:59:

To, heb je nu al gebeld met Brugman? Wat zijn die meerwerk kosten nou?



Zo jammer weer, wij komen met vragen, maar tot reageert niet meer...Ze zei al dat het om 600 euro ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisje26 schreef op 05 mei 2015 @ 13:09:

[...]





Ze zei al dat het om 600 euro ging.Dat snap ik, maar bedoel meer wat die ¤600 inhouden. Dus wat gaan ze ervoor doen?
Er zijn keuken- en badkamerzaken waar je een volledig kant en klare keuken of badkamer koopt, na vertrek van de installateur kun je zo de kraan openzetten etc. En er zijn zaken a la Brugman waar je de apparatuur en de meubels en zo koopt, maar zelf moet zorgen voor aansluitingen, leidingen op de juiste plek, etc. Dit geldt eigenlijk voor de hele Mandemakers-groep, en dat is waarom zij zo goedkoop zijn. Mijn ervaring is dat je uiteindelijk goedkoper uit bent door te kopen bij een zaak die niet bij zo'n keten zit, die de installatie dus gebruiksklaar oplevert. In hoeverre ze deze kosten kunnen vaststellen bij de offerte vraag ik me af...
Alle reacties Link kopieren
Laat dit een les zijn voor de volgende keer. Brugman heeft smerige verkooptechnieken zoals deze. Nee hier kom je niet onderuit.

Nooit voor een bedrag tekenen voordat er überhaupt iets gemeten is/besproken. Als je logisch nadenkt kan het ook niet.



Gebruik je verstand zeker bij die gluiperds van onder andere Brugman.
Alle reacties Link kopieren
Brugman is een klotezaak (in mijn ervaring). Ik zou dat contract eens heel goed doorlezen, beetje jammer dat je dat niet hebt gedaan voor je tekende . Als je er niet uitkomt misschien je rechtsbijstandverzekering eens vragen wat de opties zijn? In ieder geval veel sterkte, want een nieuwe badkamer zou leuk moeten zijn en dat is het nu niet meer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vloerverwarming zit nooit standaard in een badkamer aanbieding .. Is toch logisch ? En 600 euro voor verwarming , inclusief leidingwerk materiaal en uren installeren is niet duur ..



Geen reden tot annulering iig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt zo tevreden over mijn brugman aanschaf. Één van de weinige lees ik.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:CandyMix schreef op 30 april 2015 @ 19:09:

Dit Is de tactiek van Brugman :(Helaas jah, dat is de taktiek van Brugman. Je laten tekenen, zeggen dat je nergens aan vast zit en vervolgens je laten betalen voor allerlei extra's en afkoop van het contract.
Alle reacties Link kopieren
quote:agnesm schreef op 06 mei 2015 @ 19:54:

[...]





Helaas jah, dat is de taktiek van Brugman. Je laten tekenen, zeggen dat je nergens aan vast zit en vervolgens je laten betalen voor allerlei extra's en afkoop van het contract.Is dus echt totaal niet mijn ervaring!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 07 mei 2015 @ 08:23:

[...]





Is dus echt totaal niet mijn ervaring!



Dan ben je een van de weinigen en heb je waarschijnlijk heel goed van tevoren uitgedacht wat je precies wilde en dat op papier laten zetten.



Zodra iemand, al is het maar puur voor orientatie, een Brugmann zaak inloopt, het het doel van de verkoper om een contract te laten ondertekenen. Als je een tekening laat maken, willen ze dat je wat ondertekent, wil je een berekening maken wat het zou kosten, willen ze dat je wat ondertekent, als je een vraag stelt, willen ze dat je wat ondertekent. Je hebt dan 2 keuzes: of niet ondertekenen (en de zaak uitlopen) of wel ondertekenen omdat (dommie dommie) de verkoper zegt dat je nergens aan vast zit en dit puur ter orientatie is (jah jah, waarom moet je dan wat ondertekenen)? Ze kunnen alles ook gewoon op naam in de computer zetten zonder dat je wat ondertekent, maar jah, dan kunnen ze je er niet aan houden en verdienen ze niets aan je. Dit is mijn eigen ervaring! Overigens is dit niet alleen de taktiek van Brugman hoor, ook van een aantal andere keuken/badkamer zaken. Ik denk dat Brugman een aardige boterham verdient door al die mensen die tekenen en later annuleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:agnesm schreef op 07 mei 2015 @ 08:52:

[...]





Dan ben je een van de weinigen en heb aquarium je waarschijnlijk heel goed van tevoren uitgedacht wat je precies wilde en dat op papier laten zetten.



Zodra iemand, al is het maar puur voor orientatie, een Brugmann zaak inloopt, het het doel van de verkoper om een contract te laten ondertekenen. Als je een tekening laat maken, willen ze dat je wat ondertekent, wil je een berekening maken wat het zou kosten, willen ze dat je wat ondertekent, als je een vraag stelt, willen ze dat je wat ondertekent. Je hebt dan 2 keuzes: of niet ondertekenen (en de zaak uitlopen) of wel ondertekenen omdat (dommie dommie) de verkoper zegt dat je nergens aan vast zit en dit puur ter orientatie is (jah jah, waarom moet je dan wat ondertekenen)? Ze kunnen alles ook gewoon op naam in de computer zetten zonder dat je wat ondertekent, maar jah, dan kunnen ze je er niet aan houden en verdienen ze niets aan je. Dit is mijn eigen ervaring! Overigens is dit niet alleen de taktiek van Brugman hoor, ook van een aantal andere keuken/badkamer zaken. Ik denk dat Brugman een aardige boterham verdient door al die mensen die tekenen en later annuleren.Ik weet inderdaad exact wat ik wil. Ik teken echt niets wat ik niet wil tekenen en ik ben heel duidelijk geweest, ik wil dit en dit en dit en dit en dit en dit en dit voor dit bedrag.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven