Nieuwe wasmachine , was ruikt niet lekker

06-05-2015 09:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal ,



In navolging op mijn vorige topic over welke wasmachine ik het beste kon aanschaffen heb ik nu een andere vraag.



De wasmachine wast prima , heb de eerste keer de machine leeg met wat wasmiddel laten draaien.

De eerste was kwam er uit , prima schoon , maar ik mis de geur van pas gewassen was.

Gebruik gewoon hetzelfde wasmiddel/wasverzachter.



Nu hoorde ik van een collega dat dit komt vanwege de zuinige machines van tegenwoordig lees het verbruik van minder water.



Iemand een tip , want ik hou zo van de geur van pas gewassen was ( iedere gek heeft zijn gebrek )
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je hem van de eco-stand af kan zetten toch?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zit een "extra spoelwater " knop op.

We hebben hier wel heel hard water , dus vaker ontkalken zal dan ook nodig zijn.



Maar ik wil gewoon een lekker ruikende frisse was.
Alle reacties Link kopieren
Zou het helpen als je het wasmiddel rechtstreeks in de trommel doet in een bolletje?
Alle reacties Link kopieren
Ik schenk altijd een litertje of 15 extra water bij...gewoon handmatig uit 3 grote lege wasmiddelflessen.
Alle reacties Link kopieren
Betekent het niet gewoon dat je was zo goed is gespoeld en gecentrifugeerd dat er nog maar heel weinig wasmiddelrestjes in zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 06 mei 2015 @ 10:17:

Betekent het niet gewoon dat je was zo goed is gespoeld en gecentrifugeerd dat er nog maar heel weinig wasmiddelrestjes in zitten?



Dat kan natuurlijk ook , de was is veel droger dan uit mijn oude machine.



Zelf telkens 15 liter water toevoegen zie ik niet zo zitten eigenlijk , wel bedankt voor de tip!
15 liter handmatig toevoegen??? Pfff dan hoop ik dat je geen 6 keer wast in de week
Wij doen een schep bakingsoda en en scheut azijn bij elke was. Helpt ook tegen muffigheid. De extra spoelwatertip ga ik zelf eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 06 mei 2015 @ 10:46:

Wij doen een schep bakingsoda en en scheut azijn bij elke was. Helpt ook tegen muffigheid. De extra spoelwatertip ga ik zelf eens proberen.



Azijn zou ik niet doen, dat neutraliseert je wasmiddel, dus dat doet dan niet meer zo veel.

In het wasverzachterbakje kan opzich wel, dan komt het pas in het water nadat je wasmiddel zijn werk heeft gedaan.
Wat zonde, heb je net een nieuwe wasmachine en dan ruikt de was niet lekker

Ik heb hier hetzelfde probeem, geen nieuwe wasmachine maar de was komt er ook niet fris geurend uit. Alle truukjes van azijn, 1 malig wassen op heet met vaatwastabletje etc., heb ik al geprobeerd maar dat heeft helemaal niets uitgehaald. Wat voor mij nu het beste werkt zijn was-caps ( Persil ) die je direkt in de trommel boven op de was legt.

De tip van water toevoegen is denk ik ook wel een goeie, als hier de was klaar is ontdek ik wel eens dat er droge plekken in het wasgoed zit. Energiezuinig, heel mooi maar een wasmachine moet vooral in de eerste plaats de functie hebben dat de was er schoon uit komt.
Alle reacties Link kopieren
[quote]boterhammie schreef op 06 mei 2015 @ 10:28:

15 liter handmatig toevoegen??? Pfff dan hoop ik dat je geen 6 keer wast in de week O_o[/quote



Nou, eigenlijk wel . Maar ik wil graag een laag water in de trommel zien als ie draait. En het resultaat is een heerlijk schone frisse was.
Vind ik ook minpunt van mijn nieuwe wasmachine! Ik ruik geen wasverzachter of wasmiddel meer. Ik heb het idee dat er meer spoelbeurten zijn dan bij mijn oude machine waardoor er zelfs van wasverzachter niets meer in de kleding overblijft.
Alle reacties Link kopieren
Baal er echt van , hou zo van de geur van pas gewassen wasgoed.

Ik heb geen droger , hang alles op zolder dan ruik je de frisse was beneden.

Ook niks zo lekker als een fris bed met pas gewassen lakens.

Hoop echt dat dat met of extra water , misschien een ander wasmiddel/wasverzachter ( gebruik wel altijd merk wasmiddel )



De was komt er wel prima schoon uit , ik ga de extra water tip iig proberen.

De was is wel vochtig dus geen droge plekken oid.

Stom die zuinige machines , heb liever een fijn ruikende was.



( waarom stopte mijn wasmachine er nou mee )
Ja, ik had voor deze zuinige wasmachine een bejaarde Bauknecht, daar kwam de was ook heerlijk geurend uit



Laat je het nog weten of de tip met extra water voor je was werkt?



Waar kiep je dat water in, in het zeepbakje zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 06 mei 2015 @ 11:49:

Wat zonde, heb je net een nieuwe wasmachine en dan ruikt de was niet lekker

Ik heb hier hetzelfde probeem, geen nieuwe wasmachine maar de was komt er ook niet fris geurend uit. Alle truukjes van azijn, 1 malig wassen op heet met vaatwastabletje etc., heb ik al geprobeerd maar dat heeft helemaal niets uitgehaald. Wat voor mij nu het beste werkt zijn was-caps ( Persil ) die je direkt in de trommel boven op de was legt.

De tip van water toevoegen is denk ik ook wel een goeie, als hier de was klaar is ontdek ik wel eens dat er droge plekken in het wasgoed zit. Energiezuinig, heel mooi maar een wasmachine moet vooral in de eerste plaats de functie hebben dat de was er schoon uit komt.Heb je de rubbers ook al gedroogd na het wassen? En als je de rubbers droog hebt gemaakt dan kunnen sommige rubbers ook nog ingeklapt worden. Daaronder blijft ook wel eens wat water staan en dan komt je was er ook niet meer fris uit. Sinds ik daar achter ben ruikt mijn was weer fris.
Maar stel dat ik vieze rubbers heb, althans mijn wasmachine, dan zou de was toch ook niet fris ruiken met de wascabs van Persil?



Ik zal eens kijken hoe mijn rubbers ervoor staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 06 mei 2015 @ 16:42:

Maar stel dat ik vieze rubbers heb, althans mijn wasmachine, dan zou de was toch ook niet fris ruiken met de wascabs van Persil?



Ik zal eens kijken hoe mijn rubbers ervoor staan Dat is een goede. Het heeft mij zo ongelooflijk lang gekost voordat ik wist wat er hier fout ging dat ik anderen daar graag voor wil behoeden. Ben niet echt een geboren huisvrouw maar schone stinkende was ging mij net iets te ver.
Alle reacties Link kopieren
En heb je al een ander programma geprobeerd? Kan ook schelen in waterverbruik (en dus eindresultaat).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 06 mei 2015 @ 17:18:

En heb je al een ander programma geprobeerd? Kan ook schelen in waterverbruik (en dus eindresultaat).



Ga ik morgen doen , mijn lijnen hangen nu vol.

Nadeel van alles ophangen itt een droger.



Maar ik ga idd verschillende programma's proberen , en hou jullie op de hoogte uiteraard.
quote:Velma schreef op 06 mei 2015 @ 11:49:

Wat zonde, heb je net een nieuwe wasmachine en dan ruikt de was niet lekker

Ik heb hier hetzelfde probeem, geen nieuwe wasmachine maar de was komt er ook niet fris geurend uit. Alle truukjes van azijn, 1 malig wassen op heet met vaatwastabletje etc., heb ik al geprobeerd maar dat heeft helemaal niets uitgehaald. Wat voor mij nu het beste werkt zijn was-caps ( Persil ) die je direkt in de trommel boven op de was legt.

De tip van water toevoegen is denk ik ook wel een goeie, als hier de was klaar is ontdek ik wel eens dat er droge plekken in het wasgoed zit. Energiezuinig, heel mooi maar een wasmachine moet vooral in de eerste plaats de functie hebben dat de was er schoon uit komt.Heb je al eens het zeepbakje eruit gehaald en naar boven gekeken? Daar zitten de gaatjes waar water uitkomt. Kan zijn dat die wat verstopt zitten waardoor het wasmiddel/wasverzachter niet bij de was terecht komt. Zou meteen verklaren waarom zo'n capsule wel het gewenste resultaat geeft. Hielp hier in ieder geval heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Dat extra (warme) water gooi ik erbij op het moment dat de wasmachine klaar is met het zelf water toevoegen, meestal na een minuut of 5/10 en gewoon via het wasmiddelenbakje. Oude wasmiddelflessen zijn hiervoor ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:ivattje schreef op 06 mei 2015 @ 19:56:

Dat extra (warme) water gooi ik erbij op het moment dat de wasmachine klaar is met het zelf water toevoegen, meestal na een minuut of 5/10 en gewoon via het wasmiddelenbakje. Oude wasmiddelflessen zijn hiervoor ideaal!





Toch een hoop gedoe :(



Koop een oude beproefde Miele verbruikt nou wat meer water klaar



Hier hoor lekker het wasgoed door het ruime aanwezige water heen slaan.



Lekker goedkoop wassen en lekker fris .
Ik vind ook dat mijn wasmachine te weinig water gebruikt voor de was. Zelf draai ik nooit meer normale volle trommels om die reden. Het wordt bij een volle trommel gewoon niet schoon en fris. Zeker bij handdoeken niet, de handdoeken absorberen het beetje water en draaien dan alleen maar wat rond bij een volle trommel. Voor mij is dat zuinige dus helemaal niet zo zuinig aangezien ik nu meer wassen draai dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Het kijkt mij dat hij juist prima spoelt als je het wasmiddel niet meer ruikt? En je net zoveel en hetzelfde wasmiddel gebruikt als altijd. Misschien spoelde je oude machine niet goed meer?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven