Waar zijn de allochtonen tijdens de dodenherdenking?

05-05-2015 09:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de plechtigheden op de Dam en op de Waalsdorpervlakte, beiden uitgezonden op televisie, was het weer druk. Met autochtonen welteverstaan.

Waarom zie je geen allochtonen? Geen hoofddoekjes en mannen met baarden? Als je bedenkt dat in Amsterdam en Den Haag 50% van de inwoners van niet westerse afkomst is, dan zijn ze behoorlijk ondervertegenwoordigd tijdens de dodenherdenking.

Zou dit aantonen dat dit land ze geen ruk kan schelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 mei 2015 @ 19:11:

[...]



En wij maken ons druk over de opkomst op de Dam, Willem?



Denk niet dat Willem nog iets van zich laat horen op het forum... in ieder geval niet onder dezelfde naam.



Inderdaad mooie en leerzame teksten Kadanz en BGB...
Alle reacties Link kopieren
quote:ironthrone schreef op 06 mei 2015 @ 19:45:

[...]





Ho ho....rustig maar. Ik ben hier de allochtoon 😂

Maar je hebt gelijk; Informatie opzoeken i.p.v. dom roeptoeteren





Was ook niet voor jou persoonlijk bedoeld, hoor, maar in het algemeen.

Zoveel mensen die maar wat uitbraken zonder zich er ook maar 1 tel in te willen verdiepen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 19:49:

[...]





Was ook niet voor jou persoonlijk bedoeld, hoor, maar in het algemeen.

Zoveel mensen die maar wat uitbraken zonder zich er ook maar 1 tel in te willen verdiepen.Exactly. Daarom ook afgehaakt in deze discussie, het maakt niet uit met welke feiten je aan komt zetten, men blijft maar schreeuwen. Vreselijk irritant
quote:ironthrone schreef op 06 mei 2015 @ 19:52:

[...]





Exactly. Daarom ook afgehaakt in deze discussie, het maakt niet uit met welke feiten je aan komt zetten, men blijft maar schreeuwen. Vreselijk irritantTrue, verdraagzaamheid is dan ver weg en dat maakt me best bang.
quote:kadanz schreef op 06 mei 2015 @ 19:11:

[...]



En wij maken ons druk over de opkomst op de Dam, Willem?



Willem is dit topical lang vergeten.

Uitgespeeld.
quote:thegirlnextdoor2609 schreef op 06 mei 2015 @ 19:46:

[...]





Denk niet dat Willem nog iets van zich laat horen op het forum... in ieder geval niet onder dezelfde naam.



Inderdaad mooie en leerzame teksten Kadanz en BGB...Vast wel Willem zwerft hier al jaren rond.
Je kunt ook stellen dat massaal de doden herdenken op die ene dag in mei een uiterst autochtone Nederlandse zaak is. Nederland heeft ook gewoon een heel complexe relatie met haar verleden, niet iets wat je zo 1,2,3 uit kunt leggen. Wist je bijvoorbeeld dat de Marechaussee tot zo'n vier jaar geleden niet op de Dam aanwezig MOCHT zijn, vanwege haar zwarte rol tijdens de oorlog. Dus Landmacht, Luchtmacht, Marine, ze waren allemaal vertegenwoordigd op de Dam, behalve de Marechaussee...



Hoe leg je dat uit aan een allochtoon? 'Jij moet daar gaan staan op de Dam ook al heb je persoonlijk niks met de oorlog te maken, maar de twintigjarige wachtmeester van de Marechaussee mag er niet staan, ook al heeft hij niks met de oorlog van toen te maken (en wordt wel hij volgende week uitgezonden naar Afghanistan).



Maar nee, Willem ziet alleen maar wit...
Alle reacties Link kopieren
Als ze er wel zijn, gaan er weer mensen klagen dat ze er niks mee te maken hebben en het 'voor ons' is.



Het is ook nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikke46 schreef op 05 mei 2015 @ 10:42:

En naast de autochtonen stonden ook allochtonen.....Dus eigenlijk waren alle -tonen aanwezig
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
BGB,

Bedankt voor dat stukje over Lashley en Maduro. Ik ben onlangs op die zolder in de Breepleinkerk geweest. Ongelooflijk dat daar onderduikers gewoond hebben en er zelfs een baby geboren is. Bededen in de kerk is een kleine tentoonstelling over de schuilzolder. Er hangt ook een foto van Lashley.
Alle reacties Link kopieren
BGB, dit wist ik ook niet



Na de vakantie ga ik deze informatie gebruiken in mijn lessen over Nederland tijdens de oorlog



Bedankt!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dit topic herinnert mij aan het boek " zwarte soldaten in Vietnam" van Wallace Terry (20 aangrijpende interviews)

Die zwarte soldaten werden honds behandeld maar moesten wel vooropgaan in de gruwelijke strijd. En hun verhalen laten zien dat voor veel blanken het leven van een kleurling (zwarte of geel) er weinig of niet toe doet. Een aanrader, speciaal voor Willem.



Twintig zwarte Vietnamveteranen, in de rang van soldaat tot en met kolonel, vertellen de oud-Time journalist Terry van hun bevindingen in de oorlog in Vietnam en in de periode na hun terugkeer. Het is het verhaal van onbeschrijflijke wreedheid en terreur, van felle discriminatie, van veelal totaal onbegrip voor de werkelijkheid die daar in Vietnam werd meegemaakt. De auteur was tijdens de Vietnam-oorlog als oorlogscorrespondent werkzaam in Vietnam voor het Amerikaanse opinieweekblad Time en hij heeft de gesprekken in alle soberheid, maar daardoor juist zo diep doordringend weergegeven. De ex-veteranen hebben allemaal een (of meer onderscheiding(en) ontvangen voor betoonde moed in de strijd. Hun unieke en nauwelijks te beseffen ervaringen geven een representatieve doorsnede van wat de zwarte strijdkrachten in Vietnam hebben meegemaakt. Een schokkend boek, dat niets aan de verbeelding overlaat. Je vraagt je alleen af waarom het boek eerst in 1984 is geschreven.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
BGB, Kadanz en Donkeyshot,

Bedankt voor jullie bijdrages.

Een onderbelicht deel van de wereldgeschiedenis. Een promotieonderzoek en proefschrift waard.

Ik geef dit door aan mijn nichtje, zij studeert geschiedenis, misschien kan zij hier iets mee.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 06 mei 2015 @ 23:24:

[...]





Dus eigenlijk waren alle -tonen aanwezig Yep!
Enjoy the little things in life
.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 07 mei 2015 @ 09:23:

BGB, dit wist ik ook niet



Na de vakantie ga ik deze informatie gebruiken in mijn lessen over Nederland tijdens de oorlog



Bedankt!



👍



Zou in de toekomst een heleboel misverstanden voorkomen als ze dat op meerdere scholen zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd of onze Willem nog eens opduikt in dit topic. Zou hij een beetje tevreden zijn over de wending die de discussie heeft genomen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk vraagt hij zich nu af of hij wel goed geteld heeft
quote:swifty schreef op 07 mei 2015 @ 11:12:

[...]





Ja dat zou ik ook eigenlijk wel willen.



Zoals ik eerder schreef weet ik van een Irakese familie dat ze hun eigen doden herdenken, wat ze ook op hun eigen momenten en eigen manier doen.



Daarbij zijn ze nu ook enorm bezig met familie, vrienden en landgenoten die lijden onder de verschrikkingen die IS aanricht onder hun eigen land- en geloofsgenoten.

Want dat speelt in dat land gewoon nú.

Op dit moment.
quote:Donkeyshot schreef op 07 mei 2015 @ 12:53:

Ik ben wel benieuwd of onze Willem nog eens opduikt in dit topic. Zou hij een beetje tevreden zijn over de wending die de discussie heeft genomen ?



Hij en zijn medegifkikkers balen waarschijnlijk als een stekker dat er niet meegegaan werd op hun golf van haat en angst maar dat er warempel een heel andere kant opgediscussieerd werd.



Jammer jôh, volgende keer beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 07 mei 2015 @ 09:23:

BGB, dit wist ik ook niet



Na de vakantie ga ik deze informatie gebruiken in mijn lessen over Nederland tijdens de oorlog



Bedankt!Top!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Eleonora schreef op 07 mei 2015 @ 13:11:

[...]





Hij en zijn medegifkikkers balen waarschijnlijk als een stekker dat er niet meegegaan werd op hun golf van haat en angst maar dat er warempel een heel andere kant opgediscussieerd werd.



Jammer jôh, volgende keer beter.De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 19:08:

Gastarbeiders



In het Franse leger dat te hulp moest snellen wanneer Nederland en België door de Duitsers zouden worden aangevallen zaten zo’n 30 duizend Marokkanen. Al in de avonduren van 10 mei 1940 stonden de eerste Franse troepen op Nederlandse bodem. Ze waren verbijsterd over de slechte verdediging. Ze probeerden de Duitsers in Zeeland tegen te houden, onder meer in het dorpje Kapelle waar fel en man tegen man werd gevochten. Daar is een begraafplaats van gesneuvelde Fransen en Marokkanen.



De Marokkaanse Nederlander Mohamed Achahboun is al jaren bezig om meer bekendheid te geven aan de bijdrage van Marokkanen in de strijd tegen de nazi's. Hij kwam zelf in 1970 als illegale gastarbeider naar Nederland en kreeg 5 jaar later verblijfsrecht. Na een tip van zijn oom Ahmed, die hem in 1997 vertelde dat hij in Zeeland had gestreden, ontdekte hij in Kapelle de graven van 17 Marokkaanse soldaten. De eerste keer dat hij de begraafplaats bezocht, stond er ook een Marokkaanse vrouw bij het graf van haar man. Ze kwam jaarlijks en was heel verrast om ook andere Marokkanen te zien. Die weten immers zelf vaak niet dat hun landgenoten een belangrijke rol hebben gespeeld bij de bevrijding van Europa. In de geschiedschrijving staat daarover weinig vermeld. Die wordt gedomineerd door een Europees en Amerikaans perspectief, terwijl de Marokkaanse geschiedschrijving veelal in het teken staat van de onafhankelijkheidsstrijd tegen Frankrijk. Achahboun organiseert sindsdien elk jaar een herdenkingsreis naar de begraafplaats. Ook heeft hij erover geschreven en lezingen gehouden. “Wij zijn deel van jullie geschiedenis”, aldus Achahboun. “We zijn niet alleen gekomen om als gastarbeiders paprika’s en tomaten te plukken. Noord-Afrikanen zijn bereid geweest om te sneuvelen voor de bevrijding van Europa.”(5)Het verhaal van Achahboun is onwaar.

http://www.geenstijl.nl/a ... t_in_Zeeland-HPDeTijd.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 07 mei 2015 @ 19:23:

[...]



Het verhaal van Achahboun is onwaar.

http://www.geenstijl.nl/a ... t_in_Zeeland-HPDeTijd.pdfhttp://www.verzetsmuseum. ... sities/voorbij/marokkanen

http://historiek.net/de-m ... uitsland-1940-1945/20691/

http://www.bevrijdinginte ... i/marokko.html#marokjoods





En om je niet helemaal teleur te stellen : http://www.volkskrant.nl/ ... n-of-broodje-aap~a904671/

gelukkig; er staat " wangedrag " . Nou, jouw avond ook weer goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven