Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 -we gaan er voor!! Deel 3

08-01-2015 19:53 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 2 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!

naam

startdatum +

startgewichtgewicht vorige

weekgewicht deze

weektotaal

afgevallenstreefgewichtAndrea 02-01-2015

91,9 kg 08-06-'15

70,2 kg 15-06-'15

70,7 kg

21,2 kg

68,5 kg Bowie 02-03-2015

132,9 kg 01-06-'15

104,7 kg 08-06-'15

107,0 kg

28,2 kg

95 kg Fata 05-01-2015

112,1 kg 08-06-'15

86,1 kg 15-06-'15

83,2 kg

28,9 kg

62 kg kg Redmissy 21-01-2015

142 kg 08-06-'15

111,2 kg 15-06-'15

109,6 kg

32,4 kg

80 kg Zahra 01-03-2015

88,8 kg 08-06-'15

75,2 kg 15-06-'15

74,7 kg

14,1 kg

65 / 68 kg Takkentrol 23-09-2014

130,2 kg 01-06-'15

90,1 kg 15-06-'15

87,4 kg

42,8 kg

85 kg Naam startdatum

00,0 kg 00-00-'15

0,0 kg 00-00-'15

0,0 kg

0,0 kg

00 kg Eimar 10-11-2014

107,7 kg 08-06-'15

99,3 kg 15-06-'15

98,0 kg

9,7 kg

80 kg Bijenkoningin 02-05-2015

97,4 kg 25-05-'15

90,0 kg 01-06-'15

88,8 kg

8,6 kg

75 kg Babs 20-04-2015

77,7 08-06-'15

69,5 kg 15-06-'15

68,3 kg

9,4 kg

62 / 65 kg
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@ crazy laura Wat ben jij goed bezig. Respect. En als je straks op de schaal staat weet je waarvoor je het gedan hebt. Voor jezelf. 🌹👌
Ik kan niet goed tegen mijn verlies.... behalve als het om mijn gewicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bijenkoningin. Heb ook lang last gehad van rommelde darmen. Dat betekend niet dat je honger hebt hoor. Je hebt al een mooi resultaat behaald. Succes.
Ik kan niet goed tegen mijn verlies.... behalve als het om mijn gewicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik echt heel erg knap Laura! Zeker als iedereen om je heen lekkere dingen aan het eten is, wat een discipline ik hoop dat je een fantastisch weegresultaat hebt de eerst volgende keer dat je weegt!



Welkom bijenkoningin en succes, lekker hier meeschrijven inderdaad op de moeilijke (en op de leuke) momenten!
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje. Ik lees elke dag jullie posts maar kom er niet aan toe te reageren. We zijn druk met de bouw van ons nieuwe huis dus het is erg druk op het moment. Op de schaarse rustmomentjes pak ik het forum erbij. Het inspireert me en beurt me op, heel fijn!! Van het weekend neem ik de tijd om even op iedereen in te gaan.



Het lijnen gaat hier lekker. Van het weekend 78,5. Wat heb ik zin om de 75 te zien!! Dat zou dan een hele tijd geleden zijn haha. Nog even doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor alle complimenten! T was meer eigenlijk om mezelf te bewijzen dat ik de verleiding kan weerstaan. Ze hadden daar wel elke middag om half 4 koffie.... met gebak. En elke avond lag ik weer op bed met een glimlach dat ik t had weerstaan :p



Welkom trouwens voor alle nieuwkomers.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Laura, dat uitje! Vind het wel eens lastig, zeker in deze weken waarin weer extra aandacht is voor de verschrikkingen van de 2e wereldoorlog en andere oorlogen. Dan bedenk ik me wel dat mijn strijd tegen de kilo's een luxe strijd is. Maar om het niet te bagatelliseren, het is wel iets waar wij mee te dealen hebben.



Goed hoor, dat je zo sterk bent gebleven en daar mag je ook trots op zijn!

Ik vergelijk het wel eens met een wintersportvakantie:

Sinds ik gescheiden ben, zit dat er niet meer in, terwijl ik het heeeel erg leuk vind. En dus als in februari de skiboxen weer op de auto's worden gehesen, bekruipt me altijd zo'n gevoel van....grrr ik wil ook. Maar dan hou ik me voor dat een week zo voorbij is en dat ik dan die 3500 euro in mijn zak heb gehouden (als ik die al had). Haha. En zo is het ook met koek, gebak, chips en andere 'slechte' etenswaren: het biedt maar heel kort een soort van bevrediging. 3x kauwen en het is weg. Dus eigenlijk is het zonde...



In gezelschap gaat dit me altijd heel goed af. Nu nog zo sterk blijven als ik alleen ben... Maar gaat steeds beter.

@Andrea, ik probeer ook echt het verschil te ontdekken tussen 'hoofd' en 'buik'honger. Het is bewustwording. Steeds weer heel bewust keuzes maken. Patronen doorbreken.

@Bijenkoningin, welkom. En misschien heb jij hier ook iets aan. Onderscheid maken tussen 'hoofd' en 'buik'honger.
Alle reacties Link kopieren
Even een pure ego post, sorry.

Maar ik ben zo blij!!!! Ik ben net in het ziekenhuis geweest om mijn laatste MRI te bespreken en die zag er hartstikke goed uit!! De holte die zich in mijn wervelkolom heeft gevormd is aan het slinken nu de druk weg is. Er lekt alleen nog een ienieminie beetje hersenvocht weg uit mijn hoofd maar omdat ik daar geen last van heb (lees: hoofdpijn) gaan ze daar niks aan doen. Ik heb inmiddels zelf ondervonden dat ik weer kan hoesten, niezen en schateren zonder het idee te hebben dat mijn hoofd explodeert dus dat is ook allemaal goed. Over een half jaar nog één keer een MRI en dan is het klaar!!!!



Oh, en mijn gewicht is ook weer wat aan het zakken 😊
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, takketrol! Gefeliciteerd!!!

Waarom sorry? Dat is toch geweldig nieuws?! Fijn juist dat je dat met ons deelt. Het is nogal wat.

Gewoon delen en geen sorry zeggen. Geniet van dit goede nieuws!
Alle reacties Link kopieren
@ takketrol wat een goed nieuws. Heerlijk. Fijn dat je gewicht al weer aan het zakken is. Door stress kin je ook vocht vasthouden. Misschien heb je door de druk dat je graag goed nieuws wilt hebben je toch iets meer aangetrokken dan dat je dacht. Je krijgt van mij een dikke . Geniet van het fijne nieuws je dag kan niet meer stuk. En het is ook fijn om te lezen dat er lichtpuntjes zijn. Ego er maar lekker oplos zou ik zeggen.👍🏻
Ik kan niet goed tegen mijn verlies.... behalve als het om mijn gewicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Super takkentrol!! Goed nieuws!

Crazylaura Respect voor jou! Weet niet of ik het zo had kunnen doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ooohhh wat een super fijn nieuws Takkentrol!!! Geniet lekker van dit nieuws, moet een hele opluchting zijn
Alle reacties Link kopieren
Top nieuws takkentrol, wat zal jij blij zijn.. geniet van t blije moment
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden, jullie reacties! Dankjewel allemaal!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@babs, ja je realiseert je wel dat we soms gewoon teveel zeuren



@takkentrol super goed nieuws!! ben erg blij voor je
Alle reacties Link kopieren
@takkentrol

Wat een goed nieuws zeg! Fijn!



@babs

Borrelende darmen kan ik handelen, maag die echt leeg voelt en knort iets minder haha. Vul hem dan maar met water . Ik zie CB ook echt als een detox van gewoontes en eetbehoeften.



Het verschil tussen 'snaaihonger' en 'honger' ken ik inmiddels haha. Ik heb vooral 's avond 'snaaihonger' naar zoutig/hartig. Overdag taal ik niet naar eten en gaat het echt prima gelukkig. Hou van hartig eten, veel minder van zoet. Ik vind de soepen alleen niet te hachelen. Alle keukenkasten en de koelkast zijn ontdaan van alles wat potentie eetbaar is, just in case de 'snaaihonger' te erg word. Van de vorige keer weet ik dat dat na 2 welen over was en ik + lijf waren gewend.
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, fijn!!! Wat een positief nieuws!
Takkentrol wat een goed nieuws voor jou! Gefeliciteerd! Moet je nog een keer terug voor controle? Ook fijn dat je gewicht weer daalt.
Alle reacties Link kopieren
Superfijn en goed nieuws Takkentrol! Ik ben blij voor je
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Takkenrol, ben erg blij voor je.
We can do it!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden!



Maarreh.... hoe gaat het met shaken?? Gaat het bij iedereen nog naar wens, geen moeilijke momenten of bezwijken voor de lekkere trek?



Ik zit nog volop in mijn eetweek! Gewicht vanmorgen was gelijk aan dat van gisteren. Inmiddels al weer de lekkerste dingen gegeten 's avonds: Salade met gerookte kip, linten van courgette, langzaam gegaarde kip met groente uit de oven, shakshouka, gevulde courgette.... Het wordt weer afzien maandag! Maar goed, dan begin ik ook weer een beetje met werken en dat zorgt weer voor wat structuur en afleiding. Komt wel weer goed.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
He takkentrol, hier gaat t shaken goed... ben intens moe.. maar gelukkig gaat t met vriend goed.. controle was goed, alleen schrok ik van arts die zei dat verzorging nog wel 3 mnden kan duren.. pff maar goed sjouw gelukkig minder kilo, s mee...



oooh takkentrol wat klinkt dat allemaal heerlijk.. nog even lekker genieten
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de controle goed was bowie... hoop dat het te doen is de verzorging.



Gelukkig zakt de weegschaal hier weer.. van woensdag de 118.1 naar vanmorgen 116.8 nu hopen dat hij bij de consulent ook weer gezakt is volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt zo lekker Takkentrol geniet er nog even van, en met het shaken komt het ook wel weer goed!



Fijn redmissy dat je weegschaal weer zakt, lekker verschil meteen ook!



Logisch dat je zo moe bent Bowie, vind het echt knap dat jij het zo goed vol houdt met alle stress er omheen...



Ik had gisteren een moeilijk momentje, had enorme migraine en ik had gewoon honger. Ben toen maar heel vroeg gaan slapen en vandaag gaat het weer gewoon goed gelukkig!

Morgen wordt ook lastig want ik ga een dagje met vriendinnen naar Amsterdam en ik weet hoe dat gaat dus ik neem een reep mee die ik het lekkerste vind en dan komt het wel goed.



Oh en vandaag vroeg een andere vriendin of ik zin had om mee te gaan naar een festival volgende week, ik altijd, haha dus ik vroeg wat voor festival het is... Is het een food festival maar ik ga wel mee, de sfeer is altijd leuk

bij zulke dingen!
Alle reacties Link kopieren
@Bowie. Fijn dat je vriend opknapt. Maar pas op,dat jezelf niet afknapt. Anders ben jij als hij straks opgeknapt is aan de beurt. Fijn dat het shaken nog steeds goed lukt. Geef je een knuffel.



@redmissy fijn dat je gewicht zakt.



@ Zahra wat knap dat je afleiding gezocht hebt voor jezelf. En wat betreft die festivals geniet en zorg dat je wat te eten voor jezelf bij je hebt. Plan desnoods je eetweek dan. Kun je in iedergeval een salade eten als die op festivals al te krijgen is. Eten en gezelligheid kunnen ook prima los van elkaar.



En hier kabbelt het rustig voort. Geen schokkende dingen te melden. Wel lekker bloemkoolpizza gegeten. Ik geniet elke dag van het eten. Ik waardeer het meer. Maar moet wel langzamer leren eten en niet meer het voedsel naar binnen schuiven.
Ik kan niet goed tegen mijn verlies.... behalve als het om mijn gewicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, jullie zijn lief, dank j wel.. maar goed we hebben weinig keus. . Dus we gaan ervoor. Lief dat jullie meeleven, waardeer k enorm..

redmissy, lekker he, dat je weegschal weer lief voor j is.

zahra, knap hoor die verleiding weerstaan.. is ook altijd mijn redmiddel, vroeg naar bed..

andrea, fijn dat t lekker gaat, maarre bloemkoolpizza? Kan me er niets bij voorstellen

proudmama en newfresh, hoe gaat t met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven