raar momentje

06-05-2015 18:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen



Ik ben intussen een jaartje samen met mijn vriend, maar onlangs gebeurde er iets raar.

We hadden afgesproken met een bevriend koppel om iets te gaan drinken, maar toen we bij het café aankwamen wou mijn vriend plots niet meer binnengaan omdat een oude vriendin (geen ex voor alle duidelijkheid) van hem er binnen zat.

Hij stelde voor om een andere zaak uit te kiezen omdat hij wou voorkomen dat ik haar tegen het lijf 'moest lopen' (zijn woorden).

Ik weet dat hij vroeger wel wat meer contact met haar had, maar dat dat sinds onze relatie sterk verminderd was.

De reden waarom weet ik niet, maar ik herinner me wel nog dat hij tijdens één van onze eerste afspraakjes geërgerd begon te raken omdat zij hem de hele tijd probeerde te bellen terwijl hij haar had gesmst dat hij bij mij was.

Ondanks zijn gemor zijn we dan toch in het café binnengegaan. Ik was trouwens best benieuwd om haar eens te leren kennen.

Vreemd genoeg heeft hij daarop zelf het initiatief genomen om met haar te gaan praten.

Spijtig genoeg kon er van haar toe naar mij geen woord af, enkel een knikje en een zure glimlach in mijn richting.

Toen ik afscheid van haar nam, zei ze zelfs niets terug en draaide gewoon haar hoofd weg.

Naar hem toe was ze wel heel hartelijk.

De rest van de avond heeft hij wel honderd keer gezegd dat hij mij de mooiste en de liefste vindt...



Dit is nu enkele dagen geleden en ik vind het zo stom om hem hiermee opnieuw te confronteren.

Betekent het volgens jullie niets, of moet ik het hem toch eens vragen?
Alle reacties Link kopieren
En je weet zeker dat het geen ex / fuckbuddy is?
Je kent zijn verhaal al.

Als je hem niet vertrouwd zou ik een heel ander gesprek aangaan.
Er heeft iets gespeeld tussen die twee, dat lijkt me wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zeker, maar hij spreekt toch altijd over haar als een 'oude vriendin'.

Het zou ook raar zijn als hij daarover zou liegen, want dat kom ik vroeg of laat dan wel te weten van één van z'n vrienden, toch?
Heb je het idee dat hij aan het manipuleren is geweest om een wig te vormen tussen die ex en jou?
Alle reacties Link kopieren
@Haakje: wat bedoel je met 'je kent zijn verhaal al' en met 'een heel ander gesprek'.
Alle reacties Link kopieren
@Velma: Ik denk van niet, waarom zou hij dat doen?
Alle reacties Link kopieren
En je hebt haar niet aangesproken op haar onfatsoenlijke gedrag? En je vriend ook niet?
Believe none of what you hear, only half of what you see
"Betekent het volgens jullie niets, of moet ik het hem toch eens vragen?"

Wat is "het" in deze zin? Je zegt dat je weet ze dat vroeger meer contact hadden. Wat voor contact was dat?
Misschien waren ze vrienden, werd zij verliefd op hem, hij was echter verliefd op jou. Nadat hij erachter kwam heeft hij afstand in de vriendschap met haar genomen. Hij heeft jou dit niet verteld om je niet ongerust te maken. En vindt hij het niet fijn om haar tegen te komen als jij erbij bent.



Kern van het verhaal: een goed gesprek kan veel opleveren.
quote:Fangtasia schreef op 06 mei 2015 @ 18:55:

Misschien waren ze vrienden, werd zij verliefd op hem, hij was echter verliefd op jou. Nadat hij erachter kwam heeft hij afstand in de vriendschap met haar genomen. Hij heeft jo6u dit niet verteld om je niet ongerust te maken. En vindt hij het niet fijn om haar tegen te komen als jij erbij bent.



Kern van het verhaal: een goed gesprek kan veel opleveren.Dit was ook mijn eerste gedachte.
Alle reacties Link kopieren
'Oude vriendin'



Uh huh..
Alle reacties Link kopieren
quote:FawnForrester schreef op 06 mei 2015 @ 18:51:

En je hebt haar niet aangesproken op haar onfatsoenlijke gedrag? En je vriend ook niet?



Nee, ik ben met mijn vriend doorgegaan toen hun gesprekje afgerond was.

Ze leek me niet erg aanspreekbaar (alleszins voor mij dan) omdat ze mij negeerde.

Ik heb daarna een leuke avond gehad met mijn vriend (en het andere koppel) en dacht 'laat haar maar'.

Achteraf besefte ik pas dat hij buiten het café zo raar aan het doen was, en ik vind het zo stom om daar terug over te beginnen omdat ik niet wil dat hij zich beschuldigd voelt voor niks
Altijd maar dat domme : ik vind het zo stom om hem hiermee opnieuw te confronteren.



Je gaat er gewoon nog een keer met hem over praten. Niks confronteren dus!! Pfff, ik word oud!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 06 mei 2015 @ 18:52:

"Betekent het volgens jullie niets, of moet ik het hem toch eens vragen?"

Wat is "het" in deze zin? Je zegt dat je weet ze dat vroeger meer contact hadden. Wat voor contact was dat?



Met 'het' bedoel ik het feit dat hij daar zoveel stress voor had en dat zij zo zuur doet tov mij.

Het contact vroeger was, denk ik, puur vriendschappelijk.

Ze spraken af en toe af (soms met hen 2tjes, soms met nog andere vrienden erbij).

Hij heeft daar eigenlijk nooit veel over verteld wat ze dan deden, dus ik kan er eigenlijk ook niet veel van zeggen :s
Oh, nou ik denk dat ik het gewoon zou vragen, joh. "Hey, het viel me op dat die vriendin van jou wat ongemakkelijk deed naar mij toe. En jij wilde liever niet dat ik haar onder ogen kwam. Is er voor dat je met mij was misschien een keer iets gebeurd tussen jullie?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Will34 schreef op 06 mei 2015 @ 19:00:

[...]





Nee, ik ben met mijn vriend doorgegaan toen hun gesprekje afgerond was.

Ze leek me niet erg aanspreekbaar (alleszins voor mij dan) omdat ze mij negeerde.

Ik heb daarna een leuke avond gehad met mijn vriend (en het andere koppel) en dacht 'laat haar maar'.

Achteraf besefte ik pas dat hij buiten het café zo raar aan het doen was, en ik vind het zo stom om daar terug over te beginnen omdat ik niet wil dat hij zich beschuldigd voelt voor niksDan moet je het gesprek op zo'n manier aangaan, dat hij zich niet beschuldigd voelt (dus niet confronteren). Ik zie tot nu toe ook geen enkele reden om de beste man te beschuldigen. Al zou hij in het verleden tussen haar benen gelegen hebben, is dat zo'n big deal?
Believe none of what you hear, only half of what you see
quote:Will34 schreef op 06 mei 2015 @ 18:48:

@Haakje: wat bedoel je met 'je kent zijn verhaal al' en met 'een heel ander gesprek'.



Sorry, ik lees nu je latere reactie, dat jij en hij verder wel een leuke avond hadden. Je errste post kwam ook vanuit hem respectloos naar jou over (zo las ik het). Alsof hij er als een jan doedel naast stond terwijl zij jou aan het negeren was.

Daar zou ik dan een gesprek over aangaan.

Maar zoals ik het nu lees zit er bij haar iets en lijkt minder bij je vriend. Kun je best naar vragen toch, je hebt heel concrete aanwijzingen (negeren etc) .
Alle reacties Link kopieren
quote:Fangtasia schreef op 06 mei 2015 @ 18:55:

Misschien waren ze vrienden, werd zij verliefd op hem, hij was echter verliefd op jou. Nadat hij erachter kwam heeft hij afstand in de vriendschap met haar genomen. Hij heeft jou dit niet verteld om je niet ongerust te maken. En vindt hij het niet fijn om haar tegen te komen als jij erbij bent.



Kern van het verhaal: een goed gesprek kan veel opleveren.



Dat klinkt wel aannemelijk...

Heb je mss tips over hoe ik dat gesprek start, want ik kan dat toch moeilijk zo op de man af vragen?

En moest het kloppen, weet ik niet wat ik er van vind.

Ik zou het niet leuk vinden als hij dat niet gewoon kan/wil zeggen, maar anderzijds is het lief dat hij mij wil 'sparen'
Alle reacties Link kopieren
quote:fireflywentby schreef op 06 mei 2015 @ 19:09:

Oh, nou ik denk dat ik het gewoon zou vragen, joh. "Hey, het viel me op dat die vriendin van jou wat ongemakkelijk deed naar mij toe. En jij wilde liever niet dat ik haar onder ogen kwam. Is er voor dat je met mij was misschien een keer iets gebeurd tussen jullie?"Dit dus. Kun je gewoon op de man af vragen, waarom zou dat niet kunnen?
Erger je niet, maar verbaas je!
Mijn vriend had ook zo'n "vriendin". Tussen aanhalingstekens, want het was vooral iemand die hij bij de studentenvereniging zag. Zij was verliefd op hem en gedroeg zich naar mij toe ook erg vreemd. Ik vond het vooral vermakelijk.



Weet je vriend dat je onzeker bent en wil hij je mogelijk daarom sparen? Het zou ook kunnen dat hij vermoedens van haar gevoelens heeft, maar het niet zeker weet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nou ik denk dat ik het gewoon zou vragen, joh. "Hey, het viel me op dat die vriendin van jou wat ongemakkelijk deed naar mij toe. En jij wilde liever niet dat ik haar onder ogen kwam. Is er voor dat je met mij was misschien een keer iets gebeurd tussen jullie?"



dit, maar dan met de laatste vraag:



hoe komt dit?



de andere vraag is in verleden tijd, misschien is er nu wel iets tussen hen aan de hand. eerlijk gezegd, dacht ik als eerste toen ik je verhaal las dat zij een affaire met elkaar hebben.
quote:Will34 schreef op 06 mei 2015 @ 19:16:

[...]

Dat klinkt wel aannemelijk...

Heb je mss tips over hoe ik dat gesprek start, want ik kan dat toch moeilijk zo op de man af vragen?

En moest het kloppen, weet ik niet wat ik er van vind.

Ik zou het niet leuk vinden als hij dat niet gewoon kan/wil zeggen, maar anderzijds is het lief dat hij mij wil 'sparen'

"Hee lieverd, hoe zit het nu werkelijk tussen die mevrouw en jou?" En dan je mond houden en wachten op het antwoord.



Bedenk wel: wie vraagt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van beiden het gedrag vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven