Werk & Studie alle pijlers

Het promovendi topic 2.0

28-03-2014 12:51 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



N.a.v. een topic over scripties en proefschriften leek het ons leuk om (weer) een topic over promoveren te starten.



Uiteraard zijn andere academici (in spe) ook welkom om leed en ervaringen te delen en tips op te doen!



Dus vertel wat over jezelf (als je wilt) en voel je verder vrij om van je af te schrijven.
Hallo dames,



Ik ben ook aan het promoveren en zoals voor jullie wel herkenbaar (denk ik ), zit ik nu in een dip...

Wat me nu nog op de been houdt is dit geweldige lied:

https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00

Een echte aanrader voor de anderen met een dip(je)!
Alle reacties Link kopieren
Ook petje af voor jou Liubi! Zonder mijn vriend zou ik echt een verrekte zware tijd hebben gehad, kuddos voor de partners die het allemaal mogelijk helpen maken.
Dankjewel Liubi!



En Fast, waarom heb je een dipje? Hoop dat je er snel weer uit bent.
Laat ik het zo zeggen: ik heb koeienstront in m'n haar en stink een uur in de wind. Daarnaast heb ik vanochtend met tanken benzine gemorst op m'n goede winterjas :(. Nu staat in het label van m'n jas dat hij na het wassen in de droger moet met een tennisbal en ik heb geen droger .... Dus nu wacht ik in m'n badjas totdat m'n moeder belt zodat ik eindelijk kan gaan douchen :p...
quote:Fast_89 schreef op 30 april 2015 @ 19:37:

Laat ik het zo zeggen: ik heb koeienstront in m'n haar en stink een uur in de wind. Daarnaast heb ik vanochtend met tanken benzine gemorst op m'n goede winterjas :(. Nu staat in het label van m'n jas dat hij na het wassen in de droger moet met een tennisbal en ik heb geen droger .... Dus nu wacht ik in m'n badjas totdat m'n moeder belt zodat ik eindelijk kan gaan douchen :p...Heftig dagje! Maar koeienstront... agrarisch onderzoek? SUPER LEUK lijkt me dat!
Let op: Koeien likken!

En ze zijn supernieuwsgierig, wat wel echt heel leuk is.

Ik doe veldwerk waarbij ik sensoren plaats in de koeienstal en die worden nog weleens gesloopt.

Op zich is het veldwerk heel leuk alleen is er al zoveel misgegaan de afgelopen 2 jaar dat ik nu weleens afvraag of het überhaupt nog wel eens af gaat komen



Ach ja... rustig blijven en dan komt het hopelijk wel goed (en anders maar geen PhD)...
Heb een cursus melkveehouderij gedaan en zo geleerd dat koeien idd heel nieuwsgierig zijn, maar ook wel erg groot. En dat ze graag die staart van ze in de viezigheid dippen en er dan mee rond zwaaien... Je gaat idd ook stinken van de stal. Ik denk dat het wel goed komt met die PhD van je. Zo te horen ben je al flink op weg! Wat vertraging is niet het einde van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Haha, spannend hoor, maar bij koeienpoep verhalen ben ik toch blij dat ik econoom ben. En het gaat vast goedkomen met je PhD! Hou vol!
Hahah, wat een goed verhaal, sensoren in een koeienstal. Vet tof :D.



Even een update (met bemoedigend verhaal) over mijn hypotheekverhaal: zonder intentieverklaring (verklaring tot eind contract, in 2018) en op mijn gewone phdsalaris heb ik een hypotheek van maximaal 150.000 euro. Dus: geen enkel probleem, niks aan het handje, wij gaan een huis kopen! :D. Dit is overigens allemaal gedaan bij een onafhankelijk hypotheekadviseur (dus niet rechtstreeks bij een bank), en dat is maar goed ook, want zo hij zei gaan de meeste banken inderdaad helemaal niet in zee met tijdelijke contracten. Wij komen dus bij de hypotheektak van een pensioenverstrekker terecht.
Klinkt goed, pampas! Hebben jullie al een huis op het oog?
Wow fantastisch pampas! Enkele collega's van mij hebben dat dus ook geprobeerd, maar daar is het niet bij gelukt :(.
Alle reacties Link kopieren
Haha fast het klinkt wel grappig maar het is vast frustrerend. En fijn dat je een hypotheek kan krijgen pampas! Dat is een leuk vooruitzicht.



Ik heb gister met mijn promotor de planning voor het eind gemaakt en nagedacht over de beoordelingscommissie en de corona, dat betekent dat het eind in zicht gaat komen!!!! Super tof, dat geeft mij dan weer energie om er even hard voor te gaan weer.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
We hebben een huis op het oog ja, maar blijkbaar is de markt hier nogal goed (en het soort huis dat we willen nogal gewild), dus we moeten inschrijven om een (eenmalig) bod te doen. Daar zijn we druk over aan het nadenken
Alle reacties Link kopieren
Blij om het goede nieuws te horen Pampas en Infinity! Veel succes met alles! :D
Dames, ik heb een vraag over buitenpromoveren. Dit gaat niet over mezelf. De situatie is als volgt: buitenlander heeft zich ingeschreven als promovenda bij NL universiteit. Voortgang ging daar erg traag. Na overstap van promotor naar andere universiteit, heeft promotor aangegeven dat de voortgang te langzaam is en dat hij daarom niet langer promotor wilt zijn.



Hierna vindt buitenpromovenda een nieuwe co-promotor en promotor op een andere NL universiteit. Promovenda heeft tot op heden nooit de promotor ontmoet en er is ook geen email contact tussen promovenda en promotor. Wel worden er afspraken (planning) gemaakt met co-promotor.



Vorig jaar zomer is promovenda officieel is toegelaten tot deze (tweede) NL universiteit. Buitenpromovenda boekt dit keer (volgens eigen zeggen) wél snelle vooruitgang. Op het moment dat promovenda officieel wordt toegelaten als phd student op deze universiteit is het proefschrift naar eigen zeggen al min of meer af (heeft er al jaren aan gewerkt).



In het begin is er regelmatig contact tussen promovenda en co-promotor. Maar sinds oktober vorig jaar worden er geen stukken meer gelezen en krijgt de persoon geen feedback. Drie weken gaf co-promotor in email aan erg druk te zijn en voorlopig geen tijd te hebben om feedback te geven.



Co-promotor geeft ook niet aan wanneer er dan wel feedback wordt gegeven. Toen promovenda aan deze universiteit begon, is er een planning gemaakt, maar daar houdt co-promotor zich niet aan.



Wat kan deze buitenpromovenda nu doen om zo snel mogelijk te kunnen promoveren? Ongetwijfeld heeft ze rechten, maar hiermee zwaaien schaadt waarschijnlijk de onderlinge verhoudingen (en past ook helemaal niet in de cultuur van de desbetreffende promovenda). Wat te doen? Advies zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze nu nog steeds geen contact gehad met de promotor? Leest die ook niet mee? Zijn er afspraken vastgelegd?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:infinity schreef op 06 mei 2015 @ 12:15:

Heeft ze nu nog steeds geen contact gehad met de promotor? Leest die ook niet mee? Zijn er afspraken vastgelegd?



Nee, geen contact met promotor, nooit ontmoet ook. Promotor leest niet mee.



Alles loopt via co-promotor (assistant professor). Er is een planning afgesproken met co-promotor. Maar die planning wordt niet nagekomen door co-promotor. Stukken worden namelijk niet gelezen, promovenda wacht op feedback, kan nu niet verder.
Wat een bizar verhaal. Weet ze zeker dat de promotor van haar bestaan weet? Op mijn universiteit zou ik nu naar de PhD-coördinator stappen, die heeft vaker te maken met falende begeleiders en kan (bij ons) aan wat touwtjes trekken om alles weer op de rit te krijgen.
quote:pampas schreef op 06 mei 2015 @ 17:03:

Wat een bizar verhaal. Weet ze zeker dat de promotor van haar bestaan weet? Op mijn universiteit zou ik nu naar de PhD-coördinator stappen, die heeft vaker te maken met falende begeleiders en kan (bij ons) aan wat touwtjes trekken om alles weer op de rit te krijgen.Ik weet niet of de promotor van haar bestaan weet. Het lijkt mij dat hij toch een handtekening heeft moeten zetten ergens, zodat promovendus kon worden ingeschreven als promovendus? In mijn eigen geval (maar andere universiteit) staat in mijn contract wie mijn promotor is en eea is allemaal door de HR afdeling vastgelegd. Maar dit gaat om een buitenpromovenda. Ik weet niet in hoeverre men voor buitenpromovendi met contracten werkt om dingen vast te leggen. Die PhD coordinator of misschien vertrouwenspersoon is een optie. Al was het maar om wat advies in te winnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook buitenpromovendus. Heb geen contract, maar wel inderdaad ooit iets getekend dat ik daar ga promoveren en wie mijn promotor en co-promotor zijn. Dit moest ook door mijn promotor getekend worden. Ik vind het wel echt vreemd dat zij nooit contact heeft gehad met haar promotor. Schrijft ze geen artikelen, of gaat ze niet naar congressen, dan moet de naam van de prof er toch bij? Ik zou als ik haar was eerst een contact zoeken met die prof om te checken of alles inderdaad zo goed geregeld is als ze denkt.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:infinity schreef op 06 mei 2015 @ 19:04:

Ik ben ook buitenpromovendus. Heb geen contract, maar wel inderdaad ooit iets getekend dat ik daar ga promoveren en wie mijn promotor en co-promotor zijn. Dit moest ook door mijn promotor getekend worden. Ik vind het wel echt vreemd dat zij nooit contact heeft gehad met haar promotor. Schrijft ze geen artikelen, of gaat ze niet naar congressen, dan moet de naam van de prof er toch bij? Ik zou als ik haar was eerst een contact zoeken met die prof om te checken of alles inderdaad zo goed geregeld is als ze denkt.Ze is niet echt actief in de academische wereld. Schrijft geen artikelen en gaat niet naar congressen. Geeft wel af en toe een gastcollege. Heeft het proefschrift geschreven naast baan (die direct gerelateerd is aan onderwerp van het proefschrift). Ik heb begrepen dat sommige promovendi erg weinig contact met hun promotor hebben en vooral begeleid worden door een postdoc oid als co-promotor, maar helemaal geen contact met je promotor is dus wel een beetje vreemd?
quote:Nomad schreef op 06 mei 2015 @ 20:25:

[...]





Ze is niet echt actief in de academische wereld. Schrijft geen artikelen en gaat niet naar congressen. Geeft wel af en toe een gastcollege. Heeft het proefschrift geschreven naast baan (die direct gerelateerd is aan onderwerp van het proefschrift). Ik heb begrepen dat sommige promovendi erg weinig contact met hun promotor hebben en vooral begeleid worden door een postdoc oid als co-promotor, maar helemaal geen contact met je promotor is dus wel een beetje vreemd?In mijn vakgebied ken ik het weinig publiceren en niet naar congressen gaan alleen van collega's uit Oostenrijk; mijn Italiaanse, Zweedse, Duitse, Nederlandse en Zwitserse collega's (met wie we hier laatst een hele discussie over hebben gehad) publiceren allemaal fanatiek en bezoeken regelmatig conferences. Dit klinkt mij dus heel vreemd in de oren. Kun je iets meer inzicht geven in welk vakgebied ze promoveert? Is het normaal om een monografie te doen, dus gewoon een boek te schrijven? En waar verwacht ze zelf op te promoveren, op (publiceerbare) artikelen, of een product, of een boek?
quote:pampas schreef op 06 mei 2015 @ 21:16:

[...]





In mijn vakgebied ken ik het weinig publiceren en niet naar congressen gaan alleen van collega's uit Oostenrijk; mijn Italiaanse, Zweedse, Duitse, Nederlandse en Zwitserse collega's (met wie we hier laatst een hele discussie over hebben gehad) publiceren allemaal fanatiek en bezoeken regelmatig conferences. Dit klinkt mij dus heel vreemd in de oren. Kun je iets meer inzicht geven in welk vakgebied ze promoveert? Is het normaal om een monografie te doen, dus gewoon een boek te schrijven? En waar verwacht ze zelf op te promoveren, op (publiceerbare) artikelen, of een product, of een boek?Publiceren jullie zelfs fanatiek als promovendi? Ik doe dat zelf helemaal nog niet. Staat overigens wel op de planning tegen het einde van mijn promotietraject. Het gaat om onderzoek in maatschappijwetenschappen. Het is in deze hoek normaal om een boek te schrijven en daar op te promoveren.
Alle reacties Link kopieren
En daarbij, het uiteindelijke proefschrift zal toch als eerst door de promotor gezien moeten worden? Ik heb ook meer contact met mijn co-promotor dan met mijn promotor, maar het is wel duidelijk wie de beslissingen neemt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een promotor helemaal niet betrokken is/wil zijn. Ze hebben er namelijk nogal een (financieel) belang bij dat iemand promoveert.



Of weet de promovendus of er wel contact is tussen co-promotor en promotor? Dat er tussen hen afspraken zijn gemaakt?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:Nomad schreef op 06 mei 2015 @ 21:21:

[...]





Publiceren jullie zelfs fanatiek als promovendi? Ik doe dat zelf helemaal nog niet. Staat overigens wel op de planning tegen het einde van mijn promotietraject. Het gaat om onderzoek in maatschappijwetenschappen. Het is in deze hoek normaal om een boek te schrijven en daar op te promoveren.



Een normaal schema hier is (globaal) 1 artikel in jaar 2, 2 artikelen in jaar 3, 1 artikelen en je thesis in jaar 4, met daartussen dus nog conference papers (vaak opstapjes naar artikelen).



Als ze een boek schrijft lijkt het me trouwens erg stug dat ze nog nooit contact met haar promotor heeft gehad, maar wel bijna klaar denkt te zijn. Mijn promotor schiet steeds mijn eerste drie versies van alles af, waarna ik alles herdenk en herschrijf, en er een veel beter stuk uit komt. Ik zou haar echt aanraden contact op te nemen met een PhD-coördinator of leidinggevende, of gewoon rechtstreeks contact op te nemen met de promotor over hoe dit allemaal geregeld gaat worden, want het klinkt me echt vreemd in de oren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven