Wie heeft zin om mee te denken?

06-05-2015 20:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bakmaatjes, ik heb een vraag. Ja en niet eentje die makkelijk is.



Ik ben niet zo van het taarten/lekkernij bakken omdat ik het zelf zelden eet. En ik heb wel kookboeken waar ik dingen uit maak maar dat zijn van die calorieenbommen.



Wat wil ik maken? Voor iemand die eigenlijk op dieet is, iets lekkers voor bij de thee. Maar die zoveel doorzettingsvermogen heeft dat ik echt niet met gebak of bonbons hoef te komen.



Taartvormen gaat het ook niet worden, maar ik heb veel muffinvormen, minimuffinvormen, bonbon-grote vormen, dus qua spullen heb ik wel genoeg om kleine dingen te maken. Kookspullen heb ik ook dus daar hoeft geen rekening mee gehouden worden.



Ik zag net bij het googlen dat er een Amber Albarda gezonde traktatie en gezonde lekkernij kookboek bestaat maar nog even niemand kunnen vinden die de kookboeken heeft.



Heeft iemand een leuk idee voor iets wat echt bijna geen calorieen bevat? En wel nog net lekkerder dan een wortelbolletje of een radijsje. Ik zat nog te denken aan hartig, het is aspergetijd dus ga daar zo nog even naar googlen.



Hopelijk hebben jullie nog leuke ideeen en kan dit topic ook erg leuk zijn voor forummers die wel van zoet houden maar toch wat maat moeten of willen houden.



Ik heb nog van deze vormpjes waar je normaal bonbons in maakt, daar heb ik mini chocoladehapjes/taartjes in gemaakt. Maar ja, chocolade met room en suiker gaat hem nu niet worden. Misschien is hartig daarom beter? En het is aspergetijd dus daar zit ik ook aan te denken.



Zeg maar 1.5 a 2 cm hapjes vormen die ik ook heb maar ook in net iets grotere formaten;











Oja koekjes maken vind ik niet zo leuk
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee! Deze maak ik wel eens (http://detoxinista.com/20 ... ut-butter-cup-bars-vegan/). Is niet echt calorie arm maar wel met minder suiker (maple syrup) en heerlijk met een goede cacao.
http://www.cookinglight.c ... der-150-calories/view-all



http://greatist.com/healt ... snacks-under-100-calories
Kan je geen torentje maken met een magere ham soort, een fruit (meloen of ananas) en een dun koekje van bladerdeeg? Dat koekje is dan zo dun dat het weinig calorieën bevat. Eventueel een walnoot er op verkruimelen en een mosterd dressing er over sprenkelen?
Alle reacties Link kopieren
Deze vormpjes heb ik ook;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel de kookboeken van Amber, dat is wel gezond maar niet caloriearm hoor.

http://www.amberalbarda.nl/recepten/



Wat voor dieet volgt ze?

Als ik op dieet ben, wil ik gewoon niks bij de thee en zou me rot voelen als iemand zijn best doet om iets speciaals te maken terwijl ik niks wil.

Anders gewoon wat vers fruit ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Waszak schreef op 06 mei 2015 @ 20:07:

Leuk idee! Deze maak ik wel eens (http://detoxinista.com/20 ... ut-butter-cup-bars-vegan/). Is niet echt calorie arm maar wel met minder suiker (maple syrup) en heerlijk met een goede cacao.Nee die dingen ga ik er niet door krijgen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 06 mei 2015 @ 20:11:

Kan je geen torentje maken met een magere ham soort, een fruit (meloen of ananas) en een dun koekje van bladerdeeg? Dat koekje is dan zo dun dat het weinig calorieën bevat. Eventueel een walnoot er op verkruimelen en een mosterd dressing er over sprenkelen?Ja? Voor bij de thee?
Fruit/groenten op andere manieren combineren...



Bv Aardbeien met balsamico glacé

Druiven met een stukje kaas

Komkommer met lekkere toppings zoals bv filet American

Appel, kaneelpoeder en een klein btje suiker





Poe op zich zijn er veel dingen maar dat is afhankelijk van haar eetpatroon. Ik zelf eet minder dan de gemiddelde persoon aan snelle koolhydraten maar eet nog best wel 'niet dieetwaardige dingen' ;) beschouw het zelf ook totaal niet als dieet maar als levensstijl (ook nooit gehad).
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 06 mei 2015 @ 20:16:

Ik heb wel de kookboeken van Amber, dat is wel gezond maar niet caloriearm hoor.

http://www.amberalbarda.nl/recepten/



Wat voor dieet volgt ze?

Als ik op dieet ben, wil ik gewoon niks bij de thee en zou me rot voelen als iemand zijn best doet om iets speciaals te maken terwijl ik niks wil.

Anders gewoon wat vers fruit ofzo?



Ja ze hoeft geen dieet te volgen, ze eet gezond dus alleen geen gebakjes of koekjes heeft ze bedacht



Vandaar dat ik dacht aan iets met asperges. Ga even naar je link kijken, bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hey MV, ik heb een tijdje terug DIT recept voor een dietende vriendin gemaakt. Viel in de smaak!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker een beschuitje met aardbeien.
Ik zou gewoon Jello maken in die rozenvormpjes. Iets minder water bij doen en voila, leuke schattige roosjes. Ik denk dat dat max 50kcal is.
quote:Pil0u schreef op 06 mei 2015 @ 20:16:

[...]





Ja? Voor bij de thee?

Ja ik las alleen hapjes



Maar goed, cakejes en koekjes zonder veel calorieën kan ik niet bedenken, behalve dan de micro variant er van.
Ik zou voor iets met fruit gaan. Heel simpel: verse aardbeien, met pure chocolade.

Erg lekker, en niet heel ongezond (tenzij je er teveel van eet natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 06 mei 2015 @ 20:16:

Ik heb wel de kookboeken van Amber, dat is wel gezond maar niet caloriearm hoor.

http://www.amberalbarda.nl/recepten/Die suikervrije chocolade truffels zien er wel goed uit, weet jij of ze lekker zijn? Ja is ook een beetje persoonlijk natuurlijk. Staat er in het boek nog in hoeveel calorieen het zijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Iets hartigs voor bij de thee?



Misschien heeft ze liever gewoon niets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Healthy kokos-citroenkoekjes





Ingrediënten

1 ei

50 gram speltbloem

30 gram kokosrasp

rasp van een halve citroen

1 tl honing

1 tl bakpoeder

15 minuten
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 20:26:

Iets hartigs voor bij de thee?



Misschien heeft ze liever gewoon niets.Kan ook natuurlijk. Dan eet ik ze wel op (alleen lust ik geen koek)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
2 rijpe bananen, geschild en in stukjes gesneden

120 g havermout

1 eetl. honing

1 theel. speculaaskruiden



Verwarm de oven voor op 180˚C.



Prak de banaan fijn met een vork en roer er de havermout, de honing en de speculaaskruiden doorheen.



Je kunt het beslag nu in hoopjes op bakpapier op een bakblik leggen. Of zoals wij het gedaan hebben, in een dun laagje in siliconen muffinvormpjes.



Bak de koekjes 15 minuten op 180˚C. Laat ze een beetje afkoelen voordat je ze uit de vormpjes haalt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 mei 2015 @ 20:24:

[...]





Die suikervrije chocolade truffels zien er wel goed uit, weet jij of ze lekker zijn? Ja is ook een beetje persoonlijk natuurlijk. Staat er in het boek nog in hoeveel calorieen het zijn?Ik heb even voor je gekeken maar staat er niet bij. Want Amber telt geen calorieën . Maar dadels en noten zijn vrij calorierijk dus ik denk dat 1 klein frummeldadeltje al snel 60 kcal is.
Alle reacties Link kopieren
cheesecake zonder kaas, hij is zuivelvrij, suikervrij, glutenvrij, raw, vegan en superlekker!!!!



Wat heb je nodig?



- een springvorm van 18 cm

- een geweldige keukenmachine



Voor de bodem:

- 100 gram amandelen

- 150 gram dadels (het liefste de échte, superzacht en kleverig, Medjools)

- snufje zout



Voor de vulling:

- 150 gram cashewnoten (paar uur geweekt)

- 50 gram amandelen (paar uur geweekt)

- 100 gram honing (of dus ahornsiroop e.d. voor de vegans)

- 1/8 tl stevia

- 100 gram gesmolten kokosolie (op laag vuur!)

- 1 citroen, je gebruikt de rasp en het sap!

- 1 tl vanillerasp

- 200 gram – 300 gram bosvruchten (of andere vruchten)



Hoe maak je het?



De springvorm:

- bedek de bodem met plastic of bakpapier



De bodem:

- ontpit de dadels

- hak in een keukenmachine eerst de amandelen

- voeg de dadels toe en een snufje zout

- bedek de springvorm met het dadel/amandelmengsel. Als het teveel aan je handen of lepel kleeft, maak je handen dan even nat met wat water, dan kun je het gemakkelijk verspreiden



De vulling:

- spoel de cashewnoten en amandelen af

- hak ze fijn in de keukenmachine

- voeg de honing, stevia, kokosolie, rasp & sap van een citroen, vanille toe en meng het goed tot één geheel

- giet de helft in je springvorm

- voeg de vruchten toe bij de andere helft en meng dit weer in je keukenmachine (als je veel vruchten hebt, strooi deze dan op de taart wanneer je klaar bent, of roer ze door het beslag zonder te blenden, voor een leuk effect)

- doe het vruchtenmengsel in de springvorm en verdeel goed

- doe je eventuele overgebleven vruchten bovenop de taart

- zet de taart in de vriezer om op te stijven, zet hem voor gebruik in de koelkast (de ideale temperatuur is eigenlijk tussen vriezer en koelkast in, maar die hebben we niet)

- eet smakelijk!





http://www.focusonfoodies.nl/tag/cheesecake/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 06 mei 2015 @ 20:37:

[...]





Ik heb even voor je gekeken maar staat er niet bij. Want Amber telt geen calorieën . Maar dadels en noten zijn vrij calorierijk dus ik denk dat 1 klein frummeldadeltje al snel 60 kcal is.OMG, dacht net, dat is het.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 20:42:

cheesecake zonder kaas, hij is zuivelvrij, suikervrij, glutenvrij, raw, vegan en superlekker!!!!







Ja het lijkt mij niets maar past wel in het plaatje wat ik zoek. Weet je ook of die lekker is? Of vraag ik nu wel heel veel?



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 mei 2015 @ 20:47:

[...]





Ja het lijkt mij niets maar past wel in het plaatje wat ik zoek. Weet je ook of die lekker is? Of vraag ik nu wel heel veel?



Ja, je vraagt nu te veel van me.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven