Mode & Beauty alle pijlers

Korte broek met panty

06-05-2015 19:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte broek met een panty er onder: Do of don't?

Korte broek met panty

Totaal aantal stemmen: 177

Do (16%)
Don't (84%)
Alle reacties Link kopieren
Do, maar je moet er wel jong voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
/
promethium wijzigde dit bericht op 06-05-2015 19:58
Reden: 2x hoeft niet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
No go. Vooral zo'n korte afgeknipte spijkerbroek, zwarte panty eronder (met verstevigd bovenlijfje, die net onder de broek uitkomt) en....... Eronder....... Witte gympies.



Ben zelf geen modepopje, maar wat denk je als je zo voor de spiegel staat? "Staat goed." Kan het me niet voorstellen.



Maargoed, als je het mooi vindt trek het dan maar gewoon aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest DO stemmen van mijn puberdochter - mits het zwarte broekje van de panty niet te zien is. In dat geval is het een DON'T.

Voor haarzelf geldt dat blijkbaar niet. Ik zie die pijpjes er voortdurend onderuit komen.
Ja, leuk, als je mooie benen hebt en het geheel mooi aankleedt dus er een zogeheten "put together" look van maakt.
Alle reacties Link kopieren
SaveTheDay, dat vind ik dan wel weer mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk en draag het soms ook. Inclusief zadeltassen en dikke benen. Het interesseert me werkelijk niets wat anderen ervan denken. Ik draag ook rustig lieve gebloemde jurkjes met wandelschoenen eronder.
Believe none of what you hear, only half of what you see
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 mei 2015 @ 19:46:

Ik mis de optie 'lekkur zelluf wete'., ik geef je gelijk
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
De plaatjes van SaveTheDay vind ik best leuk.

Maar zo zie ik ze nooit in het straatbeeld



Dit vind ik niet leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:FawnForrester schreef op 06 mei 2015 @ 20:09:

Ik vind het leuk en draag het soms ook. Inclusief zadeltassen en dikke benen. Het interesseert me werkelijk niets wat anderen ervan denken. Ik draag ook rustig lieve gebloemde jurkjes met wandelschoenen eronder.Niks mis mee, als jij het geweldig vindt, gewoon doen. Wat me dan wél weer intrigeert is waarom jij willens en wetens een outfit aantrekt waarvan je weet dat hij je niet flatteert.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 06 mei 2015 @ 20:15:

De plaatjes van SaveTheDay vind ik best leuk.

Maar zo zie ik ze nooit in het straatbeeld



Dit vind ik niet leuk



Ik juist wel

Bij zo'n jonge meid dan



Met dikke benen is het echt geen gezicht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 06 mei 2015 @ 19:57:

[...]





Volgens mij draagt deze vrouw geen pumps, verder zijn dit geen witte sportsokken en tenslotte vind ik een volwassen vrouw die er nog probeert uit te zien als een kostschoolmeisje, erg zielig...



Die vrouw (Lea Michele) speelt in Glee en ze speelt een ambitieuze high school leerlinge in Glee Club. In het echte leven, als volwassene, gaat ze volgens mij niet zo gekleed.



OT: lekker aantrekken wat je zelf leuk vind. Ik vind het wel oke, als het maar wel een beetje matcht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 06 mei 2015 @ 20:16:

[...]





Niks mis mee, als jij het geweldig vindt, gewoon doen. Wat me dan wél weer intrigeert is waarom jij willens en wetens een outfit aantrekt waarvan je weet dat hij je niet flatteert.



Pardon? Bepaal jij nu even wat flatterend is voor welk lichaamstype en wat niet?



Ik trek het aan, omdat IK het mooi vind. Ik vind mijn benen mooi. Weinig cellulitis, kaarsrecht, en ja, toevallig dik. Als jij, mijn buurman of Mien van om de hoek dat niet mooi vinden, is dat jullie goed recht. Maar waarom zou ik me moeten kleden naar andermans smaak?
Believe none of what you hear, only half of what you see
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 06 mei 2015 @ 20:16:

[...]





Niks mis mee, als jij het geweldig vindt, gewoon doen. Wat me dan wél weer intrigeert is waarom jij willens en wetens een outfit aantrekt waarvan je weet dat hij je niet flatteert.

Hoe weet jij of dat flatteert of niet. Het gaat toch gewoon om hoe je je er zelf in voelt. Meningen van anderen lekker boeiend. Dan zouden we als man zijnde alleen nog maar een pak dan wel uniform dragen als het aan de vrouwen ligt en zouden de vrouwen alleen nog maar een jurk aan hebben of wat dan ook.

Als ik zeg spijkerbroek (wat voor soort dan ook) hoort niet bij wat voor vrouw dan ook, valt ook heel de goegemeente hier over me heen. En nee ik meen dat niet.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik draag (korte) shorts met dikke panty/maillot eronder+sneakers. Ik ben boven de 30 dus misschien zou het volgens de norm niet meer kunnen... Maar ik heb er de benen/figuur voor en ik draag waar ik me goed in voel. Ik heb er dan een (nette) blouse boven.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 06 mei 2015 @ 20:19:

[...]





Ik juist wel

Bij zo'n jonge meid dan



Met dikke benen is het echt geen gezicht



Correctie: jij vindt dat geen gezicht. Ik zie bijna elke dag wel een outfit die ik geen gezicht vind. En een heleboel anderen misschien wel. Als degene zelf zich er fijn in voelt, more power to them.



Persoonlijk vind ik volle benen in rokjes bijvoorbeeld vaak sexy. En crop tops met dikke buiken geen gezicht. Mannen met veel tattoo's en mouwloze hemden ook niet. Big deal.
Believe none of what you hear, only half of what you see
quote:tulpje1977 schreef op 06 mei 2015 @ 20:28:

Ik draag (korte) shorts met dikke panty/maillot eronder+sneaker laarzen Ik ben boven de 30 dus misschien zou het volgens de norm niet meer kunnen... Maar ik (denk ik) heb er de benen/figuur voor en ik draag waar ik me goed in voel. Ik heb er dan een (nette) blouse boven.Ik ook
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 06 mei 2015 @ 19:47:

[afbeelding]

LeukHeel mooi!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit artikel dat ik ooit over bodyshaming schreef hier wel op z'n plek:





Body shaming is zo'n beetje uitgegroeid tot iets heel normaals in onze dagelijkse cultuur.

Wanneer je overgewicht hebt, zou je bepaalde kledingstukken niet mogen dragen. Ben je te slank, dan ben je geen 'echte vrouw'. Een gespierde vrouw wordt vaak als 'mannelijk' of zelfs 'walgelijk' bestempeld.

Ik heb de 8 meest ergerlijke voorbeelden van body shaming die je vaak tegenkomt in onze hedendaagse samenleving op een rijtje gezet.



1. "Echte vrouwen hebben rondingen!"

Say whut? Iedere vrouw met een vagijn is een 'echte' vrouw. Je lichaamsgewicht en figuur hebben daar niets mee te maken. Ook je gedrag, kapsel, maatschappelijke opvattingen of kledingstijl doen niets aan je vrouwelijkheid af. Je geslacht (dus mannelijk of vrouwelijk) wordt bepaald door chromosomen. Niet door de keuzes die je maakt, en zeker niet door de manier waarop je eruitziet.



2. "Dat zou je niet moeten dragen met jouw figuur."

Sla een willekeurig vrouwenmagazine open en de tips over hoe je je zou moeten kleden met welk lichaamstype vliegen je om de oren. Een kort rokje als je dikke benen hebt? Not done. Een bikini dragen als je een buikje hebt? Misdadig! Een skinny jeans dragen als je te veel kont, of juist geen kont hebt? Vergeet het maar!

Dit is een veelvoorkomende vorm van body shaming. Terwijl het eigenlijk heel simpel is: niemand kan bepalen hoe jij je zou moeten kleden. De enige juiste manier om je te kleden is op de manier waarbij jij je goed voelt! Of dat nu een allesverhullende jutenzak is, of een superstrakke skinny jeans. Je kleden naar je figuur bestaat niet. Jezelf kleden naar je persoonlijke smaak wel.



3. "Je zou zo mooi zijn, als..."

Dit is voor mij persoonlijk misschien wel de meest gehoorde en meest ergerlijke vorm van body shaming. "Je zou zo mooi zijn als je wat afviel," of "je hebt zo'n lief gezichtje, zo zonde dat je dik bent." Ik wed dat sommige lezeressen dit bekend in de oren klinkt. Natuurlijk gaat dit niet alleen op voor volle vrouwen, maar ook voor anderen die afwijken van 'de norm'. Het wijst op een gebrek aan inzicht als iemand zich schuldig maakt aan zo'n uitspraak. Zij beperken hun idee van schoonheid tot een cultuurgebonden stereotype. Niet alleen een cruciale fout, maar ook een belachelijke vorm van body shaming.



4. Het angstvallig vermijden van het woord dik

Niets is belachelijker als een (heel) dikke vrouw zichzelf omschrijft als "volslank" of door anderen zo omschreven wordt. Dik is geen negatief woord. Het is een omschrijving van een uiterlijk kenmerk van een persoon. Het is geen synoniem voor iets slechts of lelijks. Het angstvallig vermijden van het woord dik houdt dat foutieve denkbeeld echter wel in stand, en daarom is dit een ergerlijke vorm van body shaming.



5. Mensen complimenteren met hun gewichtsverlies

"Ben je afgevallen? Wat goed van je! Je ziet er goed uit, zeg!"

Die heb je vast wel eens gehoord nadat je, om welke reden dan ook, een paar kilootjes kwijtgeraakt was. Ook dit is een vorm van body shaming. Ten eerste ken je iemands omstandigheden niet. Een persoon kan door ziekte of stress vermagerd zijn, of door andere oorzaken buiten hun eigen keuze om. In zo'n geval is het natuurlijk een beetje misplaatst om iemand te complimenteren. Daarnaast impliceert zo'n compliment dat gewichtsverlies per definitie iets positiefs is, en daarmee zou in gewicht aankomen dus iets negatiefs zijn.



6. Vrouwen als babyfabrieken zien

Je hebt vast de uitspraak "goede 'baarheupen' of 'werpheupen'" wel eens gehoord (ik wed uit de mond van iemand van het mannelijk geslacht...). Een bizarre uitspraak, want vrouwen van alle lichaamstypen zijn in staat tot het baren van een kind.



7. Het maken van zogenaamde complimentjes

"Wat gedurfd van je om dat te dragen!" of "Wauw, jij hebt lef dat je dat aan durft te trekken!" heb je vast wel eens gehoord. Het dragen van een kort rokje of bikini is geen kwestie van lef of ballen hebben. Ook ergerlijk is wanneer iemand tegen een slank persoon zegt: "Oh, dat kun je wel hebben hoor!" wanneer hij of zij een patatje of gebakje eet.

Er is geen reden om iets te zeggen over wat iemand wel of niet eet of draagt. En zeker niet om voor dietist te spelen door mensen ongevraagd advies te geven over wat ze wel en niet zouden moeten eten om in gewicht aan te komen of juist gewicht te verliezen.



8. Voedselnamen geven aan lichaamsdelen

We zouden allemaal een heel gelukkig leven leiden als we de woorden appelfiguur, peerfiguur of muffin-top nooit meer zouden horen. We zijn niet eetbaar!
Believe none of what you hear, only half of what you see
Alle reacties Link kopieren
Broekjes van stof staat wel, maar denim shortjes? Nahh....
When I'm down on my knees, you're how I pray..
quote:FawnForrester schreef op 06 mei 2015 @ 20:44:

Ik vind dit artikel dat ik ooit over bodyshaming schreef hier wel op z'n plek:





Body shaming is zo'n beetje uitgegroeid tot iets heel normaals in onze dagelijkse cultuur.

Wanneer je overgewicht hebt, zou je bepaalde kledingstukken niet mogen dragen. Ben je te slank, dan ben je geen 'echte vrouw'. Een gespierde vrouw wordt vaak als 'mannelijk' of zelfs 'walgelijk' bestempeld.

Ik heb de 8 meest ergerlijke voorbeelden van body shaming die je vaak tegenkomt in onze hedendaagse samenleving op een rijtje gezet.



1. "Echte vrouwen hebben rondingen!"

Say whut? Iedere vrouw met een vagijn is een 'echte' vrouw. Je lichaamsgewicht en figuur hebben daar niets mee te maken. Ook je gedrag, kapsel, maatschappelijke opvattingen of kledingstijl doen niets aan je vrouwelijkheid af. Je geslacht (dus mannelijk of vrouwelijk) wordt bepaald door chromosomen. Niet door de keuzes die je maakt, en zeker niet door de manier waarop je eruitziet.



2. "Dat zou je niet moeten dragen met jouw figuur."

Sla een willekeurig vrouwenmagazine open en de tips over hoe je je zou moeten kleden met welk lichaamstype vliegen je om de oren. Een kort rokje als je dikke benen hebt? Not done. Een bikini dragen als je een buikje hebt? Misdadig! Een skinny jeans dragen als je te veel kont, of juist geen kont hebt? Vergeet het maar!

Dit is een veelvoorkomende vorm van body shaming. Terwijl het eigenlijk heel simpel is: niemand kan bepalen hoe jij je zou moeten kleden. De enige juiste manier om je te kleden is op de manier waarbij jij je goed voelt! Of dat nu een allesverhullende jutenzak is, of een superstrakke skinny jeans. Je kleden naar je figuur bestaat niet. Jezelf kleden naar je persoonlijke smaak wel.



3. "Je zou zo mooi zijn, als..."

Dit is voor mij persoonlijk misschien wel de meest gehoorde en meest ergerlijke vorm van body shaming. "Je zou zo mooi zijn als je wat afviel," of "je hebt zo'n lief gezichtje, zo zonde dat je dik bent." Ik wed dat sommige lezeressen dit bekend in de oren klinkt. Natuurlijk gaat dit niet alleen op voor volle vrouwen, maar ook voor anderen die afwijken van 'de norm'. Het wijst op een gebrek aan inzicht als iemand zich schuldig maakt aan zo'n uitspraak. Zij beperken hun idee van schoonheid tot een cultuurgebonden stereotype. Niet alleen een cruciale fout, maar ook een belachelijke vorm van body shaming.



4. Het angstvallig vermijden van het woord dik

Niets is belachelijker als een (heel) dikke vrouw zichzelf omschrijft als "volslank" of door anderen zo omschreven wordt. Dik is geen negatief woord. Het is een omschrijving van een uiterlijk kenmerk van een persoon. Het is geen synoniem voor iets slechts of lelijks. Het angstvallig vermijden van het woord dik houdt dat foutieve denkbeeld echter wel in stand, en daarom is dit een ergerlijke vorm van body shaming.



5. Mensen complimenteren met hun gewichtsverlies

"Ben je afgevallen? Wat goed van je! Je ziet er goed uit, zeg!"

Die heb je vast wel eens gehoord nadat je, om welke reden dan ook, een paar kilootjes kwijtgeraakt was. Ook dit is een vorm van body shaming. Ten eerste ken je iemands omstandigheden niet. Een persoon kan door ziekte of stress vermagerd zijn, of door andere oorzaken buiten hun eigen keuze om. In zo'n geval is het natuurlijk een beetje misplaatst om iemand te complimenteren. Daarnaast impliceert zo'n compliment dat gewichtsverlies per definitie iets positiefs is, en daarmee zou in gewicht aankomen dus iets negatiefs zijn.



6. Vrouwen als babyfabrieken zien

Je hebt vast de uitspraak "goede 'baarheupen' of 'werpheupen'" wel eens gehoord (ik wed uit de mond van iemand van het mannelijk geslacht...). Een bizarre uitspraak, want vrouwen van alle lichaamstypen zijn in staat tot het baren van een kind.



7. Het maken van zogenaamde complimentjes

"Wat gedurfd van je om dat te dragen!" of "Wauw, jij hebt lef dat je dat aan durft te trekken!" heb je vast wel eens gehoord. Het dragen van een kort rokje of bikini is geen kwestie van lef of ballen hebben. Ook ergerlijk is wanneer iemand tegen een slank persoon zegt: "Oh, dat kun je wel hebben hoor!" wanneer hij of zij een patatje of gebakje eet.

Er is geen reden om iets te zeggen over wat iemand wel of niet eet of draagt. En zeker niet om voor dietist te spelen door mensen ongevraagd advies te geven over wat ze wel en niet zouden moeten eten om in gewicht aan te komen of juist gewicht te verliezen.



8. Voedselnamen geven aan lichaamsdelen

We zouden allemaal een heel gelukkig leven leiden als we de woorden appelfiguur, peerfiguur of muffin-top nooit meer zouden horen. We zijn niet eetbaar!Wat een hoop gedoe om bij stil te staan
quote:adilejessica schreef op 06 mei 2015 @ 20:47:

Broekjes van stof staat wel, maar denim shortjes? Nahh....Denim shorts ala zomerse Ibiza festival style
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 06 mei 2015 @ 20:50:

[...]





Wat een hoop gedoe om bij stil te staan



Je hoeft echt niet bij elke opmerking die je maakt stil te staan. Bodyshaming komt voort uit een denkfout. Een goed begin is stilstaan bij waaróm je iets zegt of vindt.



En als iemand besluit gewoon lekker door te gaan met bodyshamen, is dat hun keuze en goed recht. En mijn recht om daar iets van te vinden.
Believe none of what you hear, only half of what you see
Alle reacties Link kopieren
Ik vind punt 4 eigenlijk wel grappig



Ik zie mensen vaak een soort van schrikken als ik mijzelf dik noem (wat ik dus gewoon ben)

Ze verwachtten blijkbaar niet dat ik mijzelf zo durf te benoemen 😊
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 06 mei 2015 @ 21:16:

Ik vind punt 4 eigenlijk wel grappig



Ik zie mensen vaak een soort van schrikken als ik mijzelf dik noem (wat ik dus gewoon ben)

Ze verwachtten blijkbaar niet dat ik mijzelf zo durf te benoemen 😊Heel herkenbaar. Het woord dik heeft natuurlijk ook een enorm negatieve lading gekregen door o.a berichtgeving in de media, reclames voor afslankproducten, medisch-wetenschappelijk onderzoek enzovoorts. Erg jammer! Ik noem mijzelf ook gewoon dik. Hoewel ik erg veel ben afgevallen vorig jaar en nu meestal als mollig word bestempeld.
Believe none of what you hear, only half of what you see

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven