Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.





NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Alle reacties Link kopieren
Omdat de baby gemiddeld tot groot was op de 20 weken echo. Bij een bmi van 30 doen ze het ook preventief en als je 35 of ouder bent ook. Mijn bmi is 29 en ik ben bijna 34 dus alles bij elkaar genomen vonden ze het nodig dat ik die test doe. Verwacht er zelf niet veel van.



Kat mankeert niks ergs gelukkig. Test was goed. Waarschijnlijk is het stress gecombineerd met artrose waardoor ze passiever is en meer tijd heeft om te likken/ bijten. Ze krijgt nu pijnstillers om te kijken of dat helpt fjieuw! Ze moesten haar 6x prikken voor het lukte.....sta je dan met je hormonen
Alle reacties Link kopieren
@newbie en Annemarije,

Jammer:( geen leuk nieuws! Gelukkig kunnen we hier lekker tegen elkaar klagen en elkaar steunen.



@xana, gaat goed. Paar dagen gestopt met de pil, dus erg spannend. Heb alleen nog geen ongesteldheid hier, wat raar is want normaal is dat 2 dagen na m'n laatste pil. Of tenminste ontrekkingsbloeding. Want officiëel is dit natuurlijk een stopweek. Dus hopelijk is m'n lichaam niet in de war. Rustig(proberen haha) af te wachten hier!

Hoe is het met jou?



@jen1985, wat een mooi gebaar dat je dit op je moeders verjaardag gaat doen. Ben benieuwd naar de taart! En naar het geslacht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Meral, gelukkig is er niks ergs met de kat!



Meisje, de menstruatie zal wel snel komen denk ik. En indd rustig proberen af te wachten haha. Moeilijk he.

Hier alles goed hoor!😊
Alle reacties Link kopieren
Jammer annemarijeg!

Ik ben nog niet ongesteld maar ontzettende rugpijn dus gok dat ik dat morgen wel ben!

Dus wij gaan straks ronde 3 in..
Alle reacties Link kopieren
Dames ik merk dat ik echt heel veel moeite krijg met alle verhaallijnen van iedereen volgen en uit elkaar houden. Ik zie als ik teruglees dat ik soms echt dingen mis. Sorry daarvoor. Ik krijg het gewoon soms niet meer allemaal op een rij.



Laura, uiltje, Eline....ik heb soms een en ander gemist van jullie zie ik. Sorry.



Jen ik heb jouw verhaal over de taart en je moeder ook nu pas echt opgeslagen. Wat een mooi idee zo! Ben heel benieuwd naar de vulling.
Alle reacties Link kopieren
quote:meral schreef op 06 mei 2015 @ 23:41:

Dames ik merk dat ik echt heel veel moeite krijg met alle verhaallijnen van iedereen volgen en uit elkaar houden. Ik zie als ik teruglees dat ik soms echt dingen mis. Sorry daarvoor. Ik krijg het gewoon soms niet meer allemaal op een rij.



Laura, uiltje, anne, Eline....ik heb soms een en ander gemist van jullie zie ik. Sorry.



Jen ik heb jouw verhaal over de taart en je moeder ook nu pas echt opgeslagen. Wat een mooi idee zo! Ben heel benieuwd naar de vulling.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar deed ik iets geks.....ik heb per ongeluk mezelf gequote....lekker narcistisch weer!
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks meral!

Ik volg ook echt niet alles.. Dat is gewoon niet te doen



Jen, super mooi gebaar om de taart dan aan te snijden!
Alle reacties Link kopieren
Al tekenen Eline? Of word het testen?



Ik voel me echt even een onverantwoordellijke moeder in spe. Ik heb al 2 weken het formulier liggen voor de suikertest (ogtt). dat moet 's morgens. Omdat ik niet weet hoe ik me dan voel wil ik die dag niet werken en dat er iemand mee is. Met alle feestdagen dat de poli dicht is erbij is het plannen tot op heden mislukt. Nou wilde ik vandaag gaan, maar ik moet ook nog kadootjes kopen vanmiddag en vanavond 2 uur bij de verloskundige zitten. Jullie raden het al.....missie mislukt. Ik mocht vanaf middernacht niet meer eten en alleen water drinken. Ik werd dus om 5 uur wakker met een flauw rillerig gevoel (heb ik vaker sinds ik zwanger ben) ik ben toen even water gaan drinken. Uiteindelijk nu vanaf 5 uur niet meer geslapen. Honger, flauw, hoofdpijn en hartkloppingen. Net samen met vriend maar besloten wel te eten en de test na het weekend te doen. Ik ga het vanavond maar even bespreken. Ik voel me erg schuldig en ben beetje bang dat het ook stress was. Ik hield het gewoon niet vol. Nu natuurlijk supermoe, maar nog te druk in mijn hoofd om nog even te slapen.

Misschien heb ik het verkeerde gegeten gisterenavond. Het volkorenbrood was op en had alleen wit. Verder had ik nasi maar ook een gebakje. Ik ga het nu maar goedmaken met alleen gezond eten denk ik. Mocht het mis zijn lijd de baby in ieder geval niet.



Ter illustratie:

-vanaf middernacht nuchter

-tussen 8 en 9 bloedprikken

-suikerdrankje drinken

-2 uur wachten...nog steeds nuchter en niet inspannen

-nog een keer bloedprikken



Ik ben niet bang voor prikken trouwens. Ik voel me echt even een afhaker nu
Alle reacties Link kopieren
Meral, niet stressen. En voel je niet schuldig. Dan maar na het weekend testen. Je moet ook naar je lichaam luisteren.



Verder vroeg je of ik tegelijk met Newbie ga; dat was idd. Maar mijn cyclus is langer, vandaar dat ik nu nog even moet wachten.



Jen, super mooi gebaar rondom je moeder haarvverjaardag ♡



Annemarije; ongesteld?!!! Die zag ik niet aankomen! Balen...
Alle reacties Link kopieren
@Meral ooh spannend de levering van de babydump :D Vervelend dat je moet testen voor diabetes :(

En je hoeft je toch niet schuldig te voelen, ik snap het wel hoor. Rustig aan *Hug* en zoals elke zegt naar je lichaam luisteren.:)



@Lollie ooh wat heerlijk lekker naar Valencia! Veel plezier alvast! en spannend woensdag de echo!



@Xana Jaa ik vond het inderdaad ook wel mooi om het dan te doen, jaaa is inderdaad wel een dubbel gevoel en heb het er soms ook wel moeilijk mee
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha meral, moet zo lachen om jou! Je eigen bericht ook nog eens plaatsen, na je andere bericht. Komt allemaal door de zwangerschap geen probleem!😀 ik kan ook niet altijd alles volgens. En soms vergeet ik ook iets naar iemand te typen. Omdat ik vergeten ben wat iemand allemaal geschreven heeft.

Ooh en die suikertest, jeetje. Dit zou ik ook niet kunnen hoor. Ik moet smorgens echt eten. Voel je indd niet schuldig. En hey je hoeft echt niet alleen gezond te eten hoor! Zie niks verkeerds aan je eten gisteren. Tuurlijk kun je gewoon een toetje nemen!



Jen, ik ben ook benieuwd naar de vulling hihi!



Ik kan zelf ook niet meer wachten. Vind het zoooo spannend of we een meisje of jongen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
meral:

Nee niet echt tekenen heb wel erg last van rug en buikpijn gehad en dan met name steken in de liezen is nu een beetje afgenomen voel het af en toe nog.. Maar that it..



dus denk dat ik binnenkort wel ongesteld gaan worden mocht ik het maandag niet zijn gooi ik er een test tegen aan

Ik moet van mezelf echt wachten haha want vorige maand 35 euro uitgegeven aan testen voor de nod oeps.. haha
Alle reacties Link kopieren
panda hoe is het bij jou?

denk aan je
Alle reacties Link kopieren
@meral, voel je echt absoluut niet schuldig! ik heb het zelfs als ik niet kan/mag eten sochtends voor een test dat ik het niet volhou! Misschien dat je iets van een cracker mag eten anders is het gewoon niet te doen (er is altijd een oplossing te vinden).



Voor alle meiden die hun menstruatie hebben gekregen.. Erg frustrerend! Knuffel voor jullie!



Hier periode van hooikoorts aangekomen.. vreselijk irritant! Word gek van het niezen, tranende ogen en hoesten :(

Wel leuk nieuws mijn zus en schoonzus gaan bijna bevallen van hun 2e kindje dus ik word opnieuw tante!



@lollie: wij liepen echt gelijk met zwangerschap, ik zou volgende week dinsdag 20 weken zijn.. (klein baalmomentje) Maarja volgende keer beter.
Alle reacties Link kopieren
Snap er hier niks meer van. Dacht gisteren dat ik ongesteld was geworden maar sinds gisteravond is alles weer weg en vandaag ook niks geen bloed. Wel ongesteldheidspijn maar niet heel erg. Net een test gedaan maar helaas negatief zit nu op dag 33....



Frustrerend
Alle reacties Link kopieren
quote:Annemarijeg schreef op 07 mei 2015 @ 13:49:

Snap er hier niks meer van. Dacht gisteren dat ik ongesteld was geworden maar sinds gisteravond is alles weer weg en vandaag ook niks geen bloed. Wel ongesteldheidspijn maar niet heel erg. Net een test gedaan maar helaas negatief zit nu op dag 33....



Frustrerend



wat gek!

kan niet echt een verklaring geven.

soms helpt het loslaten, maar dat is hééél moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Annemarije, hoelang ben je al met de pil gestopt?

Ik heb dit eerder ook gehad na het stoppen met de pil. Eerste 2 maanden was ik nauwelijks ongesteld. Twijfelde toen nog of het innestelingsbloeding was. Daarna begon het steeds heel licht stopte weer en zette uiteindelijk toch door. Hoe is de situatie nu bij jou?



Hier vandaag ongesteld geworden! Ben blij dat het nu weer gaat beginnen. Vorige keer regelmatige cyclus van 31 dagen. Mijn NOD word nu dus ook 7 juni. Mag dit in de tabel?

Ook is mijn monnikspeper vandaag binnen gekomen met de post. Ga ik dus morgen ook mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@Annemarijeg Ik had hetzelfde 19 januari was mijn nod en die maandag kwam er wat bruin bloed en dacht ook dat ik ongesteld was geworden, de volgende dag helemaal geen bloed meer, toen had ik woensdag middag

getest maar negatief en toen later op vrijdag ochtend nogeen keer getest en die was positief.



Aaww Nadaaitje *Hug* snap dat dat moeilijk voor je is
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds eind november gestopt met de pil meisjevf. Vanavond nog een klein beetje bloed gehad verder niks. We wachten gewoon af. Merk dat ik het nu wat beter van mij af kan zetten na de negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Annemarije, eerste keer dat de ongesteldheid op deze manier is? Wel spannend anders toch maar weer testen over een paar dagen. Kan natuurlijk een innestelingsbloeding zijn. Sucess!
Alle reacties Link kopieren
Ja is de eerste keer. We wachten gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Annemarije, vind het wel raar eigenlijk. Je zou zeggen dat het echt niet anders kan dan dat die test nog positief word.

Was het met ochtendurine? Hopelijk weet je snel meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een spanning annemarije! (Bij mij dan, bij jou ook?) Ben erg benieuwd.



Dames ik heb een propvol verjaardagen weekend. Ik zag de nods voorbij komen. Zal het zsm even aanpassen voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Nee test was niet met ochtendurine. Vandaag kijken we nog even hoe het gaat maar voorlopig blijft het alleen bij een beetje bruinverlies. Is het morgen nog zo doe ik een test met ochtendurine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven